X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

2d shooters generelt


Svar
DarklynoonDarklynoonSkrevet 22/07-03 14:10 
selv om det er flere måneder siden jeg købte ikaruga, så har jeg først lige opdaget at ens score endetal ender på det antal credit man har brugt. efterfølgende så jeg også det galt zero gunner 2. Ved nogen hvornår dette feature dukkede op i 2d shooters
Mortal Kombat the mother of all fighting games
1'205 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > »

Svar
DarklynoonDarklynoonSkrevet 22/07-03 14:10 
selv om det er flere måneder siden jeg købte ikaruga, så har jeg først lige opdaget at ens score endetal ender på det antal credit man har brugt. efterfølgende så jeg også det galt zero gunner 2. Ved nogen hvornår dette feature dukkede op i 2d shooters
Mortal Kombat the mother of all fighting games
dRxLdRxLSkrevet 23/07-03 15:57 
Det har vel været der i meget lang tid i arcade spil. Street Fighter 2: The World Heroes fra '91 har det f.eks. også.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarklynoonDarklynoonSkrevet 24/07-03 07:53 
fantasktisk, godt og vel 12 års uopmærksomhed fra min side af på om det sidste cifer i ens egen high score stiger med antal af brugte credit.

imorgen tror jeg opretter et emne vedr at jeg lige har opdaget at man kan lave 2 in 1´s i SF serien og høre hvor nyt det er.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
SumezSumezSkrevet 24/07-03 08:10 
Jeg har heller aldrig bemærket det med credits i arkadespil, men jeg har godt nok heller ikke så mange af dem. :/
Jeg kan ikke se hvorfor man skal kunne se hvor mange credits man har brugt, når man alligevel ryger ned på 0 point for hver ny credit..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarklynoonDarklynoonSkrevet 24/07-03 08:55 
i karuga kan man bruge det til, at hvis person blærer sig med at han er på sidste bane og spillet ikke er svært, så kan man jo lige se hvad den sidste del af scoren siger om hvor mange credit vedkommende har brugt. også selv om scoren resetter sig selv efter hver nyt credit der bliver brugt.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
jaesjaesSkrevet 27/04-08 15:22 
Jeg har prøvet mange gange men har efterhånden fået slået fast, at jeg ikke er så meget til bullet hell/manic shooters, men hvad spiller man så af vertikale shootere?

Ældre, japanske shooters (fx til MD og SNES) er ofte mindre bullet hell end de nyere ganske enkelt på grund den svagere hardware. Der er ganske mange gode 16-bit-shootere, men hvis man gerne vil spille noget nyere?

Jeg er nok mest til præcisionsskydning, timing af skudene, taktik og strategi, et par hurtige undvige- og præcisionsmanøvrer i ny og næ, interaktive baner og lignende gameplay-elementer. Jeg er klar over, at de samme elementer findes i mange bullet hell, men jeg har det bare ikke så godt med at skulle vrikke mit fartøj rundt i et mylder af kugler. Det er dog ofte sjovt som afveksling i enkelte sekvenser eller baner.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/05-08 18:03 
Er GAME PARADISE 2 godt?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/05-08 23:06, rettet 18/05-08 23:06 
Tager chancen og køber det.
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 18/05-08 23:10 
Lige hvad jeg kan se, så er det fuldstændigt det samme som det første, bare i 3d :)
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/05-08 23:15 
Vil klart hellere have det i 2D, sort de kalder det for 2'eren så :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 18/05-08 23:17 
Nej, jeg mener bare at det er det samme gameplay. Men det ligner rigtigt nok meget det første.
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/05-08 23:18 
Når ok :=>
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 03/09-08 19:37 
Er der nogen som ved hvad der kommer til PS3 og XBOX360 af nye shump titler, (ikke remakes eller genudgivelser) i fremtiden?
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/09-08 19:40, rettet 03/09-08 19:41 
Söldner-X stod på wiki's liste.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/09-08 21:21 
Nå så fik du endelig din plastikoperation Neros (=:P, hvem er det på billedet ?=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 03/09-08 23:45 
Jamen det er jo sådan som jeg faktisk ser ud ;D
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/09-08 23:48 
Haha. Er det en fra KOF ?=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/09-08 23:53 
Nej nu kan jeg se det det ham fra Yi Ar Kung Fu ;=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 04/09-08 07:52 
Samurai Shodown ;-)
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/09-08 11:58 
Nå ok (=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
jaesjaesSkrevet 30/04-09 14:12, rettet 30/04-09 14:14 
Midt i jeres shooter-snak i andre tråde, kom jeg til at tænke på noget jeg tidligere spurgte om. Jeg fandt dengang kun frem til få spil, der passer i kategorien, da der nok ganske enkelt ikke findes så mange.

Anyway, hvad spiller man, hvis man godt kan lide shooters, der fokuserer på taktik og behændighed? Ikke nødvendigvis i samme spil, men det er da optimalt. Denne gang udvider jeg så spørgsmålet til, at spillene godt samtidig må være Bullet Hell :)

Med taktik og behændighed mener jeg fx, at man skal beskytte eller opsamle vigtige ting, manøvrere gennem smalle steder eller meteorstorme, præcisionsskydning, at banerne giver mulighed for forskellige offensive og defensive taktikker - fx gemme sig bag ting eller destruere objekter.

Bud? Platformen er mindre vigtig, for ikke at udelukke for meget, det må bare ikke være til arcade.
SumezSumezSkrevet 30/04-09 14:42 
Jeg mener at R-Type-spillene bestemt passer på denne beskrivelse, og også en del steder i Gradius-spillene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 30/04-09 19:24 
Ikaruga?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JAAJAASkrevet 01/05-09 00:00, rettet 01/05-09 00:06 
jaes>
Med taktik og behændighed mener jeg fx, at man skal beskytte eller opsamle vigtige ting, manøvrere gennem smalle steder eller meteorstorme, præcisionsskydning, at banerne giver mulighed for forskellige offensive og defensive taktikker - fx gemme sig bag ting eller destruere objekter.

Da jeg læste dette, kunne jeg ikke lade være med at tænke på Choplifter, men det er nok ikke lige det, du er ude efter :P

R-Type lyder som et bud, der ligger tæt op ad dine ønsker. Så længe du ikke har noget imod udenadslære.

Vil du have taktik og behændighed uden den samme høje grad af udenadslære, må jeg fortsætte min skamløse promovering af Border Down, der får alle andre horisontale shmups til at ligne forudgående øvelser (har ikke prøvet Progear). Her kan man selv vælge, om man vil spille efter overlevelse eller point, eller man kan kombinere de to, når man bliver dygtig. Det er på samme tid super enkelt og ekstremt dybt.

P.S. det koster fra ca. 1000 kr. og op, men det kan sælges igen for samme pris eller mere.
NaieraNaieraSkrevet 01/05-09 00:33 
Jeg har vist en fornuftig udgave af Border Down. Det kunne være jeg skulle finansiere en japansk X360 ved at sælge det ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 01/05-09 01:56 
Jamen ...
NaieraNaieraSkrevet 01/05-09 02:36 
Jamen?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/05-09 04:49 
Triggerheart Excelica kan fås til enten Dreamcast eller Xbox Live. Det er en sjov shooter efter min mening
JAAJAASkrevet 01/05-09 11:26, rettet 01/05-09 11:30 
Naiera>
Jamen?

Næ, jeg trækker mit jamen tilbage. Måske går det til et godt hjem, hvor det bliver værdsat mere ;_;
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 01/05-09 12:02, rettet 01/05-09 12:03 
Jeg troede faktisk det var gas, da du i den anden tråd nævnte Border Down som en god shooter, og jeg kan ikke påstå jeg forstår det :) Men stadig ville jeg være meget påpasselig med at anbefale det til andre, for jeg tror ikke det er så let at slippe af med, hvis det skulle vise sig at være et fejlkøb :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
JuggernautJuggernautSkrevet 01/05-09 12:15 
Aarh skulle vi nu ikke lige.... Border Down er absolut ikke den bedste shmup derude. Men så ringe, som jeg tolker din forståelse af det, er IMO ikke helt velfortjent.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 01/05-09 12:31 
Var det ikke Border Down, der lider under at det er helvedes svært at se hvad der er forgrund/en del af bossen/skud/andre farlige ting, og hvad der er baggrund?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 01/05-09 12:56 
JAA>
Næ, jeg trækker mit jamen tilbage. Måske går det til et godt hjem, hvor det bliver værdsat mere ;_;

En japansk 360'er og Death Smiles, DDP3 Black Label, Ketsui, Raiden Fighters osv. vil i hvert fald blive værdsat mere ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 01/05-09 13:09 
BD ser ud til at holde prisen ganske godt:
http://www.videogamepricecharts.com/game/sega-saturn/border-down-limited-edition
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/05-09 13:50 
Til Japansk 360'er er der også Shooting Love 200X. Jeg ved ikke om det er godt men der er en trailer hér

http://www.youtube.com/watch?v=cM2gQv_JhE0

Mamoro-kun Wa Norowareteshimatta! er også på vej og kan spottes 0:47 i denne trailer

http://www.youtube.com/watch?v=SYULw1IC4vE
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 01/05-09 13:53 
Juggernaut>
Aarh skulle vi nu ikke lige.... Border Down er absolut ikke den bedste shmup derude. Men så ringe, som jeg tolker din forståelse af det, er IMO ikke helt velfortjent.

Man får at vide man er meget stejl, og det er fint nok :) Der ligger også en smule drilleri bag det hele, når jeg går R-Type og Gradius så hårdt på halsen for alle kan da komme i det humør og spille dem eller noget i stil med (Thunder Force). Men lige Border Down er et væld af meningsløse designvalg. Det spil er et rent samlerobjekt, der kun egner sig til at stå i en hylde, hvis man er til den slags.

@Doktor Laks.
En ting er sælgernes pris, noget andet er vel hvor mange købere der er til den slags spil.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
NaieraNaieraSkrevet 01/05-09 13:57, rettet 01/05-09 13:57 
Prisen ville ikke ryge der op, og blive deroppe, hvis ikke nogle gad betale den pris.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 01/05-09 14:33 
Åh, den sandhed du taler, men ligesom boligmarkedet kan man jo blive nødt til måske at vente rum tid inden det rigtige fjols bider på krogen, hvilket var min hovedpointé :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
jaesjaesSkrevet 01/05-09 14:39, rettet 01/05-09 14:51 
Tak for indspark.

Border Down ser fint ud, men vil ikke lige lægge 1400 kr. inklusiv konsol p.t. Umiddelbart virker grafikken måske lidt ensformig, men det kan være, de filmklip jeg har haft fat i, er fra de samme baner.

Triggerheart Exelica kan jeg jo lige teste på XBLA. De andre overvejer jeg.

Nogle andre spil jeg har fået anbefalet:

Raiden III
Star Force
Star Soldier R

Er de noget værd?
NaieraNaieraSkrevet 01/05-09 15:00 
Du kan få min for kun 1300,- inkl. porto ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-09 15:10 
Kristensen>
Åh, den sandhed du taler, men ligesom boligmarkedet kan man jo blive nødt til måske at vente rum tid inden det rigtige fjols bider på krogen, hvilket var min hovedpointé :)

Jeg har det indtryk at det er normalt kendt som en af de gode shooters til Dreamcast. Jeg synes også hurtigt de plejer at ryge på eBay selvom det ikke er det jeg holder mest øje med :)
Selv har jeg ikke prøvet Border Down endnu men jeg synes det ser ok godt ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 01/05-09 15:59, rettet 01/05-09 16:11 
Kristensen>
Jeg troede faktisk det var gas, da du i den anden tråd nævnte Border Down som en god shooter, og jeg kan ikke påstå jeg forstår det :) Men stadig ville jeg være meget påpasselig med at anbefale det til andre, for jeg tror ikke det er så let at slippe af med, hvis det skulle vise sig at være et fejlkøb :)

A: Det var på ingen måde gas (bortset fra at jeg med vilje overdrev). Du er godt klar over, hvor mange andre end mig, der anser spillet som noget af det ypperste, ikke? Men, ok, det sætter da dine anbefalinger og din smag gevaldigt i perspektiv :)
B: Her (værdi) er du åbenbart slet ikke orienteret.

Kristensen>
Men lige Border Down er et væld af meningsløse designvalg.

... kan du uddybe? Det her MÅ jeg næsten høre.

Sumez: Jeg tror, du forveksler det med noget andet. En af de mange ting, jeg så godt kan lide ved spillet, er netop at det er så tydeligt, hvad der er hvad. G.rev har lavet nogle fantastiske baggrunde, men de er holdt i nogle nuancer, der gør, at de ikke blander sig med det, der er vigtigt.

Jaes: Banerne er meget varierede.
Alf81Alf81Skrevet 01/05-09 16:11 
JAA>
A: Det var på ingen måde gas. Du er godt klar over, hvor mange andre end mig, der anser spillet som noget af det ypperste, ikke? Men, ok, det sætter da dine anbefalinger og din smag gevaldigt i perspektiv :)
B: Her (værdi) er du åbenbart slet ikke orienteret.

Det siges vel også af mange, der er af den overbevisning, at Dreamcasten er en shooter konsol? Border Down er grimt pjat :)
Ting om dét og pis.
HankyHankySkrevet 01/05-09 16:14 
Jeg synes sgu Border Down føles ret godt at spille. Det eneste jeg slet ikke bryder mig om, er score-systemet.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Alf81Alf81Skrevet 01/05-09 16:17 
Hanky>
Det eneste jeg slet ikke bryder mig om, er score-systemet.

Hvilket er hvad shmups handler om :)
Ting om dét og pis.
HankyHankySkrevet 01/05-09 16:18 
For mange, muligvis - jeg spiller dem af ren nydelse, da jeg synes de er sjove.

Det er vel ikke meget anderledes end folk der spiller Street Fighter, fordi de også synes det er sjovt, selvom de måske taber størstedelen af deres kampe.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 01/05-09 16:19 
@JAA
Angående A, så er jeg generelt ligeglad med hvad folk synes om min holdninger og anbefalinger, så længe ingen bagefter kan sige, de ikke fik at vide der var alternativer til genrens efter min mening lidt stive lemmer som R-Type, Border Down osv.

Angående B, tja du har da nok solgt flere eksemplarer af Border Down end jeg har så der giver jeg mig på stedet... :p
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Alf81Alf81Skrevet 01/05-09 16:21 
@Hankster

Klart. Men jo' renere et spil er, desto størrere mulighed er der for dyrkning.
Ting om dét og pis.
WehnerWehnerSkrevet 01/05-09 16:45 
Findes der egentlig nogle shmups til Xbox 360, der kan køre på en europæisk maskine?

Der er sikkert nogle på Arcade, men jeg tænkte 'rigtige' udgivelser.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 01/05-09 18:12, rettet 01/05-09 18:12 
Alf81>
Hanky>
Det eneste jeg slet ikke bryder mig om, er score-systemet.

Hvilket er hvad shmups handler om :)

For dig :)
1'205 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig