X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

CRT-tråden


Svar
nerosnerosSkrevet 16/12-12 22:41, rettet 16/12-12 22:42 
Ja jeg synes det er hver at vide det her eksistere:

MX4000-8000 serien må være de bedste CRT's der nogensinde er lavet!

B&O de-interlacing Xbox360 retro scan lines!
Bashful Neophyte
425 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/01-13 15:40 
Vi snakker om Emotia'en nu :)

Det var mega billigt i øvrigt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 18/01-13 16:22 
Svovl>
Det er en Sony PVM 20L4. Der er ikke så meget info om den på nettet, men har fundet en salgsbrochure her: http://www.creativevideo.co.uk/pdf/sony_pvm-14_lseries_brch.pdf

Hvad gav du for den så og hvor købte du den?
Bashful Neophyte
SvovlSvovlSkrevet 18/01-13 17:14 
neros>
Svovl>
Det er en Sony PVM 20L4. Der er ikke så meget info om den på nettet, men har fundet en salgsbrochure her: http://www.creativevideo.co.uk/pdf/sony_pvm-14_lseries_brch.pdf

Hvad gav du for den så og hvor købte du den?

PVM'en gav jeg 850kr for på dba.
nerosnerosSkrevet 18/01-13 19:50 
En rigtig god deal! Kan man bare sådan udenvidere justere skærmens billede frem og tilbage, op og ned som man vil, eller skal man om bag i og justere med skruetrækker?
Bashful Neophyte
SvovlSvovlSkrevet 18/01-13 19:59 
neros>
En rigtig god deal! Kan man bare sådan udenvidere justere skærmens billede frem og tilbage, op og ned som man vil, eller skal man om bag i og justere med skruetrækker?

Man kan gøre det direkte fra menuen - og man kan resette det når det går galt :-)
nerosnerosSkrevet 18/01-13 20:04 
Sygt!!

Var det en tilfældighed du lige købte den model eller er den bedre end de fleste andre?
Bashful Neophyte
SvovlSvovlSkrevet 18/01-13 20:32 
Det var tilfældigt. Ledte bare efter en 20" PVM. Jeg har hørt meget godt om 20L5 også. Det bedste er selvfølgeligt en BVM men har ikke set nogen 20" til salg i dk.
nerosnerosSkrevet 18/01-13 21:51 
Ok! En PVM står øverst på min ønske liste lige nu :-) Jeg må prøve at jagte efter en hurtigst muligt.
Bashful Neophyte
SvovlSvovlSkrevet 19/01-13 15:51 
Jeg har lige fået et ordentligt RGB kabel ind af døren og har lige haft Saturnen sat til.
Jeg har forsøgt at tage et par billeder af billedet på PVMen.

https://dl.dropbox.com/u/144150/RSG-PVM1.jpg
https://dl.dropbox.com/u/144150/RSG-PVM2.jpg
nerosnerosSkrevet 19/01-13 17:27 
Føj det ser godt ud!

Jeg sidder lidt og Googler og har funet frem til den her CRT monitor fra Sony også.

http://www.docs.sony.com/release/specs/GDMF520_sp.pdf

Ville det egentlig ikke være en ligeså god løsning som en PVM? DEt ser jo lidt ud til at den kan det samme. Det ville være fint hvis man kunne tage foden af så ville det ikke være så grimt når man Tater den ;-)

Hvad mener i andre er den god nok?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/01-13 17:34 
neros>
Ville det egentlig ikke være en ligeså god løsning som en PVM?

Nej, det er jo igen en PC-skærm, du har fundet. Det er lige så meget noget prut som en fladskærm.
AV Intelligent Terminal
SvovlSvovlSkrevet 19/01-13 17:39 
KillerBean2>
neros>
Ville det egentlig ikke være en ligeså god løsning som en PVM?

Nej, det er jo igen en PC-skærm, du har fundet. Det er lige så meget noget prut som en fladskærm.

Enig med KB2, det vil ikke virke. Den skærm du har linket til har en horisontal scanrate på 30kHz - 137kHz – for at få scanlines skal du bruge en 15khz skærm.
nerosnerosSkrevet 19/01-13 18:43 
Æv troede lige på grund af at den har RGB osv.. :-(
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 20/01-13 12:21, rettet 20/01-13 12:23 
KillerBean2>
Alt retro ligner nok også lige så meget lort på den som det gør på en fladskærm. Det gode ved de gamle CRT'er er netop, at de ikke skal skalere noget. Et full HD CRT er bare et skridt frem og to tilbage ;)

Men hvis man sætter noget moderne 1080p halløj til dyret, ser det sikkert temmelig tosset lækkert ud.

Jeg er nu stadig lidt vild med den her Sony GDM-FW900 monitor! Den har jo RGBHV input er det ikke det samme som det der bliver brugt på en PVM? Ville det måske ikke være en ret så fin løsning med en XRGB2+ on the side til det her dyr?

Godt nok er den 16:10 men jeg er sikker på den også godt kan vise 4:3 med lidt borders i siderne desuden ville den sikkert være helt vild med noget PS3 og XBOX360 også. Hvad med PS2, Gamecube og Saturn?

Er den virkelig så dum til retro og hvorfor helt præcis?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-13 13:11 
RGBHV er VGA. Men jo, den burde virke rigtig fint sammen med din XRGB.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SvovlSvovlSkrevet 20/01-13 13:35 
Konsolkongen>
RGBHV er VGA. Men jo, den burde virke rigtig fint sammen med din XRGB.

Jep – men man kan så diskutere om en virkelig god moderne computerfladskærm ikke kunne være (mindst) lige så god hvis man alligevel skal have gang i XRBGen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-13 13:47 
Jeg kan forestille mig at den monitor Neros snakker om vil være bedre til at skalere de 720x480 som XRGB'en outputter. De fleste moderne skærme skalerer jo ad H til.

Men det er virkelig mange år siden jeg selv havde en CRT monitor :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/01-13 14:10 
neros>
Er den virkelig så dum til retro og hvorfor helt præcis?

Fordi den har en høj opløsning. Så du kan ikke komme uden om at skulle skalere SD-signalerne på én eller anden måde.
Hele ideen med en SD broadcast monitor er netop, at den har en opløsning, som matcher det retro-konsollerne spytter ud. I det her tilfælder er mindre bedre ;)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 20/01-13 15:01, rettet 20/01-13 15:03 
Men med en XRGB2 ser det måske hjernedødt godt ud! Jeg tror der er en grund til at den kaldes for verdens bedste crt monitor, men det er rigtigt nok som i skriver den kan ikke klare det alene uden hjælp fra sådanne ting.

Ok RGBHV er VGA ;-)

Godt så.

Hvor stor tror i et 4:3 formats billede ville være på den hvis den er en 16:10, 24 tommers monitor. Jeg er ikke god til matematik ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/01-13 16:02 
Forsøgte mig lige med Pythagoras og et par andengradsligninger, men kløjsede fuldstændig i det :/
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 20/01-13 16:35 
Hehe ok ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 20/01-13 17:39, rettet 20/01-13 17:46 
Sådan her kan det se ud men det er vist noget Mame skidt!
http://farm4.static.flickr.com/3181/2632087089_ffe8043615_b.jpg
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 20/01-13 22:29, rettet 20/01-13 23:07 
That's it!

At 1280x1024 on an LCD, there's no noticable distortion, but maybe text becomes slightly softer if you look close enough. And if you can afford this wonderful box, you probably want to pick up a Sony 24" CRT to go with - I use the GDM-FW900 and the sync & picture is flawless over the BNC connectors.

og

in order to space out the lines though, the display essentially "turns off" certain lines, creating an effect known as scanlines. for instance, if you feed a 240p signal to a trisync arcade monitor with a native resolution of 480p, every other line will be turned off, making scanlines! CRT computer monitors (like the sony FW900 which is the best in the world) have such a high number of vertical lines that running a source with a lower resolution will give scanlines that are so minuscule that you can't even see them, so the picture will be just as crisp as the native resolution.

;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 22/01-13 06:53, rettet 22/01-13 18:31 
Så fik jeg lige købt en Sony FW900 CRT monitor igår og sad og legede med den igår aftes. Den kan mange ting og det vil nok tage et par timer at nå frem til det perfekte billede til retro.

Sådan her kan scanlines se ud på den med f.eks Art Of Fighting:
CRT-tråden

Det sjove er jeg synes det måske ser bedre ud med XRG (mener jeg det hedder i menu'en) som man kan skifte til fra XRGB'en jeg har ved siden af.

Hvis folk ved noget om den her skærm f.eks hvordan man opnår det bedste sort og får de bedste farver frem så sig endelig til! Kommer nok til at nørde med den hele dagen ;-)

Men ja det er ellers noget af et monster. Var ved at falde bagover da jeg skulle hente den troede ikke den var så STOR :D Holy crap!
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/01-13 07:28 
Kunsten af Slås! Tag endelig et billede af den så man kan se størrelsesforskellen hvis den er så big-ass :)
nerosnerosSkrevet 22/01-13 14:12 
Coming up ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 22/01-13 18:13 
CRT-tråden

Men har det stadig lidt sådan at en PVM ville være bedre den her løsning kræver lidt for mange tilslutninger til at jeg orker det. Den ryger nok op på loftet.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-13 18:57 
>_<
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/01-13 19:10 
Dayum! Hvad vejer sådan et bæst?
nerosnerosSkrevet 22/01-13 19:50 
Jeg tror den vejer omkring 30-40kg !!!! Big-ass screen :O
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 24/01-13 21:17 
Hvor kan man købe det billigste Scart til BNC adapter og kan det købes i Danmark?
Bashful Neophyte
SvovlSvovlSkrevet 25/01-13 22:51 
neros>
Hvor kan man købe det billigste Scart til BNC adapter og kan det købes i Danmark?

Jeg købte fra ham her

http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=4&t=43883
nerosnerosSkrevet 26/01-13 09:38 
Jeg købte dem her igår:
http://www.retrogamingcables.co.uk/sony-pvm-scart-converter-bnc.html
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 02/02-13 10:19 
Så nu er jeg næsten nået full cirkel med mit CRT Heist :D

Har endelig fået mine kabler til min Sony PVM 20L2 og det ser bare hjernedødt godt ud!!! Det skal ses..

Jeg har bare brug for en lille ting....Nemlig at få rettet billedet lidt til højre! :-( Jeg kan ikke finde funktionen i menu'erne så tænker man endten kan bruge det der Dreamcast program (hvor man så ellers kan finde det?) eller jeg skal til at skrue omme bag ved hvilket jeg slet ikke har nok erfaringer med. Jeg troede lidt at man med sådan en PVM nemt kunne rette billedet?

PLEASE HELP!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-13 10:25 
neros>
Jeg har bare brug for en lille ting....Nemlig at få rettet billedet lidt til højre! :-( Jeg kan ikke finde funktionen i menu'erne så tænker man endten kan bruge det der Dreamcast program (hvor man så ellers kan finde det?)

240p Test Suite?
http://junkerhq.net/xrgb/index.php/240p_test_suite

Der er en masse brugbare test patterns deri, men du skal justere billedet på selve skærmen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 02/02-13 10:31, rettet 02/02-13 10:32 
YEAH! der er det jo :D

Skide godt det skal jeg igang med i eftermiddag så. Mange tak!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-13 10:34 
Så lidt. Fantastisk brugbart program. Alle burde prøve at køre det med RGB på deres HDTV så man kan se hvor meget det fucker op :D

Jeg bruger primært Mega Drive versionen selv, men Dreamcast versionen er bedre på flere punkter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 02/02-13 15:26, rettet 02/02-13 15:27 
Jeg troede lidt man sådan bare kunne flytte rundt med billedet på en PVM on the fly, men det ser lidt ud til at man ihvertfald ikke kan det med den jeg har..Kan ikke rigtigt finde noget i menu'en som tillader dette?

I andre som har PVM kan i flytte med jeres billede ved hjælp af skrueknapper eller lign. ?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/02-13 15:52 
Har du været inde og pille i servicemenuen?

Lidt hurtig google-fu giver mig den her tråd:
http://www.avsforum.com/t/1435939/does-anybody-know-how-to-use-the-service-mode-on-sony-pvm-monitors

Så altså noget med at holde "menu" inde og trykke "enter" + "degause" samtidig.
Derefter bladre i menuen til du finder "VIDEO PHASE", og så ændre på den til billedet er centreret.

Til slut lige huske at trykke "degause" to gange for at gemme indstillingen.

Har ikke selv en PVM, så ved ikke, om det virker :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 02/02-13 17:28 
Det lyder som noget jeg hellere må få afprøvet i en fart i aften.

Jeg har bare fået et nyt problem og det er min Megadrive og SNES ligner lort med farver helt ude at skide mærkelige og billedet er også ude af sync! Damn jeg har mange problemer med det her :-(((
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/02-13 19:32 
Skærmen forventer nok et råt sync-signal og laver fuldstændig ged i det, når den i stedet får serveret CVBS. Du kan muligvis fixe det med en sync separator som f.eks. LM1881.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 02/02-13 19:38 
Flere dimser :-(

PVM'en vil gerne tage PC-Engine, CPGM, CMVS og Saturn, men bare ikke min Megadrive og SNES det er sku for mærkeligt??

Det kan da ikke passe..
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/02-13 19:59, rettet 27/07-13 22:42 
Det er faktisk ikke så underligt. Alle de andre spytter rå sync ud. Det gør MD'en og SNES'en faktisk også, men det bliver som regel bare ikke brugt i RGB-kablerne.

Kablerne er beregnet til at skulle bruges på et TV og ikke en monitor.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-13 20:12, rettet 02/02-13 20:21 
Der er også en chance for at hans PC-Engine og Saturn spytter composite sync ud. CMVS kan faktisk også hvis den bruger composite signalet fra den der JROK RGB converter.

Hvis problemet er farverne lyder det mere som dårlig forbindelse i SCART connectoren på hans BNC adaptor. Problemer med sync har efter min erfaring kun resulteret i ustabilt, eller slet intet billede. Men der gør en LM1881 bestemt underværker :)

EDIT: Den SCART adaptor der følger med XRGB-mini'en er også noget forfærdeligt lort. Den gav også lignende problemer med et par af konsollerne. Det virkede fint efter jeg udskiftede den med en anden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 02/02-13 22:02, rettet 02/02-13 22:21 
KillerBean2>
Det er faktisk ikke så underligt. Alle de andre spytter rå sync ud. Det gør MD'en og SNES'en faktisk også, men det bliver som regel bare ikke brugt i RGB-kablerne.

Jeg tror det er her vi har problemet jeg kan ikke forestille mig at det er fordi scart kablet sidder dårligt i min BNC adapter. Billedet på begge konsoller er helt ude af sync plus at farverne ligner lort.

Hvad er så den bedste løsning? Det går jo ikke at jeg ikke kan spille MD og SNES....!

Kan jeg købe en boks som klare problemet eller hvordan installere man den der LM1881?

Det er ikke sådan noget ham her har kørende bag i sin PVM
http://www.youtube.com/watch?v=rzXvyid9FVg

Det skal lige siges at det ikke er den model jeg har.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-13 22:41 
Jeg kan ikke forestille mig at dårlig sync skulle kunne fjerne den grønne farve som du siger du ser på SNES.

Men:
http://www.arcadeforge.de/product_info.php?products_id=15&XTCsid=lc7de1bhehaob92s3gts3faln4
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/02-13 22:47, rettet 03/02-13 11:21 
neros>
Kan jeg købe en boks som klare problemet eller hvordan installere man den der LM1881?

http://www.gamesx.com/misctech/lm1881.htm

Det er en lille chip som kun kræver tre eksterne komponenter, så den er forholdsvis nem at have med at gøre.

Mht. MD'en kan det dog godt være, den ikke er nødvendig. Sync-output'et på AV-udgangen er ikke kraftigt nok, men hvis det er en Model 1, du har, kan den nemt moddes til at spytte ordentligt sync ud i steddet for CVBS. Det kan sikkert også gøres på en 2'er på én eller anden måde.

SNES'en har også sync på AV-udgangen, men jeg skal ikke gøre mig klog på, om det kan bruges til noget.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-13 23:33 
Det er kun på US og JAP modellerne. EU har 12V på samme pin.

Ren sync på SNES virker dog helt fint.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 03/02-13 10:17 
Det ser ud til at Martin skal have min MD 1'er og hard-modde den ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 11/02-13 21:24, rettet 11/02-13 21:25 
Jeg købte et nyt MD2 rgb scart kabel og nu virker min Megadrive på min PVM helt uden problemer, og hold da helt ferie det ser godt ud :D

Jeg har også købt et rgb scart til min Dreamcast, men når jeg har det hele tilsluttet er der bare sort skærm dog kan jeg godt høre DC'en der booter op osv. Jeg fatter det simplethen ikke kan det virkelig passe at min PVM er meget kræsen med rgb scart kabler, og at det er lidt som et lotteri at tilslutte noget med forskellige kabler af den ene og den anden slags...Hvis et MD kabel ikke ville virke hvorfor ville et andet så, og hvilket DC kabel virker når det jeg har købt ikke gør?

Jeg er forvirret! Jeg har forsøgt at google om DC og PVM'er men fandt ikke rigtig noget der ligner mit problem?
Bashful Neophyte
425 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig