X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nytårsforsæt for gamere - hvad er jeres?


Svar
millenniummillenniumSkrevet 02/01-13 14:48, rettet 02/01-13 15:49 
Mine er...

1) Et helt år uden at købe ny konsol. Vi har ikke plads til flere konsoller, og der er mange andre ting jeg mangler mere end en ny spillemaskine. (Trusler: WiiU, 3D XL og Vita hvis de dumper priserne).

2) Kun købe et nyt spil, når et nuværende er gennemført. Seriøst. Mit Batman Arkhem City ligger endnu i uåbnet emballage. (Trusler: Gode slagtilbud).

Se hele indlægget
The medium is the message.
60 emne(r).
1 2 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 02/01-13 14:48, rettet 02/01-13 15:49 
Mine er...

1) Et helt år uden at købe ny konsol. Vi har ikke plads til flere konsoller, og der er mange andre ting jeg mangler mere end en ny spillemaskine. (Trusler: WiiU, 3D XL og Vita hvis de dumper priserne).

2) Kun købe et nyt spil, når et nuværende er gennemført. Seriøst. Mit Batman Arkhem City ligger endnu i uåbnet emballage. (Trusler: Gode slagtilbud).

3) At tage det kritiske blik bagerst i skabene og min spilkasse i kælderen. Har jeg virkelig brug for det HELE, eller kan noget sælges/gives væk/smides ud? Der ligger adskillige konsol-generationer i hjemmet. (Trusler: Nostalgisk værdi og dovenskab).

4) Øve mig i Mortal Kombat og blive bad ass til særangreb.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 02/01-13 15:11 
Bruge mindre penge på den her hobby. Kvitterede 2012 med en streg i bogen der sagde lige knap 15,000,- Dog 25% mindre end 2011, så det er da den rigtige vej :-)

Har nu kun 5 spil i min current gen backlog, så jeg har sat mig for at beherske mig til kun at købe 1 nyt spil pr. måned, så jeg kan følge med. Tror dog der bliver købt nogle GameCube titler ind i mellem.

Og så skal jeg se at blive bedre til Super Street Fighter IV: AE
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 02/01-13 15:32, rettet 02/01-13 15:33 
Hmm, ikke noget jeg har tænkt over, men jeg burde spille mere og købe mindre.
Og så er jeg fast besluttet på at blive bedre til det der flipper-tis.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Captain NCaptain NSkrevet 02/01-13 17:40 
Samme som Sumez, prøve rent faktisk at få mere tid til at få spillet mine spil da mine indkøb ofte er mere end jeg kan nå at spille :)

Og ellers er der jo det sædvanlige som at tabe sig og bla, bla, bla :)
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/01-13 17:51, rettet 02/01-13 17:55 
Jeg skal have solgt en masse af det lort, jeg aldrig spiller. Og så skal jeg spille noget mere af det, jeg ikke kan nænne at sælge.

Et stort nytårsfortsæt kunne måske være at få købt mig en SNES.

Skal også ha' bygget mig en audiophil MegaDrive.. hvis det overhovedet kan lade sig gøre :D

Og så skal jeg ha' taget mindst 5 kilo på :)
AV Intelligent Terminal
GreaseballGreaseballSkrevet 02/01-13 21:41 
I stil med millennium's nr. 2. Prøve at få gennemført nogen af alle de spil jeg har liggende før jeg køber nye. Trusler udover slagtilbud.. nye udgivelser på spil der bare råber på at blive spillet.

Og til Killerbean2... Du må gerne få 5 kilo af mig. Jeg skal alligevel af med dem XD
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/01-13 23:00 
millennium>
Mine er...

1) Et helt år uden at købe ny konsol. Vi har ikke plads til flere konsoller, og der er mange andre ting jeg mangler mere end en ny spillemaskine. (Trusler: WiiU, 3D XL og Vita hvis de dumper priserne).

Der kommer ihvertfald en ny fra Microsoft.
--Skrevet 02/01-13 23:41 
Jeg skal slappe lidt af med spilindkøb. Desuden har jeg taget 10 kg på igennem de sidste halve år, så jeg skal til at give den gas med sport igen, inden jeg bliver alt for fed.
Når det er sagt, skal jeg også få gennemført nogle af alle de spil som ligger og flydder.
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 03/01-13 09:06, rettet 03/01-13 09:18 
Jeg har aldrig dyrket nytårsfortsæt men et af mine små mål sidste år, var at købe færre og billigere spil hvilket jeg opnåede, hjulpet godt af spilbranchen. Dog brugt for mange penge på konsolhardware (Vita og Wii U). Satser på at fortsætte med lavere spilbudget i år, og måske endda rydde godt ud i spilsamlingen der bare fylder, men frygter en ny next-gen konsol spænder ben for mig i efteråret.
Det med vægttabet er jeg med på men så længe jeg kan presses ned i våddragten på dykkeferien til sommer uden at få to nye klumper i halsen, når jeg det nok uden at gå i januar-fitness-panik :D
millenniummillenniumSkrevet 03/01-13 09:57 
Ser ud til at uafsluttede spil og højt forbrug er et common problem (+vægt) :)
Snart kommer GTA V, men jeg har virkelig svært ved at se hvordan døgnet skal indrettes for at kunne spille det. Hele Rockstars udmeldinger med "NU, en endnu større verden at udforske" tænder mig helt af.
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 03/01-13 13:06 
Jeg skal have lavet et spil :D Mindst ét.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/01-13 13:38 
At kunne lave et flot game room! kigger meget på youtube for ideer ! :)
Ham her har nok det vildeste gamer room :)
http://www.youtube.com/watch?v=le2fiEAY7Iw
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
HeroldHeroldSkrevet 21/01-13 11:56 
Herold>
Jeg skal have lavet et spil :D Mindst ét.

Aaand done - mig og fire kammerater vandt Most Fun-prisen på Nordic Gam Jam 2013 i weekenden. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 21/01-13 11:59 
Stort tillykke :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/01-13 12:07 
Fedt! Tillykke Herold! :)
millenniummillenniumSkrevet 21/01-13 12:57 
Nyt forsæt:

At smugtræne mere Fifa. Jeg stinker fordi jeg aldrig har fået indlært basic controls - og jeg har nogle venner som spiller det ret meget. Det er et slag i stoltheden hver gang.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 21/01-13 13:00 
ChronoSousa>
At kunne lave et flot game room! kigger meget på youtube for ideer ! :)
Ham her har nok det vildeste gamer room :)

Når man(d) er gift, er det slut med gamer rooms. :) Så skal man hellere argumentere for at have tv i stuen og i soveværelset, så vi ikke slås om den samme skærm. Men hele udstillingen og atmosfæren i et gamer room ... that will always be my dream.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 03/01-14 12:31 
1up>
Bruge mindre penge på den her hobby. Kvitterede 2012 med en streg i bogen der sagde lige knap 15,000,- Dog 25% mindre end 2011, så det er da den rigtige vej :-)

Didn't happen... nåede op på knap 18000,- i 2013

1up>
Har nu kun 5 spil i min current gen backlog, så jeg har sat mig for at beherske mig til kun at købe 1 nyt spil pr. måned, så jeg kan følge med. Tror dog der bliver købt nogle GameCube titler ind i mellem.

Didn't happen! Min backlog er vokset betragteligt efter jeg fik opgraderet min PC i stuen og Steam holdt udsalg henover julen. Fik også en god bunk PS2 og Gamecube spil i samlingen. Min Xbox 360 backlog blev dog reduceret fra 5 til 3 titler.

1up>
Og så skal jeg se at blive bedre til Super Street Fighter IV: AE

Didn't happen...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 03/01-14 12:35, rettet 03/01-14 12:37 
1) Et helt år uden at købe ny konsol. Vi har ikke plads til flere konsoller, og der er mange andre ting jeg mangler mere end en ny spillemaskine. (Trusler: WiiU, 3D XL og Vita hvis de dumper priserne).

Bestået. Sønnen fik dog en WiiU, men ikke noget til mig.

2) Kun købe et nyt spil, når et nuværende er gennemført. Seriøst. Mit Batman Arkhem City ligger endnu i uåbnet emballage. (Trusler: Gode slagtilbud).

LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL ... ej, jeg har faktisk være god til at dedikere mig tid til ét spil af gangen og fået gennemført nogle. Men der er også kommet mange ny ind i stakken.

3) At tage det kritiske blik bagerst i skabene og min spilkasse i kælderen. Har jeg virkelig brug for det HELE, eller kan noget sælges/gives væk/smides ud? Der ligger adskillige konsol-generationer i hjemmet. (Trusler: Nostalgisk værdi og dovenskab).

Nope. Intet er solgt, og jeg har scoret et par ekstra collector's editions.

4) Øve mig i Mortal Kombat og blive bad ass til særangreb.

Nope. DOA5 kom i vejen.

Nå ja ... 1 ud af 4 er en 'slags' succes.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 03/01-14 12:37, rettet 03/01-14 12:38 
Sumez>
Hmm, ikke noget jeg har tænkt over, men jeg burde spille mere og købe mindre.
Og så er jeg fast besluttet på at blive bedre til det der flipper-tis.

Klarede 1 ud af 2, omend stadig i begrænset omfang.

I år må mit forsæt være langt om længe at lave et spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 03/01-14 12:40 
... men jeg burde spille mere og købe mindre.

Var også et mål for mig sidste år, som lykkedes til en vis grad. I år bliver bedre! :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 03/01-14 12:42, rettet 03/01-14 12:42 
Nye nytårsfortsæt:

1) Ok, jeg behøver heller ikke anmelde ALT jeg bliver tilbudt. Det tager også tid.

2) Har en mental plan med noget pixelart artwork som jeg gerne vil realisere lidt på og publicere.

3) Spare op til en 3D XL.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 03/01-14 12:43 
Heh, jeg tror jeg om noget har spillet mindre end før i 2013, det var det med at blive bedre til flipper, jeg formåede. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 03/01-14 12:44 
Det havde jeg egentlig godt på fornemmelsen :)
j/k
SumezSumezSkrevet 12/12-16 11:02, rettet 14/12-16 21:09 
Spilrelaterede forsæt for 2017, nogen der har tænkt over noget endnu?

Jeg har besluttet mig for at droppe generiske mål som "spil mere", og sætte nogle helt konkrete mål:

- S9 grade i TGM2
- Kom gennem alle (de gode) SunSoft-spil til NES
- 1CC af Blazing Star
- Ikke købe flere arcade PCB'er
- Klare 52 game challenge denne gang (nåede kun til ca. 40 i både 2015 og 2016)

Mere bliver smidt på listen når jeg kommer i tanker om dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 12/12-16 11:36, rettet 12/12-16 11:41 
Hmm... så vi sprang et par års nytårsforsæt over :-D

Men siden mit sidste opslag...

1) Jeps - Er stort set holdt op med at anmelde spil. Det røver for meget tid, og gider ikke længere spille spil jeg ikke gider spille - især ulønnet.
2) Delvist. Fik lavet et par værker, men er lidt i off-mode igen.
3) Ja, jeg har en New 3DS XL.

Nye nytårsforsæt for 2017:

1) Jeg skal komme meget, meget mere ned på Bip Bip Bar. Og burde også tjekke ind på Vangede Spilbibliotek, når der er spændende arrangementer.
2) Hvis jeg ikke endelig får "gennemført" H.E.R.O. inden nytår, så skal det i hvert fald klares i 2017. Har været SÅ tæt på flere gange.
3) Skal bruge året på at investere i CIB near mint JAP SNES spil (dem som ikke kræver læsning). De er SÅ fede.
4) Skal holde tendensen; Jeg køber kun de PS4 spil jeg har tænkt mig at spille og få fuldt udbytte af. Ikke billige slagtilbud til stack-of-shame.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 12/12-16 14:06 
Holder mig til 3 overskuelige nytårsfortsæt denne gang
1. klare #20GentlemanGames challenge
2. få bund i min backlog der pt. består af 19 titler
3. få mindst 1 mere Twin Galaxies verdensrekord på arcade hardware.

Og så en lille bonus, så skal jeg fortsætte med kun at købe de spil jeg har lyst til at spille NÅR jeg har lyst til at spille dem.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
QQSkrevet 12/12-16 14:46, rettet 12/12-16 14:47 
Jeg forventer, at jeg i 2017....

... køber et hus med en stor kælder
... bygger et lydstudie i kælderen og bruger det til gaming
... bygger en gamer PC, udelukkende til at spille Civilization
... gennemfører 3-4 spil og køber mindst 20
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
nerosnerosSkrevet 12/12-16 20:04, rettet 12/12-16 20:08 
Købe mig en 3DO.

Prøve at undgå vilde absurde retrospils indkøb, men det giver ingen mening når man tænker på det jeg skriver ovenover :D
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/12-16 21:06 
Har en i cib
Med 13 cib spil.
Og har tænkt at sælge, så du giver bare et bud i løb sf 2017 ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 12/12-16 21:43 
Er det longboxes, mon? O:-)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/12-16 23:00 
Nej de er pal.
Mener ikke de kom i longbox. De kom i double cd.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 13/12-16 09:15, rettet 13/12-16 09:16 
Ah, måske - too bad :)

Har 2 styk i longboxes, som jeg har erhvervet fra Europa og gik ud fra de var "PAL" releases, men har ikke checket efter.
j/k
nerosnerosSkrevet 13/12-16 20:08 
ChronoSousa>
Har en i cib
Med 13 cib spil.
Og har tænkt at sælge, så du giver bare et bud i løb sf 2017 ;)

Jeg vil nok helst finde mig en US eller JAP maskine og det skal også helst være longboxes ;-) Men tak for budet! Skal lige høre til sidst om du har Star Control 2?
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/12-16 20:23 
Nej har ikke star control.
Og longbox så er det us du skal kigge på.
Pal/jap er cd cover kun.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 14/12-16 11:35 
Åh ja glemte jeg med hensyn til Pal/jap spillene, men jeg er ikke interesseret i PAL titler overhovedet.

Ok med Star Control 2 det er vist også ret dyrt i dag ;-)
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 14/12-16 11:49, rettet 14/12-16 14:28 
På 3DO er det svjh kun hardwaren, der bestemmer om et spil kører PAL eller NTSC - det er samme software.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/12-16 13:08 
Yep.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 14/12-16 14:20 
Ja helt rigtigt ;-)
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 14/12-16 14:29 
Så betyder det vel ikke noget om det er en PAL titel? ;)
j/k
SumezSumezSkrevet 14/12-16 21:06 
Ny tilføjelse:
Ikke købe nogen arcade spil!

2015 var rimelig vild hvad det angår, og 2016 endnu mere hvis man medregner den seneste gral der nu er på vej i posten... Jeg har ingen argumenter for at købe noget yderligere fra nu af.

Byttehandler er dog ok.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 15/12-16 09:40, rettet 15/12-16 09:46 
slk486>
Så betyder det vel ikke noget om det er en PAL titel? ;)

Jo da :-)
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 15/12-16 09:42 
Fordi longboxes? :)
j/k
nerosnerosSkrevet 15/12-16 09:46 
Der er en lille forbedret forskel i visse tilfælde stor forskel på spil covers osv.

Ja og longboxes er klart sjovest.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 15/12-16 09:50 
Hvad er der forskel på i spillene? Har du en reference? :)
j/k
SumezSumezSkrevet 15/12-16 09:51 
Ny 3DO tråd? :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
EltanEltanSkrevet 15/12-16 12:55 
Bruge færre penge på GP og SD
slk486slk486Skrevet 15/12-16 12:57, rettet 15/12-16 12:58 
Grand Prix og Standard Definition?

@Sumez: Ja, det ville nok være fuld af fornuft at gøre :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-16 13:49, rettet 15/12-16 13:50 
Game Protection hos GamesTop. SD = Secure Digital, overvej at lade være med at have dine SD-kort siddende i computeren for længe ad gangen, hvis der konstant skrives til dem. Eller overvej et andet lagringsmedie :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 15/12-16 14:30, rettet 15/12-16 14:31 
slk486>
Hvad er der forskel på i spillene? Har du en reference? :)

Spil covers ikke spillene som sådan mener jeg sorry :-)
Bashful Neophyte
60 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig