X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

2d shooters generelt


Svar
DarklynoonDarklynoonSkrevet 22/07-03 14:10 
selv om det er flere måneder siden jeg købte ikaruga, så har jeg først lige opdaget at ens score endetal ender på det antal credit man har brugt. efterfølgende så jeg også det galt zero gunner 2. Ved nogen hvornår dette feature dukkede op i 2d shooters
Mortal Kombat the mother of all fighting games
1'205 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > »

Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/11-10 11:05 
Mushihimesama BUG PANIC

Trailer
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 23/11-10 10:13, rettet 23/11-10 10:15 
Konsolkongen>
Virker genudgivelsen af Mushihimesama Futari på en EU 360'er også?

Normalt ville jeg sige ja, men Cave er så åndsvagt et firma at de sagtens kunne finde på at regionslåse den.. :(

Fandt du nogensinde ud af dette?
Så vidt jeg kan forstå på en udtalelse fra Cave ang. Espgaluda II, skyldes "problematiken" Microsoft, og hver enkelt udgivelse skal åbenbart "godkendes" til at være regionsfri, eller noget i den dur.

Nevermind, ifølge Play-Asia er den :)
http://www.play-asia.com/Mushihimesama_Futari_Ver_1.5_Platinum_Collection/paOS-13-71-br-49-en-70-3yu5.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-10 10:15 
Kristensen fortalte at den skulle være regionsfri, men jeg har ikke selv tjekket det yderligere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/11-10 12:21 
Det er det og Espgaluda II, bare ikke hvis man køber CE edition.
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 23/11-10 12:40 
Så mangler jeg bare at finde et sted man kan skaffe det uden toldrisiko :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/11-10 17:40, rettet 24/11-10 01:11 
Jeg sad og skrev med nogle på shmups.system11 om det med leaderboardet og der var en anden der havde samme problem. Så var der en 3. der gav mig en email adresse til CAVE support, hvor jeg så har skevet til om det, så nu må vi se om de laver det :=) I går var der ingen problemer med leaderboardet?
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 28/11-10 15:16, rettet 28/11-10 15:20 
Jeg kan se man kan få CASTLE OF SHIKIGAMI no Shiro til den gamle XBOX ret billigt på ebay. Er det noget man kan spille på en X360?

..og hvad med CASTLE OF SHIKIGAMI EVOLUTION BLUE eller RED?
Bashful Neophyte
Bede-xBede-xSkrevet 29/11-10 00:01 
RJK>
Hvis man snakker ift. 2d-shootere generelt så synes jeg det i et vist omfang er en smagssag. Jeg anerkender spil som R-Type, Pulstar, Radiant Silvergun og Ikaruga som kvalitetsmæssigt på niveau med Caves spil.

Det var faktisk det jeg var lidt nysgerrig for at finde ud af om var tilfældet ;)

Jeg vil lige bruge lidt(længere) tid på at reflektere over dit og Naieras svar. Har generelt haft samme opfattelse af inddeling af skydespillene - reflekser, indlæring osv - som du benytter, men jeg er kun delvis enig mht overblik-udsagnet omkring Cave spil. Tror jeg. Der er et eller andet i virvaret af skud som giver fin mening, men også noget mere underliggende der generer, som jeg ikke lige kan sætte fingeren på(måske eksplosionerne), men det har noget med overblik at gøre.

Jeg kan ikke sige det præcist på nuværende tidspunkt og det skal bestemt ikke opfattes som kritik af Cave spillene, for deres umiddelbare kvaliteter er tydelige nok. Det sagt med forsigtighed da jeg som før nævnt ikke har nok overblik over Caves spil til at udtale mig tilstrækkeligt :)

Men tak for svarene.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 29/11-10 08:45 
Det unikke ved mange af Cave's spil er jo også at du i langt større grad ikke kun skal passe på området omkring dit skib, men samtidig er nødt til at formå at analysere de skud der kommer imod dig allerede når de bliver affyret for at finde den bedste og mindst risikobetonede vej gennem dem. Dette er selvfølgelig gældende for de fleste shooters, men Cave-spil tage det ofte til et helt andet niveau pga. de mange skud der gerne optager det meste af skærmen og udformer en hel labyrint.

Jeg synes dog stadig at Cave's spil har en tendens til stadig at kræve rigtig meget indlæring, hvis man vil mestre dem, og ISÆR score-systemerne kræver ofte at du kender en bane ud og ind for overhovedet at have en chance for at holde din multiplier så høj som muligt..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 29/11-10 12:27, rettet 29/11-10 12:27 
Når jeg snakkede om udenadslære i skydespil, så er det mere i den der old school Dragon's Lair-retning, hvor man straffes fatalt hvis man ikke vidste noget, man aldrig kunne vide, hvis man ikke havde spillet det før. Og jeg mener det mere er den slags udenadslære fx R-Type og Ikaruga læner sig op af.

At man skal kende alt udenad for at mestre et spil, kan vel ikke siges at være noget specielt for Cave-spil. Det gør sig vel stort set gældende for alle spil, medmindre de er baseret på tilfældighed eller meget lav sværhedsgrad.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 29/11-10 12:44 
Jeg kan fint se hvad du mener når du kalder R-Type og Ikaruga udenadslære modsat Cave's spil, men jeg vil også godt undgå at du fremstiller forskellen til at være større end du er.
For på den anden side kan jeg ikke lige komme i tanker om nogen steder i de to førstnævnte spil hvor man er decideret fucked (a la Dragon's Lair) hvis man ikke kender banen i forvejen. Der er lige nogle steder (f.eks. der hvor man bliver torpederet af en boss der braser op gennem bunden af skærmen i Ikaruga) hvor man KAN have placeret sig i en uheldig position, som er umulig at komme ud af, men som regel sker det ikke hvis man spiller forsigtigt og tager højde for det uforudsete. Og samtidig kræver begge titler også utroligt gode reflekser og behændighed. Jeg har spillet Ikaruga nok til at kende alle banerne ud og ind, men fejler stadig gang på gang pga. manglende evner. Og Ikaruga kræver også et nærmest Cave-agtigt overblik i forbindelse med hvid/sort-teknikken, især på de sidste par baner, hvor skudene bevæger sig i utallige grid-agtige mønstre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 29/11-10 13:06, rettet 29/11-10 13:06 
Ikaruga er nok også et dårligt eksempel, fordi det er lidt en blanding af forskellige ting (og fordi jeg har spillet det for lidt til at udtale mig skråsikkert ;)).

Inden for den begrænsede afart af spil vi nu engang snakker om, synes jeg forskellen er meget stor. Men det er vel alt efter hvilken referenceramme man taler ud fra - for udenforstående er Sierras og LucasArts' grafiske adventures vel også nærmest ens, hvor vi modsat i en diskussion om forskel på spil indenfor den genre jo vil sige at der er kæmpe forskel på dem :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 29/11-10 13:37 
Forskellen er bestemt stor, men jeg synes det er absurd at sidestille gennemført veldrejede spil som R-Type og Ikaruga med Dragon's Lair :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 29/11-10 13:46 
Det var altså heller ikke det jeg gjorde :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 29/11-10 13:49 
Kald det hvad du vil, men jeg synes "sidestille" er en meget tilforladelig beskrivelse af den sammenligning du laver her:
RJK>
(...) den der old school Dragon's Lair-retning, hvor man straffes fatalt hvis man ikke vidste noget, man aldrig kunne vide, hvis man ikke havde spillet det før. Og jeg mener det mere er den slags udenadslære fx R-Type og Ikaruga læner sig op af.

Jeg synes i hvert fald slet ikke det er fair.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 29/11-10 14:19, rettet 29/11-10 14:19 
Jeg holder nu fast i min definition af udenadslære i sammenhængen, men du læser vist væsentligt mere ind i det, end jeg mener :) At sige om et delelement at "det er mere den slags det læner sig op af" er da voldsomt langt fra at sidestille spillene som helhed.

Jeg fastholder at den slags udenadslære jeg snakker om R-Type mfl. baserer sig på, ikke kan sammenlignes med at man også skal lære et Cave-spil udenad for at maskimere sine comboer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 16/12-10 13:22 
Det er lige gået op for mig nu AT JEG MÅ HAVE BLAST WIND til Sega Saturn!!!

Music
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/12-10 13:27 
De har lige haft det til 95$ hos gameofjapan.com, men det er væk nu. Det var ellers billigt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 16/12-10 13:38 
ØV :-(

Det ligger til omkring 140-150$ på ebay!

Prøv nu lige at se det:
http://www.youtube.com/watch?v=VfV1JjAffxU&feature=related

Jeg er forelsket i min Saturn igen :D
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/12-10 13:40 
Jamen jeg skal da også ha' det Neros, engang. Hvad har været vigtigere end din Saturn? :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 16/12-10 13:46, rettet 16/12-10 13:46 
Ha ha! Ja men som du nok kan huske har jeg været vild med min NEO GEO hele året faktisk ;-)

Men nu skal piben have en anden lyd jeg må hellere få lidt mere styr på min Saturn samling så den skal have en ordenlig skefuld næste år!

Iøvrigt synes jeg sådan en hvid jap Saturn er noget af det smukkeste på jorden.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 16/12-10 16:04, rettet 16/12-10 16:05 
Tecno Soft kunne bare et eller andet magisk. Jeg er også bare så klar på Blast Wind!

Neros, kan det virkelig passe, at du heller ikke har Thunder Force V?

Tjek lige musikken!

http://www.youtube.com/watch?v=wcW61jvUW70
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 17/12-10 00:11 
Ja det har jeg fandme heller ikke :-/ Det er en stor fejl som der skal rettes op på meget snart. Super lækker musik!

Det var godt du lige fortalte mig om hvor vildt Blast Wind var der til sidste træf.

Tecno Soft var alt for vildt!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 17/12-10 12:04 
Ham her kan godt lide Shienryu :D

Det er første gang jeg ser nogle ordenlige screens af det her, og jeg må sige det ser fantastisk ud!

Shienryu (Steel Dragon) review
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 17/12-10 12:08, rettet 17/12-10 12:09 
Er der nogen relevante forskelle på Saturn-udgaven og PS2-udgaven (som jeg har) udover "infinite credits"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/12-10 12:22 
Det tror jeg ihvertfald ikke så var det sikkert nævnt i hans review.
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/12-10 12:24 
Man kan ikke save highscoren i PS2 udgaven, det er et mega nice spil, bare ikke den 3d version der følger med :=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 17/12-10 12:31 
Er "3D versionen" ikke bare 2'eren? Jeg har kun spillet det én gang, købe spillet for Shienryu. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/12-10 12:33 
neros>
Det er lige gået op for mig nu AT JEG MÅ HAVE BLAST WIND til Sega Saturn!!!

Music

Hehe total tidlig-90'er japaner-synthrock, minder mig på om en blanding mellem soundtracksne til Castlevania: Rondo of Blood og PC Engine-udgaverne af Ys-spillene
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/12-10 12:33 
Ved faktisk ikke? Det er også lang tid siden jeg har haft det :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 17/12-10 12:39 
@Sumez: Jeg har begge udgaver, men har ikke prøvet PS2 så meget...jeg kan godt lige se om jeg kan få tid til at kigge på forskelle og ligheder her i juleferien og så lige melde tilbage.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Alf81Alf81Skrevet 17/12-10 17:27 
Jo, der er tale om to forskellige spil.

Shienryu er et skide godt spil. Bare køb løs, Neros!
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 17/12-10 23:42 
Will do :-)
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 07/01-11 08:48, rettet 07/01-11 08:49 
Hvorfor har ingen fortalt mig at MUSHA kan downloades til Wii-VC for sølle 900 points?!?! Var det også Wii-VC det blev spillet på inde hos Sumez? jeg er næsten overbevist om at det var en rigtig MD?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 07/01-11 08:57 
Det var en rigtig MD :) Der er vist ingen der har arcade sticks til Wii :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 07/01-11 09:04 
Jeg tror at jeg bygger en adapter ud af et billigt GC-pad; kan næsten alle VC ikke spilles med GC-pad?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JuggernautJuggernautSkrevet 07/01-11 09:26 
Sumez>
Det var en rigtig MD :) Der er vist ingen der har arcade sticks til Wii :P

Et standard Hori kan lade sig gøre, hvis man gider det bøvl med remoten.

Hori Wii
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 07/01-11 09:31 
Det er så GODT et spil!

Crank up the volume :D
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 09/01-11 12:12 
Hyper Duel er lige så dyrt som Radiant Silvergun nu! Jeg er så glad for at eje det spil ;D
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/01-11 20:11 
Jeg havde engang det stick og det var godt. Jeg købte Metal Slug til Wii, men kunne ikke bruge det der i :=S
Hoid to colony C05 where the computer is...
T.L.OT.L.OSkrevet 09/01-11 23:25 
Syntes det er sååå lame at det wii arcade stick skal sættes til wii-moten og ikke gamcube porten eller usb, det giver jo ingen mening at man skal bruge batterier på at spille med et arcade stick..
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/01-11 23:52 
Ja syntes jeg også :=C
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 10/01-11 08:28 
Til gengæld er det forholdsvist trådløst? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 13/01-11 10:27 
Det er da noget mærkeligt noget det med Gunbird og dets navne?

Det første Gunbird hedder også Mobile Light Force. Det er så til at forstå, men Mobile Light Force 2 og Gunbird 2 er to vidt forskellige spil?

Det er da lige til at få en hjerneblødning over ;-)

Noget andet er jeg skal have Gunbird til Saturn. Den er også billig!
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 13/01-11 10:32 
Ja, Mobile Light Force 2 er Shikigami No Shiro - det giver ingen mening.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 13/01-11 10:37 
Ja jeg har faktisk også lige købt det spil men har ikke fået det spillet ret meget.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 13/01-11 12:05, rettet 13/01-11 12:05 
Det den første (moderne) shooter på PS2 jeg for alvor blev bidt af; synes det er fedt };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 17/01-11 11:07, rettet 17/01-11 11:08 
Halløjsajas, har sgu lige fundet ud af, at Rabio Lepus findes i et PS2-port; det har jeg godt nok spillet meget på cafeteriet i Kr. Hyllinge og på TorveGrillen ved Roskilde St.

Har flere gange overvejet at købet PCB'et, men har ikke kunnet finde det japanske. Det her ser til gengæld ud til at være et port af den japanske version };-P

Play-Asia
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 17/01-11 11:10 
Der er også det her
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 17/01-11 11:13, rettet 17/01-11 11:15 
Men det er slet ikke magen til arcade-versionen (check youtube)...PS2-versionen er et rent arcade-port };-D

UPS! Fandt det på eBay. UPS! UPS! kom sgu til at købe det };-D

PCE: http://www.youtube.com/watch?v=Mjx5tId28EY

Arcade: http://www.youtube.com/watch?v=YaPr3gWc7cI
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
1'205 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig