X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt konsol-indkøb - hvad skal der til...?


Svar
millenniummillenniumSkrevet 10/01-13 14:20, rettet 10/01-13 14:21 
Nyt og spændende, eller gammelt og patetisk? Nogle har sikkert hoppet på vognen, man andre har formentlig også - ligesom mig - sprunget over de seneste 2 - 3 nye konsoller. Jeg er mæt af konsoller, synes den nuværende teknik indfrier mine behov og fleksibiliteten dækker flere anvendelser. Så jeg tænker: Hvad skal der til, for at jeg gider købe en ny konsol?

- Grafikprocessor? Har jeg... Se hele indlægget
The medium is the message.
54 emne(r).
1 2 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 10/01-13 14:20, rettet 10/01-13 14:21 
Nyt og spændende, eller gammelt og patetisk? Nogle har sikkert hoppet på vognen, man andre har formentlig også - ligesom mig - sprunget over de seneste 2 - 3 nye konsoller. Jeg er mæt af konsoller, synes den nuværende teknik indfrier mine behov og fleksibiliteten dækker flere anvendelser. Så jeg tænker: Hvad skal der til, for at jeg gider købe en ny konsol?

- Grafikprocessor? Har jeg virkelig behov for bedre og mere virkelighedstro grafik?
- Mere fleksibilitet? Hvad med bredere anvendelsesmuligheder og integrationer med tv, radio, podcast, andre konsoller, web m.v.
- Bedre netværk: Et større socialt potentiale?
- Gimmicks? Motion capture, 3D skærme, kameraer, kreative controllers og andre funky dimser?
- Design? Det lykkedes jo for Apple...
- Mere mobiltet? Mange synes at de stationære konsoller er for restriktive.

Kan fremtidens konsoller dække nogle af de eksisterende behov vi forbrugere har? Eller firmaerne nødt til at opfinde på kunstige behov, som vi forbrugere forføres af.

Kort sagt: Ved I selv hvad der skal til, før I vil købe en ny konsol?
The medium is the message.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/01-13 14:27, rettet 10/01-13 14:27 
Jeg vil have 1080p 3D spil med 60fps, der kan trække et spil a la Skyrim i split screen uden kvalitetstab. Først da er jeg tilfreds.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/01-13 14:32 
Jeg er pænt lige glad med bedre grafik på nuværende tidspunkt.

Jeg kommer til at købe den næste Xbox, fordi den er "den næste Xbox".
Med andre ord: jeg køber den fordi jeg vil opleve den næste generation af spil.
Det handler ikke om teknisk niveau eller specifikke funktioner.

Hvis MS beslutter sig for at lave en totalt fesen casual maskine, der skal ramme Wii publikummet, og kun vil udgive Kinect spil, så dropper jeg det nok, men det anser jeg for usandsynligt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CronossCronossSkrevet 10/01-13 14:33, rettet 10/01-13 14:35 
For mig er design, størrelse, støj, hastighed, stabilitet og fleksibilitet i form af apps og Blu Ray-funktionalitet stadig vigtige opgraderingsmuligheder.

De nuværende konsoller er håbløst grimme, store, klodsede larmende og ustabile, så selvom jeg ikke har behov for vildere grafik og da slet ikke for flere tumpede gimmicks, så er jeg bestemt interesseret i en konsol, der forbedrer ovenstående ønsker.

Når det så er sagt, så køber jeg de nye konsoller uanset om jeg reelt har et behov eller ej og uanset om de lever op til mine ønsker eller går i en helt anden retning. Jeg skal nok få konstrueret et behov i mit hoved og jeg har da trods alt en Wii U ;-).

Jeg overvejer dog at vælge en enkelt konsol næste gang og har måske ikke umiddelbart det samme behov for at måtte eje alt.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/01-13 14:49 
Det eneste krav jeg har til en konsol er at den ikke larmer af helved til og controlleren er til at holde ud, alt andet hvad der angår hardware/software på konsollen er jeg fuldstændig ligeglad med.

Det er spillene det kommer an på, for min skyld kunne vi gå tilbage til 8 bit cardtridges hvis bare det betød vi ville få nogle gode spil, for spillene i den nuværende generation har generelt været af latterligt lav kvalitet og uden nævneværdig substans og fremtiden ser ikke ligefrem lovende ud.

Så længe udsigterne til ordenlige spil ser så sorte ud som de gør nu, har jeg ingen intentioner om at købe nogen ny konsol ligegyldigt hvor vild den er hardware/software mæssigt.
SumezSumezSkrevet 10/01-13 14:56 
Udelukkende spiludvalget. Jeg er komplet ligeglad med alt andet. For mit vedkommende kan de lave en maskine med en processorkraft som en NES, jeg køber den hvis den den er fuld af gode spil, og springer Xbox720 over hvis der intet godt er til den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 10/01-13 15:09, rettet 10/01-13 15:10 
Samme her. Jeg køber først en konsol når der er en håndfuld gode spil til den som jeg føler at jeg MÅ spille. Det plejer at hænge meget godt sammen med at prisen på det tidspunkt er faldet til et mere acceptabelt niveau. Jeg fatter ikke at der var nogen der gad at betale små 6000 kr. for en launch PS3, når det eneste man kunne spille på den var ragelse som Resistance og Motorstorm.
HeroldHeroldSkrevet 10/01-13 15:12 
Jeg er med Sumez. I sidste ende har jeg en konsol, fordi der er noget på den jeg gerne vil spille, og fordi der højst sandsynligt kommer mere jeg gerne vil spille. Længere er den ikke. At den larmer, ikke kan spille Bluray, ikke er i FullHD, betyder ikke det store for mig i sidste ende ... selvom det er niiice.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 10/01-13 15:17 
Så softwareudviklerne kunne sådan set være det, som presser forbrugerne til nye konsolindkøb. Hvis de udfaser konsollens bagudkompabilitet, og udgiver nye topspil kun til den nye konsol, så er vi nødt til at købe det.

Det virker reelt, men måske ikke den rette årsag til overtræk på kontoen. :)
The medium is the message.
OlimarOlimarSkrevet 10/01-13 15:18, rettet 10/01-13 15:48 
Som mange har nævnt før Spiludvalg. Springer ps4 over og nøjes med nextbox wiiu og pc. Min gamle ps3 er stort set aldrig tændt, så ser ingen grund til at investere i 4'eren.
SumezSumezSkrevet 10/01-13 15:21, rettet 10/01-13 15:22 
Selvfølgelig sælger det bedst at være på forkant med hardware-ræset (den brede skare af forbrugere går jo op i det), og måske mere vigtigt for os, der ikke vægter noget andet over spiludvalget, så er det også den måde man skaffer de tredjeparts-udviklere som laver gode spil.
Derudover er der selvfølgelig genrer der slet ikke lader sig gøre på begrænset hardware.

Men alt det er blot et led i kæden, det eneste jeg _personligt_ behøver at måle på, er kvaliteten af spiludvalget., uanset hvad årsagen til spiludvalget måtte være.
Prisen må være nummer to i prioritetsrækken. Hardware, grafisk formåen, og diverse gimmicks, er slet ikke på listen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 10/01-13 15:43 
Jeg er også ligeglad med grafik. Jeg køber den konsol der kommer de spil på jeg er interesseret i at spille. At grafik har fået et bump er bonus. Det bliver nok xbox for mit vedkommende, da jeg nu har invisteret en del i deres øko-system.

Gimmicks er et turnoff. Hader det waggle pis på Wii, og det er endnu mere turnoff at man for det meste ikke kan komme udenom det.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 10/01-13 15:44, rettet 10/01-13 15:45 
Jeg har så en PS3 som hjemmets peak af konsol, har virkelig svært ved at se en fremtidig erstatning.

Dens tekniske kapilitet er ok. Lidt lagging i Dishonored og Skyrim er ikke noget jeg gider udskifte konsol for.
Dens fleksibilitet fungerer. Den kan både læse AVI filer, afspille dvd, bluray og netflix (selvom vi købte en AppleTV). Vi ejer ikke nogen stationær Blu-ray afspiller pga konsollen.
Dens integrationer med netværk er fuldstædig uhindret.
Dens God awful design, er gemt væk bag fjernsynet. Pyt med det.

Den kunne godt larme 50% mindre. Men købe en ny konsol pga lidt blæserstøj? Nej.

Des længere tid man bruger den, des mere er den fyldt med tropies, savedata og købte spil. Det kan selvfølgelig overføres, men er ikke gjort lige så nemt som en Apple enhed. Dvs. at konsollen også cementerer sig som en del af hjemmet, og en erstatning virker endnu mere fjern.

Men jeg er spændt på hvad MS og Sony finder på. Min trang til at købe Wii U og Vita er i hvert 0% lige nu.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 10/01-13 15:56 
Skrev du ikke tidligere at du havde sprunget de sidste 2-3 konsoller over?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 10/01-13 16:00, rettet 10/01-13 16:00 
Sumez>
Skrev du ikke tidligere at du havde sprunget de sidste 2-3 konsoller over?

Ingen Vita, ingen Wii U, ingen Xbox Kinect bundle.
Og min PS3 er old school giga size edition.


Men jeg har *rødme rødme* en 3DS.
The medium is the message.
OlimarOlimarSkrevet 10/01-13 16:01 
Ingen grund til at rødme over 3ds :)
--Skrevet 10/01-13 16:04 
Sumez>
Skrev du ikke tidligere at du havde sprunget de sidste 2-3 konsoller over?

Off Topic - Sumez tjek din indbakke :D :D :D
Spiller nu: Animal Soccer World
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/01-13 16:56 
millennium>
Dens tekniske kapilitet er ok. Lidt lagging i Dishonored og Skyrim er ikke noget jeg gider udskifte konsol for.

Men det er jo ikke sådan at du har et valg.
Halo 5, Uncharted 4(?) osv. kommer jo ikke til den nuværende konsolgeneration.
I samme øjeblik Nextbox udkommer, er den gamle forældet.

Du får det til at lyde som, at købe en ny konsol er lidt som at opgradere sin computer. Man kan bare lade være hvis man ikke lige gider, og leve med lidt dårligere kvalitet.
Det er jo ikke tilfældet, at sige nej til næste generation konsoller, er at sige nej til næste generation konsolspil.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
jaesjaesSkrevet 10/01-13 18:03, rettet 10/01-13 18:05 
Spillene er selvfølgelig vigtigst. Men da nogle typer spil halter på de nuværende konsoller, er der naturligvis også brug for stærkere hardware - det handler ikke kun om grafik men også ting som AI og store dynamiske verdener.

Så i praksis kigger jeg på, om der findes en konsol, der kan tilbyde oplevelser, jeg ikke kan få i forvejen. Jeg gætter på, at jeg de næste to-tre år køber disse konsoller:

- Wii U - De eksklusive titler plejer at være gode, og jeg har ikke længere end Wii
- Enten den næste Xbox eller Playstation, ikke begge - for flere kræfter til AI m.m., og fordi alle der siger, blære-grafik ikke får det til at stramme lidt i trusletten lyver

Hvis de traditionelle konsolproducenter ikke gør de næste konsoller mere attraktive for indierne, kan det ske, jeg også køber:
- Steam Box, hvis Valve forsøger at ensrette hardwaren lidt, så Steam Box ikke bare bliver en alm. pc med et fancy navn - gider generelt ikke pc-spil men er "tvunget" til det indimellem, og en "pc-konsol" kunne gøre oplevelsen et slat bedre
ELLER
- En Android-konsol, hvis der er tilstrækkeligt med gode titler blandt shovelwaren
WehnerWehnerSkrevet 14/01-13 23:44 
Jeg har det nok ligesom Seventh og jaes. Når der kommer en ny Xbox, så skal jeg prøve at se på en ny type grafik, spille det næste Red Dead Redemption, se hvor langt man kan rykke Elder Scrolls på vild hardware, etc. Efterhånden har jeg også en del venner på Xboxen, som jeg godt kan lide at spille med, og dem vil man jo gerne holde kontakten til.

Egentlig synes jeg, det er ret oplagt som gamer at købe næste generation, når den kommer. Jeg ville mene, at spørgsmålet Nyt konsol-indkøb - hvad skal der til for at du IKKE køber næste generation?" er mere relevant. Svaret herpå ville for mig være, hvis der går total Move, Kinect og Wiimote i det hele.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 15/01-13 06:47 
Jeg er f.eks ikke interesseret i næste generation hvis alt bliver uden fysiske spil og alt skal køres som download :-(
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 15/01-13 08:00, rettet 15/01-13 09:05 
Det er der jo heller ikke noget der tyder på vil ske.

Det vil dog nok nærmere blive at alt KAN fås digitalt og det kan jo kun være en god ting.
SumezSumezSkrevet 15/01-13 09:04, rettet 15/01-13 09:05 
Wehner>
Egentlig synes jeg, det er ret oplagt som gamer at købe næste generation, når den kommer. Jeg ville mene, at spørgsmålet Nyt konsol-indkøb - hvad skal der til for at du IKKE køber næste generation?" er mere relevant. Svaret herpå ville for mig være, hvis der går total Move, Kinect og Wiimote i det hele.

Det er en lidt sær tilgangsvinkel, at man bare skal købe noget blindt, hvis der ikke er noget argument for ikke at gøre det, synes jeg. Jeg har ikke noget argument for ikke at købe en iPad, men kan heller ikke se hvad jeg skulle bruge en til, så det mest fornuftige i mit tilfælde synes jeg må være at bruge de penge på noget andet.
Hvis der ikke er tilstrækkelig mange spil på den nye generation der trækker i mig, hvorfor skulle jeg så hoppe ud og købe den så snart den er tilgængelig? Især når man nu ved at den nok koster væsentlig mindre efter blot et år eller to, når der faktisk er begyndt at komme et interessant spiludvalg. Det er ikke nærighed, det er almen fornuft - noget jeg ellers ikke normalt er så god til når det kommer til at begrænse sit spil- og konsolindkøb. :)

Jmog>
Det er der jo heller ikke noget der tyder på vil ske.

Jeg vil da mene at det arbejder rimelig kraftigt i den retning!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/01-13 09:06, rettet 15/01-13 09:14 
Jeg køber ikke konsol hardware for hardwaren skyld men for de muligheder den giver i spillene. Det er tydeligt at den nuværende generation er blevet meget lang i tanden, en stopklods og der snart skal flere kræfter til da der for ofte er laves for mange tekniske kompromiser i dag. Naturligvis betyder stærkere hardware ikke at der pludseligt kommer nye og originale spil og ideer, men hardwaren vil forhåbentligt i mindre grad være en forhindring for at udviklerne kan udfolde sig.
Hvad der kan forhindre mig i at hoppe på en next-gen konsol: mindre forbrugerfrihed, skjulte udgifter, mere overvågning, overflødige "social features" og nye "smarte" hardware gimmicks som proppes ned i halsen på mig og tvinger mig til at spille på en anden måde end det jeg over ønsker, frem for at fokusere på spiloplevelsen, historiefortælling, gameplay, osv. Prisen på konsollen er for mig ikke vigtig hvis buildkvaliteten er i orden.


neros>
Jeg er f.eks ikke interesseret i næste generation hvis alt bliver uden fysiske spil og alt skal køres som download :-(

Det kommer 100% ikke til at ske for den næste Sony/MS konsol ved lancering og begge konsoller har optiske drev, men digital distribution bliver en større og større del. Jeg tvivler på at fysiske udgivelser forsvinder de næste 3-5 år.

EDIT: Ændret formulering for bedre forståelse
WehnerWehnerSkrevet 15/01-13 09:33 
Sumez>
Wehner>
Egentlig synes jeg, det er ret oplagt som gamer at købe næste generation, når den kommer. Jeg ville mene, at spørgsmålet Nyt konsol-indkøb - hvad skal der til for at du IKKE køber næste generation?" er mere relevant. Svaret herpå ville for mig være, hvis der går total Move, Kinect og Wiimote i det hele.

Det er en lidt sær tilgangsvinkel, at man bare skal købe noget blindt, hvis der ikke er noget argument for ikke at gøre det, synes jeg. Jeg har ikke noget argument for ikke at købe en iPad, men kan heller ikke se hvad jeg skulle bruge en til, så det mest fornuftige i mit tilfælde synes jeg må være at bruge de penge på noget andet.

Nu ved jeg efterhånden godt, hvad jeg skal bruge en konsol til. Jeg er i hvert fald ikke for alvor i tvivl. Når man har haft alle generationer siden Game & Watch, og, forskellige som de har været, har kunnet lide alle generationerne, så er det umiddelbart ikke det helt store sats. Det er heller ikke, hvad jeg ville definere som at "købe blindt".
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 15/01-13 09:54, rettet 15/01-13 09:54 
Jeg kunne tro, at min lille lyst til at købe nyt konsolværk, hænger sammen med en hurtigere udvikling og mindre gaps mellem udgivelserne. Men når man se på konsol-tidslinjen, så er det egentlig ikke tilfældet.

Med enkelt undtagelser, er der mellem 5 og 7 års mellemrum til næste konsol-spring.
NES fra 1983, SNES fra 1990.
PS2 fra år 2000 og PS3 fra 2006.

Så det er egentlig ikke en større acceleration der er problemet.

Når jeg har 0% trang til at købe WiiU hænger det dels sammen med dens tablet-gimmick, som jeg ikke rigtigt kan gennemskue fordelen i, og dels fordi det grafisk er same'o same'o, bare i HD. Jeg synes det tekniske kvantespring føltes større i datiden, end det gør i nutiden.

IGN konsol timeline
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 15/01-13 09:57 
Beano>
Jeg køber ikke konsol hardware for hardwaren skyld men for de muligheder den giver i spillene. Det er tydeligt at den nuværende generation er blevet meget lang i tanden, en stopklods og der snart skal flere kræfter til da der for ofte er laves for mange tekniske kompromiser i dag.

Det er jo op til spiludviklerne at gøre brug af de muligheder, den nye hardware eftersigende giver i spillene, og ikke dig. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/01-13 10:00 
millennium>
Når jeg har 0% trang til at købe WiiU hænger det dels sammen med dens tablet-gimmick, som jeg ikke rigtigt kan gennemskue fordelen i, og dels fordi det grafisk er same'o same'o, bare i HD. Jeg synes det tekniske kvantespring føltes større i datiden, end det gør i nutiden.

Du ville nok føle at springet fra GC/Wii var større hvis Wii U var kommet samtidig med 360/PS3 da Wii U's ydelse er old-hat i 2012 og ikke længere har den samme wow-faktor :)
BeanoBeanoSkrevet 15/01-13 10:01 
Sumez>
Det er jo op til spiludviklerne at gøre brug af de muligheder, den nye hardware eftersigende giver i spillene, og ikke dig. :)

Skal alt skæres ud i pap?
millenniummillenniumSkrevet 15/01-13 10:15, rettet 15/01-13 10:21 
Beano>
Du ville nok føle at springet fra GC/Wii var større hvis Wii U var kommet samtidig med 360/PS3 da Wii U's ydelse er old-hat i 2012 og ikke længere har den samme wow-faktor :)

Måske ja. HVIS der virkelig foretages et teknisk kvantespring igen, så glæder jeg mig da til at se det. (Men problemet er vel også at en større detaljegrad gør spillene mere omkostningsfulde at producere for spilhusene? Så er det ønskværdigt fra softwareudviklerne?)

Jeg må dog sige, at Sonys PS3-optimerede 3D fjernsyn er et gimmick jeg kan lide. Tanken om at to spillere kan se to forskellige billeder på samme skærm, har virkelig et godt socialt potentiale. Bedre end split screen, og erstatter behovet for to konsoller. Der skal blot udvikles flere spil som undersøtter dette.

Havde jeg plads og penge, var det noget jeg godt kunne finde på at spare sammen til.
The medium is the message.
QQSkrevet 15/01-13 10:16 
Når jeg ender med at købe en konsol plejer det at være et enkelt spil, der gør udslaget. Hvis Red Dead Redemption 2 eksempelvis blev udgivet imorgen ville jeg straks fare ud og købe den dertilhørende konsol.

Når det er sagt har jeg altid to konsoller i brug, men kun én stående fremme permanent. En jeg selv spiller på som samtidig bruges til filmafspilning og diverse. I mit tilfælde PS3.

Dertil kommer der er en Nintendokonsol som kun bruges til multiplayer, når de åbenlyse must-play titler er færdigspillet.

I mit setup er en X360 overflødig. Det eneste der ville kunne ændre på det var en bunke interessante eksklusivtitler, men dem er der ingen af til min smag. Alligevel har jeg netop erhvervet mig en gammel svend af de hvide, men det er kun fordi jeg har fået fingrene i et HDDVD drev med en stor bunke film til. Alt det ryger ud når filmene er set.

Jeg vil kun købe nyt i tilfælde af en ny banebrydende feature eller eksklusivtitel. Ikke for simple hardware opgraderinger eller gimmicks. Så som den kommende generation ser ud nu, bliver det et endnu ukendt spil, der trigger mit næste konsolkøb.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 15/01-13 10:22, rettet 15/01-13 10:23 
millennium>
Måske ja. HVIS der virkelig foretages et teknisk kvantespring igen, så glæder jeg mig da til at se det.

Der er sket et stort spring som svarer til PS2/Xbox til PS3/Xbox 360. Nintendo's egne lancerings titler er enormt konservative mht. grafik men 3. parts titlerne beviser at maskinen er på niveau med PS3/360 plus/minus. Maskinen er tydeligvis stærkere end bare Wii i HD.
SumezSumezSkrevet 15/01-13 10:50 
Beano>
Sumez>
Det er jo op til spiludviklerne at gøre brug af de muligheder, den nye hardware eftersigende giver i spillene, og ikke dig. :)

Skal alt skæres ud i pap?

Åbenbart?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/01-13 10:52, rettet 15/01-13 10:52 
Du skal bare læse hvad jeg skriver - det er jo tydeligt at det er udviklerne jeg taler om. *suk*
SumezSumezSkrevet 15/01-13 11:08 
Okay, så blev jeg bare forvirret af det faktum at tråden handlede om årsagen til, som forbruger, at købe en ny konsol. :)
Selvfølgelig går jeg ind for at udviklerne skal udnytte den nye teknologi til at lave noget spændende, men det er da ikke relevant for mig at investere i det, før der faktisk kommer noget spændende ud af det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/01-13 12:02, rettet 15/01-13 12:07 
Sumez>
Okay, så blev jeg bare forvirret af det faktum at tråden handlede om årsagen til, som forbruger, at købe en ny konsol. :)
Selvfølgelig går jeg ind for at udviklerne skal udnytte den nye teknologi til at lave noget spændende, men det er da ikke relevant for mig at investere i det, før der faktisk kommer noget spændende ud af det.

Pudsigt nok nøjede jeg med at skrive om hvad *jeg* syntes, helt som alle andre i denne tråd :O

Jeg køber sjældent en konsol ud fra hvad der er af titler på lanceringsdagen men ud fra potentiale og spil jeg forventer i fremtiden baseret på flere faktorer, ikke kun hardware. Men om jeg køber en konsol på lanceringsdagen eller senere, afhænger om jeg kan finde 2-3 launch titler jeg gider spille.
SumezSumezSkrevet 15/01-13 12:28, rettet 15/01-13 12:30 
Det er også fair, synes bare det var relevant at påpege forskellen. :)
Jeg har nok en mere hands-on tilgang. Man stemmer med sine penge, og jeg har f.eks. (for at vælge et mere åbenlyst eksempel end en hel konsol-generation) ikke lyst belønne Microsoft for Kinect fordi jeg synes at man _potentielt_ kunne lave nogle fede ting til den. Hvis de kan tjene penge på at lave casual crap-spil til den, er enticementet for at lave de spændende titler væsentlig lavere, ud fra et markedsføringssynspunkt.
Og det er lidt trist, for jeg tror virkelig at Kinect ville kunne bruges til noget spændende.

Selvfølgelig rammer vi noget bredere med en konsolgeneration, og der skal da nok komme noget godt, det er jeg ikke i tvivl om. Men hvis ikke det var fordi jeg generelt købte så mange spil, og er glad for lige netop Mario-spillene, ville jeg nok fortryde at jeg havde købt en Wii før jeg så hvad der endte med at komme af spil til den. Hvis jeg stod i en situation hvor jeg skulle vælge enten X360, PS3, eller Wii, i stedet for alle tre, er der i hvert fald ingen tvivl om hvilken af dem jeg havde valgt. Men det ville have været svært at sige dengang de udkom.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/01-13 13:14 
Sumez>
Jmog>
Det er der jo heller ikke noget der tyder på vil ske.

Jeg vil da mene at det arbejder rimelig kraftigt i den retning!

Jeg tvivler på at det sker lige foreløbig. Spilbrancen vil næppe undvære pengene fra alle de penge børn, som ikke har kreditkort og mulighed for at købe digitale downloads.
Det er efterhånden muligt at købe stort set alle spil på konsollerne som digitale downloads, men priserne er jo i alle tilfælde en joke. Man skal være mere end mentalt retarderet for at betale de skyhøje priser for en download-fil man kun har begrænset adgang til, ikke kan regnes som samler objekt og i det hele taget er et dårligere produkt.

Hvis det bliver standarden som det ser ud nu, så siger det altså meget mere om brugerne end om spilindustrien.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 15/01-13 13:25 
Tror vi skal længer frem en 3-5 år før vi ser digital download only. Der stadig ALT for mange steder der ikke har ordenligt netværk til at det kan betale sig.
Der RIGTIG mange steder bare i USA hvor det næsten stadig er 56k hastighed(overdrivelse fremmer forståelsen)
Da jeg var på New Zealand for 2 år siden. Det var også meget svært og dyrt at få en ordenlig net forbindelse, de billige brugte en satellit forbindelse og det var begrænset hvor meget de måtte bruge(lige som mobil bredbånd).
Så længe den digitale infrastruktur stadig er bagud mange steder, så der steder at sælger fysiske medier.

3-5år er MEGET optimistiske i mine øre.
SumezSumezSkrevet 15/01-13 13:36 
Jeg tror heller ikke det er nu og her, men er temmelig sikker på at fysiske medier bliver udfaset i løbet af den kommende generation, og den bliver helt sikkert gearet til at det kan lade sig gøre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 20/01-13 23:20 
Vil de så også udfase salg i lande uden holdbar internet infrastruktur til store digitale køb? I Skandinavien kunne man egentlig godt begynde nu, men i UK ville det være et dødskys til ordentlige salg. Ubegrænset bredbånd er slet ikke udbredt som herhjemme. Rigtig mange betaler ekstra hvis de kommer over et par GB om måneden.

Vi er mindst ti år væk før det er realistisk i Europa. Endnu længere i lande udenfor EU.
3of193of19Skrevet 21/01-13 09:58 
For slet slet ikke at tale om de logistiske problemer.
Se hvordan forhandlerne løb skrigende bort fra PSP Go. Og med god grund. Hvorfor i alverden skulle de bruge hylde plads på en maskine de sælger med minimal fortjeneste nå de så aldrig ville se den kunde igen?
Den første producent der prøver digital-only med en hjemme maskine får det meget svært, da forhandlerne ikke vil have lyst til at bakke dem op.
BeanoBeanoSkrevet 21/01-13 10:16, rettet 21/01-13 10:25 
Spiludgiverne skal nok også presse godt på for at fysiske udgivelser stadig er mulige - hvordan skal de ellers kunne sælge collectors editions til voldsomt opskruede priser som de tjener kassen ekstra meget på.
3of193of19Skrevet 21/01-13 10:23 
Det er generelt også en spøjs konfiguration vi har med de tre producenter for tiden:
Nintendo ER jo mest markedsført til yngre/knap så tekniske kunder, dem der nok vil være mindst tilbøjelig til at købe spil som download.
Sony havde med PS3 stort interesse i at få blu-ray afspillere ud på markedet for at skubbe HD-DVD ud, samt at de ser penge fra hver blu-ray skive der sælges, så de har stadig interesse i at have en maskine der kan afspille blu-ray næste generation.
MS er nok den eneste af de tre der kunne finde på at gå til en ren download model...
millenniummillenniumSkrevet 21/01-13 10:25, rettet 21/01-13 10:29 
Hele detailbranchen har jo INGEN interesse i et download marked. Hvordan får man ellers kunderne ind i butikken, sludrer lidt og sælger lige en ekstra kopi af ... Modern War Combat Ghost 5: Future Soldier.

Detailen har nogenlunde samme pres som biograferne, der holder stramt om premierefilmene. Forskellen er blot, at mange distributører og produktionsselskaber også ejer biograferkæder (som er optimalt til markedssegmentering) men EA, Nintendo og Sony ejer vidst ikke noget spilkæder, så vidt jeg ved. :-P (hvilket de burde)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 21/01-13 11:08 
millennium>
Hele detailbranchen har jo INGEN interesse i et download marked. Hvordan får man ellers kunderne ind i butikken, sludrer lidt og sælger lige en ekstra kopi af ... Modern War Combat Ghost 5: Future Soldier.

De dage er jo også talte. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 21/01-13 11:22 
Talte eller ej... Lad os bare sige, at detailbutikkerne er intresenter som gerne vil forlænge de dage, så lang tid som muligt. Og det er jo ikke kun små nichebutikker som GameStop, men også Fona, Bilka og Toy-r-us der mister en indtægt.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 21/01-13 16:52, rettet 21/01-13 17:13 
Men de har jo også lavet samme fejl som musikbranchen. Hvis de tidligt - da de kunne mærke, at salget dalede så meget, at der ikke blot var tale om årlige variationer - havde lavet deres egne download-tjenester, kunne det meget vel have været Gamestop Instant, eller whatever, der havde været markedslederen og ikke Steam.
la0sla0sSkrevet 21/01-13 18:15 
Det er vel nærmest blevet et mantra, at man som "hardcore" gamer ikke må gå op i grafik, eller skal sige at det ikke betyder noget.

Uden at spille mange spil, så synes jeg der er stort behov for at få opgraderet hvad maskinerne kan.

Mere RAM og video RAM, textures er generelt af en ufattteligt lav opløsning, og konsollernes hukommelsesmæssige begrænsninger giver også problemer for hvor komplekse områder kan være, før de skal brydes med en loadskærm. Det er belastende og ringe.

Bedre framerate, mindre tearing, minimering af popups/bedre draw distance og i forlængelse deraf den her udskiftning af objekter fra 2D til 3D.

Jeg er ikke ekspert på det tekniske, men jeg synes man oplever nok brud til at det kan være illusionsforstyrrende og hive en ud af spillet. Derudover hilser jeg velkommen, som jaes nævnte, mere avanceret AI og fysiksimulation.

Hvad jeg ikke hilser velkommen er at det nok resulterer i højere produktionsomkostninger og kedeligere spil... men i forhold til 3D kan det vel aldrig blive godt nok. Jeg synes ofte det er anderledes med 2D, der kan man nemt gå tilbage og spille gamle spil, men ældre 3D spil virker meget gamle og er for mig svære og spille. Her er det svært for mig ikke at lade sig distrahere... så jo det kan altid blive bedre, selvom det kan være svært at forestille sig.

Hvad får mig til at købe en ny konsol? I første omgang skal den gamle dø og den nye byde på bagudkompatibilitet, men ellers er det kun fede spil. Kun.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 21/01-13 22:34, rettet 21/01-13 22:34 
la0s>
Det er vel nærmest blevet et mantra, at man som "hardcore" gamer ikke må gå op i grafik, eller skal sige at det ikke betyder noget.

Jeg kan sagtens falde i svime over flot grafik, og i mange spil, som jeg holder af, er det også en afgørende del af oplevelsen (Dark Souls er et oplagt eksempel). Men for at det skal være tilfældet, er der i første omgang et flot spil, der skal tiltrække mig. At maskinen har vilde specs der gør at spillene kan smide milliarder af polygoner efter mig ad gangen, er bestemt ikke nok. Det kræver en del mere end det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
54 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig