X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tomb Raider (reboot)


Svar
jaesjaesSkrevet 19/12-12 23:15 
Folkene bag det nye Tomb Raider har startet en ny video-serie, der introducerer spillet. De starter med at fremvise spillets overlevelseselementer, opgraderingssystemet og puzzles:
http://www.gamersyde... Se hele indlægget
192 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 26/02-13 15:05 
Altså, både Tomb Raider og Uncharted følger Indiana Jones-formlen, der i forvejen er en hyldest til fortidens eventyrfilm, men rent gameplaymæssigt, synes jeg da ikke at Uncharted-spillene stjal voldsomt meget fra Tomb Raider? For meget klatring og skyderi, og for få puzzles. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 27/02-13 17:50 
jaes>
Jeg ved ikke hvor seriøst du mener det, men problemet med GTAIV er, at de forsøgte med en voksen historie med udvisket moralske grænser, og hvor Nico tit udviste medmenneskelighed i cutscenes, hvorefter spillene kan tage på killing spree. Historie og gameplay er således meget opdelte i tone og delvist i stilen.

Det synes jeg er et klassisk problem i mange spil, især de mere cinematiske anlagte. Spillene kører i to spor, som opererer efter forskellig logik og regler alt efter hvem der har designet hvilken del:

Sumez>
Det er jo præcis samme situation i Uncharted, det er helt latterligt så mange menneskeliv man har taget i slutningen af et spil, hvor man skal forestille at repræsentere en menneskelig helt, der redder verden. :)

Fint eksempel på problemet. Man kan ikke have en protagonist som fx det ene øjeblik er bange for en pistol og holder hænderne over hovedet, hvis den bliver peget på ham i en cutscene, hvorefter det efterfølgende gameplay stadfæster at den slags situationer ikke volder nogen problemer. Man kan måske afskrive det som actionfilmslogik, ligesom man kan kalde det karakterudvikling, når hovedkarakteren ikke vil have våben med under et indbrud og får en "relax Gandhi" kommentar fra sin makker, hvorefter resten af spillet udvikler sig til et stort skruppelløst massemord.

Den holder bare ikke i min verden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 28/02-13 20:26 
Så er det forudbestilt. (Dælme lang tid siden jeg har forudbestilt noget spil - eller mest af alt, købt til lanceringspris. Noget jeg aldrig gør.)

449,- for Survival Edition gennem Coolshop. Absolut det billigste sted.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 28/02-13 20:51 
millennium>
Dælme lang tid siden jeg har forudbestilt noget spil - eller mest af alt, købt til lanceringspris. Noget jeg aldrig gør.

Der er en grund til at embargoen har været så lang tid før spillet frigives i handelen;
http://penny-arcade.com/report/editorial-article/tomb-raiders-early-reviews-the-science-and-art-behind-publisher-confidence
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 28/02-13 22:51, rettet 28/02-13 22:52 
Jamen det er samme princip som filmdistributørerne har brugt i årevis. Har de en god film - som de ved er en god film - inviteres der til snigpremieren før den officielle. Det er katalysatoren for en viral effekt og giver filmen masser af medvind til premierens første 14 dage. (De vigtigste dage for en films box office).

I dette tilfælde er det blot anmelderne der booster viral effekten før lanceringen.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 01/03-13 09:38 
Underligt de så ikke går all in og giver os en spilbar demo.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/03-13 12:22, rettet 01/03-13 12:26 
En demo KAN jo potentielt set taget noget af trykket fra viral effekten - eller spilleren er tilfreds nok med én enkelt level, og derefter venter til bargain bin.

Men mock reviews, der var godt nok også nyt for mig. Ganske smart, dog.

Jeg kender det selv fra min praktikperiode i en dansk filmdistribution. Der opstod et kollektiv slør, hvor alle ansatte går i selvsving over hvor fed en film de skal til at lancere, og de bliver derved komplet ukritiske omkring det reelle markedspotentiale. Så bliver det - ikke underligt - en stor overraskelse, når anmelderne ikke deler samme synspunkt.

Hele polemikken omkring den første Assasins Creed, kunne formentlig være undgået på denne måde.
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 01/03-13 13:39 
Sumez>
Beano>
Udelukkende vurderet ud fra EG og GT's anmeldelser, så lyder det voldsomt malplaceret at Lara først har moralske skrupler over at dræbe et andet menneske og så minutter senere pløjer igennem fjenderne på den mest bestialske måde muligt.

Haha det er kulminationen af det øgede fokus på "realisme" i computerspil, det er så absurd, og jeg synes Eurogamer-artiklen beskriver det godt.
Det er jo præcis samme situation i Uncharted, det er helt latterligt så mange menneskeliv man har taget i slutningen af et spil, hvor man skal forestille at repræsentere en menneskelig helt, der redder verden. :)

Guys, Far Cry 3 er præmieeksemplet på fuldstændig virkelighedssmadrende selvmodsigende historie og en hovedperson der ikke bryder sig om at pille huden af et dyr, men gerne kampsmadrer stakkels Ishmail med en machete uden skrupler - selvom han efterlader sig kone og fem sultne børn.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 01/03-13 15:42 
Jeg glæder mig i også meget til at prøve Far Cry 3 :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/03-13 19:19 
Har 2'eren liggende i skuffen. Det er bare én af dem, som jeg ikke er kommet i gang med.
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 07/03-13 14:13 
Har spillet små 4 timer, og må sige at spillet overrasker mig på alle tænklige måder. Det er længe siden jeg har spillet sådan et type spil, hvor jeg åbenbart har tænkt så højt, at jeg udbrød "hold kæft, hvor er det fedt!", så min kæreste vågnede i nat :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
millenniummillenniumSkrevet 07/03-13 14:24 
Ok, nu skal jeg satme se at blive færdig med den helvedes, langtrukne arson unit i L.A. Noire, så jeg kan boote Tomb Raider. 3 1/2 mission tilbage, og så er det Croft-tid.
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 07/03-13 21:01, rettet 07/03-13 22:05 
Så blev jeg færdig med spillet, inden 24 timer efter erhvervelse. Der er nu ikke noget som spil der fænger - jeg har umuligt ved at slippe dem, når jeg først er kommet i gang. Jeg kan desværre ikke sige noget om hvordan det kører på konsollerne, da jeg har spillet det på PC. Blandt andet pga. DirectX11 og dets tesselation, TressFX, ultrahigh textures m.m., men det er fandme et lækkert spil. Bevares, det minder _MEGET_ om et Uncharted spil, men med større variation og flere ting at give sig til, hvilket kun er et plus.

Spillet er et umiddelbart 9/10 i min bog.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 07/03-13 21:48 
Større variation er helt klart en ting Uncharted savner, så hvis det er bedre end Uncharted, er jeg godt nok nødt til at erhverve det før eller siden :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-13 21:58 
Af det jeg har set så kører det rigtig fint på PS3 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 07/03-13 22:50 
Ægte gamere spiller Tomb Raider:
http://www.youtube.com/watch?v=Ka3Fh9YEuX8
Målgruppen hedder mænd der bor i kælderen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/03-13 23:30 
Jeg har spillet nogen timer og er ikke helt færdig endnu, men er også meget positivt stemt over for det.

Det eneste der ærger mig lidt er at de prøver at lave en skabelseshistorie hvor Lara, som en almindelig teenager, er lidt reserveret ved at slå ihjel, men da det ER et spil skal man selvfølgelig myrde hundrevis af fjender, hvilke tager lidt af brodden af leveringen. Når man først når et punkt i historien hvor hun beslutter sig for at gå helt Rambo vejer det dog spillet op.

Det er ikke et særligt godt Tomb Raider spil, men jeg har heller ikke så meget fidus til alle de puzzles der var i original spillene, så jeg er tilfreds med at det nok er det bedste Uncharted spil jeg har spillet.

Så er det også rigtig, rigtig pænt. Jeg har taget et par screens:

Tomb Raider (reboot)
Tomb Raider (reboot)
Tomb Raider (reboot)
Tomb Raider (reboot)
Tomb Raider (reboot)
BeanoBeanoSkrevet 08/03-13 09:30 
Jeg tog chancen og købte det for 3 dage siden til PS3. Glad for jeg gjorde siden spillet er fortræffeligt og lækkert lavet - vurderet ud fra ca 8 timer med det :D

Enig med det meste Darkbeat skriver - det minder ekstremt om Uncharted til tider. Lidt mindre polish men med meget mere frihed, et super-light crafting/upgradesystem, ting Lara kan gøre, områder at udforske, etc. Solidt gunplay (dog knap så cover-baseret som Uncharted) og stram styring.
Fordi spillet er så actionorienteret (indtil videre!) og mindre opdagelse, platforming og puzzles, så minder det meget lidt om de klassiske TR spil. Ikke at det nødvendigvis er en dårligt ting, men når karaktererne i spillet er så middelmådigt fortalt og man ikke rigtigt føler sympati for dem (inkl Lara), gør det at der ikke er meget Tomb Raider stemning. Ærgeligt men stadig utroligt sjovt og vanedannende at spille :D
SonicSonicSkrevet 08/03-13 10:56 
Jeg fik det med posten idag. Skal give mig i kast med det efter afsluttet arbejdsdag :)
Ja, jeg glæder mig :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HeroldHeroldSkrevet 08/03-13 11:17 
Darkbeat>
Det eneste der ærger mig lidt er at de prøver at lave en skabelseshistorie hvor Lara, som en almindelig teenager, er lidt reserveret ved at slå ihjel, men da det ER et spil skal man selvfølgelig myrde hundrevis af fjender, hvilke tager lidt af brodden af leveringen. Når man først når et punkt i historien hvor hun beslutter sig for at gå helt Rambo vejer det dog spillet op.

Seriøst, FarCry 3 ...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 08/03-13 11:40 
Shh, ikke spoile :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/03-13 13:15 
@Beano: Der er faktisk et ganske genialt automatisk coversystem i spillet. Lara gør sig selv mindre og dukker sig bag forhindringer når der er fjender. Hvis man sigter stikker hun automatisk hovedet op over coveret. Det er lækkert flydende.
BeanoBeanoSkrevet 08/03-13 13:24 
Det ved jeg men det er ikke så nødvendigt at bruge det :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/03-13 13:46 
Fjenderne med automatvåben fik mig ofte rimeligt tæt på døden efter en salve så mod dem brugte jeg det ofte, men ja... Man er væsentlig mere mobil i det... Især når man får finishers.
BeanoBeanoSkrevet 08/03-13 14:29 
Jeg er også blevet dræbt flere gange men ikke noget som lidt løben omkring ikke kunne løse bagefter - indtil videre altså :)
SonicSonicSkrevet 08/03-13 20:09 
Der er et eller andet fantastisk over af snige rundt og lave headshots med bue og pil :D Men damn hvor har Metal Gears framerate spoiled en. Jeg syntes godt Lara kunne klare lidt flere af dem :) Udover det, er det dælme godt :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-13 20:13 
Hvad spiller du det på?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 08/03-13 20:14 
Det er rart at høre en succeshistorie blandt alt det sker i spilbranchen for tiden, især i forhold til alle de andre tamme reboots vi har set på de seneste. Der må godt nok blive udvekslet en del high-fives hos Crystal Dynamics for tiden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 08/03-13 20:36, rettet 08/03-13 20:37 
Jeg spiller det på PS3.
Crystal Dynamics er alt for seje :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 08/03-13 21:16 
Jeg er svært imponeret over dækningssystemet. Som nævnt tidligere, føles det hele super flydende. Bravo.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 11/03-13 09:16 
Fik gennemført spillet i weekenden og mine tidligere positive halvvejs-indtryk ændrede sig ikke. Flot produceret action-adventure som varmt kan anbefales så længe man ikke forventer stor udfordring eller klassisk TR gameplay. Eneste reelle skuffelser var de skjulte tombs som er alt for små, lette og for få ca 7-8 stykker) - det er blot små og simple puzzle-rooms. Der måtte også gerne have været flere puzzles som del af hovedhistorien. Og sværhedsgraden er generelt for lav på normal. Jeg ser meget frem til efterfølgeren :D
SumezSumezSkrevet 11/03-13 09:18 
Beano>
Flot produceret action-adventure som varmt kan anbefales så længe man ikke forventer stor udfordring eller klassisk TR gameplay.

Så i virkeligheden ligesom TR Underworld? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/03-13 09:32 
Nej langt fra... TR Underworld var meget mere klassisk TR.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/03-13 13:46 
Hmm, så der er altså kun 7-8 egentlige TR puzzles i form af de dersens tombs? I så fald gider jeg ikke købe det alligevel.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 11/03-13 14:16 
Der er et par puzzles ifm. med hovedhistorien, men meget simple. Nogle tombs vil jeg faktisk ikke engang kalde puzzles, mere et spørgsmål om at time et par spring korrekt.
millenniummillenniumSkrevet 18/03-13 13:15 
Har været i gang i et par timer, og er so far rigtigt imponeret. Nogle knap-funktioner vises ikke, da det alligevel er så hamrende intuitivt. Kan også godt lide den lidt shaky-cam effekt, som gør at spillet føles meget organisk og naturligt.

For dem som var bekymrede om, hvordan PS3'en ville løfte opgaven, kan jeg afmontere enhver frygt. Selv med store baggrunde, regn, gnister og tæt natur, kører det fuldstændig glidende.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 19/03-13 10:35 
Det samme kan siges om Xbox360 udgaven. Syns ikke jeg stødt på nogen steder hvor min maskine halter. De få loading tider der(når man dør) er korte, kan være fordi jeg altid installer mine spil.
Virkeligt et flot arbejde Crystal Dynamics har lavet. Når man tænker på deres Legacy of Kain spil på de gamle maskiner så kan man godt se at de har talent.
Lige været gennem et sted for flammer og eksplosioner flød om ørerne på Laura. Flot flot arbejde.

Spillet minder mig meget om Uncharted på PS3. Hvilke kun er godt.
Er total fanget af historien og hvad der sker på den ø.
millenniummillenniumSkrevet 03/04-13 21:55, rettet 03/04-13 21:56 
50% igennem. Hold kæft hvor er det vildt. Jeg måtte tage mig en selvtvunget pause efter midtens klimaks. (Som var nærmest finale værdig). Det var simpelthen blevet for intenst. Ikke noget med at fortælle fruen, hvor tæt jeg er kommet Croft de seneste par dage.

Kan godt lide spillets pace mellem lineære skydescener og eksplorative sekvenser. Det giver lige præcist spillet den adspredelse der er behov for.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 05/04-13 21:33 
Politikens kulturredaktion måtte også give efter.

Link...
The medium is the message.
--Skrevet 27/05-13 15:55 
Lige fået det ind af døren, og har spillet et par timer. Selvom det er mega lineært og med en del QTE, så er det sku en fed oplevelse indtil videre!
Spiller nu: Animal Soccer World
millenniummillenniumSkrevet 28/05-13 10:52 
Der er periodiske sektioner hvor Lara kan udforske et afgrænset område og finde skatte, uden at blive angrebet. Og der er også nogle sekundære ruter til særlige puzzles, som man ikke behøver gennemsøge for at gennemføre spillet. Du vil opdage disse når du har tilbragt nogle flere timer med spillet :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 17/06-13 10:14 
Kom så småt i gang med spillet i går, og er ganske positivt indstillet. :)

Efter et intro-område med alt det værste fra moderne spildesign, kunne man frygte det værste, da der trods alt ikke er nogen tvivl om at der er smidt mange penge efter at gøre spillet cinematisk.
Heldigvis har de ikke glemt spillet bag al finpudsningen. Der er meget større fokus på udforskning end jeg troede. Den ene "optional tomb" jeg er stødt på pt. var utroligt tam, men til gengæld er jeg ganske glad for alle de resterende områder i spillet som de er. Jeg synes de har været i stand til at modarbejde spillets ellers forcerede linearitet via et design der åbner op for et område ad gangen hvori man frit kan rende rundt og finde de forskellige collectibles. Collectibles, der i et spil som Uncharted bare er unødig fyld for at forlænge spillets leve tid, rent faktisk fungerer her, da det er dem der kræver at man for alvor gør brug af Laras arsenal af hoppe- og klatre-egenskaber for at komme nye steder hen, det er ikke bare et spørgsmål om at kigge i en afkrog der er nem at overse.
Når områderne så er fornuftigt kædet sammen på en måde der nærmest giver mening, og man har mulighed for altid at "fast travel"e frem og tilbage for at finde tidligere glemte genstande, skaber det en flot "illusion" af frihed der er meget stærkere det jeg havde ventet for en spil af denne type.

Ligesom Uncharted 2 (og i modsætning til Bioshock Infinite *host*), er spillets pacing helt perfekt, og skift mellem udforskning, action og scriptede sekvenser er rigtig fornuftigt fordelt. De Call of Duty'agtige kampscener er tilpas sparsomme og hurtigt nok overståede til at de aldrig bliver kedelige, og stealth-elementet er meget naturligt integreret så det ikke føles anstrengende at snige sig ind på fjenderne, og det virker heller ikke håbløst når man fejler og bliver opdaget.


Men ja, I har alle sammen spillet det, så lige nu gentager jeg vist bare hvad folk allerede har konstateret. Er spændt på at se hvordan det udvikler sig, og om spillets præsentation og mængde af variation kan formå at leve op til Uncharted 2, da det er det absolut eneste sted de halter efter deres nærmeste "konkurrent". Og selv her er det bestemt også kun med meget få skridt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/06-13 10:30 
Sumez>
Beano>
Udelukkende vurderet ud fra EG og GT's anmeldelser, så lyder det voldsomt malplaceret at Lara først har moralske skrupler over at dræbe et andet menneske og så minutter senere pløjer igennem fjenderne på den mest bestialske måde muligt.

Haha det er kulminationen af det øgede fokus på "realisme" i computerspil, det er så absurd, og jeg synes Eurogamer-artiklen beskriver det godt.
Det er jo præcis samme situation i Uncharted, det er helt latterligt så mange menneskeliv man har taget i slutningen af et spil, hvor man skal forestille at repræsentere en menneskelig helt, der redder verden. :)

Det er ligeså ekstremt som folk har dokumenteret, men til spillets forsvar vil jeg lige fremhæve at Lara selv lampshader ovenstående når hun har den snak over radioen:
"That must have been hard"
"It's scary how easy it was"

Jeg tror de prøver at skabe idéen om at når først man har taget et menneskeliv, og indset hvor lidt der skal til, når man har en pistol i hånden, mister man den moralske barriere de fleste mennesker besidder.
Hvorvidt der er noget om den snak, kan jeg heldigvis ikke udtale mig om. :) Det ændrer heller ikke på hvor absurd mange mennesker der findes på den ø, som allesammen skal slagtes. De ku' godt ha' smidt lidt flere dyr og andre naturligt forekomne fjender ind. Men jeg skal ikke kunne udtale mig om det, er kun ~25% inde
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 17/06-13 10:31 
Jeg var også meget positivt overrasket over Tomb Raider, og synes at det er synd og skam at det ser ud til at være så forbigået (priserne blev dumpet lige efter det udkom, så det tyder ikke godt) og ikke har fået mere ros.

Jeg valgte at spille Uncharted (2, 3, 1) for første gang lige bagefter, i første omgang for at sammenligne. Og der er jeg slet ikke i tvivl om, at Tomb Raider var en større oplevelse. På mange væsentlige parametre er det simpelthen bedre, selvom jeg rent personligt er mere tiltalt af stilen i Uncharted.

I øvrigt en bemærkelsesværdig detalje, at mange af de ting Tomb Raider gør klogere end Uncharted, også er at finde i The Last Of Us.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
slk486slk486Skrevet 17/06-13 10:34 
Ja, men Tomb Raider slår ikke Uncharted 2 i historiefortælling, set pieces og epicness :)
j/k
SumezSumezSkrevet 17/06-13 10:42, rettet 17/06-13 10:45 
Jeg synes fortællingen er ganske fornuftig indtil videre. Ikke på niveau med Uncharted 2, men selve historien tegner til gengæld til at blive præcis ligeså plat og ringe som i Uncharted 2. Men tør ikke komme med nogen formodninger her, og vil hellere tage tingene som de kommer. :)

RJK>
I øvrigt en bemærkelsesværdig detalje, at mange af de ting Tomb Raider gør klogere end Uncharted, også er at finde i The Last Of Us.

Til Naughty Dog's forsvar, tror jeg de lærer af hvert spil de har lavet, hvis man ikke medregner U3 (som efter sigende er lavet af et andet hold, mens Uncharted-holdet gik i gang med TLoU). Kigger man på forskellene mellem U1 og U2, er det tydeligt at de har haft de kritiske briller på, og rettet alt det, U1 kunne have gjort bedre, indenfor de samme rammer.
At de så derefter har valgt at sprænge de rammer med et nyt spil, og en helt ny franchise, er bare rigtig godt gået. Glæder mig til at få tid til TLoU på et eller andet tidspunkt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 17/06-13 10:45 
Tonen i fortællingen i de to spil er vel så voldsomt forskellig, at det et nær det eneste punkt, det ikke giver mening at sammenligne.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 17/06-13 10:48, rettet 17/06-13 10:49 
Tja, jeg synes det generelle skuespil og den måde de hiver spilleren ind i dialogen og de ting der sker i Uncharted 2 er fremragende, og noget man sagtens kunne have tilført Tomb Raider. Jeg kan ikke helt se den vilde forskel, men måske er det bare fordi jeg ikke har spillet det langt nok nu?

Jeg synes sådan set også at fortællingen er fin i Tomb Raider, og især hende der spiller Lara gør det virkelig godt. Man tror på hende. At de fleste figurer er enormt karikerede ud i det næsten komiske er til at leve med. Det var de også i Uncharted 2. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 17/06-13 10:48 
Sumez>
Til Naughty Dog's forsvar, tror jeg de lærer af hvert spil de har lavet, hvis man ikke medregner U3

Det jeg mener er, at det nærmest er de præcis samme elementer de har taget med. Primært at man skal udforske for at finde stumper, som man så kan bruge til at opgradere evner og våben på camps. Men også bare elementer som buen og en lang scene hvor man skal nedlægge et bytte er nærmest overført direkte.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 17/06-13 10:52 
Sumez>
Jeg kan ikke helt se den vilde forskel

Seriøst?

Fortællingen og figurerne i Uncharted 2 er sjove. Det hele er med et enormt glimt i øjet, fuldt af kække kommentarer og hovedpersoner som skyder hundredvis af fjerner uden at tage egentlig skade og uden at kunne dø. Det er helt uforpligtende, og dermed umuligt at engagere sig i.

Tomb Raider er alt det modsatte. Tonen kunne dårligt være længere fra hinanden, selvom setuppet til dels er det samme.

Hvilket ikke er nogen kvalitetsbedømmelse af de to, som begge gør det dygtigt, men det er jo to helt forskellige måder at gøre det på.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
192 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig