X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt SimCity


Svar
QQSkrevet 25/11-12 06:57 
Et nyt Simcity (5'eren, dog ikke af navn) er lige på trapperne. Det anede jeg ikke!

Er jeg den eneste der synes at nedenstående video lover godt?

Jeg skal i hvert fald have det.

10 minutters gameplay med lead designer...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 26/11-12 00:15, rettet 26/11-12 00:15 
Jeg bliver altid super-hooked på den slags spil når jeg ser videoer som den, men når jeg så får fat i det, går jeg som regel død ubehageligt hurtigt. Det er et spil der kræver et meget stort attention span, og min computerspils-ADHD rækker ikke så langt for tiden.
Men jeg skal da i hvert fald holde øje med det her, det ser ganske solidt ud. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 26/11-12 06:03 
Mit attention span har bare snart brug for noget andet end Transport Tycoon.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 07/03-13 08:01, rettet 07/03-13 09:10 
Ser meget positivt ud indtil videre:
http://www.metacritic.com/game/pc/simcity
Spillet udkommer i morgen.

Den lave bruger-score skyldes alle mulige problemer der har været med rent faktisk at få lov til at spille spillet, Diablo 3-opskriften hvor du skal gennem deres servere for at spille single player. Endnu et "mesterværk" fra EA. Håber der kommer et crack af en art, ellers har jeg ikke lyst til at investere i spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 07/03-13 10:35 
Sim City udkommer i dag. :)

Som jeg kan forstå det, så skyldes always online denne gang, at spillet skal bruge ekstra regnekraft for at simulere spilllets verden.

Om det er salgsgas eller reelt nok skal jeg ikke kunne sige.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/03-13 10:43 
I Giantbomb-anmeldelsen, pointeres det at spillet er bygget op omkring asynkron multiplayer, og at det er mere eller mindre umuligt at spille spillet uden at have kontakt med andre spillere.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/03-13 17:47 
Tilsyneladende har folk enorme problemer med at få lov til at spille.

Jeg ville helt klart vente og se om det bliver bedre inden jeg købte.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SonicSonicSkrevet 07/03-13 18:13 
Nåhr, de laver lige en Diablo? Kommer der også real money auction houses, nu det er EA? :D /dril
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/03-13 19:43, rettet 07/03-13 19:44 
Med alle server-problemerne forstår man pludselig hvorfor EA inviterede US-anmeldere til et en-dags review-event, i stedet for at sende spillet ud til anmeldelse...

Jeg håber at de laver en Diablo 3 og udgiver spillet til konsol uden alt det der always-online fis.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 07/03-13 21:30 
Har skrevet med en bekendt, som købte spillet i går. Hans oplevelse pt. er at han skulle vente 4 timer i kø på at kunne starte spillet, hvorefter det gik ned efter en halv time. Han har ikke været i stand til at kunne spille det i gang siden.

Det er virkelig en farce. Utroligt at det overhovedet kan lade sig gøre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 07/03-13 22:00 
Hvad går det online bras ud på? Er det et mmo, eller noget online multiplayer agtigt? Troede det var singleplayer. Men igen, det var Diablo jo også, til en vis grad.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 07/03-13 22:12 
Der er noget tvungen asynkron multiplayer. Selve spillet er rent teknisk set single player, det er udelukkende introduceret for at styre salget og forhindre piratkopier osv. Kan godt forstå at de gør hvad de kan for at forhindre pirater, men det er virkelig trist at det skal gå ud over lovlydige kunder i så stort omfang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 07/03-13 23:19, rettet 07/03-13 23:20 
http://www.geek.com/articles/games/following-800-poor-reviews-amazon-stops-selling-download-copies-of-simcity-2013037/]Following 800 poor reviews, Amazon stops selling download copies of SimCity[/LINK]" target="">Following 800 poor reviews, Amazon stops selling download copies of SimCity
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/03-13 23:32 
Whoa :D
PapandPapandSkrevet 07/03-13 23:41 
Det er simpelthen noget svineri. Det er evig og altid os der køber spillet til fuld pris ved release, som må bøvle rundt med deres skrammel. Jeg har egentlig aldrig haft noget imod EA og har altid taget dem i forsvar herinde når de får kritik for at spytte metervare ud. Men det her er bare for meget og en direkte hån af os som køber spil til fuld pris på udgivelsen.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KilroyKilroySkrevet 08/03-13 07:42 
Sumez>
Der er noget tvungen asynkron multiplayer. Selve spillet er rent teknisk set single player, det er udelukkende introduceret for at styre salget og forhindre piratkopier osv. Kan godt forstå at de gør hvad de kan for at forhindre pirater, men det er virkelig trist at det skal gå ud over lovlydige kunder i så stort omfang.

EA siger selv at noget af spillet afvikles på nogle servere, hvilket forklarer always on. Om det er rigtigt ved jeg ikke, men noget biks det er det.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 08/03-13 09:08 
Jeg giver det maks en uge før nogle hackere har afklaret alt det. :)


...hvis de overhovedet gider spilde tid på det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 08/03-13 10:59, rettet 08/03-13 10:59 
Diablo 3 var/er også server baseret. Deres scripts til de forskellige events skulle ligge på deres servere, derfor man er nødt til at være online for at kunne spille det. Det var også derfor det ikke blev hacket, fordi, ingen havde adgang til Blizzards scripts, og uden dem, ville spillet ikke være det samme på nogen måde.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 08/03-13 11:40 
Det giver jo også mere mening i Diablo 3, da det er et udpræget onlinespil (desværre :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 08/03-13 11:58 
Ja det er rigtigt nok. Men måske EA har luret modellen, og laver noget i samme stil, altså, at spillet har brug for et eller andet vigtigt fra deres servers :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 08/03-13 12:17 
Det er i hvert fald den officielle undskyldning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/03-13 12:50 
En af mine kollegaer blev lokket af et godt tilbud fra Green Man Gaming.
Jeg tror dog nærmest ikke det er lykkedes ham at spille endnu.
Udover serverproblemerne, så opdagede han at spillet automatisk var installeret på dansk - da han ville ændre det, krævede det at spillet blev geninstalleret :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
The DaneThe DaneSkrevet 08/03-13 20:13 
Nu sagde EA jo så også lige at de ikke ville gentage det Blizzard gjorde ved udgivelsen :)
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SonicSonicSkrevet 08/03-13 20:46 
Oh the irony :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 08/03-13 22:56 
Det står så slemt til at Ikke bare har EA slået flere funktioner fra for at få det til at køre ordentligt (hvilket det stadig ikke gør), de har også bedt alle deres retailpartnere fjerne al promotion vedrørende spillet, så antallet af vrede kunder (og belastningen på serverne) ikke bliver endnu større

Der er kun én god måde at komme i nærheden af at redde denne fadæse efterhånden, og det er en patch, der gør det muligt at spille uden deres servere. Bliver spændende om de gør det.
PapandPapandSkrevet 09/03-13 13:43 
Så kom undskyldningen fra Maxis og EA sammen med et gratis spil. Serverne ser ud til at være nogenlunde stabile, så nu er det i hvert fald muligt at spille.

A SimCity Update…And Something For Your Trouble
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
OlimarOlimarSkrevet 09/03-13 23:55 
Screw attack gav det 1/10 :D http://www.screwattack.com/reviews/new-review-simcity
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/03-13 13:08 
Hackerne har været i gang med det nye SimCity. Guess what...

Det kan sagtens spilles offline
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 14/03-13 13:31 
Sumez>
Jeg giver det maks en uge før nogle hackere har afklaret alt det. :)

6 dage :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/03-13 18:09, rettet 16/03-13 18:12 
Og farcen fortsætter. Nogle brugere oplever i øjeblikket at deres adgang til spillet bliver blokeret, da spillet bliver deaktiveret grundet retur af spillet (digital download via Origin). Problemet er så bare at brugerne ikke mener de har returneret noget som helst, og de har da heller ikke fået penge tilbage. Always-on konsoller bliver fantastisk :(

Neogaf tråd.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Per SPer SSkrevet 13/01-14 23:41 
Kilde: Games Industry

Det ser ud til at EA har taget et meget fornuftigt valg til deres næste SimCity opdatering:

>>>

Maxis Emeryville general manager Patrick Buechner announced that with the soon-to-be-launched Update 10 for SimCity "all of your previously downloaded content will be available to you anytime, anywhere, without the need for an internet connection."

Bringing the game offline also means that SimCity will be opened up to the community of modders. "They can now make modifications to the game and its components without compromising the integrity of the Online game. Modding is a big part of our studio's legacy and we're excited to see what you guys create," Buechner added.

SimCity's launch last year was plagued with server issues. Many users were unable to download the game, and for those who did have a copy, it took 30 minutes sometimes just to be able to connect to a server if it happened at all. Because the game was online only, it left many users frustrated, unable to play a title they spent hard-earned money on. EA defended the game's online only nature, noting that an offline mode would be difficult to engineer, and that it didn't fit with the developer's "vision" for SimCity.

Despite the troubled launch, SimCity sales in the first two weeks were brisk, totaling 1.1 million. From March to May, the game's sales climbed to 1.6 million. By July, EA managed to sell 2 million copies of the game.

"In retrospect, our biggest takeaway is that we are lucky that SimCity has an enormous number of loyal fans," EA exec Frank Gibeau said. "That first week after launch was really rough - an experience nobody wants to live through again."

<<<
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
JmogJmogSkrevet 13/01-14 23:44 
Gid de også ville øge grænsen for de arealer man bygger sin by på. Det var den primære grund til at jeg efter et par dage lagde det fra mig. Det ødelagde komplet spilglæden at man var begrænset til minibyer.
SumezSumezSkrevet 13/01-14 23:56 
Godt at man kan lære af sine fejl, og forbrugerne trods alt er gode til at lade deres mening blive hørt. Man kan håbe at det vil stå som et eksempel til eftertiden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 16/03-15 17:19 
Så kom der tilsyneladende et rigtigt "SimCity" - Cities: Skylines af udviklerne bag Cities in Motion. Til 28€ er prisen også fornuftig for et nyt spil af denne type IMO (ens pris for download og fysisk version).

Beviset for at man kan bygge store områder/byer - nogle har allerede gengivet det sydlige San Andreas fra GTAV, inkl. Los Santos, Paleto og Sandy Shores:
http://steamcommunity.com//sharedfiles/filedetails/?id=406684124

88/100 på Metacritic:
http://www.metacritic.com/game/pc/cities-skylines

Release trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=0gI2N10QyRA
JmogJmogSkrevet 20/03-15 16:19 
22USD/155kr for en steamkey hos cdkeys:
http://www.cdkeys.com/pc/games/cities-skylines-pc-cd-key

Købt. Det får alt for meget positiv omtale rundt omkring til at jeg kan holde mig fra det til den pris. Kæmpestore byer uden begrænsninger på størrelse, jatak. Og god performance selvom man bygger storbyer. Der skal hygges i weekenden!
JmogJmogSkrevet 22/04-17 20:10 
Spillet udkom forleden på Xbox One og er efter sigende en god port med de samme features og et interface der er fornuftigt tilpasset til controller/TV. Jeg har lige købt det (40$ på US store) og får spillet det her til aften.

Outside Xbox lavede en video, der fint demonstrerer, hvordan det spiller og ser ud:
https://youtu.be/GHe9bJvTJAo
JmogJmogSkrevet 22/04-17 21:16 
Ok, indtil videre holder det hundrede procent. Det fungerer rigtig fint med controller og jeg morer mig med at gå agurk i kreativitet. Man kan sætte penge til uendelig og alt til at være unlocked fra starten, hvis det udelukkende er design og layout af byen man går op i.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig