X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forstærker/Surround system


Svar
3of193of19Skrevet 13/12-12 15:54, rettet 13/12-12 15:57 
Jeg overvejer stærkt at investere i et nyt surroundsystem og/med en nogenlunde fornuftig forstærker som jeg kan køre mine konsoller igennem. Mit aktuelle setup med tre-fire maskiner der kører HDMI (Wii U, 360, PS3 og min laptop til tider) er for rodet, og kræver at jeg konstant hiver optiske kabler rundt og jeg kan ikke få surround lyd ud af min Wii U overhovedet da min forstærker kun har HDMI passthrough og ikke kan tage lyden fra. Og når jeg også gerne vil have lidt retro stående klar (Dreamcast med VGA, Saturn, Mega Drive m. RGB Scart, Wii m Component) bliver det helt absurd.

Så jeg søger en forstærker med tre, helst fire HDMI indgange, en HDMI udgang til tv'et, og enten en component indgang/udgang, og en cinch lydindgang (som jeg så hænger lyden fra min SCART switch box til), eller to alm. cinch lydindgange (så kan jeg sætte lyden fra Wii'en direkte i forstærkeren og bruge den anden til SCART maskinerne.

Nogen ideer til overkommelige penge?

rettelse:
Kommer lige i tanke om at al analog stereo lyk kan jeg bare trække igennem tv'et og så ned i forstærkeren, så der er ikke brug for component alligevel; og kun én cinch indgang.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-12 16:48 
Jeg har en Yamaha RX-A1010 som er forbandet lækker på alle tænkelige områder. Den er i år blevet erstattet af 1020-modellen som er en smule kraftigere. Med sådan en løber du i hvert fald ikke tør for indgange lige foreløbig :)

http://www.av-connection.dk/?ML=1386
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig