X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

2d shooters generelt


Svar
DarklynoonDarklynoonSkrevet 22/07-03 14:10 
selv om det er flere måneder siden jeg købte ikaruga, så har jeg først lige opdaget at ens score endetal ender på det antal credit man har brugt. efterfølgende så jeg også det galt zero gunner 2. Ved nogen hvornår dette feature dukkede op i 2d shooters
Mortal Kombat the mother of all fighting games
1'205 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > »

Svar
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 01/05-09 18:30, rettet 01/05-09 18:30 
Scoresystemet må da ellers være en temmelig relevant faktor for dig i Border Down? :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 01/05-09 19:09, rettet 01/05-09 19:12 
Alf81>
Hvilket er hvad shmups handler om :)

Jeg går ikke op i score-systemer, men for mig handler det bare om at komme igennem banen uden at miste liv/ships ;D
Bashful Neophyte
JAAJAASkrevet 01/05-09 20:16, rettet 01/05-09 20:20 
Kristensen>
Scoresystemet må da ellers være en temmelig relevant faktor for dig i Border Down? :)

Udelukkende som en faktor i at rykke en border op. Dør jeg ikke, beskæftiger jeg mig ikke ret meget med scoren. Ja, det vil sige, der er visse borders, der er værd at dø for på grund af soundtracket! Man kan også bare ignorere scoren fuldstændigt og spille det som en almindelig 3-livs shmup. Men jo, Border Down har det eneste scoringssystem, der nogensinde har fanget min interesse. Som jeg sagde tidligere, begge dele er mulige. Smukt :)
NaieraNaieraSkrevet 09/05-09 18:48 
Så kan jeg da i øvrigt lige oplyse, at jeg har solgt Border Down for $195 og Under Defeat for $140. Begge før forsendelse. Så var den japanske Xbox 360 da lige betalt ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 10/05-09 02:22 
Ikke dårligt!
nerosnerosSkrevet 22/05-09 14:01 
Jeg er iøjeblikket lidt på jagt efter Gley Lancer, Thunder Force 4 og Grind Stormer til Megadrive.

Jeg synes godt nok det er svært at finde Gley Lancer nogen som helst steder? Er det bare sindsygt svært at få fat på eller hva?

Hvilken region er bedst til Thunder Force 4?

Grind Stormer har jeg dog fundet men den er lidt dyr, men jeg vil godt nok hellere have Gley Lancer ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/05-09 15:41, rettet 22/05-09 15:43 
neros>
Hvilken region er bedst til Thunder Force 4?

JAP. US hedder Lightening Force hvilket er åndsvagt (;P) og PAL er 50hz optimeret så der vil være borders.

Men normalvis bare JAP over det hele da de har så meget flottere covers :)

Jeg synes godt nok det er svært at finde Gley Lancer nogen som helst steder? Er det bare sindsygt svært at få fat på eller hva?

Det er i hvert fald dyrt mener jeg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/05-09 15:55 
Ok så går jeg jap all the way :-)

Takker.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 22/05-09 17:44 
Begge de spil du nævner, bliver overgået med længder af Thunder Force IV. Efter min mening, er TFIV grund nok til at eje maskinen, hvilket de to andre så absolut ikke er.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/05-09 18:52, rettet 22/05-09 18:55 
Der er forresten også Thunder Force Gold Pack 2 til Saturn som skulle være den rareste (og dyreste) måde at spille TFIV på. Thunder Force AC medfølger og der skulle ikke være noget slowdown i modsat MD-spillet.

EDIT: Hvis du nu går efter MD-spillet i JAP så husker du selvfølgelig at sådan et cartridge ikke kan gå i en UK/US maskine uden du filer porten op, ikke? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/05-09 22:58, rettet 22/05-09 23:05 
Gley Lancer ligner ihvertfald for mig noget der ser ultra fedt ud :-)

Ok! Så hør her :-) Jeg har jo en megakey som kan kører alle regioner. Hvis jeg så også får min Megadrive moddet kan den vil både tage jap spil uden at flå porten og kører i den rigtige hastighed?

Edit: Men det ville måske være nemmere at købe en jap megadrive og så få den moddet til at kører alle regioner?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/05-09 23:04 
Ja det vil virke. Du vil oven i købet kun ha' behov for 50/60hz switchen da adaptoren skulle klare ENG/JAP. Men det vil se grimt ud når du bruger den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/05-09 23:06 
Aha ok ja det ser lidt grimt ud men hvad fanden ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/05-09 23:07 
Ja bare det virker, og husk at vende JAP cartridget den rigtige vej. Label fremad ;p
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/05-09 23:13 
Hahaha ja og tænde for tv'et ;D
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 19/07-09 19:39 
Bliver den her regionsfri?

Raiden IV til X360
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/07-09 20:09 
nej...

link...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 19/07-09 20:38 
Det er sku ret hårdt at se den slags titler gå forbi næsen af en :-(
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 16/08-09 10:56 
Så er der kommet en video af King Of Fighters Skystage ;)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 16/08-09 19:49, rettet 16/08-09 19:50 
Dette indlæg er muligvis lidt OT, men jeg synes stadig det er super relevant ifm. 2d shooters generelt.

Efter at have stiftet bekendskab med min første Cave-shooter Death Smiles på X360 (det var kærlighed ved første blik), kunne jeg også godt tænke mig at prøve nogle af deres PS2-konverteringer, fx. Ibara (ja, jeg har set at det er dyrt at anskaffe sig).
Meeen, jeg har kun en alm. EU-PS2 (den store gamle model)! }:-o

Hvad kan anbefales hvis jeg gerne vil kunne spille JAP PS2-titler? Hvad er bedst/dårligt, dyrest/billigst, smartest/mest kvajet, osv osv?
Jeg er ferm med en loddekolbe og ikke bange for at åbne mine konsoller, så fx. installation af en chip el.lign. er intet problem.
Hvad gør I selv? Shoot! };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-09 20:13, rettet 16/08-09 20:14 
Hvis du ikke er bange for at lodde i din maskine så køb denne chip http://www.chipdk.dk/catalog/product_info.php?cPath=cPath=70&products_id=106

Det er den jeg selv har i min maskine og den virker rigtig godt og har mange fornuftige features foruden at maskinen selvfølgelig er regionsfri.

Jeg købte den selv i sin tid og ville selv ha sat den i min maskine (PS2 slim nyeste model med indbygget PSU) men det viste sig at alt var sygt småt og noget sværere at komme til end jeg først havde troet ud fra billeder. Så for en sikkerheds skyld sendte jeg den og chippen tilbage til chipdk hvor den blev chippet istedet.

På en gammel stor maskiene er alle loddepunkterne så store at du sagtens kan klare det selv hvis du har mod på den slags.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 16/08-09 21:17, rettet 16/08-09 21:20 
Elgen>
(...)kunne jeg også godt tænke mig at prøve nogle af deres PS2-konverteringer, fx. Ibara (ja, jeg har set at det er dyrt at anskaffe sig).

Ibara er nok det mindste Cave-agtige shmup Cave nogensinde har udgivet, da det er lavet af ex-Raizing folk. Raizing lavede nogle for det meste rigtige gode shmups, men de er meget langt fra den stil Cave normalt lægger for dagen. Skal du mærke hvad Cave sådan rigtigt er, så skal du spille ESP Galuda, Mushihime-sama og eventuelt de første Donpachi-spil. DDP DOJBLEX, som du vist har på vej, er også et godt sted at starte.

ESPGaluda er et must. Det er muligvis det allerbedste spil i genren overhovedet.

Hvad angår måden hvorpå jeg spiller importspil, så var det sådan, at jeg i tidernes morgen fik installeret en billig chip i min launch-PS2. Da den så stod af, og ikke rigtig gad læse noget længere, købte jeg en PSTwo med pre-installeret chip. Igen en simpel en af slagsen, men jeg skal heller ikke bruge andet end at kunne spille import. Det kostede mig vist 1600,-, og det var trods alt kun en plov mere end en normal PSTwo stod i, og såvidt jeg ved stadig står i.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 16/08-09 22:49 
Ja, køb ESP Galuda og DDP DOJ (de to spil er tilsammen en PS2 værd IMO). Ibara er langt federe til Saturn og hedder Battle Garegga :P
Ting om dét og pis.
ElgenElgenSkrevet 23/08-09 16:11 
Nå, nu anden konsol: Hvilke JAP-shoot'em'ups er must-haves på Saturn? (altså udover Battle Garegga som allerede er nævnt).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/08-09 16:24, rettet 23/08-09 16:30 
Batsugun, Radiant Silvergun, Hyper Duel, Layer Section (billigt) og Thunder Force V.

Der findes også Dezaemon 2 som er et Shmup creation kit hvor man kan lave sine egne shooters. Meget nemt at lære at bruge selvom det meste er på Japansk. Kun must-have hvis du kan lide at fordybe dig i den slags :)
http://www.playright.dk/infotitel.php?id=40259

EDIT: Tjek også Soukyugurentai, Donpachi og DoDonpachi. Dem er der mange der er helt oppe og støde over, og du skal nok få dem anbefalet flere gange heri tråden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 23/08-09 20:21 
Ja DoDonpachi så bliver det ikke bedre.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JAAJAASkrevet 23/08-09 21:07 
Jeg kan støtte anbefalingen af Soukyugurentai.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 23/08-09 21:58, rettet 23/08-09 21:58 
Cotton Boomerang og Sengoku Blade er også gode. Og Game Tengoku er ikke til at stå for.
Ellers er det svært at være uenig i anbefalingerne, men med DoDonpachi har du nok spil til de næste par år, hvis du vil gennemføre på én credit.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 23/08-09 23:10 
Hyper Duel er også godt :-)
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/08-09 00:50 
Elgen>
Nå, nu anden konsol: Hvilke JAP-shoot'em'ups er must-haves på Saturn? (altså udover Battle Garegga som allerede er nævnt).

Måske ikke "must haves", men blandt de bedste Taito-shmups: http://www.playright.dk/infotitel.php?id=1651]Gekirindan[/LINK]" target="">Gekirindan og http://www.playright.dk/infotitel.php?id=1181]Darius Gaiden[/LINK]" target="">Darius Gaiden (det flotteste og vel også det bedste Darius-spil).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 24/08-09 09:23 
Image Fight & X-Multiply
Salamander Deluxe Pack
Blast Wind
Guardian Force
Layer Section II
Shienryu
Thunder Force V
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 24/08-09 12:31 
Hvis man allerede har Dodonpachi Dai-Ou-Jou: Black Label Extra (X360), kan det så stadig betale sig at købe PS2-konverteringen? Hvor meget mere/mindre får man?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 24/08-09 12:51 
Det er omvendt; hvis man har PS2-udgaven behøver man nok ikke rigtig købe 360-udgaven. Sidstnævnte har en lille smule mere at byde på, men forskellene er meget små (ingen ekstra baner, skibe, eller noget i den retning).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 24/08-09 13:10 
Ok
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 24/08-09 21:11, rettet 24/08-09 21:11 
Har nu modtaget og spillet Dodonpachi Dai-Ou-Jou: Black Label Extra og Raiden Fighters Aces (begge på X360) en smule og selvom jeg synes de er gode, kan jeg mærke at det der virkelig stadig fænger mig ved Death Smiles er det 'goth-tema' der er i spillet.

Findes der andre JAP-shoot'em'ups (serier?), hvor fjenderne ikke 'bare er maskiner der skyder', men fx. div. dyr og monstre eller andet (der skyder, hehe) som i DS?

Det behøver ikke nødvendigvis at være 'goth-tema' (selvom det ville være fedt med mere af det), men bare noget andet end fly og maskiner };-)

Må også gerne være på fx. PS2 eller andre konsoller.

Shoot!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 24/08-09 21:13 
Mushihime-sama til PS2 og Mushihime-sama Futari Ver. 1.5 til Xbox 360 (på vej).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 24/08-09 21:28, rettet 24/08-09 21:29 
Ahhh, that's more like it! (har lige kigget lidt youtube-videoer af det)
Glæder mig for vildt til det kommer til X360...

Flere? };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 24/08-09 21:32 
Jeg tror du får en meget lille samling af shmups, hvis du kun vil have dem med insekt- og emo-temaer...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 24/08-09 21:40 
Hehe, nej det har du nok ret i...det er jo heller ikke fordi jeg ikke kan lide dem med et mere klassisk tema.
Har nok bare en svaghed for spil der grafisk stikker ud fra den grå masse };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 24/08-09 21:42, rettet 24/08-09 21:53 
Jeg synes ellers at DDP3 er temmelig farverigt. ESPGaluda til PS2 burde ikke skuffe, hvis du savner en bred farvepalette i dine shmups.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 14/10-09 21:23 
Puha, Cave har virkelig taget mig med storm...

Jeg synes at stilen i Death Smiles (goth-agtigt), Mushihime-sama (insect) og ESPGaluda (nærmest steam-punk-agtigt) alle er for fede };-)

Man bliver simpelthen i godt humør af at spille dem blot fordi de er for lækre at kigge på };-P

-og så er det så at jeg bare ikke kan forstå hvorfor så mange forguder DDP3...jeg kan simpelthen ikke se hvad det er folk ser i det; synes at det ligger milevidt fra de 3 andre nævnte i 'for-fedest-hed'. Bevares det er da stadig en bullet-hell i up-tempo, men jeg synes bare at den grafiske side er såååå ordinær og kedelig - man kunne jo lige så godt spille et Raiden-spil el. lign. (igen, bevares, dem er der jo heller ikke noget galt med...men de er jo ikke ligefrem 'for-fedest').

Hvad er det jeg misser siden jeg ikke kan se hvad det er alle andre synes der er så fedt ved DDP3...inlighten me please! };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 14/10-09 21:51, rettet 14/10-09 21:52 
Jeg ved ikke om du misser det store når du så klart antyder, at tema og stil har stor betydning for din opfattelse af en shooter (ret mig hvis jeg tager fejl :)) DDP DOJ og Donpachi-spillene er lige det sværere og mere hardcore i gameplayet end de titler du nævner. Det er mere spillet der leger med dig end du leger med spillet IMO. De fleste andre shootere ville jeg ikke kalde umulige at gennemføre på én credit, men Donpachi-spillene er lige de bjerge den almindelige semi-autistiske nørd end ikke tør drømme om at bestige :p

Jeg synes så også musikken i første bane af DOJ er noget af det mest stemningsfulde jeg har hørt i en shooter.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
ElgenElgenSkrevet 21/10-09 13:22 
Jeg må gi' mig...efter at ha' spillet lidt mere, må jeg sige at DDP DOJ ER fedt! };-) (især musikken og sværhedsgraden).

Et lille spøgsmål: Har lige set en youtube video af Ibara : Pink Sweets (hedder det vist; det er efterfølgeren til Ibara). Er der nogen herinden der har prøvet det (arcade) og er der nogen der ved om der findes et konsolport (eller måske er planlagt et)?
For det ser da bare for lækkert ud };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 21/10-09 16:10 
Pink Sweets er endnu ikke annonceret til nogen konsol, men muligheden for en 360-konvertering (forvent ikke Cave-udgivelser til andre formater i denne generation) skulle jeg mene eksisterer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 21/10-09 16:13, rettet 21/10-09 16:14 
Det ville være sååååå stort; det er jo den vildeste farveeksplosion (savle) };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 21/10-09 16:16 
Du kunne prøve at starte med Ibara til PS2. Det er ikke en fantastisk konvertering og langt fra Caves bedste shmup (udviklet af tidligere 8ing/Raizing-ansatte og ligner derfor meget deres spil, som man kan få flere af til Saturnen), men bestemt nogle timers spil værd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/10-09 17:53, rettet 21/10-09 17:55 
Ibara er bare svært at skaffe til under 1000kr efterhånden, hvilket er en fuldstændig latterlig pris.

Jeg var heldig at finde det til 10500 yen (små 600kr) i en retro biks i Den Den Town da jeg var i Japan for nogle uger siden, men på Ebay ser man dem sjældent til under 200$. Det var desuden den eneste kopi af spillet jeg så overhovedet i både Den Den og Akiba.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 21/10-09 23:50 
@Elgen

Glem Ibara og køb Battle Garegga. Det er et fantastisk spil der helt står mål med selv det bedste fra Cave.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 22/10-09 00:05 
Ja køb Battle Garegga istedet og mens du aligevel er ved det så tag Soukyugurentai med også :-)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 22/10-09 12:58 
Kristensen>
Glem Ibara og køb Battle Garegga. Det er et fantastisk spil der helt står mål med selv det bedste fra Cave.

Er man virkelig glad for shmups er der selvfølgelig tid til at spille begge...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
1'205 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig