X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

THQ er gået konkurs


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/12-12 02:04 
I en kombination af gigafloppet uDraw, Darksiders II der ikke solgte særligt godt og det økonomiske klima, er THQ gået konkurs og står nu til at blive købt af Clearlake Captial Group for 60 millioner dollars, med mindre nogen kommer med et højere bud inden for 30 dage.

Clearlake er et af den slags selskaber som nok vil forsøge at sælge THQ videre, eller bryde dem op og sælge deres e... Se hele indlægget


Kilde
56 emne(r).
1 2 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/12-12 02:04 
I en kombination af gigafloppet uDraw, Darksiders II der ikke solgte særligt godt og det økonomiske klima, er THQ gået konkurs og står nu til at blive købt af Clearlake Captial Group for 60 millioner dollars, med mindre nogen kommer med et højere bud inden for 30 dage.

Clearlake er et af den slags selskaber som nok vil forsøge at sælge THQ videre, eller bryde dem op og sælge deres enkelte IPer videre.

Det kunne være rart at se en udgiver som f.eks. Square Enix komme dem til undsætning da jeg ikke er sikker på at spillene fra de forskellige studier vil ende med at blive særligt gode hvis de skulle ende hos sådan nogen som EA.

Indtil videre er det stadig planlagt at South Park: Stick of Truth, Company of Heroes 2 og Metro: Last Light skal udkomme engang i 2013. Alle tre spil syntes jeg virker som kompetente titler der kommer fra dygtige udviklere og jeg håber derfor at de bliver til noget.

Kilde
TheDukeTheDukeSkrevet 20/12-12 02:57 
Selvom 95% af deres udgivelser var rædselfuld shovelware eller cookie-cutter licenstitler, så er det ærgeligt at der nu er en spiller mindre på banen. Der kom trods alt et S.T.A.L.K.E.R. eller et Darksiders i ny og næ.

At de knækkede nakken pga. et anstændigt produkt som uDraw, mens Microsoft tjener penge på en så grinagtigt ringe gimmick som Kinect, er.....tankevækkende.
SumezSumezSkrevet 20/12-12 08:32 
Og så lige efter de gik ind og støttede Humble Bundle. Det sender en ærgerlig advarsel :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 20/12-12 09:00 
Så ville man faktisk ønske at man havde spyttet lidt mere i kassen... Men det ville jo ikke være nok, hvis det kun var mig der gjorde det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KilroyKilroySkrevet 20/12-12 09:11 
TheDuke>
Selvom 95% af deres udgivelser var rædselfuld shovelware eller cookie-cutter licenstitler, så er det ærgeligt at der nu er en spiller mindre på banen. Der kom trods alt et S.T.A.L.K.E.R. eller et Darksiders i ny og næ.

At de knækkede nakken pga. et anstændigt produkt som uDraw, mens Microsoft tjener penge på en så grinagtigt ringe gimmick som Kinect, er.....tankevækkende.

Ikke at jeg vil forsvare et, for mig set, ligegyldigt produkt som Kinect, men uDraw forstod jeg aldrig. Anstændigt ville jeg i hvert fald nok selv tøve med at kalde det.
Kilroy Was Here
ChronoChronoSkrevet 20/12-12 09:26 
Jeg synes ikke det er noget stort tab. De har aldrig udgivet nogle titler vi ikke kunne være foruden, og de har altid haft et ret ensidigt syn på hvad der er mainstream og salgbart. THQ er ikke nogen stor publisher i mine øjne.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
millenniummillenniumSkrevet 20/12-12 09:31 
TheDuke>
At de knækkede nakken pga. et anstændigt produkt som uDraw, mens Microsoft tjener penge på en så grinagtigt ringe gimmick som Kinect, er.....tankevækkende.

Markedsføring, markedsføring, markedsføring....

Omvendt synes jeg også der bliver lavet utroligt meget strømlinet lort og licensspil - og THQ har i hvert fald bidraget til støjen.

NB: Darksiders er super fedt. Men hvis der findes ti andre spil i butikken som er 10% bedre, har denne slags spil formentlig ikke mange chancer.
The medium is the message.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 20/12-12 14:07 
THQ har en køber, men det er åbenbart nogle der hedder The ClearLake Capital Group.
Om det så er godt eller skidt ved jeg ikke.

Link til Gamereactor
SumezSumezSkrevet 20/12-12 14:35 
Det står i OP :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 20/12-12 16:08 
Warhammer 40.000: Space Marine 2 :-(
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/12-12 17:42 
Øv hvem skal nu udgive spandevis af svampe bob og wrestling spil :(...
KilroyKilroySkrevet 20/12-12 18:50 
Deres indtjening fra licens-spil som Spånje Båb har været faldende i de sidste år, efter hvad jeg har hørt, hvorfor de har været mere fokuseret på andre spil. Og med Saints Row, Red Faction, Darksiders og lignende kunne man have håbet at udviklingen var vendt.

Desværre brændte de røven på uDraw, et koncept der solgte som napalm i Helvede, hvilket nok har været roden til deres konkurs.
Kilroy Was Here
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 20/12-12 19:20 
Jamen... når nu Thq er konkurs, så betyder det vel ikke Relic stopper udviklingen af Warhammer spil. Endvidere er Thq jo netop opkøbt, og dermed er der vel håb endnu for vores franchices Warhammer, Saints Row og Company of heroes mv.
KilroyKilroySkrevet 20/12-12 21:44 
SuperMikkel>
Jamen... når nu Thq er konkurs, så betyder det vel ikke Relic stopper udviklingen af Warhammer spil. Endvidere er Thq jo netop opkøbt, og dermed er der vel håb endnu for vores franchices Warhammer, Saints Row og Company of heroes mv.

Det kommer vel i grunden an på hvem der samler rettighederne op på de forskellige spil. Selvom man kunne forestille sig at Volition og Relic bliver samlet op af eksempelvis Square-Enix, så er der jo intet der siger at udviklingen på spil fortsætter efter et opkøb. Ubisoft kunne jo sagtens samle rettighederne på eksempelvis Warhammer 4K op, droppe udviklingen af eksisterende spil og give den til et nyt studie.
Så længe Clearlake har THQ i lommen er der nok ikke noget problem, men lige så snart Clearlake begynder at sælge ud (eller fyre folk) for at få tingene til at løbe rundt igen, er det ikke helt til at vide hvad der sker.
Kilroy Was Here
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/01-13 21:37 
Der har været auktion hos THQ. Følgende er resultatet indtil videre:

The proposed sales of multiple assets is as follows :
Sega agreed to purchase Relic
Koch Media agreed to purchase Volition and Metro
Crytek agreed to purchase Homefront
Take 2 agreed purchase Evolve and
Ubisoft agreed to purchase Montreal and South Park

Ingen har købt Vigil (Dark Siders).

Nyhed hos Kotaku.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/01-13 21:44 
Relic laver virkelig fede spil, så de vil hører godt hjemme hos Sega.
Syntes jeg hørte på et tidspunkt at der var planer om at Total War gutterne lavede et WH40K spil, hvilke måske ville være fedt med Relics viden om universet ind over.
SumezSumezSkrevet 23/01-13 22:25 
For vildt, hvis ingen vil have Vigil. Uanset hvad man må synes om Darksiders, så er de satme dygtige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NinjaDNANinjaDNASkrevet 23/01-13 22:37 
Jeg har lige regnet på det og Clear Lake Capital Group skulle så ha givet 60 millioner dollars for THQ,
og har solgt videre i stykker til bl.a. Relic til Sega ,Homefront til crytek og THQ Montreal til Ubisoft og andre.
Det indbringer dem så hvad jeg kan se minimum 70 millioner , så en fortjeneste på over 10 M dollars til CLCG :D
Kapitalisme når det bedst :)
Spiller nu: Otogi: Myth Of Demons, Ninja Gaiden (2004), StarCraft II: Wings Of ...
WehnerWehnerSkrevet 23/01-13 22:55 
It takes money to make money.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NinjaDNANinjaDNASkrevet 23/01-13 23:12 
Præcis Wehner.
Spiller nu: Otogi: Myth Of Demons, Ninja Gaiden (2004), StarCraft II: Wings Of ...
BeanoBeanoSkrevet 24/01-13 09:00 
Det river lidt i hjertet at læse dette..

Vigil Games Lead Combat Designer Ben Cureton and the rest of the Vigil staff cleaned out the office today, after Vigil was left untouched at THQ's auction. Vigil was shuttered, and as per THQ's letter to employees, everyone working there was laid off. In a post on NeoGAF, Cureton compared the scene in the office to a silent warzone.

"The walls look bare," he wrote. "It's quiet. The seats are empty."

Vigil Games, the studio behind Darksiders 2, was working on something called Crawler, a project we first heard about in THQ's December bankruptcy filing. After two months working on Crawler, Cureton was convinced that it would blow people's minds.

"I knew, without a shadow of the doubt, that the project we were working on (Codenamed: Crawler) was going to blow people away. In fact, it did blow people away. We did, in two months, what many companies haven't done in a year. The pride of knowing that no one was doing anything like us was so satisfying, it kept us coming to work and giving 100 percent every single day, even through the dark times."

Today was one of those dark times. Cureton was taken aback when he didn't find Vigil's name on the list of purchased properties.

"Maybe you can imagine what it feels like when you read the list of who bought what only to discover your name is not on the list," he said. "Why? Did we do something wrong? Were we not good enough? Were we not worth 'anything?' Imagine that."

In the end, Cureton thanked fans of the Darksiders series and promised to continue making games, having already worked in the industry 20 years.

"In closing, I can only say thank you to the fans of Vigil games," Cureton said. "Your support means more than you can imagine. Your feedback (both positive and negative) gave us long-lasting insight that we will all take with us, wherever we may go. You are the reason we made Darksiders 1 and 2... and you are the reason we will continue to make games.

"And with that... my seat is empty."

http://www.joystiq.com/2013/01/23/vigil-games-lead-combat-designer-stands-up-says-goodbye/
SumezSumezSkrevet 24/01-13 09:03 
%#€%#% en eller anden red dem! :S
Det er den eneste interessante asset under THQ, overhovedet, og ingen har gidet røre dem?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/01-13 09:21 
Jeg fatter heller intet...
JmogJmogSkrevet 24/01-13 09:42 
Det er højst besynderligt. En ting er at ingen har lyst til at give et højt beløb for dem (på trods af at de har lavet anmelderroste spil), men hvorfor er der ingen der i det mindste giver et lavt bud? Højeste bud ville jo "vinde", så hvad ville der være at tabe ved at byde for eksempel 1000$?

Der er selvfølgelig lønninger for at holde studiet igang, men har Darksiders spillene virkelig solgt så dårligt at de ikke tjente sig selv ind?
SumezSumezSkrevet 24/01-13 11:01, rettet 24/01-13 11:01 
Jmog>
Højeste bud ville jo "vinde", så hvad ville der være at tabe ved at byde for eksempel 1000$?

That's it, jeg køber dem!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 24/01-13 14:10 
Syns virkelig det synd at Vigil games lukker. Deres Darksider serie var virkelig en skøn spil oplevelse.
Jeg fatter heller ikke brille af hvorfor de ikke blev solgt. Jeg kender mere til deres spil end til Relic's.
Det da lige sådan et studie som MS eller SONY burde havde snuppet til at lave eksklusive titler til deres next-gen.

Med hvad så med Darksiders IP'en. Hvem tilhøre den så nu?
JmogJmogSkrevet 24/01-13 16:56 
Greaseball>
Med hvad så med Darksiders IP'en. Hvem tilhøre den så nu?

Den tilhører THQ, som jo er under administration. Så teoretisk set kunne administratorerne sælge IP'en alene - altså retten til at lave spil med det navn.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-13 18:23 
Platinum games Atsushi Inaba har på twitter udvist interesse i at købe Darksiders (hvis det er billigt).
http://www.polygon.com/2013/1/23/3909506/platinum-games-boss-expresses-interest-in-buying-darksiders-on-twitter

Hvis de bare kunne få navnet i det mindste og spillene blev udviklet af Platinum så kunne det gå hen og blive fantastisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/01-13 18:39, rettet 24/01-13 18:43 
Ingen onde ord om Platinum herfra, men hvis de køber Darksiders franchisen skal de holde fremtidige spil i samme gameplay stil. Et typisk Platinum spil med Darksiders-skin er jeg ikke specielt interesseret i, selv om det isoleret set sikkert kan være et udmærket spil.
SumezSumezSkrevet 24/01-13 18:42 
Jeg er ret ligeglad med Darksiders-franchisen, men de folk der står bag er en god sammensætning af talenter, det ville være synd gik til spilde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/01-13 18:43 
Også det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-13 18:46 
Jeg har kun spillet etteren. Det var ganske solidt, men de havde ikke styr på det tekniske og gameplayet, som var udmærket, kunne nyde godt at Platinums over-the-top awesomeness. Der er et stykke op til fantastisk.

Historien skal naturligvis køre videre i samme dur og univers ellers giver det ikke meget mening.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/01-13 21:53 
De havde ikke styr på det tekniske? Okay.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-13 21:56 
Ingen af udgaverne kører super godt. Selv PC-versionen er så buggy at det er umuligt at få til at køre 60 frames uanset din computers specs. Det er da ikke at have styr på det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/01-13 23:25 
Okay, det var heldigvis ikke noget problem med mit Xbox-eksemplar. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-13 23:47 
Det kører heller ikke forfærdeligt på PS3, jeg mente bare at Platinum flere gange har vist at de er mere styr på teknikken. Dét samt at deres gameplay er så meget bedre kunne kun være en god ting for serien. Leveldesign og historie måtte gerne være lavet af de samme som nu. Men det er selvfølgelig min holdning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 25/01-13 00:11 
Problemet for mig ville være hvis et andet hold brugte en helt anden art-style i spillet. Så ville det ikke være Darksiders mere.
SumezSumezSkrevet 25/01-13 00:13 
Lige netop den kan jeg godt personligt undvære :D Til trods for at det ER hammerflotte spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 25/01-13 00:52 
Jeg kan godt lide stilen i det :) Syns mange af figurer minder mig om noget der kunne være med i Pans Labyrint eller Hellboy.
HeroldHeroldSkrevet 25/01-13 01:46 
To'eren var et skridt i den forkerte retning, IMO. Der var store designproblemer generelt, men jeg er dog ikke i tvivl om studiets habilitet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/01-13 05:00 
Det er virkeligt synd for Vigil. Jeg er ikke den største Darksiders fan, men jeg vil ikke benægte kvaliteten af de spil.
silverstarsilverstarSkrevet 25/01-13 16:12, rettet 25/01-13 16:13 
Nu er der jo nok en række betragtelige løbende udgifter, hvis man overtager Vigil games, så man skulle nok have en del mere på kistebund end selve buddet man kom med for at overtage dem :-)

Jeg er heller ikke den store Darksiders fan, men kan godt se at der er habile kræfter bag, så man kan jo håbe at de talenter der frigives ved at Vigil ikke kører videre ender på andre projekter i spil-verdenen, der så igen kan give os nye spiloplevelser i fremtiden.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
OlimarOlimarSkrevet 21/02-13 21:15 
Jeg kunne ikke finde tråden med udviklere der er gået konkurs, men Visceral Games Montreal (Army of Two franchise) Har fyret tons af medarbejdere, tror de er på vej til at lukke :(
HeroldHeroldSkrevet 21/02-13 21:53 
Visceral Games' hovedsæde ligger i Redwood, så det er bare en af deres branches de tynder ud i.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OlimarOlimarSkrevet 21/02-13 21:56, rettet 21/02-13 22:02 
Derfor jeg skrev montreal, men sørgeligt for dem der blev fyret alligevel.
HeroldHeroldSkrevet 21/02-13 22:25 
Der er bare langt fra konkurs til at lukke en underafdeling. :) De har jo også lige udgivet Dead Space 3.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 25/02-13 09:28 
De havde også en afdeling i Melbourne, som blev lukket i slutningen af 2011, så det virker heller ikke så alarmerende, at de lukker en anden afdeling nu.
Visceral Games er klart det eneste jeg ville begræde, hvis EA bukkede under (Criterion og DICE har de desværre fået ødelagt i min verden). Dead Space serien er gennemarbejdet og har kvaliteter, der er sjældne og står i stor kontrast til f.eks. Gearbox-katastroferne.
For mig kan ikke engang det DLC helvede, preorder bestikkelser og online koder, som de har inficeret spillene med, ødelægge oplevelsen for mig.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/04-13 08:37 
De resterende IP'er har været på auktion. Homeworld-licensen er gået til Gearbox Software, hvilket nok var det nogenlunde værste sted jeg kunne forestille mig den ville havne :/
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
enfenenfenSkrevet 23/04-13 09:00 
De har da ellers lavet fremragende spil på det sidste....
What is the Matrix?
KilroyKilroySkrevet 23/04-13 09:06 
enfen>
De har da ellers lavet fremragende spil på det sidste....

Blandt andet:

*

*

*

*
Kilroy Was Here
56 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig