X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

N64-samling


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 07/01-13 20:34 
Jeg har i øjeblikket mulighed for at få en fin samling af N64 spil ind ad døren. Et familiemedlem kender til en kvinde en som nu er blevet forælder, og ikke vil have disse spil mere. Hun vil gerne sælge og jeg vil gerne købe hvis prisen er korrekt. Problemet er, at jeg absolut ikke har nogen forstand på N64 og også at hun ikke aner hvad hun vil have.
Er der nogle af jer kyndige Nintendo folk, som kan komme med info omkring nedenstående spil (er der noget spændende imellem) og evt. hvor meget man skal byde på sådan en samling? Pånær en 8-9 stykker, er alle komplette.

- Super Smash Bros.
- Diddy Kong Racing
- Penny Racers
- Disney Bugs Life
- Bomberman Hero
- Hot Wheels
- Jet Force Gemini
- Lode Runner 3D
- F Zero X
- Lego Racers
- Robotron
- All Star Tennis
- Disney Magical Tetris
- Holy Magic Century
- Banjo Kazooie
- Tonic Trouble
- Castlevania
- Body Harvest
- Paper Mario
- Beetle Adventure Racing
- Forsaken
- Rush Extreme Racing
- Pokemon Snap
- Airboarder
- F1 World Grand Prix
- 007 The World Is Not Enough
- Midway
- Quake 2
- F1 Pole Position
- Turok Seeds Of Evil
- Disney Toy Story 2
- Chopper Attack
- Turok Rage Wars
- Turok Dinosaur Hunters
- Rocket
- Command & Conquer
- Mischief Makers
- Worms Armageddon
- Spacestation Silicon Valley
- Dark Rift
- Knife Edge
- Buck Bumble
- 007 Golden Eye
- Rugrats
- Gex 64
- Dual Heroes
- Cyber Tiger Golf
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/01-13 21:09 
Jeg har aldrig haft særlig meget fidus til Nintendo 64, men der er et par interessante titler imellem, så som Robotorn, Jet Force Gemini, F Zero X og Michief Makers.

Der er ret mange af titlerne så som Banjo Kazooie, Super Smash Bros og Paper Mario som jeg tror dine børn ville blive glade for.
WonderboyWonderboySkrevet 07/01-13 21:23 
Prøv at sende seeberg en besked han har været ekspert i Nintendo 64 spil og konsoler, han er godt nok ikke online så meget mere men prøv.
I love monster land
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/01-13 21:43, rettet 07/01-13 21:44 
det er nogle gode spil: Er det dyre spil (rare) du spørg til?
Så er der kun lige 3 som jeg kan se der ligger over 250kr? ( I CIB)
Super Smash Bros.
Bomberman Hero
Paper Mario

Hvad er det for et Castlevania spil? det ene er 150kr hvor Castlevania Legacy. ligger på 400 - 500kr i CIB
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JuggernautJuggernautSkrevet 07/01-13 22:19 
Tak for svarene.
N64 er nok det konsol gennem tiderne der har sagt mig allermindst, men som Bo nævner, så kan ungerne få glæde af dem eller de kan ryge videre til en samler.
Jeg aner ikke hvilket Castlevania der er tale om. Men uanset hvad, så har jeg da fået en ide om hvor jeg ligger henne rent prismæssigt for hele bunken.
Spørgsmålet er bare om hun vil gå med til det:-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 07/01-13 22:22 
Altså kan man få den til at spytte RGB ud så har maskineriet et par hidden gems ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-13 22:25 
I 50Hz :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/01-13 22:40 
Hvis du sælger ud, er det ikke umulige der et par stykker som jeg mangler i min samling :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 08/01-13 01:58 
Samme her :)

Den samling er meget værd, mester.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 08/01-13 06:50, rettet 08/01-13 06:56 
Konsolkongen>
I 50Hz :)

Haha! 16:9 i 50Hz et uforglemmeligt syn ;-)

Jeg har faktisk leget med tanken om at skulle have en N64 med Wave Racer og Quake. Skulle lige se hvad Dark Rift var for noget! En yderst flot og realistisk 3D fighter, og som har undertitlen: MORE FIGHT, MORE OFTEN!

Husk man også kan købe den der lille HORI kontroller i stedet for Nintendos klodsede originale kontroller at spiller med.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-13 12:27 
N64 controlleren er nok også en af de mest retarderede jeg kan komme i tanke om. Så en Hori controller er næsten et must hvis man skal ha nogen glæde af maskinen :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/01-13 13:52, rettet 08/01-13 13:54 
Så er den heller ikke ringere jeg synes den er udemærket... når den virker. Det er i hvert fald ikke den dårligste nintendo controller, gamecube controlleren er meget ringere. Hvem end der har designet button layoutet på den controller burde være blevet fyret omgående.
SumezSumezSkrevet 08/01-13 13:59, rettet 08/01-13 14:00 
Det er rimelig underligt at man sidder med hånden om midten af kontrolleren, uden adgang til både d-pad og stick på samme tid, men resten af knapperne sidder fornuftigt, og den ligger godt i hånden, modsat samtlige andre officielle controllers fra den generation. :)
Saturn-controlleren er dog også ganske fin, og vinder i hvert fald på sit fornuftige D-pad - hvordan Sega kunne gå fra den, til den dårligste controller nogensinde produceret med Dreamcast, vil for evigt være uforståeligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-13 14:18 
Dreamcast controlleren fejler intet.

Men som du selv er inde på så er det for dumt at man kun kan bruge 2/3 af controlleren på een gang. Derudover er analogen elendig og knapperne sidder ikke godt. 4 knapper alle kaldet "C" er da pænt dumt...

GameCube controlleren er en milliard gange bedre end N64'erens. Men igen er Nintendos analogpinde ikke for heldige. Den ottekantede restrictor strider jo direkte imod analogens formål. Det er først ved Wii U at de fattede at gøre det rigtigt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 08/01-13 14:57, rettet 08/01-13 14:58 
Konsolkongen>
4 knapper alle kaldet "C" er da pænt dumt...

Jeg synes faktisk det er dumt at ingen har holdt ved den idé. Det er da væsentlig mere overskueligt at de fire "face buttons" er opkaldt efter den retning i stedet for, i stedet for at hedde ting som X, Y, firkant og trekant?

Den ottekantede restrictor strider jo direkte imod analogens formål. Det er først ved Wii U at de fattede at gøre det rigtigt.

Det er sjovt, for jeg savner netop den restrictor i rigtig mange spil... Især i platformspil giver det meget at man kan centrere kameraet direkte bag sin figur, og gå i en helt lige linje fremad, i stedet for at sejle frem og tilbage. Jeg kan godt se at der nok er andre spil, hvor det er mere i vejen, men den er jo på ingen måde bindende, og jeg kan ikke lige tænke på nogen alment udbredte eksempler.

Konsolkongen>
Dreamcast controlleren fejler intet.

XD
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/01-13 15:20, rettet 08/01-13 15:22 
Konsolkongen>
GameCube controlleren er en milliard gange bedre end N64'erens. Men igen er Nintendos analogpinde ikke for heldige. Den ottekantede restrictor strider jo direkte imod analogens formål. Det er først ved Wii U at de fattede at gøre det rigtigt.

Du har aldrig spillet ret meget gamecube kan jeg høre. Det er tæt på umuligt at spille mange spil optimalt med det misfoster af en controller.

Hele controlleren er en stor tilfældighed, forskellige størrelser og former af knapper der sidder fuldstændig idiotisk og gør det tæt på umuligt at trykke på 2 knapper samtidigt eller lave kombinationer bare nogenlunde optimalt og så er de heller ikke tryk sensitive.

Der er absolut ingen logik bag gamecube controllerens idiotiske design.
SumezSumezSkrevet 08/01-13 15:33 
Ja, der er så mange ting der er galt med GC'ens controller, at man ikke rigtig ved hvor man skal starte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-13 15:50 
Azzkikr>
Du har aldrig spillet ret meget gamecube kan jeg høre.

Jeg har spillet mere GameCube end du har...

/et fuldstændig ligeså ubrugeligt argument :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/01-13 15:50 
WTF? den bedste controller ever er sgu da gamecube controller! :O

Jeg er enig at n64 contoller er ikke den bedste! jeg er nu mere til hori også! har lige købt en fra japan.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/01-13 15:54 
Skulderknapperne L og R er det eneste jeg kan sætte en finger på, på GameCube controlleren.

Det kunne være værre.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/01-13 15:59 
Troet du ville linke atari jaguar :D
Fuck den er en dårlig controller
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/01-13 16:12 
Ja det har du faktisk ret i. Moderne controllers kan aldrig blive lige så horrible som Jaguar controlleren eller de gamle Intellivison controllere :D
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/01-13 16:16, rettet 08/01-13 16:20 
Ville dog være cool, hvis man kunne sidde og spille fede spil man ikke kunne komme væk fra, Og ringe til sin pizza mand og bestille NR 28 direkte fra controllerne :P

EDIT:
Vent den er lavet... IOS
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/01-13 16:22, rettet 08/01-13 16:24 
Jeg mener at det var EverQuest i USA der var det første spil til at have en /pizza command hvor man kunne bestille Domino's igennem spillet. That's so USA :D

*EDIT* Det var Pizza Hut
http://boingboing.net/2005/02/18/everquest-now-with-p.html
--Skrevet 08/01-13 16:22 
Gamecube controlleren er efter min opfattelse DEN BEDSTE controller nogensinde, når det kommer til "officielle" controllere.

N64 controlleren derimod... Den er jeg ikke så glad ved.
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/01-13 16:26 
Darkbeat>
Jeg mener at det var EverQuest i USA der var det første spil til at have en /pizza command hvor man kunne bestille Domino's igennem spillet. That's so USA :D

*EDIT* Det var Pizza Hut
http://boingboing.net/2005/02/18/everquest-now-with-p.html

That's fucking awesome!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 08/01-13 19:03, rettet 08/01-13 19:04 
Azzkikr>
Du har aldrig spillet ret meget gamecube kan jeg høre. Det er tæt på umuligt at spille mange spil optimalt med det misfoster af en controller.

RE4 spilles stadig bedst på en Gamecube. Har ikke så meget imod GB kontrolleren som jeg har omkring N64's forfærdenlige design.

Den der HORI controller til N64.. Check den nu lige ud hva...! Den holder ;-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/01-13 19:42, rettet 08/01-13 19:46 
RE4 er også undtagelsen, det blev trods alt oprindeligt også udviklet eksklusivt til maskinen. Generelt er der ikke de store problemer i titler hvor man ikke bruger så mange forskellige knapper eller skifter så meget mellem dem.

Men prøv at spil fx fighters eller sportsspil på gamecube, det er en ganske forfærdelig oplevelse, det er direkte pinlig controller til alle spil der kræver hurtige kombinationer og/eller tryk på flere knapper samtidigt.

Jeg fatter slet ikke hvordan man kan lave et så dårligt button layout, der er ingen logik bag det overhovedet, det er som om det er lavet bare for at være anderledes. Hvorfor skal de sidde så åndssvagt og hvorfor skal de have forskellige former og størrelser der bare gør det sværere at kombinerer tryk på dem? Det er simpelthen så hjerneblæst, jeg begriber det ikke.
nerosnerosSkrevet 08/01-13 20:30 
Azzkikr>
Men prøv at spil fx fighters eller sportsspil på gamecube, det er en ganske forfærdelig oplevelse, det er direkte pinlig controller til alle spil der kræver hurtige kombinationer og/eller tryk på flere knapper samtidigt.

Hov! Man spiller da heller ikke fighters med en kontroller ;-)
Bashful Neophyte
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/01-13 14:32 
Sumez>
Det er sjovt, for jeg savner netop den restrictor i rigtig mange spil... Især i platformspil giver det meget at man kan centrere kameraet direkte bag sin figur, og gå i en helt lige linje fremad, i stedet for at sejle frem og tilbage. Jeg kan godt se at der nok er andre spil, hvor det er mere i vejen, men den er jo på ingen måde bindende, og jeg kan ikke lige tænke på nogen alment udbredte eksempler.

Enig. Det burde være standard på alle maskiner.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-13 14:50 
Shit... :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 10/01-13 15:17, rettet 10/01-13 15:18 
Mit første joystick, et Wico "The Boss", havde en 4-way restrictor inkluderet i pakken. Sygt forud for deres tid ;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig