X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt konsol-indkøb - hvad skal der til...?


Svar
millenniummillenniumSkrevet 10/01-13 14:20, rettet 10/01-13 14:21 
Nyt og spændende, eller gammelt og patetisk? Nogle har sikkert hoppet på vognen, man andre har formentlig også - ligesom mig - sprunget over de seneste 2 - 3 nye konsoller. Jeg er mæt af konsoller, synes den nuværende teknik indfrier mine behov og fleksibiliteten dækker flere anvendelser. Så jeg tænker: Hvad skal der til, for at jeg gider købe en ny konsol?

- Grafikprocessor? Har jeg... Se hele indlægget
The medium is the message.
54 emne(r).
« < 1 2

Svar
la0sla0sSkrevet 21/01-13 22:43 
Absolut, jeg er enig. Det skal være et godt spil, men jeg må også erkende, at der er spil som kan være nok så gode, men som jeg ikke orker pga øjencancer, og hellere ville knække to timer på det næste over-middel metecare spil der ser blæet ud.

(Reelt set er min tid sådan skåret ud, at jeg kun har tid til de spil der tænder mig allermest, men i teorien)

Derudover fik jeg bare lyst til at prikke lidt til den der om, at man endelig ikke går op i grafikken. Det er lidt en ting jeg synes man kan have travlt med at sige, for at illustrere at det er spillets inderst essens man som gamer går efter. :)
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 21/01-13 23:23, rettet 21/01-13 23:23 
Der er jo ret stor forskel på at gå op i grafikken, og at kræve højere og højere hardwarespecs. :)
Især i nyere generationer, hvor der i større grad skal større indsats (flere mandetimer/dygtigere udviklere) til for at udnytte den stærke hardware fuldt ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 21/01-13 23:26 
Tjo, men jeg synes nu også at man, hvis man hiver et AAA-spil til en af konsollerne frem, tydeligt kan se at der er tale om gammel hardware, og at udviklerme til tider må ty til uskønne tricks, og at disse tricks ofte knækker og giver en mindre helstøbt spiloplevelse.

Men jeg vil da hellere have en konsol uden blæser og larm end et monster. Det er mit personlige valg, men det betyder ikke at det ikke ville være en fonøjelse at få næste skub opad rent grafisk. :)
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 22/01-13 09:21, rettet 22/01-13 09:24 
Selvom grafisk kapacitet ikke er alfa-omega, så er der da stadig et stykke vej endnu til flawless victory - uden at det belaster udviklerne med større krav til detaljegrad.
Splinternye spil lider også under af lagging og texture pop-up. Da jeg spillede Dishonered, var det lidt synd, at når kameraet pegede på store scenarier, så hakkede billedet. Og hvad sker der for L.A. Noire? Pludselig 10 meter foran, dukker der et betonrør frem ud af ingenting. Det er pop up failure.
Hvis det er status, så ønsker udviklerne sig nok også lidt færre begrænsninger.

Og så synes jeg også at den sømløse spil-on-the-go mellem PS3/Vita og eller WiiU er et reelt behov. En af kvaliteterne ved Netflix er hvor nemt man kan slukke for fjernsynet, og senere fortsætte på samme film på en iPad. Samme egenskab med spil er ikke helt irrelevant.
The medium is the message.
54 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig