X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Speedruns


Reply
OlimarOlimarSkrevet 04/01-13 03:15, rettet 04/01-13 03:26 
Hvis i folkens kan lide speedruns ( IKKE TAS) Så ta' et kig på denne side. Han slog WR i windwaker i dag, der er guld på denne side, hvis man finder sådanne runs sjove :) En ting der er rigtig godt er at han kommenterer hvad og hvorfor han gør specielle ting i spillene.

http... Se hele indlægget
427 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Reply
SumezSumezSkrevet 07/01-15 16:15 
Arcadeblokken blev indledt med Violent Storm. Fantastisk Konami-beat'em up :D Tetris er udskudt til en gang i nat :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 07/01-15 17:17 
Der er smidt et Kid Chameleon run ind mellem AvP og Sonic 2, med Peaches. Synes ikke Kid Chameleon er så interessant, men fedt at se at Peaches får lov til at være med igen, hans runs plejer at være interessante.

Battletoads arcade med PJ var ret vildt, ærgerligt at han havde så dårlig held mod Big Blag og missede sin 1CC, men virkelig godt gået på spillets sværeste sværhedsgrad!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 07/01-15 17:39 
I tilfælde af at deres skema går ned igen, er her en backup:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1eB4mJA3DV5D_gYAEp2lLMXQqqTZLlQRJDsTQOOoVvR8/pubhtml

1up>
Kan du evt. lire en liste af med det PJ er med i? Han er min favorit speedrunner

Meget gerne, men ser ud til Sumez kom mig i forkøbet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 07/01-15 17:41 
Sumez>
Rogue Legacy er lidt mere konsekvent i sit udfordring og layout.

Jeg synes faktisk kun spillet giver mening, hvis man forsøger at komme igennem med så lidt som muligt. Ellers udvikler det sig til en grindfest med samme struktur som mange mobilspil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 07/01-15 20:08 
Meget veludført Sonic 3 & Knuckles run. Mange af tricksene kan nemt gå galt under et maraton, men han klarede det meste uden problemer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/01-15 00:10 
Holy crap. Jackafur skabte vist lige et nyt AGDQ evindeligt højdepunkt her ca. 1:05+ inde i hans Mischief Makers run...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 08/01-15 00:12, rettet 08/01-15 00:17 
Det må man sige! Også et godt run ved siden af frieriet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 08/01-15 03:28 
Hold kæft hvor er de vilde. Tetris blokken er så pisse fed som man kunne håbe på.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/01-15 03:42, rettet 08/01-15 03:53 
Wow wow wow wow. TGM levede på alle mulige måder op til mine forventinger! Det var decideret udmattende at se på, især når man kender lidt til spillet og mekanikken bag det mht. rotationssystemet, osv.

Kitaru og KevinDDR står bag de fleste af de TGM videoer jeg har set på nettet, og det var vildt at se dem live. Kommentarerne var rigtige gode og forklarende, med masser af spændende facts, endda med nogle godbidder jeg ikke selv kendte til.
Især samtlige Kitarus spil, og Kevin's helt utrolige sidste to spil, var fuldstændig absurd fantastiske at opleve live, jeg sad sad ligefrem og klappede flere gange for mig selv i min sofa. Det er helt klart øjeblikkeligt blevet et Tetris-klip til arkiverne!
Helt klart AGDQ2015's største højdepunkt for mig indtil videre.

Det jeg er mest bekymret for lige nu er at jeg har været skarpt på udkig efter et TGM board det sidste halve års tid, men efter den her tydeligvis stærkt populære fremvisning bliver de nok pludselig endnu mere eftertragtede.


edit: ok, de får lov til også at vise doubles. der er mere :o
ps: min egen rekord i TGM er en ydmyg S4 rank DX
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 08/01-15 03:43 
Hørte jeg forkert eller sagde hun lige "Greetings from Denmark from Sumez"?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 08/01-15 03:49, rettet 08/01-15 03:53 
Sumez>
Især samtlige Kitarus spil, og Kevin's helt utrolige sidste to spil, var fuldstændig absurd fantastiske at opleve live, jeg sad sad ligefrem og klappede flere gange for mig selv i min sofa.

Samme her. Blev helt spændt i kroppen i forsøget på at følge med, men mit hoved måtte bare give op, mens en af mine kammerater bare skrev "wow" gentagne gange på sms. Man kunne nærmest ikke andet end at måbe og grine da det efter at have været blevet kørt helt op, blev sagt: "now it's gonna get crazy".
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/01-15 03:49 
Du hørte forkert. :) Min donation blev læst op i går lige efter Battle Kid.
Jeg tænkte faktisk at det lød som om hun sagde "Bedex" på engelsk, uden mellemrummet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 08/01-15 03:52 
Det var heller ikke mig :)

En af moderatorene fra Neogaf - Shouta - blev læst op for en $1000 donation. Nice.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/01-15 19:28, rettet 08/01-15 20:14 
Ninja Gaiden stafet race starter om lidt, ligner et nyt højdepunkt på vej.
edit: Daaaaamn, højdepunkt var vist en underdrivelse. Absolut bedste race i år.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-15 19:10 
Speedruns af spil som Perfect Dark er rigtig fede. Simpelthen utroligt at de kan få spil der normalt slet ikke er spilbare til at se endnu mere broken ud :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 10/01-15 19:27 
De (inkl. Goldeneye) er vanvittigt spilbare, hvilket er grunden til de har spillet dem i så mange år. Speedrunnede dem selv i lang tid efter de kom frem og fulgte the-elite.net dengang for at få de nyeste strategier og der er en kompleksitet i spillene - og genren - der desværre er forsvundet fra de moderne scriptede press a for awesome fps spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-15 19:30 
Jeg ved ikke med banedesign og sådan. Jeg forholder mig bare til at spillene begge kører rigtig skidt og har en helt kvæstet kontrol. Det er faktisk imponerende at de formår at ramme noget som helst, især når de også er nødt til at kigge ind i væggene for at minimere lag :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/01-15 19:34 
Det er det, man kalder realisme. Jeg kigger også ind i væggene for at minimere lag, når jeg bevæger mig rundt i hverdagen.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-15 19:41, rettet 10/01-15 19:41 
Tænk hvis der fandtes en øjesygdom der fik ens syn til at køre sub 20 frames :/ "N64 stær"
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 10/01-15 19:44 
Man vender sig typisk til spil med lav fps, når man har spillet dem lidt. Ikke dermed sagt at jeg ikke foretrækker 60fps versionen af Perfect Dark på 360. Kontrollen er heller ikke kvæstet, men tilpasset det man skal kunne i spillene lidt ligesom Metroid Prime. Det er en meget stor fejl at tro at det bedste resultat altid opnåes ved den mest ligetil kontrol. Var det tilfældet ville mange ældre horror spil pr automatik være dårlige og de fleste skydespil burde spilles med mus.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 10/01-15 19:48, rettet 10/01-15 19:50 
KillerBean2>
Det er det, man kalder realisme. Jeg kigger også ind i væggene for at minimere lag, når jeg bevæger mig rundt i hverdagen.

Lag minimering sker i speedruns af mange gamle spil, selv 2D spil kan man tit se dem skyde fjender for at forhindre slowdown. Optimalt set burde spillene køre bedre, men det er også en del af deres identitet og vil ændre den måde det spilles på, hvis det fjernes. Perfect Dark er ikke det samme i 360 udgaven og der er mange ting der fungerer anderledes der.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-15 19:49, rettet 10/01-15 19:52 
Jeg forstår din reference til gamle horror-spil, Residente Vil osv. hvor kontrollen sætter begrænsninger der gavner gameplayet, (ja det lyder fucked, men jeg tror vi er helt enige :) ) Men i en FPS er jeg ikke sikker på jeg forstår hvordan en så kluntet kontrol kan være andet end generende for oplevelsen :)

Ved du forresten om PD til N64 kræver et Memory Card for at kunne startes? Jeg tror min kopi er i stykker, på trods af at jeg fik det nyt i folie for et par år siden. Jeg kommer ikke videre end profile select-skærmen.

EDIT: Har prøvet komme ind i Metroid Prime adskillige gange, og har lagt en del timer i det. Men det ender altid med at kontrollen får mig til at stoppe :( MPs kontrol fungerer endda bedre end Golden Eye og Perfect Dark hvis jeg husker korrekt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KamekKamekSkrevet 10/01-15 19:55, rettet 10/01-15 19:56 
Det kræver ikke et memory card - men du skal have en Expansion Pack for at køre single player delen :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-15 19:59 
Det har jeg :)

Jeg tror save chippen er død i cartridget :/ Gad vide om man så kan komme videre hvis man har et memory card? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KamekKamekSkrevet 10/01-15 20:03 
Godt spørgsmål :-)

Spillet understøtter det i hvert fald - så det er da en mulighed.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
Bede-xBede-xSkrevet 10/01-15 20:14 
Konsolkongen>
Ved du forresten om PD til N64 kræver et Memory Card for at kunne startes?

Det kan godt køre uden memory card og expansion pack, men man begrænses i hvad man kan spille, hvis man ikke har det sidste. Bag på æsken kan du se hvad der er åbent uden expansion pack:

Speedruns

EDIT: Har prøvet komme ind i Metroid Prime adskillige gange, og har lagt en del timer i det. Men det ender altid med at kontrollen får mig til at stoppe :(

Det er jo ikke sikkert at spillet er for dig, smag og behag og alt det der, men prøv evt. at se Miles speedrun af Metroid Prime fra dette event for at blive overbevist om, at det kan lade sig gøre at mestre kontrollen. Han er selvfølgelig en fantastisk spiller, men selv for almindelige dødelige er det slet ikke umuligt at styre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 10/01-15 20:21, rettet 10/01-15 20:22 
Jeg har aldrig oplevet noget særligt ved styringen i Metroid Prime, det fungerer da helt fint? Måske opstår problemerne hvis man prøver at spille det som et FPS. Jeg var faktisk virkelig overrasket over hvor godt det spil var da jeg fik det, i forhold til at det nemlig bare ligner et kedeligt FPS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 10/01-15 20:58 
Dark Souls II tid nu. Det har jeg glædet mig til :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-15 21:00, rettet 10/01-15 21:01 
Bede-x>
Det kan godt køre uden memory card og expansion pack, men man begrænses i hvad man kan spille, hvis man ikke har det sidste. Bag på æsken kan du se hvad der er åbent uden expansion pack:

Jep, det var bare mere fordi jeg spekulerede i om der måske kunne være en fejl på coveret, og at spillet faktisk kræver memory card :) Jeg køber nok et kort en dag når jeg falder over et der er billigt nok. Så må vi håbe det virker :)

Det er jo ikke sikkert at spillet er for dig, smag og behag og alt det der, men prøv evt. at se Miles speedrun af Metroid Prime fra dette event for at blive overbevist om, at det kan lade sig gøre at mestre kontrollen. Han er selvfølgelig en fantastisk spiller, men selv for almindelige dødelige er det slet ikke umuligt at styre.

Det tror jeg at jeg vil gøre :) Kontrollen i MP er måske ikke dårlig, men jeg synes det er forkert at spille et spil i first person hvor man skyder vha. lock-on og skal dreje kameraet med samme analog man går med. Jeg kan ikke se hvordan spillet kunne ha' fungeret dårligere med traditionel FPS-kontol, og det er lidt dét jeg ikke rigtig kan komme mig over. Spillet har mange kvaliteter som gang på gang har fået mig til at starte op på det. Så en dag får jeg forhåbentlig nosset mig igennem :)

OT:
Dark Souls 2 nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/01-15 00:00 
...De der FF7 squats XD
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-15 00:02 
Hehe ja :)

Men er jeg den eneste der synes at de sidste runs som regel er de kedeligste? Der er mange imponerende teknikker i dem, men seks timers Wind Waker og hvad har vi, det orker jeg som regel ikke at kigge på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/01-15 00:12, rettet 11/01-15 00:14 
Jeg synes de lange runs er hyggelige. Der er nogle rigtig interessante tricks i dem (at gennemføre et RPG uden at kæmpe nogen random encounters på vejen tager en del), men det går generelt noget langsommere frem. Jeg ser dem bare for stemningens skyld. Har det kørende på min X360 i baggrunden mens jeg går og gør rent osv.

Synes faktisk Chrono Trigger var et af højdepunkterne sidste år (især slutningen!), men så det i bidder over flere dage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 11/01-15 01:19 
Det er heller ikke mine favorit runs. Jeg vil dog gerne se, hvis der er nogle kæmpe skips som når de tager Ocarina of Time på under en halv time og det er også den eneste grund til jeg stadig er vågen til FF7. Vil lige se hvad Yuffie skippet går ud på :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 11/01-15 01:22 
I år spiller der Ocarina of Time på 5 timer ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 11/01-15 01:32, rettet 11/01-15 01:32 
Det er for langt for mig, med mindre de skaber en fremragende stemning i lokalet eller har de rette kommentatorer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 11/01-15 01:42, rettet 11/01-15 01:46 
Det synes jeg de plejer. Som nævnt plejer jeg at se dem i bider. Det er en fin erstatning for at lytte til postcasts når man er på vej i seng og den slags.

edit: Den FF7 kategori de spiller er godt nok lidt halvkedelig. Jeg kunne ellers godt lide de første 2 timer da de spillede spillet legit.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 11/01-15 03:30, rettet 11/01-15 03:36 
Det var et rimelig antiklimatisk Super Metroid race :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 11/01-15 03:31 
Ja, hvor uheldigt. De var ellers ret lige det meste af tiden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 11/01-15 03:37 
Så kort inde i spillet ville jeg have været helt nede med at de bare startede forfra, men det er jo nok en svær beslutning at tage midt i det hele.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 11/01-15 03:44 
Ja, eller han kunne have kørt et any% run. Heldigvis er Sweetnumb og folkene på sofaen dygtige nok til at det stadig er værd at se.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 11/01-15 05:48 
Der er for mange restarts, men nu er han igennem to dungeons af Ocarina of Time med bind for øjnene. Man kan ikke lade være med at være imponeret :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-15 14:22 
Sumez>
Det var et rimelig antiklimatisk Super Metroid race :(

Hvad vandt så i sidste ende? Fik dyrene lov at leve eller skulle de dø? Jeg donerede til at de skulle leve, det andet har jeg set så mange gange efterhånden at det ikke er sjovt længere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/01-15 14:46 
Jeg synes de er blevet reddet næsten hver gang jeg har fulgt med, og det samme skete i år, takket være en $10,000(!) donation under et minut før tidsfristen. Jeg donerede selvfølgelig til at de skulle dø, da det er det eneste der giver mening i et speedrun :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-15 14:50 
De er blevet dræbt de gange jeg har set det i hvert fald. Hvis man skal se de samme Nintendo-spil om og om igen hvert år, så synes jeg kun lidt variation er en god ting :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 11/01-15 15:00 
Shovel Knight speed run var fedt at se. Specielt med udviklerne med over Skype.
Lidt skuffet det var normal, men new game plus kunne være lidt svært at administrere, da man jo overtager penge, items, og upgrades fra første gennenspilning. Måske som maraton?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-15 15:05, rettet 11/01-15 15:06 
For mig var højdepunktet, af det jeg nåede at se, helt sikkert Tetris. Jeg valgte lige at nappe den del med, for nu var jeg alligevel alt for sent oppe. Shit det var hårdt på arbejde dagen efter, men det var næsten dét værd at se det live :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/01-15 16:11 
3of19>
Lidt skuffet det var normal, men new game plus kunne være lidt svært at administrere, da man jo overtager penge, items, og upgrades fra første gennenspilning. Måske som maraton?

Jeg syntes Normal gav mening, da routing var en stor del. Han smadrer de fleste checkpoints (og dør aldrig), bruger ikke tid på at tage healing, og får kun meget få health og magic upgrades, så han kunne i princippet sagtens have spillet på NG+, men håndteringen af risk vs reward i forbindelse med at bruge tid i byen synes jeg var et godt element i forbindelse med speedrun.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 11/01-15 20:59 
Der er Ground Zeroes nu på bonus stream.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/03-15 14:44 
Rocman X på 19:54. Det såén det skal være!

https://youtu.be/FcxCktbxHmY
SumezSumezSkrevet 07/04-15 23:48 
Der er lukket for submissions til SGDQ, og de er gået i gang med at filtrere skidtet fra. På listen her kan man få en idé om hvad der måske kan være at vente hvis man er heldig:
https://gamesdonequick.com/submission/all (sortér evt efter "category 1" for at få dem der endnu er grønne øverst)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
427 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me