X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Phantom Pain


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/12-12 09:32, rettet 08/12-12 09:33 
VGAs løb af staben i nat og der blev bla. annonceret et nyt spil ved navn The Phantom Pain fra en Svensk udvikler der hedder Moby Dick Studio.

Folk har allerede reageret med at det må være Metal Gear Solid 5 fordi hovedpersonen har skæg, men folk er heller ikke rigtig kloge...

Anyway, her er reveal traileren:
http://youtu.be/nSfajBs2nyQ
CronossCronossSkrevet 08/12-12 09:44, rettet 08/12-12 09:45 
Men det er Metal Gear Solid 5 :)

En meget skæg joke fra Konami/Kojima - og traileren ser ret fed ud!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/12-12 10:18 
Jamen så må jeg æde min gamle hat, som Michael Pachter der lige inden VGAs sagde at The Walking Dead IHVERTFALD ikke ville vinde Game of the Year. :)

IGN har en artikel med noget dybdeborende analyse af tegnene på at det er Metal Gear V

http://www.ign.com/articles/2012/12/08/the-phantom-pain-metal-gear-solid-v
Bede-xBede-xSkrevet 08/12-12 10:47, rettet 08/12-12 10:47 
Jeg troede lige et øjeblik da jeg så trådens titel, at der var håb om et nyt Vagrant Story. Øv.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-12 10:58, rettet 08/12-12 17:33 
Stregerne der dukker op i logoet til sidst passer med "METAL GEAR SOLID V". Super fed trailer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OlimarOlimarSkrevet 08/12-12 17:28 
Pacther the Anti-Nostradamus!
BeanoBeanoSkrevet 08/12-12 17:41, rettet 08/12-12 17:41 
Hvad betyder det?
OlimarOlimarSkrevet 08/12-12 17:46 
Han failer ofte i sin predictions og som regel sker det modsatte af hvad han siger :P Kender du ikke Nostradamus ?
BeanoBeanoSkrevet 08/12-12 18:19 
Naturligvis. Suk.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/12-12 21:22 
Det virker som et sært tidspunkt for en MGS5 teaser når ground zeroes ikke engang er færdigt endnu. Det virker lidt underligt at Kojima skulle arbejde på 2 main entry mgs spil samtiddigt.

Gad vide om det ikke bare er ground zeroes
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/12-12 03:38 
Hvad nu hvis "V" ikke var "5" men stod for "Vita"?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-12 04:30, rettet 09/12-12 04:36 
Så er det rimelig hidsig grafik de har hevet ud af den, hvis det de viser i traileren er in-game :)

Men det er da en god pointe siden de andre har heddet 1,2,3 og 4.

EDIT: "1" hed det første nu ikke, men i ved hvad jeg mener ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/12-12 10:31, rettet 09/12-12 10:32 
Joystiq opsummerer spekulationerne..
http://www.joystiq.com/2012/12/08/the-phantom-pain-speculation-round-up-metal-gear/

Lyder som et Kojima PR stunt :)
KilroyKilroySkrevet 09/12-12 13:18 
Azzkikr>
Det virker som et sært tidspunkt for en MGS5 teaser når ground zeroes ikke engang er færdigt endnu. Det virker lidt underligt at Kojima skulle arbejde på 2 main entry mgs spil samtiddigt.

Gad vide om det ikke bare er ground zeroes

Spekulationer jeg har læst siger at Ground Zeroes bare er en art prolog til MGS5 (a la Tanker-delen var til MGS2).
Kilroy Was Here
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/12-12 13:32 
Det kunne godt give mening. "Ground Zeroes" kunne ligeså godt være et slags kapitel titel ligesom "The Phantom Pain".
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/12-12 13:50 
Jeg tvivler, de har jo gjort meget ud af at fortælle at ideen bag Ground Zeroes er brug af open world konceptet og at man kan flyve i helikopter til forskellige lande og alt muligt, det ville ikke give ret meget mening hvis det blot var et kort chapter på samme skive som MGS5, det lyder det alt for omfattende til.

Prolog ja, men stadig et selvstændigt spil vil jeg tro.
SumezSumezSkrevet 10/12-12 10:00 
Jeg kan normalt ret godt lide den slags musik, men hold da op det fremgår anstrengt og prætentiøst i sådan en spiltrailer. :)
Hvis det er MGS5 håber jeg de har taget sig sammen, for har sjældent været så skuffet over et spil som MGS4. Synes de formåede at deadlocke historien godt og grundigt i det spil, det må være ret svært at koge mere suppe på den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/12-12 12:12 
Sumez>
Synes de formåede at deadlocke historien godt og grundigt i det spil, det må være ret svært at koge mere suppe på den.

Det var jo sjovt nok også hele ideen med MGS4, få afsluttet solid/liquid sagaen og få ryddet op i alt det rod MGS2 skabte, hvilket spillet formåede fint efter min mening.

Ground zeros og MGS5 er prequels med Big boss, post mgs3/peace walker, men pre-MG givet vis. Der er masser af historie at "koge suppe på" her.
SumezSumezSkrevet 10/12-12 13:04 
Jeg synes bare de burde afslutte hele det historieforløb fuldstændig, og begynde på noget helt friskt. Det ville give en langt bedre historie, alt det andet får sværere og sværere ved at træde vande, når der hele tiden tilføjes flere detaljer i den samme historie i anledning af at skabe en form for spændingskurve til endnu et spil i serien.

At traileren ovenfor handler om pre-MG Big Boss skulle da være underligt, hvis han har mistet sin arm? Det har Big Boss da ikke, har han?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 10/12-12 14:23, rettet 10/12-12 14:30 
Azzkikr>
Jeg tvivler, de har jo gjort meget ud af at fortælle at ideen bag Ground Zeroes er brug af open world konceptet og at man kan flyve i helikopter til forskellige lande og alt muligt, det ville ikke give ret meget mening hvis det blot var et kort chapter på samme skive som MGS5, det lyder det alt for omfattende til.

Prolog ja, men stadig et selvstændigt spil vil jeg tro.

Tjo, måske, men Kojima er godt nok svær at lure. Det kunne ligeså godt være en art mareridt-sekvens som Big Boss har. MGS3 havde jo det der vampyrjagt-spil, som kun optrådte hvis man gemte sit spil i en fængselscelle. Det var i en helt anden spilmotor, men ikke desto mindre havde udviklerne smidt den ind.

En mareridt-sekvens (eller almindeligt vanvid) kunne også forklare visse ting fra traileren.
Som denne her Colonel Volgin-lignende gut:
The Phantom Pain

Eller det her billede fra slutningen, der synes at vise en af Screaming Mantis' dukker:
The Phantom Pain

Sumez>
Jeg synes bare de burde afslutte hele det historieforløb fuldstændig, og begynde på noget helt friskt. Det ville give en langt bedre historie, alt det andet får sværere og sværere ved at træde vande, når der hele tiden tilføjes flere detaljer i den samme historie i anledning af at skabe en form for spændingskurve til endnu et spil i serien.

At traileren ovenfor handler om pre-MG Big Boss skulle da være underligt, hvis han har mistet sin arm? Det har Big Boss da ikke, har han?

Ikke umiddelbart, men i MG2 fik han en cyborg-dragt for at kompensere for de skader han fik under første kamp mod Snake, og inden MGS4 blev hans krop repareret med dele fra Solidus, så det kunne sagtens være at manden mellem Peace Walker og Ground Zeroes/MGS5 kommer til skade. Hell, det kunne være at han mister armen under Ground Zeroes, har PTSD efterfølgende (Phantom Pain) og bliver reddet af sine allieret fra en engelsk/sydafrikansk hospital (se Union Jack på hospitalsvæggen).
Kilroy Was Here
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/12-12 14:35 
Alt det hospitals halløj kunne også sagtens være en sektion inden i open-world spillet. Der er ihvertfald ofte open-world spil der har sektioner der er seperate fra resten af spillet. Ud for det man har set i traileren for Phantom Pain ligger det ihvertfald ikke op til at det nødvændigvis er en særlig lang sektion.
dRxLdRxLSkrevet 12/12-12 09:03 
The Phantom Pain
En solid brun annaconda? Så skulle der ikke være nogen tvivl...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig