X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

2d shooters generelt


Svar
DarklynoonDarklynoonSkrevet 22/07-03 14:10 
selv om det er flere måneder siden jeg købte ikaruga, så har jeg først lige opdaget at ens score endetal ender på det antal credit man har brugt. efterfølgende så jeg også det galt zero gunner 2. Ved nogen hvornår dette feature dukkede op i 2d shooters
Mortal Kombat the mother of all fighting games
1'205 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 02/03-11 08:11, rettet 02/03-11 08:11 
Jeg har faktisk haft kig på Dragon Breed længe (blev helt glad da du nævnte det), men det er ikke lige til at finde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 02/03-11 08:15, rettet 02/03-11 08:22 
Jeg mindes at ha' set pcb'et til salg for nyelig på eBay...skal nok holde udkig, men kunne også godt selv tænke mig det; er selv ret vild med både R-Type-kloner og drager };-)

EDIT: Fået kigget lidt mere på youtuben og ikke mindst hørt musikken og lydene, fooook, me wants!!!! };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 04/03-11 08:29, rettet 04/03-11 08:30 
Raiden Fighters Aces får efter sigende snart en endegyldig release-dato. JoWooD er som bekendt gået fallit, og udgiver ikke spillet, men Tradewest Games SAS overtager det, og lover at den næste dato bliver seriøs...
edit: Kan se at Tradewest var involveret med spillet i forvejen, så ved ikke hvad forskellen er, men i hvert fald burde der ske noget nu...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/03-11 16:11 
Hvilke shooters til PS2 har den bedste arkadeport? Hvis man kan sige det sådan ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 06/03-11 16:15 
Dai-Ou-Jou og Espgaluda skulle begge være ret gode så vidt jeg hører.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/03-11 16:34, rettet 06/03-11 16:36 
Jeg har selv Dai-Ou-Jou, men synes det ser lidt grimt ud. Det kan da umuligt se sådan ud på arkaden også? Det er ihvertfald ret godt med de spil som kan køre i 60hz alt andet ser ret lortet ud på mit TV må jeg indrømme.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/03-11 17:25 
Du skal ind i options og ændre spillet til TATE og 240p før det ser perfekt ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 06/03-11 19:25, rettet 06/03-11 20:03 
Yes det er jo nok den bedste måde at vise spillet på :-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/03-11 19:43, rettet 06/03-11 19:44 
Elgens tagline siger det hele :)
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 06/03-11 19:47 
Hehe, og samtidig en slet skjult reference til middelmådigt C64-SK8'er-spil, med et übersejt soundtrack };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 11/03-11 11:48, rettet 11/03-11 11:48 
Hvilket Mercs spil er bedst på konsol? Jeg husker det fra arkaden, og det var et dejligt spil. Det findes vist i en arkade perfekt version på Capcom's Generation 4 til Saturn og så er det vist også noget med en Megadrive port med noget ekstra halløj så vidt jeg kan forstå ;-)
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 11/03-11 12:05 
Jeg bemærkede ikke noget, da jeg spillede det på Capcom Classics Collection vol. 1, men jeg var heller ikke hardcore til det back in the day.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-11 12:11, rettet 11/03-11 12:11 
neros>
Hvilket Mercs spil er bedst på konsol? Jeg husker det fra arkaden, og det var et dejligt spil. Det findes vist i en arkade perfekt version på Capcom's Generation 4 til Saturn og så er det vist også noget med en Megadrive port med noget ekstra halløj så vidt jeg kan forstå ;-)

Det er rigtigt. Saturn versionen er arcade perfekt og kan TATE's. MegaDrive versionen skulle have nogle ændringer lavet af SEGA, men det skulle være en meget god version også.

http://segagagadomain.com/megadrive4/senjou2.htm
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 11/03-11 12:19, rettet 11/03-11 12:26 
Det lyder satme lækkert til Megadrive :O

Sejt at spillet kan Tate's i Saturn versionen.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-11 12:32 
Alt kan TATE's på Saturn.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 11/03-11 12:35 
Konsolkongen>
Det er rigtigt. Saturn versionen er arcade perfekt

Kan man spille tre? Nej?

Er der taget hensyn til CPS-opløsningen? Nej?

Arcadeperfekt? ... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-11 12:40, rettet 11/03-11 12:41 
RJK>
Kan man spille tre? Nej?

Jo man kan... :)

Er der taget hensyn til CPS-opløsningen? Nej?

Arcade-------------------------------Saturn
2d shooters generelt2d shooters generelt

Arcadeperfekt? ... :)

Der er vidst ikke meget galt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 11/03-11 13:10, rettet 11/03-11 13:18 
Måske, men nu betyder "perfekt" jo også "slet ikke noget galt", så...

Derudover er pointen med CPS-opløsning jo stadig, at det ikke ser sådan dér ud i virkeligheden (altså som venstre billede). Det er en begrænset emuleret udgave og ikke som det skal være.

EDIT: Æsken påstår to player, men jeg kan se manualen siger tre player, så det er jo altid noget :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 11/03-11 13:16 
Så den er arcadeikkemegetgalt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 11/03-11 13:19, rettet 11/03-11 13:22 
Det normalt brugte begreb er vist "nær-arcadeperfekt".

Som i fx "nær-død" og "død" er det to meget forskellige ting ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-11 13:45 
RJK>
EDIT: Æsken påstår to player, men jeg kan se manualen siger tre player, så det er jo altid noget :)

Altså med mindre der er fejl i dit cover så passer det ikke.
2d shooters generelt

Om det er den forfærdelige 386x224 Capcom CPS-opløsning eller ej gør mig ikke en fis. Jeg kan kun se det som positivt at de beskærer den til noget normalt frem for at skalere eller andet grimt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 11/03-11 13:55 
Det er PS1-versionen jeg har og kiggede på. Jeg lyver altså ikke :)

Om du foretrækker beskårede billeder er jo sådan set sagen irrelevant ift. om konverteringen er arcadeperfekt eller ej. Nogen foretrækker også at se biograffilm i pan & scan, men det gør jo ikke formatet "biografperfekt" :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-11 14:02 
Men nu gik snakken jo på Saturn versionen... :)

Arcadeperfekt i forhold til Saturnens max opløsning. "Saturnperfekt" er den korrekte betegnelse så ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 11/03-11 14:21 
Jeg antog at en emulering/konvertering udgivet i samme tidsrum til to så ens konsoller nok var samme kode :) Men de understøtter jo så åbenbart også multitaps begge to. Det er bare coveret på PS1-udgaven der fejlinformerer.

Jeg diskuterer jo ikke kvaliteten af den Saturn-konvertering. Jeg diskuterer brugen af begrebet "arcadeperfekt". Det har historisk været misbrugt i årtier, til at lyve og overdrive. Dét er der ingen grund til at gentage. Så jeg brokker hver gang jeg ser nogen misbruge det :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 11/03-11 14:22, rettet 11/03-11 14:22 
Omvendt, hvis man skal være så pernittengryn, så findes "arcadeperfekt" jo ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-11 14:24 
Jeg forstår udmærket hvad du mener og du har desværre ret. Derfor det nye og bedre ord "Saturnperfekt", som bruges om CPS konverteringer der spiller som de skal, men i en mere normal opløsning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 11/03-11 15:59, rettet 11/03-11 16:01 
Sumez>
Omvendt, hvis man skal være så pernittengryn, så findes "arcadeperfekt" jo ikke.

Det har ikke noget med pernittengryn at gøre - det er bare at holde fast i hvad ordet betyder, og ikke devaluere dets værdi.

Derudover er mit indtryk da at de fleste DC-ports af Naomi-spil er arcadeperfekte. Vel generelt gældende for arcadespil der kører på konsolhardware, og ikke har fået noget tilføjet i hjemmeudgaverne til samme konsol.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 14/03-11 08:54 
Raiden Fighters Aces står nu til 1. juli på Zavvi. Så har vi da i hvert fald rundet et år efterhånden, har vi ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 14/03-11 09:57, rettet 14/03-11 09:59 
Jeg har et svagt punkt for Giga Wing og har brugt rigtig mange timer på det. Det der gør spillet specielt for mig er Reflect Force, der giver langsomme individer som mig en mulighed for at overleve kugle helvedet.

En af de ting der irriterer mig er dog den dynamiske sværhedsgrad, som gør at jo bedre du er, jo sværre er spillet.
Det bliver så vildt med alle de kugler, så jeg troede at det var umuligt at klare.. Lige indtil jeg faldt over videoen med en der går igennem spillet uden at dø.

Han begår selvmord til at starte med, bevidst for at hive sværhedsgraden ned, ellers perfekt run.. Der er sgu nogen vilde undvigelser.

Erectum Fooooooooorce!..... Mad Skills
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 14/03-11 10:04, rettet 14/03-11 10:04 
Hulle>
Han begår selvmord til at starte med, bevidst for at hive sværhedsgraden ned, ellers perfekt run.. Der er sgu nogen vilde undvigelser.

Præcis det største problem jeg har med dynamic rank! Der er mange gode idéer i det, men det bør virkelig være noget der er forbeholdt ekspert-spillerne, og ikke noget der gør spillet nærmest umuligt for de fleste dødelige, og så bør det være tilstræbet at spille på et højt rank for en god score, i stedet for som i de fleste Yagawa-titler, hvor en optimal strategi involverer at undgå power-ups og gøre selvmord på de rigtige tidspunkter! Det er simpelthen for dumt, IMO. Især når vi (som det ofte er tilfældet) har at gøre med et ellers rigtig godt spil.

Læs f.eks. strategiguiden til Pink Sweets her:
http://shmups.system11.org/viewtopic.php?t=18189
Stage 1: Immediately raise your Shot frequency to #15 or #20 and kill yourself right at the first enemy that comes on screen. Get the Special Power Up throughout the stage and do not collect any Rose Hip item. Milk the Midboss for type 3 bullets. Fulfill the Special Power Up requirement, so that the first item that appears in Stage 2 is a Special Power Up.

Retarderet. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 14/03-11 10:38 
Jeg er uhyggeligt enig i hvad du skriver!

Men når der er tale om, at flere spil rent faktisk ikke kan gennemføres, hvis man ignorerer rank systemet, er jeg ikke sikker på jeg længere vil kalde det gode spil.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 14/03-11 10:48, rettet 14/03-11 10:51 
Skal vi sige "potentielt rigtig godt spil" i stedet, så? :)

Jeg forstår ikke at alle spil (med rank) ikke bare følger rank-systemet i DeathSmiles! Der er vel ikke noget i vejen for at man SELV kan vælge at spille med høj udfordring hvis man mener man er god til spillet (og den kan selvfølgelig sagtens gå meget højere end DS's normale rank 3) - At det så kun er en score-mæssig fordel at spille på høj rank gør så derudover at systemet faktisk er relevant, i stedet for bare at være en forhindring for alle spillere, som skal omgås på bizarre måder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/03-11 14:57 
Sumez>
Læs f.eks. strategiguiden til Pink Sweets her:
http://shmups.system11.org/viewtopic.php?t=18189
Retarderet. :\

Præcis derfor jeg har droppet ideen om at anskaffe mig MMP/PS :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/03-11 15:04 
Jeg havde en eller anden underlig idé om at MMP var et Ikeda-spil, men de er begge to Yagawa, så ærgrer mig også lidt, men har kun hørt at de skulle være rigtig gode begge to, så nu må vi se...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 14/03-11 16:46 
Konsolkongen>
Præcis derfor jeg har droppet ideen om at anskaffe mig MMP/PS :(

Det er jo også en guide til arcadeversionen. Arrange-mode i 360-udgivelsen er anderledes, og jeg synes den fungerer rigtig godt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 14/03-11 16:51 
Hvad skal man udlede af den information? :)
At rank-systemet er blevet tilsidesat i arrange eller bare, at du godt kan lide spillet?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 14/03-11 16:53 
PS Arrange er eftersigende noget af det bedste i pakken, sammen med Matsuri-udgaven af MMP.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 14/03-11 16:57 
Kristensen>
Hvad skal man udlede af den information? :)
At rank-systemet er blevet tilsidesat i arrange eller bare, at du godt kan lide spillet?

Jeg kan godt se din smiley, men er du ikke lidt for fjendtligt indstillet? Er det nu et kæmpe problem, hvis jeg finder arrange-mode i 360-udgaven af Pink Sweets underholdende?

Jeg har ikke læst meget om hverken MMP eller PS, så jeg ved ærligt talt ikke hvad du mener med rank-system, i denne sammenhæng. Jeg kan bare godt lide de to arrange-modes i den pakke. De normale udgaver finder jeg uinteressante til sammenligning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 14/03-11 17:19 
Det var nu ikke min intention at være fjendtlig!
Det var mere for afdække på hvilken baggrund du udtalte dig. Du kunne eksempelvis have haft ny viden om arrange mode der kunne gøre Bearking interesseret i spillene igen. Desværre lyder det som om du slet ikke er på bølgelængde med den problematik Kongemartin ser.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 14/03-11 18:01, rettet 14/03-11 18:05 
Hvis jeg ikke husker helt galt er Naiera også rigtig glad for Battle Baregga, så der er nok en smagsforskel der er til at føle på her, men jeg vælger i hvert fald selv at imødegå PS med åbent sind, når jeg engang om 1000 år endelig får spillet. :P Har læst om mange, der er blevet meget positivt overrasket over PS/PS Arrange, selvom de købte pakken for MMP.
Der kan jo sagtens være et rank-system i spillet selvom det ikke er helt så retarderet som i arcade-udgaven.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 14/03-11 20:29 
Ja, jeg er ret glad for Battle Garegga. Det er et af de få ikke-Cave shmups jeg stadig synes om, og kunne finde på at spille.

Jeg forventede intet af Pink Sweets, men blev yderst positivt overrasket af Arrange mode. Arcade var OK, men, som nævnt, uinteressant sammenlignet med Arrange.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 14/03-11 21:02 
Akai Katana er iøvrigt også et Yagawa spil... nok det der primært holder det fra at være en efterfølger til Progear
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 14/03-11 21:07 
Ja, jeg prøver at holde forventningerne på et realistisk niveau...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 14/03-11 21:55 
Mange ting tyder på at Akai Katana kører samme rank-system som andre Yagawa spil. I de 1CC playthroughs der er oppe på Youtube, er der masser af selvmord med :)
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/03-11 22:00, rettet 14/03-11 22:52 
:( Det er ikke så dyrt at købe shooters til 360'eren når det alt sammen er sådan noget...

EDIT: Ikke
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 14/03-11 22:07, rettet 14/03-11 22:08 
Sumez>
Der kan jo sagtens være et rank-system i spillet selvom det ikke er helt så retarderet som i arcade-udgaven.

Men hvem siger det ikke er det? Jeg har et enormt behov for at høre, at det ikke er det samme. At man ikke skal begynde med at smide sine liv i grams for at have en chance for at komme rigtig langt i spillet. At man ikke skal have styr på sin skudfrekvens. At man godt må bruge sit skjold. At man må tage de power ups man har lyst til osv.

Og lige hvad angår Battle Garegga, så har jeg også være svært glad for det, men igen, når man læser hvordan man skal spille det for at have en chance om at gennemføre det, så forsvinder det sjove.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 14/03-11 22:28 
Alf81>
Mange ting tyder på at Akai Katana kører samme rank-system som andre Yagawa spil. I de 1CC playthroughs der er oppe på Youtube, er der masser af selvmord med :)

Dammit, hvordan kan han få lov til det. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 14/03-11 22:36, rettet 14/03-11 22:43 
Tror der er ret mange der finder hans spil meget spændende. Der er jo' ikke difficulty gage på arcadeversionerne, og folk der rigtig nørder ud i den slags spil, har garanteret en fest med at finde ud af den rette strategi osv.
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 15/03-11 02:15, rettet 15/03-11 02:16 
Alf81>
Mange ting tyder på at Akai Katana kører samme rank-system som andre Yagawa spil. I de 1CC playthroughs der er oppe på Youtube, er der masser af selvmord med :)

Og så dog... Nu har jeg set et par playthroughs og faktisk begår de fleste kun selvmord i første bane, og andre overhovedet ikke. De der gør, tror jeg gør det pga at man på den måde hurtigere kan få sin 'E' gage fyldt. For mig at se, minder det måske på mange måder om ESPGaluda.

Derudover ser det absolut heller ikke ud til at man skal tænke på sin skudsekvens. Power-ups er der intet af.

Måske ser det hele ikke så skidt ud for Kasper og Martin alligevel :)
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-11 02:21 
:D
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'205 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig