X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Remake af Elite


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 04/01-13 17:02 
Så er der gode nyheder omkring et remake af det klassiske Elite. Som udgangspunkt kun til PC i første omgang. Jeg krydser fingre for konsoludgave.

Elite video game reboot hits funding target.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HeroldHeroldSkrevet 04/01-13 20:35 
Og Mac!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JuggernautJuggernautSkrevet 04/01-13 21:17 
Herold>
Og Mac!

Naturligvis :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
jaesjaesSkrevet 07/01-13 00:16 
Bør nok nævnes, at det er en fortsættelse af serien, ikke et remake :)

Håber også på en konsoludgave. Altid noget de har interesse i at lave den...
JuggernautJuggernautSkrevet 07/01-13 08:54 
Remake, forsættelse = potato smotato ;)
Umiddelbart kan jeg være bange for at nostalgien ikke lever op til forventningerne. Det er set før. Bl.a. når man efter en årrække, pludselig får fat i en C64. Det var jo superfedt (dengang) og når man så lige prøver at genopleve herlighedsværdien, bliver man ramt af den uundgåelige 2k faktor og har svært ved at se hvorfor man overhovedet brugte så meget tid på det dengang.
Der skal meget i suppen før den kan hive point hjem hos mig. Eller bare et ordentligt gameplay der formår at fænge.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
millenniummillenniumSkrevet 07/01-13 09:43, rettet 07/01-13 10:52 
Tjoooo, tjaaa... interessant. Men som Juggernaut og antyder, er det sjældent den nostalgiske essens kommer med i et remake.

Til gengæld ville jeg meget gerne se et reboot/remake af Amiga'ens Starglider 2. Det har stadig potentiale IMO.

Mig og min gamle gamebuddy havde forskellige Amiga spil fremme i julen, og må sige at mange af dem faktisk holdt ret godt.

North & South har en spontan underholdningsfaktor og en tiltrængt almenhed. Ikke dybt, men sjovt.
IK+ er skæppe skønt som 2player.
Turrican 2 holder stadig og er mindst lige så godt som nutidens sparsomme caveshooters.
Impossible Mission 2 var også enormt velfungerende, men stadig frustrerende svært.

Men så er der også dem vi skal glemme... Flimbo's Quest og Nuclear War er komplet ubruelige i dag.
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 07/01-13 11:35 
Jeg har stor tiltro til at David Braben leverer varen. Han er alt for undervurderet som designer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 07/01-13 12:12 
Jeg tror i hvert fald én af kvaliteterne ved Elite originalen, var fraværdet af figurative avatars. Alt var interface. Spilleren skulle selv være den galaktiske handelsrejsende og derigennem indleve sig. Lad os se om de tør opretholde den egenskab i en reboot, eller om der gå lidt hero factor i sagerne.
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 07/01-13 13:05 
Det ser ud til at være ret åbent i det henseende.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 07/01-13 15:29 
Juggernaut>
Remake, forsættelse = potato smotato ;)
Umiddelbart kan jeg være bange for at nostalgien ikke lever op til forventningerne. Det er set før. Bl.a. når man efter en årrække, pludselig får fat i en C64. Det var jo superfedt (dengang) og når man så lige prøver at genopleve herlighedsværdien, bliver man ramt af den uundgåelige 2k faktor og har svært ved at se hvorfor man overhovedet brugte så meget tid på det dengang.
Der skal meget i suppen før den kan hive point hjem hos mig. Eller bare et ordentligt gameplay der formår at fænge.

Et remake betyder jo for det meste bare samme områder og gameplay med ny grafik og/eller finpolering af eksisterende gameplay og evt. styring. Det her er jo Elite 4 (eller hvor serien nu er nået til, gider ikke tjekke op på navngivningen) :)

Det de allerede nævner tyder da også på et ret anderledes spil IMO...
Bede-xBede-xSkrevet 22/08-14 03:14 
Polygon kigger næmere på Elite: Dangerous og det ser fantastisk nørdet ud på den gode måde:

https://www.youtube.com/watch?v=hyZZ05b2cdY

Jeg valgte at poste her, frem for den anden Dangerous tråd, da der er flest kommentarer her.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 05/03-15 17:03 
På vej til XBO. Bliver 100% eksklusiv :/
http://www.eurogamer.net/articles/2015-03-04-elite-dangerous-confirmed-for-xbox-one
BeanoBeanoSkrevet 05/03-15 17:09 
Nej, bare tidseksklusivt ;)
WehnerWehnerSkrevet 05/03-15 17:14 
"UPDATE: Will come to PS4 eventually, David Braben confirms."

Jeg må hellere flytte tråden her over i multiplatform.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 05/03-15 17:23 
Stod også ret klart da de ifm annonceringen i går kun kaldte det "console debut" og ikke brugte ordet "exclusive". Samme måde som No Man's Sky :)
jaesjaesSkrevet 26/08-16 19:04, rettet 26/08-16 19:10 
Lidt nyt om PS4-udgaven (fra den 21/7) - mon ikke den bliver klar i år.

"There's no exclusivity period at the moment but we're just developing the PS4 version of the game at the moment. We're hoping it's ready for you all soon but we're not quite there yet. More to be announced soon :)"
https://www.facebook.com/EliteDangerousOfficial/posts/10157172737430564

Med udvidelse og patches virker det også som om, det er ved at være et nogenlunde komplet spil, selvom de ikke har lagt skjul på, at det udvikles i moduler ala Star Citizen.

Man kan følge lidt med i hvad der er tilføjet siden launch af større ting, og hvad som er på vej, på linket her under. Hele roadmappet er ikke nævnt, så det er vel de ting de godt tør love.
https://www.elitedangerous.com/en/seasons/
BeanoBeanoSkrevet 16/05-17 13:22 
PS4 udgaven har endeligt fået en dato... d. 27 juni, digital og fysisk udgivelse.

https://blog.us.playstation.com/2017/05/16/elite-dangerous-touches-down-on-ps4-june-27/
slk486slk486Skrevet 16/05-17 13:33 
Oooh.. Interesse vækket :)
j/k
nerosnerosSkrevet 16/05-17 17:16 
Wow hvor fedt!!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 16/05-17 20:25 
Hvordan klemmer de alle funktioner og nødvendige knapper ind i en PS4 controller...? :D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 16/05-17 20:44 
Det er allerede ude på XB1 så mon ikke PS4 controller layout bliver det samme? ;)
Bede-xBede-xSkrevet 16/05-17 22:28 
Og mon ikke XO udgavens controller layout bare er det samme som PC udgavens? Sådan er det jo typisk i dag.

Har konsol versionerne online DRM ligesom PC udgaven? Var det der holdt mig væk. Særligt stridt fordi de lovede en DRM fri version i starten og så bare sløjfede det længe efter de havde fået folks penge.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig