X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

CRT-tråden


Svar
nerosnerosSkrevet 16/12-12 22:41, rettet 16/12-12 22:42 
Ja jeg synes det er hver at vide det her eksistere:

MX4000-8000 serien må være de bedste CRT's der nogensinde er lavet!

B&O de-interlacing Xbox360 retro scan lines!
Bashful Neophyte
425 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 03/01-13 20:12, rettet 03/01-13 23:56 
KillerBean2>
Menu -> 0, 0, Go -> Monitor -> Geometry Adjustment.

Hvis jeg gør det får jeg noget der hedder: Software: M 3.10 ?

Sikker på det er sådan man gør det?

Og hvordan gendanner jeg fabriskindstillingerne? HJÆLP!!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/01-13 00:51 
neros>
Sikker på det er sådan man gør det?

På mit MX4000 er det sådan, man gør. Men der er åbenbart forskel på lortet.
Det var det samme problem med KroeboCops MX6000. Det viste også bare en software version, når man prøvede at gå ind i service menuen. Ved ikke, om den kan tilgås på en anden måde.

neros>
Og hvordan gendanner jeg fabriskindstillingerne? HJÆLP!!

På mit TV er det et punkt i service menuen. Men det hjælper ikke rigtig dig så meget :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 04/01-13 06:25 
Holy shit så har jeg et kæmpe problem nu!! Jeg har fundet ud af at man kan rykke rundt på billedet hvis man gør det som du foreslår problemet er så bare nu at jeg har fucket det hele op og ikke ved hvordan man kan få det til normal igen :-(

Det er da totalt underligt at det ikke står i manualen som jeg har downloadet og der ingenting står om det på nettet??
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 04/01-13 08:22 
Det er vel ikke underligt når det er en service menu.
amnesiaamnesiaSkrevet 04/01-13 08:31 
Jeg har også mulighed som et af de menupunkter på top level at resette til default på mine MX8000. Hvis der ikke er denne mulighed for dig, ville jeg nok blot notere værdierne, før der pilles ved dem.

Hvis skaden er sket, så kan du i servicemanualen se hvad de enkelte punkter under geometry præcist gør og rette til som det nu er nødvendigt. Man skal som regel være relativ forsigtig i en service menu, da de jo ikke er ment som værende noget almindeligt dødelige bør pille i.
Græsset ER grønnere på den anden side!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/01-13 10:40 
neros>
Det er da totalt underligt at det ikke står i manualen som jeg har downloadet og der ingenting står om det på nettet??

Det er jo en menu som skal forestille at være hemmelig, netop fordi man kan fucke alting op. Det er kun meningen at reparatører og teknikere overhovedet skal vide, den eksisterer. Hr. og Fru Jensen forventes kun at have adgang til den normale menu :D

Du har ikke et punkt under "Monitor", som hedder "Reset To Defaults"?
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 04/01-13 10:41 
Det gør det også bare lidt mere spændende, når man kan ødelægge det :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
amnesiaamnesiaSkrevet 04/01-13 11:34 
Det lyder til at du har fundet ind til disse indstillinger nu, korrekt?

Jeg læste lige i Service manualen at der nemlig muligvis skal kortsluttes en pin inde i fjernsynet, for at få adgang til Service Mode på nogen LX5000/6000 samt MX4000/6000.

Du må melde tilbage hvad du oplever, for at vi kan se hvordan det udbedres :-)

B&O Service manualer
Græsset ER grønnere på den anden side!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/01-13 11:54 
Sejt, så er der stadig håb for KroeboCops MX6000... hvis han altså ikke har solgt det.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 04/01-13 17:59, rettet 04/01-13 18:05 
Jamen der er ikke andre menu'er end det her som futurematt5 henviser til ca. 3.23 inde det er den service menu som findes på mit tv og ikke andet. Der findes ikke et punkt der kaldes Monitor åbenbart.

Se et her :-)
http://www.youtube.com/watch?v=dyvN6HZw4I0&list=PL141E6AE14325436D

Jeg har skrevet til ham og han har sendt mig en guide til hvordan jeg får det hele tilbage til normal. Skal side og nørkle med det i aften så må vi se hvad der sker.

Hvis jeg får det tilbage til normal og det gør jeg nok ;-), og jeg stadig ikke kan rykke med billedet ryger det direkte i stor skrald eller jeg sælger det igen jeg kan simplethen ikke arbejde med et skævt billede!
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 04/01-13 19:24 
Så vær venlig lige at skrive adressen på storskraldsrummet til undertegnede i en pm };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 04/01-13 21:14 
Hehe :-)

Det kommer desværre ikke til at ske alligevel!

Hænderne op!!! :D

Hold nu..Hvor er det fedt det her! Det har åbenbart virket HELT vildt godt med den guide som ham fyren fra yt sendte mig. Det er en meget fin guide hvor alle ting er beskrevet rigtig godt angående hvad man skal pille ved for at få det perfekte billede. Nu sidder skærmbilledet fuldstændigt perfekt! Jeg er ovenud lykkelig over det troede virkelig jeg havde købt katten i sækken!

Hvis man kan det her med alle B&O CRT's så er det jo for vildt! Så kan alle skærmbilleder reddes, og jeg skal lige sige mit var virkelig slemt ;-)

Hvis folk gerne vil have den her guide tilsendt på mail så send mig en besked med jeres mail så sender jeg den til jer. Det er fandme noget alle skal vide og prøve af.

Nu har jeg den perfekte retro skærm :D

Lige til sidst så er lyden jo vanvittig på det her tv! Ved ikke om det er mig som bare ikke har siddet foran et CRT i lang tid men lyden har virkelig den der arkade klang som jeg husker den.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-13 21:55 
Lyden er generelt ret elendig på HDTV :) Fedt at du fik det til at virke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 04/01-13 22:05 
Er generelt lidt forbavset over hvor længe jeg er blevet hånet her på siden for at sværge til CRT...tsk tsk
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/01-13 22:25 
Kan ikke mindes at have hånet dig for at sværge til CRT. Jeg har jo altid selv sværget til det skidt. Men kan derimod tydeligt huske at have hånet dig for (tidligere?) at sværge til CVBS som en udmærket videotilslutning :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 05/01-13 02:48 
Elgen>
Er generelt lidt forbavset over hvor længe jeg er blevet hånet her på siden for at sværge til CRT...tsk tsk

Hehe jeg har da ikke hånet nogen, men har og er stadig ret overbevist omkring en XRGB, men CRT hvis man kan finde sig et hæderligt billede måske nok er det bedste alligevel ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 05/01-13 18:25, rettet 05/01-13 18:27 
MX4000 eventyret køre videre.

Da jeg tilsluttede min moddede PC-Engine DUO (RGB) her til aften så jeg desværre at billedet hakker en smule både i cutscenes og gameplay. Jeg oplevede det med Final Soldier. Hvad mon det skyldes er det noget rigtigt i det med at B&O har svært ved ntsc osv? Ellers har min Saturn og CMVS ikke noget problem overhovedet!

Måske jeg skulle prøve med nogle flere PC-engine spil og se om det er samme resultat. Prøvede foresten med NEXZR Special og der synes jeg ikke der var noget problem.

Hvad er forskellen på VTAPE og ATAPE? Skifter man til ATAPE bliver billedet en smule anderledes og lyden forsvinder?
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/01-13 20:05 
Jeg sætter lige en ntsc konsol til mit b&o tv ;)
vender lige tilbage....
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/01-13 20:20 
Gad ikke hive min Duo frem, så sat min famicom twin til. og der var ingen problemer. spillet i 10min
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 05/01-13 20:28, rettet 06/01-13 00:43 
Du bliver nødt til at prøve med din DUO også. Faktisk er jeg lidt ked af hvis billedet ser ringere ud end med min XRGB2+

Min SEGA Saturn har et perfekt billede, men der kommer en sjov snorende lyd ligesom elektrisk overspænding eller noget i den dur? Meget underligt det forekommer ikke med mine andre konsoller.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 06/01-13 10:49 
Hvad med en Sony GDM-FW900 24 tommer!

Den har en resolution på 1920x1200 og kan matche et HD tv siges det. I følge rygterne er det den bedste CRT monitor der nogensinde er lavet. Det er godt nok en 16:10 skærm men synes at have set man kan sætte billedet som man vil have ved hjælp af dens geomatrix-menu eller hvad de nu kalder det. Men ved så ikke lige hvor god den er til at Tate med?

Sony GDM-FW900
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/01-13 11:14, rettet 06/01-13 11:16 
Alt retro ligner nok også lige så meget lort på den som det gør på en fladskærm. Det gode ved de gamle CRT'er er netop, at de ikke skal skalere noget. Et full HD CRT er bare et skridt frem og to tilbage ;)

Men hvis man sætter noget moderne 1080p halløj til dyret, ser det sikkert temmelig tosset lækkert ud.
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/01-13 13:15 
neros:
Jeg magter det ikke lige nu! :D
Har prøvet med en US snes, den er der heller ikke problemer med.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 06/01-13 14:00 
ChronoSousa>
Har prøvet med en US snes, den er der heller ikke problemer med.

Dig og din SNES ;-)

Min Super Famicom ser også ganske overraskende godt ud på mit MX4000. MegaDrive sidder også lige i skabet det er fandme lækkert.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 06/01-13 14:10, rettet 06/01-13 14:10 
KillerBean2>
Alt retro ligner nok også lige så meget lort på den som det gør på en fladskærm.

Men hvis man sætter noget moderne 1080p halløj til dyret, ser det sikkert temmelig tosset lækkert ud.

Jeg har jo en XRGB2+ :D

Men ja du har sikkert ret alligevel angående skærmens kvalitteter, men det ville være awesome med en skærm til det hele, all in one agtigt. Mit Panasonic LCD vil stadig ikke kendes ved min CMVS lige meget om jeg sætter en gizmo til a la XRGB2+ osv. Så måske engang i fremtiden kunne det måske være en løsning til det ultimative konsol setup.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 06/01-13 19:23 
Det ultimative setup vil IMHO altid indeholde mindst 2 skærme...een permanent i YOKO og een permanent i TATE };-P Det er sgu for bøvlet hele tiden at skulle vende skærmen...især hvis det er CRT };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 06/01-13 19:58 
Elgen>
Det er sgu for bøvlet hele tiden at skulle vende skærmen...især hvis det er CRT };-P

Ja hehe iøvrigt hvad er reglerne med at skulle vende et CRT til Tate. Man slukker for skærmen og venter 15 minutter?
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 06/01-13 20:17 
Det afhænger af hvor hurtigt PTC'en indeni afkøler, sådan at man kan få udløst den interne degausser ved opstart, men som tommelfingerregel er 15min nok ikke helt ved siden af.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 07/01-13 22:23 
Ok det må jeg prøve så ;-)
Bashful Neophyte
SvovlSvovlSkrevet 11/01-13 09:08 
KillerBean2>
Der er et 20" Sony PVM i Den Blå Avis. Hvis jeg havde råd, ville jeg hente det ASAP, men jeg er fuldstændig flad :(

Jeg har købt den her Sony PVM og det er en fremragende monitor! (Beklager det lidt lousy billede)

CRT-tråden

Den tager RGB/Component input med BNC stik – i mangel af nogle ordenlige kabler har jeg p.t. lavet en Storm P løsning med Scart over i min Scart til Component og så et Component kabel med RCA han->hun + RCA->BNC i enden :P

PVM serien er (var) Sony's professionelle CRT tv, men de lavede faktisk også nogle endnu vildere kaldet BVM (Broadcast Video Monitor) som kostede en formue. I kan læse lidt om et her:
http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=43256
SvovlSvovlSkrevet 11/01-13 09:11 
neros>
Hehe :-)

Det kommer desværre ikke til at ske alligevel!

Hænderne op!!! :D

Hold nu..Hvor er det fedt det her! Det har åbenbart virket HELT vildt godt med den guide som ham fyren fra yt sendte mig. Det er en meget fin guide hvor alle ting er beskrevet rigtig godt angående hvad man skal pille ved for at få det perfekte billede. Nu sidder skærmbilledet fuldstændigt perfekt! Jeg er ovenud lykkelig over det troede virkelig jeg havde købt katten i sækken!

Hvis man kan det her med alle B&O CRT's så er det jo for vildt! Så kan alle skærmbilleder reddes, og jeg skal lige sige mit var virkelig slemt ;-)

Hvis folk gerne vil have den her guide tilsendt på mail så send mig en besked med jeres mail så sender jeg den til jer. Det er fandme noget alle skal vide og prøve af.

Nu har jeg den perfekte retro skærm :D

Lige til sidst så er lyden jo vanvittig på det her tv! Ved ikke om det er mig som bare ikke har siddet foran et CRT i lang tid men lyden har virkelig den der arkade klang som jeg husker den.

Jeg har også et B&O MX-4000, og er ret interesseret i den guide du taler om, er det en du vil dele?
nerosnerosSkrevet 12/01-13 18:16, rettet 12/01-13 21:54 
Ok jeg har lige fået et rigtigt ærgeligt problem med mit MX4000 og min nye PGM konsol som den flinke Konsolkongen har lavet til mig :-)

Problemet ligger i at skærmbilledet tilsyndeladende stor og flimre helt vildt som på billedet her:

CRT-tråden

Det har førhen været lidt roligere, men øverste del skred ud til venstre og så tilbage igen. En pæn forvrængning så at sige og en smule flimmer var der også.

CRT-tråden

Jeg har simpelthen prøvet alt også tilsluttet det til et lille CRT tv som jeg havde stående oppe på loftet og der var der ingen problemer andet end at hele skærmbilledet var rykket kraftigt til venstre. Så det er altså mit dumme B&O tv som ikke kan finde ud af at fange signalet?

Skal man trykke på en eller anden bestemt knap på Beo4 fjernbetjening eller hvad kan det være. Tv'et har overhovedet ikke noget problem med mine andre konsoller andet end at min PC-Engine Duo ligner composite og den er altså modded om til at kunne bruge RGB! Meget mystisk!

Mine indstillinger i menu'en på min fjernbetjening sidder sådan her:

Sockets:
PL: OFF, AV1: V.TP-1, AV2: V.Aux, S-VHS: Off

Håber virkelig der findes nogle B&O hajer herinde ellers skal jeg til at finde mig et nyt CRT igen :-(
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/01-13 19:27 
Der må være et eller andet problem med sync-signalet. En 1k modstand på sync-linjen ville måske hjælpe, men det er svært at sige.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-13 19:29, rettet 12/01-13 19:30 
Det virker fint på mit Samsung Plasma og med min XRGB.

På det Sanyo CRT jeg har stående var problemet det samme som på Sørens andet CRT. Billedet var perfekt, men alt for langt til venstre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 13/01-13 19:20, rettet 14/01-13 06:42 
Jeg besluttede mig for at finde et Sony Trinitron 29 tommer i stedet for at sidde og få gråt hård over mit B&O ikke ville spille PGM, og så fandt jeg et Sony kv-29x2e i dba idag til 50kr :-)

Nu køre The Killing Blade PLUS helt uden flimmer og skidt! Det ser satme godt ud!

Mit nye Sony crt er møg fedt, men vejer et halvt ton!! Skærmen på det er simpelthen for vild og scanlines...Jeg har aldrig set det så flot som det her! B&O Mx4000 som jeg også har kan ikke hamle op med det her Sony tv!

Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af om det er muligt at rykke med billedet en smule derfor søger jeg en Sony kv-29x2e service manual, men dem jeg har set på Google skal man betale penge for ved ikke om det er normalt, men jeg kunne godt tænke mig sådan en. Så hvis folk derude har en Sony kv-29x2e service manual, eller ved hvor de kan downloades ville jeg blive rigtig glad!
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/01-13 22:12 
jeg tænkte på at købe 2 af de her scart splitter fra ebay til mit B&O crt tv.
Er det helt dumt ?
Har i en bedre ide, eller vil det her virke fint?

Splitter
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ElgenElgenSkrevet 15/01-13 22:30 
De lyder umiddelbart ikke så tossede.
Skriv meget gerne om dine erfaringer med dem.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/01-13 22:49 
ok Bestiller dem så :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 15/01-13 22:52, rettet 15/01-13 22:53 
Check evt. udvalget på avcables:
http://www.av-cables.dk

Nemmere at returnere hvis kvaliteten ikke er som du forventer.
amnesiaamnesiaSkrevet 15/01-13 22:57, rettet 15/01-13 22:59 
Jeg har selv 2 af disse til mit setup. som jeg er rigtig tilfreds med.

http://www.computeruniverse.net/products/90178793/hama-scart-switchbox-4/1.asp

Prisen er ikke den samme, men kvaliteten fornægter sig ikke :-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/01-13 15:12 
TIL NEROS!

Jeg har lige testet i 1-2 timer, mit CRT B&O tv

Jeg sætte min USA snes2 mini til (den som konsolekongen har moddet til mig)
Der flimre mit tv helt vildt lige som dit, prøvet at sætte 50/60 HZ til og fra. uden held.

Sætte så mit pc engine duo til. det virket helt perfekt.

Fandt så alle de kable jeg havde fra snes/N64/gamecube ca 7STK
Alle sammen virket ikke. Jeg glemte jeg havde en snes i box med et guld RBG kabel fra ebay.
Sætte det til og nu virker det?... ved ikke hvorfor de andre ikke virker på et B&O CRT tv ?

Måske du skulle teste det hos dig?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 17/01-13 21:51, rettet 17/01-13 21:53 
ChronoSousa>
Fandt så alle de kable jeg havde fra snes/N64/gamecube ca 7STK
Alle sammen virket ikke. Jeg glemte jeg havde en snes i box med et guld RBG kabel fra ebay.
Sætte det til og nu virker det?... ved ikke hvorfor de andre ikke virker på et B&O CRT tv ?

Godt at høre men det hjælper mig bare ikke så meget desværre. Mit RGB fra min PGM er det fineste og dyreste guld selv det kan B&O'et ikke lide!

Det er ellers noget af et CRT eventyr jeg er kommer ud i. Mit Sony Trinitron har et sindsygt godt billede, MEN min CMVS ser mærkelig ud og står og flimre i farverne på visse spil? Jeg er har også en centimeters overscan på det ikke at jeg kan leve med det, og det kan sikkert laves, men jeg er ved at være død træt af en skærm som ikke vil det ene men godt kan det andet osv.

Derfor er der kun en vej frem og det er en Sony PVM !
Bashful Neophyte
SvovlSvovlSkrevet 17/01-13 22:02 
neros>
Derfor er der kun en vej frem og det er en Sony PVM !

w00t!
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/01-13 22:03 
Hmm surt !
Jeg har ikke testet alle mine konsoler , så håber ikke jeg kommer ud for det samme!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SvovlSvovlSkrevet 17/01-13 22:09 
Jeg er ret begejstret for mit PVM.
Lige nu venter jeg på at jeg modtager et ordentligt hun-SCART -> RGB+Sync BNC kabel med posten.

Jeg har også lige vundet en auktion på en Extron Super Emotia Scan Converter så jeg får mulighed for at koble min Xbox 360, PC eller Dreamcast med VGA til skærmen. Scan converteren laver et VGA i 640x480, 800x600 eller 1024x768 om til et 240p RGB signal. Se evt. her: http://scanlines.hazard-city.de
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/01-13 22:12 
Hvad gav du for den? En skam at den ikke kan gøre det samme med 480i RGB :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 17/01-13 22:43 
Svovl>
Jeg er ret begejstret for mit PVM.

Hvad er det for en PVM model?

Har godt set de der scan convertere på yt jeg ved ikke hvor meget jeg får brug for det, men DC med VGA er nok ikke at kimse af ;-)
Bashful Neophyte
SvovlSvovlSkrevet 17/01-13 22:56 
neros>
Hvad er det for en PVM model?

Det er en Sony PVM 20L4. Der er ikke så meget info om den på nettet, men har fundet en salgsbrochure her: http://www.creativevideo.co.uk/pdf/sony_pvm-14_lseries_brch.pdf
SvovlSvovlSkrevet 18/01-13 07:29 
Konsolkongen>
Hvad gav du for den? En skam at den ikke kan gøre det samme med 480i RGB :/

Jeg gav $25 + $50 i forsendelse.
nerosnerosSkrevet 18/01-13 14:46 
Svovl>
Jeg gav $25 + $50 i forsendelse.

Det er da vist en temmelig god pris!?

Den ser rigtig lækker ud! Sidder der så et udtrækkeligt kontrol panel bag på skærmen eller hva da der ingen er at se foran?
Bashful Neophyte
425 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig