X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS2 og VGA?


Svar
nerosnerosSkrevet 20/01-13 22:24 
Dreamcast kan køre VGA men kan PS2 gøre det på samme måde? Tænker på hvordan det ville være hvis man prøvede at sætte sin PS2 op til en, ja lad os sige CRT monitor ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 20/01-13 22:43 
Jeg har ingen erfaringer med PS2 VGA men det ser ud til at være temmeligt begrænset:

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_2_accessories#VGA_Cable
JmogJmogSkrevet 20/01-13 23:15 
Bedste bud er at køre billedet igennem en linedoubler med VGA-ud. En Iscan Pro eller Plus burde kunne fås billigt. Billedet ser fremragende ud igennem sådan en.
SumezSumezSkrevet 20/01-13 23:53, rettet 21/01-13 08:40 
Jeg har et vga kabel til ps2... Det er bestemt ikke noget at råbe hurra for :O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-13 00:15 
Jeg har forsøgt mig med "rigtig" VGA flere gange, men uden held. Det eneste jeg har fået til at virke er at sætte PS2'en til RGB og køre det igennem en Extron RGB 190 interface som laver det om til VGA med kombineret HV sync som XRGB'en kan forstå. Det virker perfekt med alle 480p titler og det rigtig smarte er at jeg stadig kan køre 240p/480i igennem det setup.

Jeg har desværre ikke prøvet om samme Extron interface kan dele sync signalet op i H og V så det virker som helt almindelig VGA. Sådan et setup ville heller ikke virke med 240p/480i.

Det kan altså lade sig gøre, men er mega besværligt. Farverne er bedre med VGA end component 480p og der er mindre støj i signalet. Så for mig er det super.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 21/01-13 14:13 
Ok det lyder lidt besværligt men bare at det kan lade sig gøre er fint med mig. Så må jeg se på sådan en Extron RGB-190. XRGB'en har jeg jo ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-13 17:43 
Det virker kun med med XRGB-mini'en skulle jeg måske ha' skrevet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig