X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kickstarter-projekter og lignende


Svar
Captain NCaptain NSkrevet 24/01-13 19:15, rettet 28/01-13 00:47 
Man må sige at 2012 virkelig var året for Kickstarter projekter.
Det er fedt at se spil udviklere der ikke behøver at være bundet af en udgiver og at fans kan vise support for projekter de finder interessante. Hell, Vi får sågar en helt ny spillekonsol her om nogle måneder som blev financieret af Kickstarter

Der er tons af spændende projekter der hele tiden popper op så syntes ... Se hele indlægget


Kickstarter siden
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
768 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 18/07-13 15:46 
Sumez>
Sumez>
Pinball Arcade har launchet den længe ventede Kickstarter på Terminator 2:

http://www.kickstarter.com/projects/1067367405/pinball-arcade-terminator-2-judgment-day
Kickstarter-projekter og lignende

Der er 3 dage tilbage af denne kickstarter, og $4400 til at være i hus. Det kan godt lade sig gøre, men kræver stadig stærk støtte, så giver den lige et velfortjent bump! Gå ud og spred ordet hvis I har bare en smule kærlighed for projektet, eller kender nogen der ville. :)

Hermed backed. Havde egentlig besluttet mig for at lade være, da jeg foretrækker at spille pinball på min Vita og den motor Farsight bruger til deres Vita-versioner er ret skuffende. Zen Studios Motor er den langt oververlegen hvor man stort set ikke kan se forskel på Vita og PS3.

Men på den anden side, så HAR jeg jo nostalgiske følelser for den maskine. Hermed backed:-). Shit, jeg har backed mange projekter efterhånden. Tror vi er oppe på 9-10 stykker nu.
JmogJmogSkrevet 18/07-13 15:50 
slk486>
Jeg bliver sgu lidt irriteret når kickstarter localisation stretchgoals kommer før fede gameplay features.

http://www.kickstarter.com/projects/5livesstudios/satellite-reign/posts

Nok lidt småligt, men I det hele taget synes jeg det er irriterende der bliver brugt penge på det:)

Enig, det er ærligt talt forkert prioritering. Flertallet af de non-engelske gamere der forlyster sig med at backe kickstarters er sikkert vant til at spille spillene på engelsk eller er i hvert fald i stand til at forstå det godt nok til at det ikke hæmmer fornøjelsen. De ville sikkert også foretrække "environment destructability" fremfor et lydspor på eget sprog.

Nogen gange er det bare fedt at Danmark er så lille et land som det er. Vi "risikerer" aldrig at projekter som dem man finder på Kickstarter bruger ressourcer på at oversætte spil fra engelsk til dansk.
SumezSumezSkrevet 18/07-13 16:23 
Jmog>
Zen Studios Motor er den langt oververlegen hvor man stort set ikke kan se forskel på Vita og PS3.

Men på den anden side, så HAR jeg jo nostalgiske følelser for den maskine. Hermed backed:-).

Måske er det også bare en forudindtagelse, men jeg synes der er meget mere substans i de ægte tables, TPA simulerer, fra mestre som Lawlor, Ritchie, Eddy og Nordman, fremfor Zens computerspil.
Maskinerne føles langt mere "ægte", regelsættene er for det meste solide og gennemtestede, og skudene føles som rigtig pinball.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 18/07-13 19:16 
Ingen tvivl om at de føles mere som rigtig pinball. Det er bare ærgerligt at deres Vita ports virker (grafisk) dovne.
SumezSumezSkrevet 18/07-13 21:16 
Ja, jeg har set screenshots, det ser ret forfærdeligt ud. Men i det mindste er der cross-buy så vidt jeg husker?
Spillets bliver udviklet op mod X360, og derefter portet til deres andre platforme, så spillene ser altid bedst ud på Xbox.
Meget paradoksalt når det så er den platform de ikke har været i stand til at udgive på siden en gang sidste år. Men spillet er lige blevet trukket helt fra XBLA, jeg håber det hjælper med til at de snart kan alve den relaunch, der har været nødvendigt for at de lovligt kan udgive spillet på MS's platform igen, efter deres udgiver gik konkurs.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 18/07-13 21:57 
Jo, der er crossbuy. Dejlig feature. Den bruger både Zen og Farsight heldigvis.

Hvis du har en retina ipad, så prøv at hente demoen af Pinball Arcade ned. Touch er noget møg til pinball, men det er fuldstændigt absurd flot, da det ikke bare har bedre lyseffekter men også kører i native opløsning (2048x1536). Det efterlader konsoludgaverne i støvet grafisk og er nok det tætteste, jeg har set et spil komme på et rigtigt pinball-bord. Og så virker det bare helt rigtigt, at man kan køre spillet vertikalt ved at dreje skærmen. Her havde Farsight ellers en fremragende mulighed for at gøre det nemmere at tilgive den dårligere grafiske kvalitet i Vita-versionen, men af uransagelige årsager kan man kun bruge touch i portrait mode på Vita :-(
jaesjaesSkrevet 19/07-13 16:42 
jaes>
Precinct - Politi-adventurespil af skaberen af Police Quest, Jim Walls. Så er Sierra gang'et da for alvor ved at være samlet.

Precinct bliver dog en del anderledes end PQ-serien, da det bliver i 1. person og fuld 3D, derved bliver køre- og action-sekvenserne naturligvis en del anderledes end i PQ-serien. Så spillet er vel en slags blanding af PQ og L.A. Noire, men som sagt i 1. person.

http://www.kickstarter.com/projects/precinctgame/precinct

De har erkendt, at de prissatte spillet for højt og har oprettet en "early preorder"-ting for $19 for de første 2500 personer. På det gamle $30-tier (nu $29 pga. man ikke kan slette gamle tiers), har de tilføjet eksklusivt dlc (bil, våben osv.).
JmogJmogSkrevet 20/07-13 00:43 
Så blev Terminator 2 til Pinball Arcade financieret. Pt er den 400$ over målet.
The DaneThe DaneSkrevet 22/07-13 15:26 
jaes>

De har erkendt, at de prissatte spillet for højt og har oprettet en "early preorder"-ting for $19 for de første 2500 personer. På det gamle $30-tier (nu $29 pga. man ikke kan slette gamle tiers), har de tilføjet eksklusivt dlc (bil, våben osv.).

Godt når folk kan indrømme en fejl, men både godt og skidt man ikke kan ændre på de niveauer der er sat ind. Men det negative burde vel kunne balanceres ved at man ikke kunne ændre de sidste 48 timer, og folk fik en mail hvis teksten blev ændret.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
jaesjaesSkrevet 24/07-13 09:07, rettet 24/07-13 09:08 
Undtagelsesvis et projekt der ikke er et spil, fordi det er lidt vildt... Canonical, firmaet bag Linux-styresystemet Ubuntu, har startet en crowdfunding-kampagne for en hybrid af en smartphone og en minicomputer - reelt en smartphone med meget syge specs, som både kan køre Ubuntu Desktop, Ubuntu Mobile og Android, og naturligvis tilsluttes de fleste eksterne skærme og tv. Med et mål på $32 millioner, skulle det være den største crowdfunder hidtil.

Dimsen er sådan set også fornuftigt prissat, bl.a. fordi der vel ikke kommer moms og told på, da det er et engelsk firma. $830 koster dyret - hvis man kan finde en anden, der er interesseret, kan man få to for $1400. De første 24 timer kostede den kun $600.

Specs:

Dual boot Ubuntu mobile OS and Android
Fully integrated Ubuntu desktop PC when docked
Fastest multi-core CPU, 4GB RAM, 128GB storage
4.5in 1,280 x 720 HD sapphire crystal display
8mp low-light rear camera, 2mp front camera
Dual-LTE, dual-band 802.11n Wi-Fi, Bluetooth 4, NFC
GPS, accelerometer, gyro, proximity sensor, compass, barometer
Stereo speakers with HD audio, dual-mic recording, Active Noise Cancellation
MHL connector, 3.5mm jack
Silicon-anode Li-Ion battery
64 x 9 x 124mm

http://www.indiegogo.com/projects/ubuntu-edge?c=home

EDIT: Den kan kun fås via kampagnen, så der er ikke noget med at vente, hvis man er interesseret.
slk486slk486Skrevet 24/07-13 09:14 
Sådan kommer alle smartphones til at være i den nære fremtid, men de tager da en lille forsmag på det :)
j/k
jaesjaesSkrevet 26/07-13 10:27 
Liege. Endelig et JRPG på Kickstarter med potentiale, folk også gider losse penge efter - de er snart 4 x målet. Og så kommer det endda både til PS4, Vita og Wii U, udover computere og mobile platforme.

Mere konkret er det nok en hybrid af JRPG og SRPG - traditionel udforskning med et mindre party, afbrudt af kampe af varierende størrelse direkte i landskabet.

http://www.kickstarter.com/projects/codagames/liege

Kickstarter-projekter og lignende
SumezSumezSkrevet 26/07-13 10:51, rettet 26/07-13 10:52 
Adgang til ALLE platforme, inkl. konsoller, for $10? Mon de forskellige udgivelseskanaler har det helt fint med det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/07-13 11:13 
Man vælger vel hvilken konsol platform man vil havde det til ved udgivelse?
jaesjaesSkrevet 26/07-13 11:17 
Andet spørgsmål i deres FAQ ;)

"If you've backed the game, you can receive codes for the game on any platform of your choice, with one exception for PS4, Vita, and WiiU. Because there's a cost associated for each Nintendo/Sony game key, at this point, I won't be able to offer codes to all of their platforms under the same reward. You'll need to chose one of the three.

If Sony winds up offering cross-platform keys (a single key that allows you to play the game on both PS4 and Vita), it will be made available to Sony backers at no additional charge. Until then, if you're interested in a key for more than one of the three platforms, you can add $10 to your pledge for the first game or $25 for the trilogy."
SumezSumezSkrevet 26/07-13 11:44 
Beano>
Man vælger vel hvilken konsol platform man vil havde det til ved udgivelse?

Så er det godt nok misvisende at skrive "Access to the digital version of Liege on ALL supported platforms" under pledgen! Faktisk direkte lusket.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/07-13 11:51 
Tjaaa.... jeg kan naturligvis have misforstå det, men vel meget normalt for Kickstarter spil projekter til flere platforme?
SumezSumezSkrevet 26/07-13 12:56 
Også derfor jeg undrede mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 27/07-13 20:10, rettet 12/08-13 19:45 
Jmog>
Legend of Iya

2D Metroidvania platformer med oldschool grafikstil lavet af kun en mand. Han skal bruge 75.000$ til at færdiggøre det, hvilket er et beskedent beløb for en spil-kickstarter.

Løbeanimationen har en sjov rytme men derudover synes jeg det ser helt fantastisk flot ud. Man kan få en download-kode, hvis man backer med 10$.

Backed!

Det nåede sit mål, men det var godt nok på et hængende hår. Jeg tror der manglede 1500 USD et par timer før den udløb.
slk486slk486Skrevet 27/07-13 22:05 
Ja, det ser kanon ud, selvom han de sidste par dage har spammet min indbakke med uploads :)
j/k
SumezSumezSkrevet 27/07-13 22:54 
Legend of Lya ser rigtig pænt ud, men med det minder mig uhyggeligt meget om de der superflotte men utroligt ensformige, og til tider nær uspillelige vestlige platfromsspil der kom en del af i midt-halvfemserne, som Lomax, Earthworm Jim, Skullmonkeys og det første Rayman.
Man må håbe at det undgår den skæbne :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/07-13 22:55 
Hvad er der galt med Rayman?
j/k
SumezSumezSkrevet 27/07-13 22:58 
Styringen føles tung, banedesignet nærmest tilfældigt, og udfordringen er typisk stressende trial-and-error over reel sjov. Spriten fylder over nærmest en femtedel af skærmen og det er svært at se hvad der sker omkring en. Har du spillet det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/07-13 23:05 
Ikke endnu, men da jeg lige har fået det ind af døren til min Jag var jeg da forventningsfuld :)
j/k
SumezSumezSkrevet 27/07-13 23:10, rettet 27/07-13 23:11 
Du må ikke tro jeg maler fanden på væggen, det er ikke fordi det er et rædsomt spil, synes bare at det i den grad står i skyggen af størstedelen af de klassiske japansker platformere hvor ordenligt level design og stramt gameplay er i højsædet (den slags man bør kigge efter når man bruger ord som "Metroidvania"). Det er især tydeligt når man ser på hvordan det nyeste, Rayman Origins, har formået at gøre det direkte modsatte, og gøre et fantastisk spil ud af alle de bedste egenskaber fra mange af de bedste spil i genren.

Af de spil jeg nævnte, synes jeg iøvrigt at Earthworm Jim er det bedste, og at det har nogle klare kvaliteter, omend lidt skjulte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/07-13 00:07 
Jeg synes Earthwom Jim er forfærdeligt som platform spil, men humoren gør at jeg kan holde en level ud i ny og næ.
j/k
SumezSumezSkrevet 01/08-13 14:13 
Captain N>
Jeg lægger ud med et dejligt lille retro projekt som i stil minder en del om både Sonic, Gunstar Heroes og de gamle Sega tider. Og så er det til og med et Dansk projekt. Kan jo næsten ikke være bedre ;)

Freedom Planet
Kickstarter-projekter og lignende

http://www.kickstarter.com/projects/galaxytrail/freedom-planet-high-speed-platform-game

Der er lagt en demo af spillet ud på kickstartersiden, som iøvrigt nåede langt over sit mål. Det er kun en bane, men den er meget stor, med flere "minibosser" undervejs, og suverænt level design. Virkelig sjovt spil!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 12/08-13 19:40, rettet 12/08-13 19:49 
Project Phoenix:
Første japanske Kickstarter!

Det er et party-baseret JRPG med kampe i real-time. Kampene skulle fungere lidt som i et RTS, men håber da de indbygger en pausefunktion, ellers bliver det nemt noget rod. Lige nu er det sat til pc, Mac, Linux, iOS og Android, men de forhandler med Sony om Vita og PS4 og er 90% sikre på de kan få en licens. Men det kommer vel også an på stretch goals, da de kun er efter $100k.

Som de selv skriver om projektet og teamet: "Japan's indie RPG feat. AAA talent!" Den meste kendte er nok Nobuo Uematsu, der har lavet musikken til mange Final Fantasy-spil.

http://www.kickstarter.com/projects/1300298569/project-phoenix-japans-indie-rpg-feat-aaa-talent

Concept art:
Kickstarter-projekter og lignende

Kickstarter-projekter og lignende
DarkenDarkenSkrevet 12/08-13 23:05 
Noo RTS! damnit... nå soundtrack af Nobuo Uematsu? yeah count me in :P
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
slk486slk486Skrevet 12/08-13 23:14 
Vita/PS4? I'm in :D
j/k
jaesjaesSkrevet 12/08-13 23:51, rettet 13/08-13 00:11 
Darken>
Noo RTS! damnit...

Jeg fik det bevidst til at lyde så lidt som muligt om et RTS, men vidste nogle ville se ordet og dø :P

Gentag efter mig: Det er IKKE et RTS... det er IKKE et RTS... det er MÅSKE LIDT et RTS... faktisk ved jeg ikke hvor meget RTS der er i det :/ Men creative director-manden kalder det et RPG med RTS-elementer (eller noget i den dur), så det vælger jeg at gå ud fra :) Med 4-6 i et party (et gæt) er det jo højst noget der minder om Baldur's Gate - squad-baserede kampe a la genren real-time tactics, og kommer der et pausesystem (som BG også) er det jo nærmest pseudo-turbaseret.

slk486>
Vita/PS4? I'm in :D

That's the spirit! Er man det mindste interesseret i et KS-project kan man jo ligeså godt smide nogle penge efter det, og så inden kampagnens udløb trække sig ud, hvis det ikke ender med at lyde som noget man gider, eller evt. øge beløbet hvis det modsatte.

EDIT: Fjernet det med en måned - ca. en måned er bare den typiske længde på en kampagne :)
slk486slk486Skrevet 13/08-13 00:04 
Allerede nået de 100k.
j/k
DarkenDarkenSkrevet 13/08-13 03:12 
Har ikke pledged endnu, da jeg faktisk godt kunne tænke mig en fysisk pakke, meen det skal der vist lige tænkes over :P
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
slk486slk486Skrevet 13/08-13 08:04, rettet 13/08-13 08:15 
Som jaes skriver - du kan pledge efter en fysisk nu (har jeg også gjort) - du har 28 dage til at ombestemme dig :)

Iøvrigt glad for at deres art director er fra Japan.
j/k
DarkenDarkenSkrevet 13/08-13 16:00 
Så lige at det fysisk level jeg kiggede på har 200 flere folk, så der er ikke så mange tilbage, såååå jeg har givet mig... så må jeg bare lige huske at have penge på kontoen når de skal trækkes :P
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
slk486slk486Skrevet 13/08-13 22:53 
Det her er sgu en unlock jeg kan bakke op om:

[Online play]
4) Accessing your saved games from any operating system on any machine

Total cross platform play>:)
j/k
JmogJmogSkrevet 26/08-13 23:29 
Der er kommet updates ret jævnligt og de virker til at have godt styr på projektet. De er kommet med et par lækkerbidskener i form af eksempler på musikken og det lyder mildest talt godt:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/Desktop_DDR_Memory_Comparison.svg
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/08-13 23:46 
RAM :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 29/08-13 12:50 
Uwe Boll :D
http://www.kickstarter.com/projects/1544635303/postal-2

- For Postal 2. Så fik han endelig malket det tyske system for penge :)
slk486slk486Skrevet 29/08-13 12:54, rettet 29/08-13 12:55 
Damn...

Where the money goes?

The money goes all for cocaine for the stars down the nose.

Ha ha, selv hans kickstarters er lavet med venstre hånd :D
j/k
SumezSumezSkrevet 29/08-13 12:56 
Utroligt at den er blevet godkendt
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/08-13 13:01 
Jeg venter på hans "Kikstarhtar Ze Moowie"
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/08-13 13:34 
"Zere are rumors zat mai muhvees are funded wiz nazi gold... And wat can I say? It's truh!" hvorefter han hiver et par Auschwitz guldtænder frem som betalingsmiddel <3
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
jaesjaesSkrevet 01/09-13 14:33, rettet 01/09-13 14:45 
Keiji Inafune (Mega Man) er på KS med et MM-inspireret spil. Efter en dags tid har de ca. $420k ud af $900k.
http://www.kickstarter.com/projects/mightyno9/mighty-no-9

Konsolversioner er desværre et af de højere stretch goals :/
JmogJmogSkrevet 01/09-13 14:48 
Det var da ubehageligt højt de har sat konsol stretch goalet.
Bede-xBede-xSkrevet 01/09-13 14:58 
Jeg kan leve uden konsolversionerne, for mig er det bare glædeligt at se flere spil af den type på kickstarter især fra så store talenter. Skal lige have læst det hele igennem, men kan ikke forstille andet end at det bliver støttet herfra :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 01/09-13 15:33, rettet 01/09-13 15:39 
Jeg er næppe den eneste herinde der nød Mysterious Cities Of Gold-serien (animation) som barn. Ikke bare er der en ny sæson på fransk TV, men der er nu også et spil på vej, som ser ganske fornuftigt ud. Det er på Kickstarter, ser ud til at ville nå sit mål uden store problemer OG konsolversionerne er for en gangs skyld ikke et stretch goal men istedet en del af individuelle backer tiers. Man kan få det til iOS, PC, 3DS eller Wii U:
http://www.kickstarter.com/projects/438269196/mysterious-cities-of-gold-the-video-game

Spillet er stort set færdigt, så det er blot oversættelse og porting til PC som mangler, så de regner med at man kan få sit konsolspil til december i år.

Hermed backed (Wii U).
slk486slk486Skrevet 02/09-13 08:32, rettet 02/09-13 08:32 
Jmog>
Det var da ubehageligt højt de har sat konsol stretch goalet.

Ja meget. Især nutildags, hvor de nye maskiner "bare" kan compiles til dem og selvudgives :)

Jeg har backet, men trækker mig formentlig ud tidligt, hvis de ikke nås.
j/k
Captain NCaptain NSkrevet 02/09-13 18:14, rettet 02/09-13 18:15 
Er mest bare skuffet over at konsol udgaverne kun vil være Digital Only. Syntes stortset altid det er tilfældet med den her slags spil.
Kan ikke helt forstå hvorfor det skulle være et problem at udgive spillet i fysisk form med et lavere price tag.
Ducktales: Remastered fik så vidt jeg ved en fysisk æske... Med en download kode indeni istedet for en disc.

Men glæder mig i det mindste at se Inefune har taget sagen i egen hånd når Capcom åbenbart ikke kan finde ud af hvordan man behandler en franchise.
Har selv støttet med $250.
Det tog ellers ikke længe for dem at nå deres mål på $900.000, knap en million på 2 dage.

Kickstarter-projekter og lignende
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
SumezSumezSkrevet 02/09-13 18:42 
Ja, jeg ville nok gladelig lægge de $60 for spilæsken hvis der kom en disc-version af spillet med indeni, men uden indhold føles det dumt. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
768 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig