X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste spiloplevelser 2012


Svar
happyEDhappyEDSkrevet 20/12-12 10:14, rettet 20/12-12 10:15 
For lige at kopier millenniums tråd lidt, så bare med spil i stedet.

En top 5 eller 10 spiloplevelser i 2012 det behøver ikke være spil der er udkommet i 2012.
Også måske en lille "fortælling" om nogle oplevelser iår:)

Jeg selv starte året med at sælge alt ud af min samling og spillede store dele kun LOL og ipad spil, da jeg var gåret rigtig meget død i alle andre spil.
Jeg syntes ikke der var noget der tiltalte mig, syntes jeg havde prøvet det hele efter 25 års spil og følte det hele stod i stampe.
Jeg har her den sidste tid fundte lysten igen, og er specielt glad for steam og pc med xbox joypad til, hvor man virklig få meget og anderleds oplevelser.
DLC på PS3 og XBOX360 har jeg dog også haft stor glæde af.

Mine bedste spiloplevelser:

Journey(PS3)
Hotline Miami(PC)
Spelunky(Xbox360)
Tiny & Big(PC)
Shadow Complex(Xbox360)
League of legends(PC)
Hero Academy(IPAD/IPHONE)
Triple Town(IPAD/IPHONE)
UFC undisputed 3(PS3)
Vessel(PC)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
--Skrevet 20/12-12 10:41 
Som regel er jeg et år bagefter vedr. spil, da jeg ikke gider at købe spil til flere hundrede kr. stykket. Men et spil jeg fik købt, og som jeg synes virkelig godt om må være Far Cry 3.

Længe siden jeg har spillet et FPS spil, som var så godt. Den perfekte blanding af en god historie, god grafik, spændende missioner, achivement hunting, muligheder ifm flere tilgange til problemløsning, osv. Måden hvorpå det bedste fra FC1 + FC2, er forenet, og hvor de ringe aspekter er cuttet fra... WIN!

Det må klart være 2012 spillet i min verden, og kan klart anbefales til andre som endnu ikke har prøvet det. :)
Spiller nu: Animal Soccer World
millenniummillenniumSkrevet 20/12-12 11:18 
Tja, nu kan man jo godt få en spiloplevelse i år, med et spil fra 2011 eller tidligere. :)

Mit peak har helt sikkert været Dishonored.
Når jeg (modvilligt) slukkede for det, tænkte jeg altid "F... hvor er det et fedt spil".
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 20/12-12 11:19, rettet 20/12-12 11:20 
Jeg har gennemført 33 spil i år, men her er de som gjorde størst indtryk.

L.A. Noire (X360)
Gribende historie. Alt ved dette spil var bare rigtigt godt, og holdt mig fanget hele vejen igennem. Det twist der var midt i historien var genial.

DoDonpachi Ressurrection (X360)
Flere shmups på xbox 360. Og denne gang et Dodonpachi spil der er til at håndtere mht. sværhedsgrad. Autobomb og bullet canceling Hypers er gode ting i min verden.

Bully SCholarship Edition (X360)
Gav det ikke en chance da jeg købte det, det første år jeg havde min xbox 360. Denne gang greb det mig virkeligt, og der var en super god variation af opgaver i spillet, og alle de ting man kunne lave i sin 'fritid' var rigtig fedt, og så var musikken også super god.

Sleeping Dogs (X360)
Frisk pust til open world/sandbox genren. Gav mig mit fix indtil GTA V udkommer.

Dead Rising 2: Off the Record (X360)
Spillede 2'eren sidste år, og det var da ok. Købte Off the Record pga. Frank West. Han er bare 'the man'. Og så er der jo sandbox mode, som fans her skreget efter siden 1'eren.

Jet Set Radio (XBLA)
Endeligt fik jeg taget mit sammen til at få spillet denne gem. Kan huske min kammerat viste mig det, da det udkom på dreamcast, men jeg var i rpg mode dengang, og syntes ikke rigtigt om det. Den dag idag er det en anden historie. Virkeligt godt spil.

Ud over spillene, så har jeg også haft rigtig mange gode 'spil oplevelser' ved at tage til forskellgie træf/kom-sammen. Fedt at møde mennesker med samme interesse. Lige umiddelbart kan jeg huske:
MK83s Gameroom arrangement i februar
Meet 'n Greet i spilmuseet i Ikast i februar
Kong Off arrangement i november
Træf hos Hanky i december
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/12-12 12:11, rettet 20/12-12 12:13 
Det eneste gode spil der er udgivet i år (eu) er catherine, resten har i bedste fald været middelmådigt, måske det ringeste spil år nogensinde, det har virkeligt været sløvt.

Af mine spiloplevelser i år, har det bedste været To the Moon og det mest skrækkelige været Alan wake.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/12-12 13:45 
Et af de bedste år for spil længe.

Jeg har haft adskillige gode oplevelser, og en liste af spil, som jeg aldrig nåede at komme i gang med.

De bedste oplevelser har været:

Fez (XBLA)
Guild Wars 2 (PC)
Dishonored (PC)
Forza Horizon (Xbox 360)
LEGO Lord of The Rings (Xbox 360)
ZombiU (Wii U)
Zelda Skyward Sword (Wii)
Halo 4 (Xbox 360)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
TheDukeTheDukeSkrevet 20/12-12 13:54 
Der har for mig været et år hvor indie-scenen cementerede at PC'en er den eneste platform der er værd at eje lige for tiden.

Mine tre bedste spil i år:

1. FTL
2. Legend of Grimrock
3. Hotline Miami
GoodtimesGoodtimesSkrevet 20/12-12 15:33 
Vist ikke udgivet i 2012, men den helt store oplevelse for mig var, utroligt nok:

1) Saints Row The Third.

Jeg prøvede det udelukkende, fordi det var gratis i en weekend på Steam. Jeg havde forventet et filmisk, hardcore gangsterspil. I stedet fandt jeg et, efter min mening, afsinsigt underholdende spil, der på ingen måde tager sig selv seriøst eller prøver på at være smart, men bare er et helt vanvittigt, "over-the-top" actionbrag. Dets tilgang til genren er langt mere som Crackdown end som GTA, selvom jeg havde forventet det stik modsatte. Jeg endte med at købe spillet såvel som et "season pass". Jeg har nu 100% gennemførsel på hovedspillet, og er fortsat begejstret for spillets rene underholdningsværdi.

Et andet hit, som rent faktisk er fra 2012, er:

2) Theathrhythm: Final Fantasy

Kort sagt prøvede jeg demoen af spillet i en butik, og var overbevist om, at jeg nu havde prøvet verdens bedste spil, hvilket fik mig til at anskaffe en 3DS-XL (noget jeg ellers slet ikke havde tænkt mig). Jeg trækker måske nok tilbage, at det ligefrem er verdens bedste spil, men som gammel Final Fantasy-nostalgiker, synes jeg bestemt, at spiller giver en virkelig god oplevelse.

3) Anno 2070 (er sikkert heller ikke fra 2012)

Her er tale om et spil, der kan blive noget af en tidsrøver, når man først kommer ind i det. Det er næsten også ærgerligt, at dette spil, med sin utrolige samfundsrelevans, ikke har fået lidt mainstream-medieopmærksomhed. Men uanset hvad er der tale om et meget kompetent Transport Tycoon-agtigt spil, som sågar indeholder en historiebaseret "campaign"-singleplayerdel.
NaieraNaieraSkrevet 20/12-12 15:50, rettet 20/12-12 15:50 
Hmm. Jeg tror ikke jeg har spillet noget fra i år, udover NBA 2K13. FFXIII-2 er jeg kun få timer inde i.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/12-12 18:27 
Rangeret efter bedste oplevelse:

1. FEZ

Et ambisiøst spil der tør forlange meget af spilleren, med en spændende og underspillet historie, der transcendere tid og rum, tilsat perfekt retrografik og -lyd.

2. X-COM: Enemy Unknown (X360)

Alene det at spillet er fuldstændig indtakt og spilbart på konsol giver mange point. Man behøver bestemt ikke være fan, for at fordybe sig i det velgjorte gameplay.

3. Max Payne 3 (X360)

Spillet gør ikke meget nyt, men føles alligevel friskt, måske fordi det er nærved 10 år siden sidste vellykkede forsøg på at forene en veldrejet historie a la film noir med et så glimrende action brag, udkom.

4. The Witcher 2 (X360)

Det bedste rollespil vesten har kunnet præstere indtil videre.

5. Persona 4: Golden (VITA)

THE ONLY LOVE IS GOLD! Et modigt, men desværre også for ofte naivt, pænt og endog stuerent, forsøg på at udforske emner der bunder i andet end vold. Charmerende og velskrevet.

6. Metal Gear Solid: Peace Walker (X360)

Spillet balancere mange aspekter utroligt godt, taget i betragtning af hvor mange genre der blandes. Endnu et spil der tør udfordre spilleren med micro-management på trods af platformen. Glimrende pacing.

7. ZombiU (Wii U)

Et ægte survival horror der vinder meget på stemning, gamepad integration og asynkron multiplayer. Gameplayet er udfordrende, og pacingen bidrager fremragende til spillets helhed.

8. Gravity Rush (VITA)

Rigt på eventyr og spændende at udforske selvom kontrollen halter. Historien er fyldt med sympatiske personager men er også en ret rodet affære. Der er mange løse ender og forløsningen udebliver.

9. Mass Effect 3 (X360)

Spillets essens er kogt mere ind end tidligere iterationer, med et mere afrundet gameplay som resultat, og lidt for generiske sidemissioner som bivirkning. En værdig afslutning på historien.

10. Front Mission 1st (NDS)

Et fint SRPG, med masser af indhold, og inspirerede mech-design. Viser en anelse alderdomstegn i opbygning og manglende brugervenlighed.

---

Egentlig troede jeg at spilåret 2012 havde været ret ringe, men det viser sig at det bare er spilefteråret 2012 der var lidt lunkent.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/12-12 18:52 
Resident evil 6 PS3
far cry 3 PS3
sonic all star racing transformed PS3
sin and punishment 2 WII
killing floor PC
Walking Dead PS3
Dark Souls ps3
Mass Effect 2 PS3
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 20/12-12 19:10 
2012 har for mig været et lidt slapt spil-år men Borderlands 2 har klart underholdt mig mest. Assassins Creed 3, Mass Effect 3, Sonic & Co. Racing Transformed, LBP Vita og Dishonored var også udmærkede titler. Mangler dog stadig at spille Far Cry 3 og Halo 4 som måske kan presse sig ind også.
SumezSumezSkrevet 20/12-12 21:40, rettet 20/12-12 21:40 
I nogenlunde prioriteret rækkefølge:

The Pinball Arcade
The Witcher 2
Batman: Arkham City
Sonic Generations
Etrian Odyssey 3
Mortal Kombat (det nye)
Diablo 3
Portal 2

Primært 2011-titler, men jeg er ikke altid helt up-to-date. Jeg har også spillet Ghosts'n'Goblins mere i år end nogensinde før. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/12-12 02:40 
For mig er det:

Sleeping Dogs
Dragon's Dogma
Dead or Alive 5
Far Cry 3
Resident Evil 6
Resident Evil: Revelations

Har også trippet ud over Fist of the North Star i år og har derfor spillet Ken's Rage til 100% completion og en del af fighteren fra Arc System Works.
millenniummillenniumSkrevet 21/12-12 11:24 
RE6 ...? really?

Jeg hørte at der gik alt for meget Michael Bay i det, og manglede virkelig den opbygning som var perfektioneret i RE4.
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/12-12 14:34 
Jeg syntes det er misforstået
nerosnerosSkrevet 21/12-12 14:55 
Jeg kan næsten ikke huske hvad jeg har spillet af nye ting men Max Anarchy står meget klart i min hukommelse, og så er jeg slet, SLET ikke færdig med det endnu.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 21/12-12 16:35 
Jeg har lige bestilt det hos shopto til £21 inkl forsendelse, det udkommer jo d. 11 januar :)
ChronoChronoSkrevet 29/12-12 10:20, rettet 29/12-12 10:22 
Hvorfor gemmer den her tråd sig under off-topic? Makes no sense.

De bedste spilopvelser jeg har haft i år - ikke alle spillene er fra i år dog, og måske var nogle af dem faktisk sidste år - husker det ikke helt:
Skyward Sword
Mass Effect 3
Hero Academy
X-COM
Bastion
Rayman Origins
The Binding Of Isaac
Xenoblade Chronicles
Legend of Grimrock
Journey
Hotline Miami
Diablo III
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 31/12-12 16:18 
Bortset fra at Dragonborn er klar nummer et i tilfældig rækkefølge:

Dragonborn
Skyrim er stadig helt fantastisk, og jeg har lagt omkring 60 timer alene i denne udvidelse.

Fez
Meget unikt, kreativt og stemningsfuldt.

Risen 2
En af de titler, der overrasker positivt, hvis man investerer noget tid.

Halo 4
Efter at have ligget efter CoD-serien i nogle år, blev 2012 året, hvor Halo tilbageerobrede titlen som bedste multiplayershooter.

Assassin's Creed 3
Kræver at man piner sig igennem omkring syv timers kedsomhed, men derefter bliver det ret godt.

Borderlands 2
Det virker bare trods/pga. den meget simple opskrift.

Jeg har endnu Mass Effect 3 tilgode, og jeg gætter på, det også vil presse sig ind på toplisten. Witcher 2 var også ret godt, men simpelthen for råt/brutalt til min smag. Black Ops 2 må være årets skuffelse for mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WikzoWikzoSkrevet 01/01-13 16:56 
Da jeg viste to af mine venner Journey, uden at de kendte noget til spillet. Efter credits afslørede jeg for dem, at den anden figur, de havde spillet sammen med, faktisk var en rigtig person. Mine venner var mind-blown, fordi de hele tiden havde troet, at det bare var en computerstyret AI.

Længe leve uvidenhed. Nogle gange er det godt ikke at læse previews om spil :)
enfenenfenSkrevet 01/01-13 23:57, rettet 01/01-13 23:57 
Jeg fik ikke spillet mange spil igennem i 2012, da det meste af tiden gik med MW3 multiplayer. Hvilket gør MW3 til årets bedste spil for mig.

En kort liste:

Modern Warfare 3

Mass Effect 2

Uncharted: Drake's Fortune

L.A. Noire.
What is the Matrix?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig