X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

2d shooters generelt


Svar
DarklynoonDarklynoonSkrevet 22/07-03 14:10 
selv om det er flere måneder siden jeg købte ikaruga, så har jeg først lige opdaget at ens score endetal ender på det antal credit man har brugt. efterfølgende så jeg også det galt zero gunner 2. Ved nogen hvornår dette feature dukkede op i 2d shooters
Mortal Kombat the mother of all fighting games
1'205 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 09/05-11 10:36 
Psikyo blev dannet af de folk der lavede Aero Fighters serien. Jeg kan dog ikke helt få det til at stemme overens med at Aero Fighters 2 og 3 er fra hhv. 94 og 95, mens Psikyo blev dannet allerede i 92/93. Måske har de kun lavet 1'eren?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 09/05-11 18:36 
Sumez>
Psikyo blev dannet af de folk der lavede Aero Fighters serien.

Aha ok det giver god mening eller også gør det ikke..
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 09/05-11 20:25 
Ligesom dig :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 09/05-11 20:48 
Hehe :-)

Tror sku jeg skriver Aero Fighters 2 på min MVS liste til næste måned.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 24/05-11 08:22 
Radiant Silvergun er kommet på xbox360achievements.org
http://www.xbox360achievements.org/game/radiant-silvergun/achievements/

Kan slet ikke finde nogen release dato, men hvis spillets achivements er offentlige nu, må det da være lige på trapperne!?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 24/05-11 08:32 
Naaaasjs, vil bare håbe at Saturn versionen falder så, for den vil jeg stadig gerne eje };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 24/05-11 08:38 
Den er faldet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 24/05-11 09:29 
Det ved jeg...mente falder mere };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 24/05-11 10:38 
Elgen>
Naaaasjs, vil bare håbe at Saturn versionen falder så, for den vil jeg stadig gerne eje };-P

Ja det ville være super fedt! Jeg glæder mig til at prøve det.
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/05-11 16:27 
Fedt soundtrack og temaet er sejt, men grafikken er ikke lige så flot :=/

Eschatos
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 30/05-11 21:33 
Til gengæld har jeg kun hørt at det skulle være rigtig godt - jeg overvejer stadig stærkt at købe det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/05-11 21:53 
Ok gad godt der var en demo, man lige kunne prøve. Ellers hvis det falder så kan købe det. Eller træf, har Elgen ikke alle shmups til 360 :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 27/06-11 13:37 
Jamestown er ude, er der nogen der har spillet det? Jeg har hørt meget godt om spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 27/06-11 13:52 
Findes det ikke kun til PC?
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 27/06-11 14:00 
Jo, det er grunden til at jeg ikke har spillet det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/07-11 07:40 
Er det US versionen af Grind Stormer man skal gå efter, og er det ikke noget med at US versionen har to game modes?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 06/07-11 08:18 
US versionen har i hvert fald to modes, hvis vi snakker Genesis/MegaDrive-udgaven (hvor den ene er US mode og den anden er JAP mode). Det kan både skiftes via settings og ved at ændre region på sin MD.

Jeg troede Jap-versionen også havde denne mulighed, men har kun US selv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-11 08:35 
Det har JAP-versionen (V-V eller V Five om man vil) også.

http://segagagadomain.com/megadrive3/vv.htm
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/07-11 08:37, rettet 06/07-11 08:38 
Jeg har dog erfaret af jap-versionen er noget dyrere, men der er ingen reel forskel på dem.
Jeg skal nok have mit med på SSKT7 :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-11 08:47 
Det er også lige før jeg vil sige at US coveret er ligeså pænt :) Jeg tror selv jeg køber US engang.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/07-11 08:53 
Det skulle ellers være pga. coveret jeg købte den japanske. Er ikke vild med det grønne "slime"-logo, og den store fede røde "GENESIS"-stribe ned i siden.
Men hvis jeg skulle bruge mange penge på det spil, skulle de gå til arcade PCB'et, det er bare temmelig pebret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-11 08:55 
Men det er fandeme også et meget pænere spil. Grind Stormer på MegaDrive er noget af det tørreste jeg har set køre på maskinen :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/07-11 08:59, rettet 06/07-11 09:01 
Jeg synes nu det er ret flot når man ser det in action, men arcade-versionen er jo generelt super-90'erlækker på en måde MD aldrig ville kunne følge med. - i hvert fald ikke uden en tate-mode, hvilket ikke var super normalt dengang.

Men mere vigtigt er det IMO en af de absolut bedste shooters jeg har prøvet på en 16-bit konsol, omend djævelsk svært.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 06/07-11 10:29 
Konsolkongen>
Men det er fandeme også et meget pænere spil. Grind Stormer på MegaDrive er noget af det tørreste jeg har set køre på maskinen :(

WHAT!?
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-11 12:01, rettet 06/07-11 12:01 
Det er pisse grimt og lyden er også helt ad H til. Punktum :)

Men det spiller rigtig godt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 06/07-11 16:44 
Sumez>
Jeg har dog erfaret af jap-versionen er noget dyrere, men der er ingen reel forskel på dem.
Jeg skal nok have mit med på SSKT7 :)

Ja Jap versionen er næsten dobbelt så dyr. Så jeg køber nok US/Genesis versionen. Desuden kan jeg spille det i Jap også hvis jeg skifter region.

Spillet starter sløvt op på grafik siden, men i de senere levels synes jeg spillet opper sig gevaldigt! Det er et fedt spil på Megadrive. Toaplan når det er bedst.

Der er heller ingen Tate på Megadriven?
Bashful Neophyte
spectrespectreSkrevet 07/07-11 07:54 
Deathsmiles kan findes på app store nu

http://itunes.apple.com/us/app/deathsmiles/id429870273?mt=8
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
spectrespectreSkrevet 07/07-11 07:58 
sidst i juli starter den årlige turnering på shmups.com. Vi har 1 plads tilbage på Team Denmark hvis nogen har lyst til at lege med? Vi er ikke super hardcore, men det er en sjov turnering hvor man kommer til at opleve nogle titler man ikke umiddelbart kender eller har spillet særligt meget.

du kan læse mere i den danske tråd her:
http://spille-maskiner.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=5567

tilmelding på shmups.com her: (kræver bruger til forum)
http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=1&t=37306
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
spectrespectreSkrevet 14/07-11 07:11 
der går rygter om at RSG (Rising Star Games, dem der udgav Deathsmiles i EU) udgiver DoDonPachi Dai-Fukkatsu Black Label til XBOX 360 d. 15. oktober i år.

http://xbox-mag.net/article23360.html?refresh=1#ixzz1RzIIOWeg
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 14/07-11 08:27, rettet 14/07-11 08:27 
Hvor kommer de rygter fra? Jeg er ikke "så god" til fransk.

ALT peger på at de udgiver enten DeathSmiles 2, Akai Katana eller DDPDFKBL (eller flere af dem, hvis vi er heldige) i løbet af året, det har de længe hintet meget kraftigt, og det var meningen de skulle være kommet med en udmelding her i juni, men der er åbenbart kommet problemer der gør at de ikke kan melde noget ud endnu.

Hvis der nu er fastsat en udgivelsesdato på 15. oktober, kunne jeg forestille mig at deres udmelding kommer allerede i dag eller en af de næste dage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 14/07-11 08:58 
1up>Take the translation rather generally.

Friend to shmuper, I smell you very quivering with glow. You can the being because if they believe the site of the Belgian wholesaler CLD, Dodonpachi Dai Fukkatsu would arrive in our lands on October 15th of this year. One of the references of the danmaku would leave therefore Japan, with as editor a certain Rising Star Games.

They will wait consequently that the editor expresses himself but the possibility of seeing this game disembarking with us would have nothing amazing. Representative for the edition of Deathsmiles in Europe (who knew a small success), Rising Star Games is solicited for several months by all community of the amateurs of shoot' em up who claims Dodonpachi Dai Fukkatsu more than quite other.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
spectrespectreSkrevet 14/07-11 08:59 
Jeg håber virkeligt at Akai Katana kommer til EU. Synes det er en af de mest interessante titler CAVE er kommet med indenfor nyere tid.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 14/07-11 09:11, rettet 14/07-11 09:12 
Hmm, der står ikke noget om Black Label. - der er jo to forskellige DFK-spil, men man kan håbe at RSG formår at samle alle udgaver af spillet i én pakke, som de gjorde med DeathSmiles.

Af de tre spil er DFK BL nok det jeg helst ville have, alene pga. Ketsuipachi-delen, og selvom Deathsmiles IIX ser rimelig tamt ud, skulle det være et rigtig godt spil. Akai Katana er superflot, og virker godt, men jeg må indrømme at jeg aldrig klikkede med scoresystemet fra demoen, det virker alt, alt for abstrakt. Måske spillets anden mode er mere min smag.

Jeg synes dog der er rigtig meget der tyder på Akai Katana - RSG har selv postet hints om udgivelse i både DFK og Akai Katana-trådene på deres eget forum, men virker mest "lovende" i den om Akai Katana.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 14/07-11 10:16 
Jeg tager intet for givet. Ihvertfald ikke før jeg hører om et rent faktisk køb. Raiden Fighters Aces er jo et skolebogseksempel herpå.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 26/07-11 10:24, rettet 26/07-11 15:34 
Legenden om RFA fortsætter... Der går rygter (igen er det Amazon der "taler over sig") om at PQube har planer om at udgive spillet nu. Det eneste der gør at der muligvis kan være noget om rygtet er at PQube ikke før har været omtalt i forbindelse med spillet, og et eller andet sted "må" det jo komme fra... i hvert fald hvis man er meget naiv og optimistisk :D

De har tidligere udgivet Guilty Gear og BlazBlue.

2d shooters generelt

EDIT: PQube har slået rygtet i jorden - deres navn er åbenbart havnet på alle TradeWest titler på Amazon.co.uk ved en fejl.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 26/07-11 21:42 
Giga Wing, godt eller dårligt?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/07-11 21:55 
Jeg ved godt, at jeg har en vane med at udtale mig om ting, jeg ikke ved en hujende fis om. Men nu gør jeg det alligevel igen:

Efter min mening har Giga Wing alt det, der skal til, på nær lige det der ekstra, som kunne gøre det særligt. Det er spilbart, men man glemmer det hurtigt igen.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 26/07-11 22:12, rettet 26/07-11 22:13 
Til gengæld er 2'eren så lækker at se på at det næsten er lige meget hvordan den spiller :P
Har det endelig på vej i posten efter at have ønsket det siden jeg så det første gang til Konsoltræf et-eller-andet-før-vi-hed-Play:Right :)

Om det så er spilbart, forholder jeg mig til når jeg endelig modtager det...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/07-11 22:17 
Det er i hvert fald rent kaos, når man spiller 4-player :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-11 22:39 
neros>
Giga Wing, godt eller dårligt?

Køb. Killer Bean forklarer faktisk rigtig godt hvad jeg også tænker om spillet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/07-11 03:06 
Ja, jeg er også enig. Som fan af genren skal man helt sikkert eje det, og nyde det, så længe det er sjovt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/07-11 04:45 
Jeg ved ikke hvor god den er i forhold til Dreamcast versionen, men jeg har selv købt Gigawing opsamlingen til PS2 og den er ikke voldsomt dyr.
nerosnerosSkrevet 27/07-11 07:30 
Det bliver nok til DC da jeg har i sinde at begynde at samle lidt at de gode titler ind til dyret igen. Sådan helt rigtigt ;-)

Første spil på programmet bliver Fast Striker helt uden tvivl.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 27/07-11 08:17 
Det er også billigt nok, direkte fra producenten. :)
Fik det ind ad døren her for et par dage siden, men har ikke fået spillet det endnu, da min bedre halvdel har kabret fjernsynet.
Irriterende nok passer det ikke sammen med de andre DC-spil på hylden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 02/08-11 17:00, rettet 02/08-11 17:19 
Microforum har annonceret Radiant Cutegun: The Horizontal Scroller, som de nøjes med at kalde Kyotokei. Det kommer på WiiWare den 11/8. I første omgang kun i USA.

Stilen virker sådan lidt både-og, men gameplayet ser umiddelbart interessant nok ud, og som sagt inspireret af Treasures spil.

Trailer og screens:
http://www.kyotokei.com/

Mere info:
http://playnintendoparko.blogspot.com/2011/08/microforum-announces-kyotokei-will.html

EDIT: Det er jo Ikaruga, det minder om :/
Alf81Alf81Skrevet 02/08-11 17:03, rettet 02/08-11 17:04 
Det tog mig ikke længe at danne en mening ;P
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 02/08-11 17:06, rettet 02/08-11 17:07 
Jeg synes vesterlændinge skal holde op med at prøve på at lave noget der ligner Japan. :S

Spillet ligner et amatøragtigt forsøg på at kopiere Ikaruga - det ud som om det er meget solidt lavet og med hjertet på rette sted, men superophidsende ser det ikke ud.
Baggrundende er ret fede. Forgrunden ligner Touhou.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 02/08-11 17:16 
Ja, det er da selvfølgelig Ikaruga, det minder om. Ferie! Nu!
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 02/08-11 18:32 
Alf81>
Det tog mig ikke længe at danne en mening ;P

Heller ikke her!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
ElgenElgenSkrevet 02/08-11 18:41 
To ord: Nej tak! };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
1'205 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig