X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

2d shooters generelt


Svar
DarklynoonDarklynoonSkrevet 22/07-03 14:10 
selv om det er flere måneder siden jeg købte ikaruga, så har jeg først lige opdaget at ens score endetal ender på det antal credit man har brugt. efterfølgende så jeg også det galt zero gunner 2. Ved nogen hvornår dette feature dukkede op i 2d shooters
Mortal Kombat the mother of all fighting games
1'205 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 05/07-12 09:57, rettet 05/07-12 09:57 
Pink Sweets, som er i samme pakke, virker mere som om det kæler for Garegga-fansne, synes jeg. Jeg har i hvert fald meget svært ved at falde for det. :P MMP er, uanset om man kan finde ud af det eller ej, satans sjovt når først de store guldklumper begynder at rulle, det er altid en positiv ting. :=
Men jeg ville nok stadig tage Futari, DeathSmiles og EspGaluda 2 før man smider pengene efter MMP/PS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 05/07-12 10:03 
Netop, og så lade de andre gro på én. Men faktisk, så vil jeg sige at jeg er blevet ret klar på det lidt besværlige system. Ser det slet ikke som nogen hindring længere, hvilket jeg i dén grad har gjort tidligere.
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 05/07-12 10:04 
Muchi Muchi Pork synes jeg er en af deres bedre udgivelser i 360-tiden. Og så får man lige det andet der med os'.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 05/07-12 10:07 
Sumez>
Men jeg ville nok stadig tage Futari, DeathSmiles og EspGaluda 2 før man smider pengene efter MMP/PS.

Futari er klart 1eren hos mig. EspGaluda 2 er da fedt, men har svært ved at blive fanget af det. Og hvis du anbefaler dét før MMP, bør jeg nok prøve sidstnævnte inden et køb.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ElgenElgenSkrevet 05/07-12 10:52 
PCB eller 360-porten du overvejer?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 05/07-12 11:44, rettet 05/07-12 11:45 
Juggernaut>
EspGaluda 2 er da fedt, men har svært ved at blive fanget af det. Og hvis du anbefaler dét før MMP, bør jeg nok prøve sidstnævnte inden et køb.

Ok, der skal så nok lige tages forbehold for at jeg synes at Esp2 er superfedt.
Scoresystemet bliver superlanghåret hvis man skal spille "hardcore", og der synes jeg det falder fra hinanden, men sætter man sine egne præmisser, og lader være med at gå efter de allermest optimale runs (hvilket er åndssvagt svært), er spillet stadig sjovt. Jeg kan rigtig godt lide banernes opbygning og skudmønstrene, der er meget i stil med Futari.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 05/07-12 12:07 
Elgen>
PCB eller 360-porten du overvejer?

Blot 360 udgaven.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ElgenElgenSkrevet 05/07-12 12:24 
Juggernaut>....men det er ikke helt billigt...

Hvis det er eBay du mener, så prøv i stedet shmups.system11.org-forummet i stedet...der synes jeg tit det er til salg til en rimelig pris...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 05/07-12 13:11, rettet 05/07-12 13:14 
Alf81>
Netop, og så lade de andre gro på én. Men faktisk, så vil jeg sige at jeg er blevet ret klar på det lidt besværlige system. Ser det slet ikke som nogen hindring længere, hvilket jeg i dén grad har gjort tidligere.

Besværligt er ikke ordet :) Det er en smart måde at lokke flere penge ud af folk i en arcadehal. Ellers vil jeg bare kalde det ucharmerende, sygt og ikke mindst broken :)

Det skal lige siges, at PS og Battle Garegga er noget værre end MMP på den front, men godt bliver det aldrig. Ikke engang tåleligt hvis man vil forbi tredje bane.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
JuggernautJuggernautSkrevet 05/07-12 13:30 
Elgen>
Hvis det er eBay du mener, så prøv i stedet shmups.system11.org-forummet i stedet...der synes jeg tit det er til salg til en rimelig pris...

Det er min CO adresse lige i øjeblikket ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 05/07-12 13:59 
Hold da op, tjekkede lige eBay. jeg er glad for at jeg nåede at forudbestille mit MMP/PS da det kom! :O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 05/07-12 14:00 
Hvad er egenlig status på Raiden farcen? Amazon.de har den på listen, men ukendt leveringsstatus.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 05/07-12 14:01 
Lad være med at håbe på noget :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 05/07-12 14:03 
Det har jeg ikke gjort i månedsvis ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ElgenElgenSkrevet 05/07-12 15:08 
Sumez>
Hold da op, tjekkede lige eBay. jeg er glad for at jeg nåede at forudbestille mit MMP/PS da det kom! :O

Jeps...tjekkede også lige...den er dælme højt oppe i pris...er glad for min Limited Edition };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Alf81Alf81Skrevet 05/07-12 15:56, rettet 05/07-12 15:56 
Seriøst, ligger det ikke kun omkring de 600,-? Altså den normale udgave...
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 05/07-12 16:49, rettet 05/07-12 16:50 
Det er også en god del mere end jeg gav ved udgivelsen.
Futari og Esp2, som jo begge er kommet i Platinum, kan fås til noget mere fornuftige priser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 05/07-12 18:53 
CAVE the best !
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 06/07-12 10:12 
KristensenSoUSA>
Besværligt er ikke ordet :) Det er en smart måde at lokke flere penge ud af folk i en arcadehal. Ellers vil jeg bare kalde det ucharmerende, sygt og ikke mindst broken :)

Er det ikke bare at forholde sig til reglerne? ;P Det er alligevel ikke ret mange regler at forholde sig til.
Ting om dét og pis.
spectrespectreSkrevet 06/07-12 10:49 
Raizing spil er for uortodokse til mig. Jeg har svært ved at affinde mig med, at man f.eks. i Battle Garegga skal suicide for at få rank ned, så spillet forbliver på et spilbart niveau.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Alf81Alf81Skrevet 06/07-12 10:54 
Det er dét jeg mener... Er det ikke en ret enkel regel at forholde sig til?
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-12 11:54 
Jeg er enig med KristensenSoUSA og 1up. Spillets regler gør det direkte broken. Glad for at jeg ikke købte det da det udkom og jeg har heller ikke været fristet siden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/07-12 12:07, rettet 06/07-12 12:08 
1up>
Raizing spil er for uortodokse til mig. Jeg har svært ved at affinde mig med, at man f.eks. i Battle Garegga skal suicide for at få rank ned, så spillet forbliver på et spilbart niveau.

Alf81>
Det er dét jeg mener... Er det ikke en ret enkel regel at forholde sig til?

Hvis det ikke bare er et spørgsmål om at spillet af samme årsag bliver så svært at man dør af det, og ranken deraf falder, så har jeg svært ved at forholde mig til hvad der tæller som "suicide".

Ligeså snart ekspertspillere spekulerer på hvornår man skal ofre liv, og det ikke bare gælder om at få ranken op OG overleve for større belønning, så er det altså underligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 06/07-12 12:44 
Alf81>
Det er dét jeg mener... Er det ikke en ret enkel regel at forholde sig til?

Men nu er det jo ikke bare det. I Battle Garegga, som er sygelighedens moder, er der jo blandt andet også din skudfrekvens der får rank til at gå op og powerups og din score og det ultimativt dræbende, at man lige skal huske at slukke spillet efter lidt tid, da ranken måske allerede er for høj hvis du har spillet for godt tidligere. Det er alle syge spil, men skal man endelig vælge et af dem er MMP måske det mindst dårlige af dem, da man i det mindste må score point som det passer en.

Battle Garegga, Ibara, Pink Sweets og Muchi Muchi Pork er alle løgspil af værste skuffe, hvis man gerne vil have kage på hele skærmen igen og igen.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-12 12:52 
løgkage
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 06/07-12 13:49 
Jeg har det fint med det.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 06/07-12 13:57 
Nogen der har prøvet Ibara Kuro? Score-systemet i den udgave har vist undgået de værste Yagawa-krumspring.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 06/07-12 16:17, rettet 06/07-12 16:18 
Jeg synes at både Garegga, Ibara, PS og MumseMumsePatteGrise allesammen er læææækre };-P
Både bacon og store patter i samme spil; så bliver det ikke meget bedre...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 06/07-12 16:56 
Menes der virkelig at Battle Garegga er et ringe spil? Det er ellers anset for at være en af de holy grails indenfor genren mig bekendt. Det er vel bare at følge spillets regler :-)
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 06/07-12 22:00 
neros>
Menes der virkelig at Battle Garegga er et ringe spil? Det er ellers anset for at være en af de holy grails indenfor genren mig bekendt. Det er vel bare at følge spillets regler :-)

Ja, jeg mener ubetinget at Battle Garegga er et dårligt spil. Det med at følge spillets regler er i sagens natur et dårligt argument fordi man som almindeligt menneske i udgangspunktet ingen chance har for at gennemskue dem. Eksempelvis at man har lavet power ups for at man som spiller skal undgå dem...
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
ElgenElgenSkrevet 06/07-12 22:07, rettet 06/07-12 22:09 
KristensenSoUSA>...Eksempelvis at man har lavet power ups for at man som spiller skal undgå dem...

Hvorfor er det anderledes end shmups hvor man får extra point for IKKE at bruge sine smartbombs...det synes JEG virker som en lige så 'unaturlig' regel...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
spectrespectreSkrevet 06/07-12 22:22 
Jeg synes ikke at Battle Garegga er dårligt. Det er bare ikke noget for mig, men det er mest pga. at det er så svært at se projektilerne.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 06/07-12 22:58 
Elgen>
Hvorfor er det anderledes end shmups hvor man får extra point for IKKE at bruge sine smartbombs...det synes JEG virker som en lige så 'unaturlig' regel...

Du kan da i det mindste se, at du får nogle point for alt hvad du har i overskud. Hvis der er bare en eneste Sherlock Holmes der har kunne regne ud ved blot at spille Battle Garegga og uden at læse om rank systemet, at det er en god idé ikke at skyde for meget og ikke tage power ups og begå selvmord med jævne mellemrum, så er alt gjort til skamme.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 06/07-12 23:00, rettet 06/07-12 23:01 
Elgen>
Hvorfor er det anderledes end shmups hvor man får extra point for IKKE at bruge sine smartbombs...det synes JEG virker som en lige så 'unaturlig' regel...

Altså det med at skulle undgå power ups er heller ikke noget jeg bryder mig særligt meget om skal det lige siges!

Derimod synes jeg faktisk det giver meget mere mening angående et ikke brug af smartbombs i shmups, da jeg ser det som en sidste udvej ud af kugleregnen. Kan man gennemfører banen uden brug af smartbombs er man i sagens natur en hverdags helt, og det skal belønnes :-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 06/07-12 23:16 
KristensenSoUSA>
Det med at følge spillets regler er i sagens natur et dårligt argument fordi man som almindeligt menneske i udgangspunktet ingen chance har for at gennemskue dem.

Overvej lige den udtalelse igen og overfør den til andre spil du bryder dig om.
Ting om dét og pis.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 06/07-12 23:19 
Jeg bider på. Hvilke spil mener du eksempelvis?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Alf81Alf81Skrevet 06/07-12 23:19, rettet 06/07-12 23:20 
Vel nærmest alle?
Ting om dét og pis.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 06/07-12 23:23 
Og du er helt med på, at det er en udtalelse du skal sætte i forhold til Battle Garegga som spiller?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
spectrespectreSkrevet 24/08-12 09:11 
Ser ud til at Cave udgiver det nye DoDonPachi Saidaioujou til XBOX 360 til foråret 2013

Link...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 24/08-12 09:59 
It combines classic shmup shooting with dress-up elements.

Ok.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/08-12 12:00 
1up>
Ser ud til at Cave udgiver det nye DoDonPachi Saidaioujou til XBOX 360 til foråret 2013

Er ikke så meget at køre over det spil som andre CAVE spil, syntes bare det ligner det sidste Dodonpachi :=/ Men skal da have det.
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 24/08-12 12:08, rettet 24/08-12 12:09 
Synes nærmest ikke det ligner et Cavespil. Men glæder mig da sindssygt meget alligevel.
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/08-12 12:34 
Okay, syntes da der er meget CAVE over det IMO. Hvordan tænker du det ikke minder om CAVE, eller hvad man nu siger :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 24/08-12 12:40 
Cave er sådan noget med små manga-piger, ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/08-12 12:41 
Heldigvis(IMO) ikke altid, hehe :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
spectrespectreSkrevet 24/08-12 14:05 
Hvad jeg har set af gameplay videoer, så ligner det DDP DFK bare uden bullet cancel når man bruger Hyper. Har ikke helt gennemskuet hvordan de forskellige outfits spiller ind?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
spectrespectreSkrevet 27/08-12 09:13 
Fandt en XBOX 360 announcement trailer fra 2012 Akihabara Festival Event

Link...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
nerosnerosSkrevet 14/10-12 11:51 
Ser meget godt ud.

XYX - Indie Shmup Game
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 14/10-12 13:24 
Mangler bare et godt soundtrack :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/12-12 13:56 
Vil bare lige nævne at Blazing Star findes til ca. 7kr lige nu til Smartphone.
Hoid to colony C05 where the computer is...
1'205 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig