X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GameStick (endnu en Android-konsol)


Svar
jaesjaesSkrevet 02/01-13 17:57, rettet 02/01-13 18:02 
Selve konsollen kan virke trådløst (stikkes ind i controlleren):
GameStick (endnu en Android-konsol)

Site:
http://www.gamestick.tv/

De mangler så få penge, at det må være ligeså meget et spørgsmål om at opby... Se hele indlægget
75 emne(r).
1 2 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 02/01-13 17:57, rettet 02/01-13 18:02 
Selve konsollen kan virke trådløst (stikkes ind i controlleren):
GameStick (endnu en Android-konsol)

Site:
http://www.gamestick.tv/

De mangler så få penge, at det må være ligeså meget et spørgsmål om at opbygge et community, samt få pressen til at tale om dem, der gør, at de søger crowdfunding:
http://www.kickstarter.com/projects/872297630/gamestick-the-most-portable-tv-games-console-ever
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/01-13 18:14 
Jeg fik lidt kvalme, da manden sagde: "With the power to run the very richest games of today". Selv min game døve mormor kan regne sig frem til, at en konsol på størrelse med en USB-pen ikke er i stand til den slags. De skyder virkelig sig selv i foden, hvis de prøver at sælge den som en magisk 3D power house konsol, som matcher konens ynkelige satellithøjttalere. Hvis man forventer Xbox 360 grafik og i stedet får noget, der mere lugter af V-Smile, er det nok ikke liiige et produkt, man anbefaler til vennerne.

Hvis de var mere ærlige over for sig selv mht. egen hardware og gik efter at afvikle software som ikke desperat forsøger at ligne en million, men i stedet gjorde fornuftig brug af maskinens begrænsede ressourcer, ville jeg kunne tage den langt mere seriøst.
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 02/01-13 18:20 
De mener vel "richest" Android-spil, det skriver de i hvert fald i kommentarerne, har ikke set hele filmen :)

Udover det, så ved "man" jo, at 99% virksomheder, måske specielt i underholdningsbranchen, lukker mere lort end godt ud, når de taler sig selv op. Græmmes stadig lidt ved mindet om, at Iwata om Wiis grafik nævnte, at "vi går ikke op i specs bla bla, men grafikken bliver så god, at det praktisk talt er umuligt at se forskel på Wii og konkurrenterne oppe på tv'et" :D
happyEDhappyEDSkrevet 02/01-13 18:23 
Jeg må sige igen.
Jeg syntes det er en spændende ny tendens at der er flere der prøver at komme ind på konsol markede på den ene eller anden måde, i stedet for det kun er de tre konger der styre det hele. og som jeg ikke syntes er specielt spændende for tiden.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 02/01-13 19:01 
jaes>
De mener vel "richest" Android-spil, det skriver de i hvert fald i kommentarerne, har ikke set hele filmen :)

Helt seriøst, findes der overhovedet ét godt Android-spil? Jeg har ledt ret længe, siden jeg fik min Android-telefon, og jeg er ikke vildt imponeret...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 02/01-13 19:12, rettet 02/01-13 19:14 
Jeg har det lidt på den måde, at jeg anser disse android "kosnoller" som værende stripped mobiltelefoner, man kobler noget gamepad til. Fin ide, og jeg forstår ikke helt hvorfor Apple ikke længe har gjort dette med deres AppleTV. Det er dog sådanne, at spillene til alle de her smartphones på ingen måder kommer på højde med de "rigtige" konsolspil, af forståelige årsager. Indholdet i mobilspil er langt fra lige så fyldigt som på konsoller/pc. Nogle få spil har som sådanne nok en dyb historie, og har muligvis også mange timers gameplay, men som skrevet, det er ganske få. De fleste mobilspil idag er vel også bygget op omkring touch interfacet, hvilket igen skrumper udvalget gevaldigt, indtil udviklerne laver deciderede control schemes til de der android konsoller, hvis de da vælger at gøre det.

Jeg kan godt lide ideen om en eller anden form for indie konsol, men imo er de der nu to nye konsoller ikke meget andet end en android telefon - telefon hardware + joypads. Hvis jeg kunne koble et joypad til min iphone, ville jeg have det samme allerede, med mit ATV og Airplay. Ganske vist til en helt anden pris, men principielt kan jeg da spille mine iDevice spil på mit tv. Det samme kan man vel med en google box og en android telefon?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
happyEDhappyEDSkrevet 02/01-13 20:18 
Men hvis markede ændrede sig, så kunne det jo være at der kom nogle gode spil til. at mange af de gode indie pc spil kunne komme dertil også.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/01-13 21:35 
Lige netop som en måde at forbinde indie-udvikleren med konsol-folket uden fordyrende og begrænsnde mellemled virker som det mest interessante. Der er kommet rigtig meget spændende indie på PC, som jeg ikke har orket fordi jeg ikke gider teknik-bøvlet, tastatur/mus og hellere vil nyde noget soda-komfort. Hvis det så oven i købet bliver muligt at emulere f.eks Amiga-spil på en af dem, vil jeg være der som en hund.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 02/01-13 21:40, rettet 02/01-13 21:54 
Sumez>
Helt seriøst, findes der overhovedet ét godt Android-spil? Jeg har ledt ret længe, siden jeg fik min Android-telefon, og jeg er ikke vildt imponeret...

Der skulle findes lidt, men jeg gider generelt ikke spille på telefoner/håndholdte, så kan ikke nævne noget særlig konkret, da jeg ikke følger disse platforme.

Der er nok ikke meget eksklusivt, men vist nogle ports af adventurespil og lidt andet. Square Enix har fx portet FFIII og CT. New Star Soccer skulle være en sjov blanding af old school fodboldspil og managerspil. Zenonia-serien taler nogle også om (action-RPG). Men med konkrete platforme at udvikle til, med fysisk kontrol som muligt fra starten, kommer der forhåbentlig flere gode spil til.

Her er i øvrigt en liste over en del spil, der skulle understøtte gamepad originalt:
http://www.jayceooi.com/2012/09/11/android-games-with-native-gamepad-support/

EDIT: Det ikke-eksklusive Cut the Rope er ret sjovt og udnytter touch godt. Bedømt på demoen, men den er overbevisende nok til, at jeg har tænkt mig at købe det fulde spil på trods af min aversion mod at spille på smartphones.
Bede-xBede-xSkrevet 02/01-13 22:13, rettet 02/01-13 22:17 
Det er super fedt at Android støtter gamepads på OS niveau og i Jelly Bean er det også nogenlunde let at koble fx en 360 controller til systemet. Bare vær opmærksom på, Jaes, at flere af spillene på den liste du linker til, fungerer omtrent på samme niveau som mange PC spil gør, når de ikke først eller samtidigt er kommet til konsol. Dvs. mangler i kalibreringen af analoge sticks, sære knapplaceringer, krav om analog kontrol i spil der tydeligvis er digitale osv.

Den slags bliver man hurtigt irriteret over, når man ved hvordan det burde fungere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoChronoSkrevet 03/01-13 08:56 
Hvis man har sit TV hængende på væggen, så kan det der HDMI-stick jo ikke sidde i det - de bør vinkle det 90 grader.

Men ja, der er ikke så mange interessante spil og ikke nogen man ikke ligeså godt kan spille andre steder. Hvis den er billig kan det være meget sjovt, men ellers er den ikke meget værd.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 03/01-13 09:08, rettet 03/01-13 09:09 
Chrono>
Hvis man har sit TV hængende på væggen, så kan det der HDMI-stick jo ikke sidde i det - de bør vinkle det 90 grader.

En alm HDMI forænger eller box kan løse det "problem" :)

Link
SonicSonicSkrevet 03/01-13 11:55 
Her er iøvrigt endnu en Android konsol, i faldt der skulle blive mangel på dem ^^

Nu med touch
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 03/01-13 12:09 
Det er nærmest uhyggeligt hvor ukonkrete disse projekter er.
jaesjaesSkrevet 03/01-13 13:29 
Sonic>
android "kosnoller"

Kosnoller er et godt ord :) En konsol der ikke rigtigt er en konsol men prøver at være det - en lidt noller konsol. Så i år får vi en Steam-kosnol og mindst to Android-kosnoller.

Bede-x>
Bare vær opmærksom på, Jaes, at flere af spillene på den liste du linker til, fungerer omtrent på samme niveau som mange PC spil gør, når de ikke først eller samtidigt er kommet til konsol. Dvs. mangler i kalibreringen af analoge sticks, sære knapplaceringer, krav om analog kontrol i spil der tydeligvis er digitale osv.

Tak. Det var dog bare en liste jeg faldt over; regner ikke med at rode med gamepads til min tlf. :)

Men faktisk er det en god nyhed, at få spil understøtte gamepads ordentligt - så er der jo endnu mere brug for en konsol som Ouya :)
SonicSonicSkrevet 03/01-13 13:51 
Haha Jaes :P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HankyHankySkrevet 05/01-13 06:28, rettet 05/01-13 06:34 
GameStick har nu nået deres $100.000 goal på 2 dage, og ligger pt. på ca. $200.000. Der er stadig resten af måneden tilbage og lidt til.

http://www.kickstarter.com/projects/872297630/gamestick-the-most-portable-tv-games-console-ever

Jeg troede ikke rigtig på den ovenpå Ouya, men tilgengæld har de allerede vist mere, end hvad Ouya-teamet har formået so far. Reference-demo, med Shadowgun ingame:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uw9YJIIw1e8
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 07/01-13 08:47, rettet 07/01-13 10:23 
Nvidia vil også være med.

Håndholdt enhed baseret på Android og deres helt nye Tegra 4 chip.

http://kotaku.com/5973641/nvidia-out-of-nowhere-announces-a-new-gaming-handheld

EDIT: Den understøtter PC mirroring a.la. Wii U. Demo kan ses her :
http://www.youtube.com/watch?v=H9nhod2bS5Y
ChronoChronoSkrevet 07/01-13 11:54 
Nu bliver det da lidt mere spændende. Jeg spiller mange Steam-spil, og dette kunne være en let måde at tage dem med hen i sofaen på.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/01-13 12:10 
Ja det er sgu også spændende.
Der er mange små platformsspil og lignende på Steam, som et eller andet sted ikke skal spilles med mus og keyboard.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 07/01-13 12:35 
Så kan man vel allerede spille dem med alm controller?
HeroldHeroldSkrevet 07/01-13 13:11 
Men ikke på toilettet, Beano.

I kan sige "med hen i sofaen" lige så meget I vil. Jeg ved godt hvad I mener. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 07/01-13 13:15 
Lige præcis! :-D
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
happyEDhappyEDSkrevet 07/01-13 18:36 
Som jeg sagde tidligere. Det er jo derfor det er spændende fordi det udfordre de tre store, og ændre markedet, til fordel for os.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 07/01-13 18:50 
Revolutionen starter på toilettet.
BeanoBeanoSkrevet 10/01-13 19:17 
GameStick kickstarter lukket ned og projektet muligvis droppet.

http://www.engadget.com/2013/01/10/gamestick-ip-dispute/
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/01-13 23:14 
Ah det var bare noget med at de havde brugt et spil i en video, som de ikke havde ret til.

Game Stick lever, og deres Kickstarter er oppe igen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 11/01-13 08:31 
Det var godt :D
BeanoBeanoSkrevet 11/01-13 10:15, rettet 11/01-13 10:15 
Hands-on demo af Nvidia's Project Shield...

http://www.vg247.com/2013/01/11/nvidia-project-shield-live-hands-on-footage-emerges/

Smagløst design men ergonomien og build-kvaliteten ser ud tl at være i top. Mere lovende end GameStick imo men også et helt andet prisleje.
jaesjaesSkrevet 21/01-13 21:09, rettet 21/01-13 21:11 
Der er kommet en del ny info om GameStick:

- De laver en dock med en del funktioner - porte til eksternt udstyr osv., trådløs opladning, mulighed for at udvide hukommelsen via SD kort op til 64 GB til spil m.m.. Ser ud til at blive billig (kan også bestilles via Kickstarter i et bundle).

- De har et 'stretch goal' (som bliver nået snart), hvor de vil indbygge port til SD kort op til 32 GB i selve konsollen til spil m.m.

- De har annonceret understøttelse til at bruge smartphones og tablets som alternativ controller (Android og iOS indtil nu).

Det kunne godt blive en ret lækker rejsekonsol, og docken giver så ekstra muligheder, når man er hjemme. De laver endda en lille transportboks, hvor der er plads til både konsol og en controller.
BeanoBeanoSkrevet 21/01-13 21:29 
Ja, ser faktisk ikke så skidt ud efterhånden:)
BeanoBeanoSkrevet 29/01-13 14:28, rettet 29/01-13 14:31 
De har revideret controller designet og den ser mere ergonomisk ud nu:

GameStick (endnu en Android-konsol)

Flere billeder (renders) kan ses her:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=529192423787384&set=a.529192253787401.121168.502361513137142&type=1&relevant_count=6
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=529192420454051&set=a.529192253787401.121168.502361513137142&type=1&relevant_count=5
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=529192413787385&set=a.529192253787401.121168.502361513137142&type=1&relevant_count=4
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=529192477120712&set=a.529192253787401.121168.502361513137142&type=1&relevant_count=1
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=529192470454046&set=a.529192253787401.121168.502361513137142&type=1&relevant_count=3

Kilde med yderligere info
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/01-13 15:06 
Jeg er rigtig godt tilfreds med, at jeg valgte at backe dem :-)

Så håber jeg bare, at der kommer en god løsning til at få alle mine passende yndlingsspil over på den.
Arkade klassikere og Steam indietitler f.eks.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 01/02-13 13:59, rettet 01/02-13 14:00 
De nåede i mål med $647K... over 6 gange af målet :)

http://www.kickstarter.com/projects/872297630/gamestick-the-most-portable-tv-games-console-ever/posts
BeanoBeanoSkrevet 03/04-13 10:08 
Hands-on demo fra GDC:
http://www.youtube.com/watch?v=TEyUJlTLB-k
HeroldHeroldSkrevet 03/04-13 11:58 
Wooohooo, man kan se Stikbold-billedet flere gange i den video ... vi burde nok have smidt et logo på også ...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WonderboyWonderboySkrevet 03/04-13 16:15 
Hvor kan man købe den henne?
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 03/04-13 16:39 
Det kan du ikke endnu, men kan forudbestilles på gamestick.tv
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/04-13 18:09 
Det er imponerende med Netflix og XBMC, selvom jeg ikke helt ved hvad man skal bruge sidstnævnte til.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 03/04-13 18:17 
Det er også kun det bedste medie center software på markedet :)

Hvor godt det lige performer på Gamestick med 1080p materiale ved jeg så ikke lige.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/04-13 19:26 
Jeg tænkte mere at XBMC afspiller media fra din hdd, jeg ved ikke hvor mange film/tv-serier jeg kommer til at have liggende på min Game Stick.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 03/04-13 19:31 
Du kan også streame fra andre kilder som netværks shares, USB disks/sticks, UPnP kilder, etc.
BeanoBeanoSkrevet 07/06-13 15:50 
CNet er hands on med dev udgaven som ikke er identisk med retail versionen:
http://crave.cnet.co.uk/gamesgear/gamestick-hdmi-micro-console-tested-in-hands-on-video-50011430/
Per SPer SSkrevet 13/09-13 01:18 
Fakta om pris og release. Kilde: Gamesindustry:

Microconsole priced at $79.99 / £79.99 and sold through GameStop, Amazon, GAME

Microconsole GameStick is to launch globally on October 29, priced at $79.99 in the US and £79.99 in the UK.

Parent company PlayJam has partnered with GameStop, Amazon and GAME to sell the device, which allows users to play Android-powered games on their TVs. Those that backed the system on Kickstarter will receive the GameStick later this month.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Bede-xBede-xSkrevet 08/10-13 15:55 
Ved ikke lige om det hører til her eller i Android spil tråden, men da Nvidias Shield er røget herind, kan Mad Catzs nye konsol vel ligeså godt også?

GameStick (endnu en Android-konsol)

The Android OS console will release on December 10, and can now be pre-ordered for $249.99. If you're wondering about that high price tag, it's due to the device's high-end hardware -- the M.O.J.O. includes an Nvidia Tegra 4 T40S 1.8GHz Processor, 2GB of RAM, and HDMI out capabilities with full 1080p resolution.

Åben konsol der både understøtter mus + controller og vist også streaming af PC spil ligesom Shield.

Mere her
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 08/10-13 17:19 
En ny "konsol" til den pris og på det tidspunkt... vist mere dumt end modigt :D
Bede-xBede-xSkrevet 08/10-13 17:27 
Yep, det begynder at føles som første halvdel af halvfemserne med alt for mange om buddet og særligt da hvis de rygtede Amazon/Apple maskiner også bliver til noget.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/10-13 19:04 
Og så med controllere af vanlig Madcatz kvalitet som standard, så ved man det bliver helt kanon :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/10-13 19:07 
Omvendt kan den ikke være værre end Ouya controlleren... hmmm...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/10-13 19:37 
Det er selvfølgelig rigtig nok :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
75 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig