X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Speedruns


Reply
OlimarOlimarSkrevet 04/01-13 03:15, rettet 04/01-13 03:26 
Hvis i folkens kan lide speedruns ( IKKE TAS) Så ta' et kig på denne side. Han slog WR i windwaker i dag, der er guld på denne side, hvis man finder sådanne runs sjove :) En ting der er rigtig godt er at han kommenterer hvad og hvorfor han gør specielle ting i spillene.

http... Se hele indlægget
427 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Reply
spectrespectreSkrevet 05/01-16 09:37 
reddit to the rescue. Jeg har misset det meste, men reddit har lavet en liste med links til de forskellige runs


reddit links to speedruns AGDQ2016
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Soren47Soren47Skrevet 05/01-16 11:55 
Ja, YouTubevideoerne er desværre helt fucked af ekko i lyden.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/01-16 12:52 
Torsdag lyder som dagen at se det, for mit vedkommende! Jeg elsker at se dårlige spil blive knækket ned :D
MuertoMuertoSkrevet 06/01-16 12:08 
Wow, Prince of Persia run på 16:40.... :D
Bede-xBede-xSkrevet 07/01-16 22:56 
Stepmania ser jo fuldstændigt latterligt ud.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-16 23:40 
Bestemt. Jeg forstod dog ikke hvad det havde med speedruns at gøre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 08/01-16 08:06 
Det var meget hurtigt? :)

Det var ikke noget særlig spændende spil at se på, men jeg havde det kørende i baggrunden og forstår slet slet slet ikke hvordan nogen kan det der.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-16 08:48 
Men et speedrun handler vel om at gennemføre et spil hurtigst muligt. Her er det "bare" en der sidder og spiller et tilfældigt antal sange i et rytme-spil. Der bliver ikke gennemført noget. Jeg forstår ikke hvorfor det var med, imponerende eller ej :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 08/01-16 08:51 
Stepmania blokken: http://youtu.be/XZdJ4dReF4A

Hvis man ikke vil se det hele, så bare hop en halv time ind for at få en lille smagsprøve.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/01-16 08:59, rettet 08/01-16 08:59 
Konsolkongen>
Men et speedrun handler vel om at gennemføre et spil hurtigst muligt. Her er det "bare" en der sidder og spiller et tilfældigt antal sange i et rytme-spil. Der bliver ikke gennemført noget. Jeg forstår ikke hvorfor det var med, imponerende eller ej :)

Smag og behag måske? For mig er AGDQ på ingen måder interessant fordi "de er hurtige", men fordi det er et showcase af folk der har remdyrket specifikke spil, og har et indblik i dem ulig nogen andre, som demonstrerer hvordan de kan optimeres og spilles på den mest effektive mulige måde.
Med din logik passer diverse glitch-exhibitions jo heller ikke ind, eller TASbot, der sidder og omprogrammerer Super Mario World, og Tetris-blokken er nok en gråzone. Jeg synes det er fedt at der er plads til lidt forskelligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 08/01-16 09:31, rettet 08/01-16 09:43 
Det vil jeg også sige. Nogen af deres bedste og mest underholdende blocks er netop disse afvigelser (Bemærk hvordan de ramte over 200000 seere i Stepmania delen). Og skulle man være pedantisk bliver sangene jo gennemført så hurtigt som muligt og tilsvarer vel et run af en bestemt bane i et spil, hvilket er helt normalt i speedrun sammenhæng uden for AGDQ. Eneste forskel er så at det mest minder om en autoscroller, uden udsving i sluttiden hvis man kan følge med.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
spectrespectreSkrevet 08/01-16 11:04 
Til sammenligning blev flere superplay spilforslag fra shmups.com nedstemt, da det ikke kan gennemføres hurtigt. Selvom publikum nok kunne blive imponeret over en Ketsui 2-ALL eller Futari Ultra Mode, så var det et nej.

Jeg vil gerne se den spiller gøre det der på dance pads. Keyboard til et dansespil wtf
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/01-16 11:15 
Det kunne have været fedt hvis det havde været Pop'N Music. Der er også en sjov controller og alt muligt

https://youtu.be/Oy2h2yDKYyY
Bede-xBede-xSkrevet 08/01-16 11:27, rettet 08/01-16 11:27 
1up>
Til sammenligning blev flere superplay spilforslag fra shmups.com nedstemt, da det ikke kan gennemføres hurtigt.

Nu kan det være jeg husker forkert - må lige se klippet igen - men jeg fik indtrykket af, at hastigheden i Stepmania kunne sættes endnu højere op end de spillede på, hvor de så ikke længere kunne følge med. Dermed er der plads til at forbedre hastigheden (speedrunnet), så længe spilleren kan holde trit med farten.

Noget andet er at de ikke har plads til det hele. Ville slet ikke blive overrasket over at se en lignende shmup demonstration på et fremtidigt AGDQ.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
spectrespectreSkrevet 08/01-16 11:51 
Jeg kan ikke lige finde tråden på shmups.com, men kan huske at de fik et klart nej. Ikke fordi der ikke var plads, men fordi det ikke var speedrun agtigt nok.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Bede-xBede-xSkrevet 08/01-16 12:06, rettet 08/01-16 12:37 
Ligesom de tilsvarende har sagt nej ud i andre sammenhænge og så senere ændret det. I gamle dage var der store stridigheder i speedrunning communitiet mellem Speeddemosarchive og Goldeneye/Perfect Dark communitiet der endte med at samle sig omkring The-elite.net, da man var uenig om reglerne for et speedrun. I årevis var der klart nej til elite.net spillerne, indtil man efter lang tid blev enige om at slå en streg over fortidens uenigheder, med det resultat at de i dag har været med til flere AGDQ events.

I en periode var det flash spil som ikke var tilladte, mens de i dag er godkendte.

Som jeg skrev før ville jeg på ingen måde blive overrasket, hvis der kom en lignende shmup blok på et tidspunkt, selv om de har fået nej i årene forinden. Det er sket før.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/01-16 12:06 
Jeg kunne godt forestille mig et shmup superplay på AGDQ før eller siden, men det er jo lidt et svært emne, da der findes rigtig mange shoot'em ups derude, og for at retfærdiggøre et spil til GDQ, skal det være et af de mest ekstreme bullet hells derude, og selv for en superplayer er det nok ikke helt marathon safe.

Bede-x>
Nu kan det være jeg husker forkert - må lige se klippet igen - men jeg fik indtrykket af, at hastigheden i Stepmania kunne sættes endnu højere op end de spillede på, hvor de så ikke længere kunne følge med. Dermed er der plads til at forbedre hastigheden (speedrunnet), så længe spilleren kan holde trit med farten.

Ganske rigtigt. Shmups er, til sammenligning, en noget mere statisk størrelse - selvom man sagtens kan forestille sig et bullet hell med en EspGaluda agtig risk-vs-reward skill som i stedet for at sætte hastigheden ned, sætter hastigheden op, og gøre det muligt at gennemføre baner hurtigere for flere points.
Det lyder faktisk som en supergod idé på papiret... måske noget man bør eksperimentere med? Det må næsten findes et sted derude.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 08/01-16 12:10, rettet 08/01-16 12:15 
Velocity 2X blev kørt til dette AGDQ og det tillader spilleren at sætte hastigheden op i shmup sektionerne..

EDIT: http://youtu.be/AbXJsl05ZeM
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-16 12:19 
Sumez>

Smag og behag måske? For mig er AGDQ på ingen måder interessant fordi "de er hurtige", men fordi det er et showcase af folk der har remdyrket specifikke spil, og har et indblik i dem ulig nogen andre, som demonstrerer hvordan de kan optimeres og spilles på den mest effektive mulige måde.
Med din logik passer diverse glitch-exhibitions jo heller ikke ind, eller TASbot, der sidder og omprogrammerer Super Mario World, og Tetris-blokken er nok en gråzone. Jeg synes det er fedt at der er plads til lidt forskelligt.

Jeg har egentlig heller intet imod variationen, jeg forstår bare ikke hvordan det passer ind med resten, men det samme kunne jo siges med Tetris-delen som der heller ikke var meget speedrun over, men alligevel var sygt fedt :)

Grunden til at jeg bragte det på banen var at der var folk der havde argumenteret for at "save the animals" ikke gav nogen mening i et speedrun-arrangement, hvilket fik mig til at tænke at den generelle opfattelse af AGDQ kun var hastighed for gennemførsel og intet andet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 08/01-16 12:46, rettet 08/01-16 12:46 
Hvis man mener at "save the animals" ikke giver mening i et speedrun-arrangement, burde den bidwar jo slet ikke eksistere, og det er da alligevel ikke nogen der har påstået. Det er jo udelukkende for sjov.

Det eneste tidspunkt, "save the animals" ville være decideret ærgerligt, er hvis det kommer i vejen for en potentiel live verdensrekort - men kommer sgu nok ikke til at ske i det spil :P (når det så er sagt blev der dog alligevel sat en form for verdensrekord i Super Metroid tidligere på ugen :))

Tetris The Grand Master er iøvrigt et speedrun spil i den reneste forstand. Faktisk er det eneste spillet selv (i de reelt kompetitive modes) rangerer de bedste spillere på, er hvor hurtigt de kan nå en GM ranking. Til gengæld er den måde TGM-spillene blev præsenteret på GDQ et exhibition-format, snarere end det er rent speedrun eller race.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/01-16 13:26 
Secret of Mana er lige startet. Tror det bliver rigtig hyggeligt - Yagamoth spiller det iøvrigt 1p2c, hvilket nok ikke bliverl igeså intenst som Goof Troop, men stadig interessant.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 08/01-16 22:55 
Megaman 4 BCAS romhacket ser super sejt ud :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-16 00:36 
Sumez>
Hvis man mener at "save the animals" ikke giver mening i et speedrun-arrangement, burde den bidwar jo slet ikke eksistere, og det er da alligevel ikke nogen der har påstået. Det er jo udelukkende for sjov.

Det var faktisk dig der skrev det sidste år, kan jeg se. Hvis det var sagt i sjov fik jeg ikke fat i det på det tidspunkt ;)

Sumez>
Jeg synes de er blevet reddet næsten hver gang jeg har fulgt med, og det samme skete i år, takket være en $10,000(!) donation under et minut før tidsfristen. Jeg donerede selvfølgelig til at de skulle dø, da det er det eneste der giver mening i et speedrun :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 12/01-16 11:32 
Double Fine oplever Pyschonauts blive smadret:

https://www.youtube.com/watch?v=lsDc1YVxHA0

De tager det pænt ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 15/01-16 08:44 
Romscout har gennemført SOTN blindfolded. Skidt han ikke lige nåede at få det med på AGDQ.
https://www.youtube.com/watch?v=xPF4K2xYEwo
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 05/06-16 17:48 
SGDQ starter 3/7 i år og det fulde program kan ses her:

https://gamesdonequick.com/schedule
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 07/06-16 12:59 
Ingen DuckFist runs, ingen Sinister1, ingen MetaSigma, Cyghfer eller Puwexil og kun ét run med hhv. Feasel og PJ. :(

Men dog mange nye spil på listen, måske kan der være flere interessante ting iblandt. Tetris The Grandmaster blokken er med igen, hvor der bl.a. vil være noget blindfolded badassery.

Er også spændt på SNES-udgaven af Dracula X, Sparkster, Hagane, Demon's Crest og Wolfenstein TNO, samt et par af de andre "faste" indslag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 03/07-16 18:23, rettet 03/07-16 18:24 
SGDQ begynder snart: https://www.twitch.tv/gamesdonequick

Programmet er to indlæg oppe :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
spectrespectreSkrevet 06/07-16 08:10 
Er der nogen der ved hvad @halfcoordinated lavede der fik Twitter til at eksplodere?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/07-16 08:29, rettet 06/07-16 08:31 
Umiddelbart ser det ud til at han er handicappet og har ydet en utrolig flot indsats på trods. Jeg har heller ikke set det run selv. Det gav åbentbart stående bifald. Selv Kurt Russell fra "Hvem springer Kineserne For?" var imponeret :D

Speedruns

Speedruns
SumezSumezSkrevet 06/07-16 09:43 
Det er vel ikke første gang? :)
halfcoordinated er kun i stand til at bruge én hånd, og har været med før. Han kørte Vanquish sidste år, "soda percent":
https://www.youtube.com/watch?v=ESnWQ69TYdM&t=810s
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/07-16 10:20 
SumezSumezSkrevet 06/07-16 10:26 
Helt klart et højdepunkt, men jeg satser stadig på at KevinDDR laver live Ti GM-exam i Tetris-blokken i morgen, som iøvrigt bliver sidste gang han spiller det spil, da han selv har fået smadret sin venstre hånd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 08/01-17 17:43, rettet 08/01-17 17:44 
AGDQ 2017 starter lige om lidt. Pre-show nu og program her:

https://gamesdonequick.com/schedule
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
spectrespectreSkrevet 11/01-17 07:24 
Sega Bash Fishing ved AGDQ var en af dem som jeg blev ret underholdt af. Fedt at se spilleren have det så sjovt mens han spiller :)


Link...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 20/02-17 17:47, rettet 20/02-17 17:47 
Ikke direkte speedruns, men den populære speedrunner TheMexicanRunner har det sidste lange stykke tid været i gang med sit "Nesmania"-projekt - at gennemføre samtlige licenserede NES-spil officielt udgivet i USA.

Han mangler nu kun ét spil, noget der hedder Super Mario Bros 3., og det bliver spillet på søndag.

http://www.nesmania.net/
https://twitch.tv/themexicanrunner
https://www.facebook.com/TheMexicanRunner/
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1KDNGI76HoMNyYLL6RqWu4PqUbw-lI920tf7QTclnLLE/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-17 21:28 
Jeg er ikke sikker på jeg forstår. Listen over spil er alt andet end komplet:
http://www.nesmania.net/gamelist.php

Mega Man 3 er f.eks. på, men 1, 2, 4, 5 og 6 mangler. Hvad gør 3'eren anderledes?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/02-17 23:15, rettet 20/02-17 23:16 
Jeg ved ikke helt hvad idéen med den liste er, men det var vist bare en liste over de spil han allerede havde lavet på daværende tidspunkt, hvorefter den ikke har været opdateret i meget lang tid.

Den fulde liste kan du se på Google-dokumentet i mit nederste link, alle Mega Man-spillene er med. Han har også givet kommentarer på de fleste spil, og givet dem alle en personlig (og typisk besynderligt positiv) karakter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-17 23:22 
Den liste havde jeg slet ikke set :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/05-17 10:51, rettet 19/05-17 10:51 
Virkelig fascinerende video der forklarer historien om en meget central (teoretisk) glitch i Wind Waker speedruns (muligheden for at komme gennem en barriere som normalt først opløftes efter at have klaret flere store dungeons), som flere speedrunners var gået sammen om at udlove en dusør på at finde, og den efterfølgende konsekvens af at finde denne glitch og de items man efterfølgende må undvære i forsøget på at komme til slutbossen. Inkluderer flere klip fra centrale øjeblikke i speedrunnets historie. Det er den salgs der gør speedrunning virkelig specielt men spændende på sin helt egen måde, uanset hvad man synes om brug af glitches.

https://www.youtube.com/watch?v=-hUIp3eUyKI
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 19/05-17 15:39 
Det virker som et mega cool community.

Har hygget mig meget med at se Mirror´s Edge speedruns, af en YT´er som kalder sig OvenDonkey. Han virker mega chilleren at høre på :D


OvenDonkey
Spiller nu: Animal Soccer World
spectrespectreSkrevet 29/06-17 09:35 
Summer Games Done Quick 2017 starter på søndag. Der er lagt en schedule ud.

Har noteret mig et par stykker jeg SKAL se :)
Mandag:
09:44 Assault Android Cactus Campaign Co-op

Onsdag:
14:24 Jackal

Torsdag:
09:01 Ghosts'n Demons
11:53 The Firemen
21:33 Bionic Commando Rearmed

Fredag:
03:45 Tetris the Grand Master 8-way 100% Race
04:25 Tetris the Grand Master 2-players 1 controller race
04:50 Tetris the Grand Master 3 - Terror Instinct Shirase
05:18 The Legend of Zelda: A Link to the Past All Dungeons Swordless
23:07 Super Mario Series Warpless Relay Race

Er specielt interesseret i at se Ghosts'n Demons og Super Mario stafetten.


SGDQ 2017 Schedule
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 29/06-17 10:33 
Tak for anbefalingerne. Der er ærligt talt ikke meget på programmet der interesserer mig denne gang.
Ville gerne se Hollow Knight hvis jeg havde fået spillet det endnu, men tror ikke det er et spil jeg vil have spoilet.
Chrono Trigger med Puwexil bliver nok hyggeligt at følge, men næppe et højdepunkt.

Synes det er ærgerligt BotW ikke er med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 30/06-17 08:36, rettet 30/06-17 08:36 
Ville også gerne se Hollow Knight, men nænner det ligesom dig heller ikke, før jeg selv har gennemført det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 02/07-17 18:51, rettet 02/07-17 18:52 
Sumez>
Synes det er ærgerligt BotW ikke er med.

Ved ikke om du sidder og ser pre-showet, men de har lige sagt, at det er et potentielt bonus game, så hvis der kommer nok donationer til det, er det med :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 03/07-17 08:16 
Er der nogen antydelse af hvornår det vil være?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 03/07-17 11:20, rettet 03/07-17 11:21 
Ja, der var noget.. Er det ikke noget med, at man kun kan donere til bonus spillene 24 timer efter de (potentielt) kommer op nu? Og så mener jeg de sagde fredag, men om det så var der, løbet ville være eller hvor de 24 timer til at donere til løbet, ville starte, kan jeg ikke huske.

Gætter på fredag eller lørdag, men hæng mig endelig ikke op på det. Skal nok skrive, hvis jeg ser det nævnt igen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
spectrespectreSkrevet 06/07-17 10:04 
Hvis man misser nogle runs og ikke gider rode lange stream archives igennem, så besøg kanalen bootlegs der lægger de forskellige runs op løbende.


SGDQ 2017 on Bootlegs (YouTube)
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Bede-xBede-xSkrevet 08/07-17 21:51 
De har lige sagt at Breath of the Wild er nået donationsmålet. Ifølge deres program står det til 04:51 i nat.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 10/01-18 08:17 
https://www.twitch.tv/gamesdonequick
https://gamesdonequick.com/schedule

Det er i dag de spiller alle de gode spil på AGDQ!
Det er bl.a. Holy Diver, Kid Icarus, Little Nemo, Journey to Silius, Panic Restaurant, Mitsume Ga Tooru, Rescue Rangers, TMNT, Battletoads, og Yoshi's Island engang i nat.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
427 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me