X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kickstarter-projekter og lignende


Svar
Captain NCaptain NSkrevet 24/01-13 19:15, rettet 28/01-13 00:47 
Man må sige at 2012 virkelig var året for Kickstarter projekter.
Det er fedt at se spil udviklere der ikke behøver at være bundet af en udgiver og at fans kan vise support for projekter de finder interessante. Hell, Vi får sågar en helt ny spillekonsol her om nogle måneder som blev financieret af Kickstarter

Der er tons af spændende projekter der hele tiden popper op så syntes ... Se hele indlægget


Kickstarter siden
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
768 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 10/11-13 21:51, rettet 10/11-13 21:51 
jaes>
Med mindre noget er lavet om for nylig, så er det muligt som dansker at være på den amerikanske del af Kickstarter, hvis man man opretter et firma i USA.

Er det noget man bare kan gøre? Lyder shady :P Der må vel være nogen involveret som er bosiddende, eller?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 10/11-13 23:23 
Mange har gjort det, så tror ikke det er shady. Har set nogle blogs m.m. om det, så hvis du googler lidt, burde det være til at finde mere info.
The DaneThe DaneSkrevet 11/11-13 00:51 
Ser ud til Cinemaware prøver igen med Wings.
http://www.kickstarter.com/projects/850516062/wings-remastered-edition?ref=live
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
WikzoWikzoSkrevet 11/11-13 15:43 
Kickstarter kræver en bankkonto, der er knyttet til enten USA, Canada eller England. Hvis man kender nogen derfra kan man sagtens oprette en kampagne; ellers kan man hyre særlige firmaer, som hjælper folk uden for eksempelvis USA.
3of193of19Skrevet 12/11-13 09:51, rettet 12/11-13 09:53 
Kickstarter til et Mega Drive coffee-table book, med artworks fra spil, produktionstegninger med hardwaren, interviews med medlemmer af designholdet ect.
Ser ud til at de nemt rammer deres mål, 30£ gir en kopi af bogen.

Link...
DarkenDarkenSkrevet 20/11-13 17:25 
Angry Joe har skabt lidt opmærksomhed omkring The Mandate og jeg må sige at det virker ret interessant.

The Mandate
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
jaesjaesSkrevet 23/11-13 16:49, rettet 23/11-13 16:50 
Ser ud til, det når til mål. Rimelig vildt bump en voice actor-annoncering og et shout-out i en KS-update for Torment kan give :)

Tjek springet efter 17/11:
http://www.kicktraq.com/projects/1964463742/the-mandate/#chart-daily
DarkenDarkenSkrevet 24/11-13 01:18 
Tror også lige du skal give Angry Joe lidt kredit ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
jaesjaesSkrevet 24/11-13 17:54 
Ok så. Kiggede ikke hvornår dit indlæg var postet :)
WikzoWikzoSkrevet 25/11-13 22:37 
Hej igen.

Vores Kickstarter-kampagne med Pirates of New Horizons mangler hjælp for at nå over målstregen (fem dage tilbage).

Selv hvis I ikke har lyst til at bidrage direkte ved at donere penge til projektet, kan I stadig hjælpe med at sprede ordet ved hjælp af Thunderclap.

Kort fortalt handler Thunderclap om at "donere" et tweet eller Facebook-opdatering og på den måde skabe buzz omkring et projekt.

I skal blot klikke jer forbi dette link: http://thndr.it/1euT8RN

Jeg håber, I vil hjælpe os med at få dette danske spilprojekt et skridt videre hen mod målet. Tak :)
jaesjaesSkrevet 28/11-13 00:40, rettet 12/12-13 16:21 
Paradise Lost: First Contact (Wii U, pc, Mac, Linux, Ouya + PS3/4, Vita i stretch goals):
"Our adventure takes inspiration from classic games like Metal Gear, Metroid, Castlevania and the Oddworld series".
http://www.kickstarter.com/projects/11834628...e-lost-first-contact

Kickstarter-projekter og lignende

Bloom: Memories (pc, Mac, Linux, "konsol" (de har ikke besluttet hvilken)):
Action-adventure-RPG med en interessant "bro-verden".
http://www.kickstarter.com/projects/13760611...action-adventure-rpg

Kickstarter-projekter og lignende

Dex (Ouya, pc, Mac, Linux + Wii U, Shield, PS4, XBO i stretch goals):
"Cyberpunk 2D RPG".
http://www.kickstarter.com/projects/dreadlocks/dex-cyberpunk-2d-rpg

Kickstarter-projekter og lignende
jaesjaesSkrevet 12/12-13 16:22 
jaes>
Dex (Ouya, pc, Mac, Linux + Wii U, Shield, PS4, XBO i stretch goals):
"Cyberpunk 2D RPG".
http://www.kickstarter.com/projects/dreadlocks/dex-cyberpunk-2d-rpg

Det er bekræftet, at det kommer til Wii U.

Ny ret så smækker gameplayfilm:
https://www.youtube.com/watch?v=V8IiNrNl5nI
DarkenDarkenSkrevet 12/12-13 19:09 
Nyt kickstarter (greenlight på steam).
Kickstarter-projekter og lignende
Kickstarter-projekter og lignende

Project Nimbus
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Bede-xBede-xSkrevet 14/01-14 20:36, rettet 14/01-14 21:20 
Unsung Story - en kollaboration mellem Yasumi Matsuno og Playdek der skal udmønte sig i et nyt tur baseret srpg - er kommet op på kickstarter:

Unsung Story: Tale of the Guardians is the spiritual successor in a storied line of epic tactical RPGs designed by Yasumi Matsuno. Playdek is excited to be partnering with one of the most legendary game designers, as well as you the fans, to bring out a refreshing, immersive new take on the tactics genre.

In the hands of the veteran tactical RPG master himself, Unsung Story will re-imagine a classic game genre, as Yasumi Matsuno weaves together one of the complex and rich game worlds that he is known for, with inspiring class based tactics game play.

http://www.kickstarter.com/projects/482445197/unsung-story-tale-of-the-guardians

Jeg er lidt i tvivl om hvor stor en rolle Matsuno har på projektet, men er solgt alene ved håbet om at det er omfattende. Platformene er PC/Mac og mobile med stretch goals for Vita og 3DS. Det samme for musik af Hitoshi Sakimoto og tekst/oversættelse af Alexander O. Smith :)

EDIT: Kan se de skriver i FAQ'en at spillet udkommer selv, hvis det ikke når sin backing, men kun til mobile platforme.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 17/01-14 11:18, rettet 17/01-14 11:18 
Jeg ved helt ærligt ikke noget om dette projekt, udover at det er noget space exploration lavet af russiske astronauter, men da de her skrevet til os og bedt om lidt omtale, så får de lige et link her.

Space Pioneer
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
slk486slk486Skrevet 17/01-14 11:22 
Damn deres concept art er lækkert.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 17/01-14 12:03 
Har de lavet noget lignende før eller har noget teknologi i baghånden til at understøtte det hele, for ellers lyder det da voldsomt ambitiøst, og af samme årsag useriøst, til så begrænset et budget?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
msxtrdmsxtrdSkrevet 21/01-14 20:56 
http://www.kickstarter.com/projects/playism/la-mulana-2

La Mulana 2
DarkenDarkenSkrevet 28/01-14 03:50 
https://www.youtube.com/watch?v=XAbHmE73p7o

Direkte inspiration fra et virkelig sted, øj. Og der kommer mod support!

For jer med konsol preferancer, der skal I lige være opmærksom på følgende:
To sum it up:
Soldier: Win/Mac/Linux, 1 license, digital OR physical
Knight: Win/Mac/Linux, 1 license, digital OR physical
Baron: Win/Mac/Linux/Xbox/PS4, 1 license, digital AND physical
Earl: Win/Mac/Linux/Xbox/PS4, 1 license, digital AND physical
Duke: Win/Mac/Linux/Xbox/PS4, 2 licenses, digital AND physical
… all higher tiers are like Duke in this respect


Original topic fra Jaes (synes bare det passede bedre i denne tråd) :
http://www.playright.dk/forum/emne/35858-kingdom-come-deliverance#657065

Ny dev video fra Kingdom Come: Deliverance
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 28/01-14 07:58 
"Dungeons & no Dragons" burde være et koncept :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 28/01-14 12:10 

Er der nogen her der faktisk har gennemført 1'eren?

Normalt savler for alt udviklet af Japaner, og at det er 2D spil er kun plus. Men lige det spil kunne jeg ikke døje designen af.

Det var alt for meget pre-famicom japansk PC spil over det. Udviklerne sagde også at inspiration var et eller andet MSX spil, så det passede meget godt.

Helt fantastisk platformer hvis det ikkr var for at for at komme igennem spillet skulle man gøre de mest obskure og ulogiske ting som man kun fik det mest impotente hints til.

Kunne godt tænke mig at vide om det var muligt for nogen at komme igennem hele spillet uden heavy brug af en guide.

Den sidste halvdel af spillet fulgte jeg bare en guide 100% fordi jeg anså det for helt umuligt at komme igennem uden.

For ikke at nævne den mest asshole move jeg nogensinde har set i et spil. Ved ca. 50-70% point er der et trap hvor man utrolig nemt kan komme til sidde fast og ødelægge sin save. Og det er en lang spil vi snakker om her.

Prøv lige at forstille at skulle starte forfra i en mega kryptisk spil efter 10-15 timer fordi udviklerne ville få sig en grin.

Unacceptable!
CamousCamousSkrevet 28/01-14 12:16, rettet 28/01-14 12:17 
Bede-x>
Unsung Story - en kollaboration mellem Yasumi Matsuno og Playdek der skal udmønte sig i et nyt tur baseret srpg - er kommet op på kickstarter:

Normalt ville jeg smide hele mit opsparing efter et nyt Matsuno spil. Og ville enda sælge organer hvis det var spiritual successor til Vagrant Story, men jeg måtte hoppe fra der.

Udvikler er en firma i vesten og Matsuno er ikke engang onsite. Det ser mest ud som om de bare har ham med som en promotion gimmick.

Hvis der kommer en ægte japansk venture med Matsuno som onsite director så er de velkommen til alle mine penge. Men det her er bare en amerikansk PC strategi quadruple patty burger med lidt Matsuno wasabi drysset på toppen.
SumezSumezSkrevet 28/01-14 13:24 
Camous>
Udviklerne sagde også at inspiration var et eller andet MSX spil, så det passede meget godt.

Majou Densetsu 2 kom både til MSX og Famicom (og 1'eren var en shmup). :) Men ja, det er nok en meget typisk MSX-titel - men flere spil der trækker inspiration fra japanske MSX-spil vil bestemt ikke gøre mig noget! Mange af dem har ikke ældet særlig godt, men har en masse fantastiske idéer, som har inspireret flere elskede genrer og spilserier den da i dag (Metal Gear og Vampire Killer er åbenlyse eksempler).

Jeg har La Mulana på GOG, men har "glemt" at spille det. Vil prøve at give det en chance, jeg synes selv det ser fantastisk ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 28/01-14 14:37, rettet 28/01-14 14:39 
Ja La Mulana ser fantastisk ud. Og fra rå game mekanik er den også meget playable. Men de der keyptiske bullshit ødelægger de hele.

Du kan nok komme igennem 20-30% af spillet uden at lægge for meget mærke til det. Men hvis du klør på rammer du nok en mur cirka der.

Det sidste 20-30% af spillet er ren bullshit. Hvergang jeg læste i en guide hvad jeg så skulle gøre næstegang bandene jeg højt, "hvordan i helvede skulle jeg regne det ud?"

De står på deres kickstarter side at de vil bruge fan feedback til at lave ændringer i 2'eren, men ved ikke om det betyder at de vil skrue ned for de absurde og tilfældige ting man skulle gøre for at komme vidder.

Jeg vil sige at hvis de fjernede alle gåderne fra 1'eren ville spillet have været en meget god lille 2D platform-adventure.
SumezSumezSkrevet 28/01-14 15:02 
Er det remaken du har spillet, eller den originale PC-udgave?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 28/01-14 15:22, rettet 28/01-14 15:23 
Jeg spiller ikke på PC'er. Det var Wii udgaven. Tror heller ikke at den originale var oversat.
Bede-xBede-xSkrevet 30/01-14 17:39 
Camous>
Normalt ville jeg smide hele mit opsparing efter et nyt Matsuno spil. Og ville enda sælge organer hvis det var spiritual successor til Vagrant Story, men jeg måtte hoppe fra der.

Udvikler er en firma i vesten og Matsuno er ikke engang onsite. Det ser mest ud som om de bare har ham med som en promotion gimmick.

Jeg har det på nøjagtigt samme måde. Det har også været min erfaring at der plejer at stå Matsuno på de største oplevelser inden for japanske rollespil/srpg'er og jeg ville sandsynligvis gå all in på en Vagrant Story kickstarter med det rigtige team i spidsen. Her føler jeg mig nødsaget til at hoppe fra, ikke så meget pga en amerikansk udvikler - der er masser af talentfulde udviklere i USA og vesten generelt - men mere den afstand Matsuno tog fra spillet på twitter for et par uger siden:

It's difficult to determine where to draw the line. With titles that are known as "Matsuno Games," I touch even the parts that are outside of my responsibility (even if that creates issues with the game as a product) and make the final decision that the game is ready.

But this time, even the scope of what I will review is not set in stone (the development isn't at that point yet), and I don't know how much I'll be able to review. Of course I'd like to review as much as possible, but I just don't know right now.

However, many people are looking at this project as a "Matsuno Game" (especially people overseas), and I think that's not quite right, at least for now. As long as you're not funding the project and expecting a "Matsuno Game," then there's no problem.

So, if you're looking for a so-called "Matsuno Game," then I have to say that this still isn't it. Since raising money like this can be a delicate issue, I feel like I need to come out and make this point clear.

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=97393286&postcount=645

Det var dødsstødet for mig.

Sumez>
Jeg har La Mulana på GOG, men har "glemt" at spille det. Vil prøve at give det en chance, jeg synes selv det ser fantastisk ud.

Jeg fandt det personligt mere stimulerende end Konamis håndholdte Metroidvania spil, så jeg vil absolut anbefale det til folk der holder af genren, men som samtidigt kan acceptere en opbygning, hvor man ligesom i visse gamle adventure spil, nogengange føler sig tvunget til at konsultere en guide. Er man af den (fejlagtige ;)) opfattelse at det er gammeldags eller mislykket spildesign og at alting er bedst, hvis det glider problemfrit ned, bør man holde sig væk.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 05/02-14 23:54 
Jeg bakkede en Kickstarter for første gang i dag.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OlimarOlimarSkrevet 06/02-14 15:55, rettet 06/02-14 15:56 
Update til 90's Arcade racer WiiU http://blog.nicalis.com/2014/02/update-90s-arcade-racer-and-wii-u/

60FPS 720p, 4xMSAA,FXAA Man får så meget Daytona feels over det.
Kickstarter-projekter og lignende
Kickstarter-projekter og lignende
slk486slk486Skrevet 06/02-14 15:58, rettet 06/02-14 15:59 
Kunne have været fedt med en fysisk release af det, men det er fedt at det eksisterer i det hele taget. Sega, hører i?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02-14 16:01 
Det kraftedeme flot.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 06/02-14 16:17 
Håber bare det har nok Seganess.
j/k
OlimarOlimarSkrevet 06/02-14 18:19 
Det lader det til ifølge traileren http://www.youtube.com/watch?v=gPIo6bcISsc Den er dog gammel efterhånden.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02-14 19:01 
slk486>
Håber bare det har nok Seganess.

Ja, kontrollen er alt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 07/02-14 00:26 
Det bliver ikke Daytona nok uden Dæitonaaaaaaa!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 09/02-14 18:06 
Outerlands, dokumentarserie om spil...

https://www.kickstarter.com/projects/area5/outerlands-season-one
slk486slk486Skrevet 10/02-14 23:55 
Rigtig fed gothic artstyle i Darkest Dungeon:

https://www.kickstarter.com/projects/1460250988/darkest-dungeon-by-red-hook-studios

Der er bare ikke nogen pitch i videoen.
j/k
SumezSumezSkrevet 11/02-14 07:57, rettet 11/02-14 07:58 
Sjovt vi havde den snak om "uha forfærdelige artstyle" ved det fantastisk flotte kickstarter-spil Night In The Woods tidligere i tråden, for jeg synes netop det her spil ser rigtig skidt ud. Det er ikke sååå grimt igen på deres stilbilleder, men animations-eksemplerne er forfærdeligt flash-agtigt. :S

Men rent bortset fra det er jeg altid med på en dungeon crawler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/02-14 09:44 
Ja, det ligner cutout flash, men artstylen er stadig fed :p
j/k
SumezSumezSkrevet 11/02-14 10:26, rettet 11/02-14 10:26 
Det -kan- jo godt gøres pænt med "udklippede" "flash-animationer" - et fint eksempel (udover NITW) er de nye Rayman-spil og Vanillaware's spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/02-14 10:31, rettet 11/02-14 10:36 
Er ikke enig i Rayman sammenligningen - der er meget mere animation. Vanillaware til dels, ja.

NITW er IKKE et fint eksempel - det har stort set ingen animation og har samtidigt en forfærdelig artstyle :p

Jeg skelner iøvrigt mellem animation og artstyle.
j/k
SumezSumezSkrevet 11/02-14 10:53, rettet 11/02-14 10:54 
Rayman fungerer netop fordi de blander reel håndtegner animation ind i det, men der er stadig meget animation der er lavet via skalering og rotation, bare brugt smagfuldt. Det nye Child of Light, der kører på samme engine, er især præget af det, men det er stadig flot. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/02-14 11:50, rettet 11/02-14 11:51 
Ja, der er for meget håndtegnet animation i Rayman til at sammenligningen er fair.
Sprite scaling vinder iøvrigt HVER gang :)
j/k
SumezSumezSkrevet 11/02-14 11:58 
Ja, hvis det bruges til "3D" effekter, ikke til animationer :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/02-14 12:21 
Ja, det giver da sig selv :p :D
j/k
jaesjaesSkrevet 12/02-14 13:16, rettet 12/02-14 13:18 
Gameplayet lyder ret fantastisk. Der er mere info her:
http://www.ultimategamedb.com/Article/Article?id=49f73f8e-dd6f-4f35-9540-186f7fa19f8e

Jeg er dog lidt træt af at se ordet 'procedural' på hver anden featureliste.
SumezSumezSkrevet 12/02-14 13:35 
Det er efter Minecraft blev populært :P
Men dungeon crawlers har jo tit haft tradition for at være proceduralt genererede, så det giver mening. Det er et spørgsmål om man ønsker roguelike-oplevelsen, eller oplevelsen af et nogle gennemført designede områder med fokus på puzzles og historiefortælling (som eks. Etrian Odyssey og Grimrock)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 12/02-14 13:43, rettet 12/02-14 13:43 
Jeg har altid haft svært ved random levels, fordi jeg ikke føler progression nok i power playing. En enkelt undtagelse, hvor det er en god blanding er Diablo 1.
j/k
HeroldHeroldSkrevet 12/02-14 14:10 
Jeg elsker det hvis det er gjort rigtigt. Spelunky er et godt eksempel.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 12/02-14 14:13, rettet 12/02-14 14:13 
Det giver mening i spil hvor du spiller sessions af "de samme" baner over og over igen. I fra-start-til-slut spil, har det aldrig været pænt, da de tanker der kan tilføres manuelt designede baner naturligvis aldrig vil være der. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
768 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig