X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køber du en Wii U til launch?


Svar
RJKRJKSkrevet 18/11-12 20:19 
Tænkte det kunne være meget sjov med en lille opgørelse af, om folk køber en Wii U til launch eller ej.

Køber du en Wii U til launch?
Ja, den er allerede bestilt.
22%

Ja, køber den på launch-dagen.
8%

Har endnu ikke afgjort det.
8%

Nej, venter på at der kommer bedre spil.
14%

Nej, venter på at den falder i pris.
30%

Nej, har slet ikke planer om at købe den.
18%

»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
53 emne(r).
1 2 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 18/11-12 20:19 
Tænkte det kunne være meget sjov med en lille opgørelse af, om folk køber en Wii U til launch eller ej.

Køber du en Wii U til launch?
Ja, den er allerede bestilt.
22%

Ja, køber den på launch-dagen.
8%

Har endnu ikke afgjort det.
8%

Nej, venter på at der kommer bedre spil.
14%

Nej, venter på at den falder i pris.
30%

Nej, har slet ikke planer om at købe den.
18%

»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OlimarOlimarSkrevet 18/11-12 20:34 
Ja er bestilt.
BeanoBeanoSkrevet 18/11-12 20:58 
Ikke afgjort endnu :)
ProzelProzelSkrevet 18/11-12 21:01 
Da jeg er gået PC-only for en stund, så skulle det være et fedt eksklusiv spil, der kunne overtale mig. Som det ser ud nu springer jeg over. Prisen må også godt falde bare lidt.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/11-12 21:04 
Release lineup ser ufatteligt kedeligt ud og konsollen virker noget pebret prismæssigt, så det må være en kombination af de 2 muligheder.
HeroldHeroldSkrevet 18/11-12 21:05 
Ja, er bestilt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 18/11-12 23:32 
Er bestilt.

Mulighed nummer to bør nok rettes til "Ja, HÅBER jeg kan finde den på launchdagen", for den er godt nok populær i preorder-land. UK, et land med over 62 millioner indbyggere, får kun 25.000 enheder på launchdagen. Schweitz, hvor der bor 8 millioner får efter sigende mindre end 300. Hvor mange vi får i Danmark er der vist ingen der har villet afsløre, men rygterne siger at Norge har sat sig tungt på den scandinaviske allokering, da forretningerne/distributørerne derovre var tidligere ude end i Sverige og Danmark, da Nintendo åbnede for retail preorders. Som det står nu, er bedste håb på launchdagen to typer steder:
-Forretninger, hvor man ikke kan preordre. Med andre ord, stil dig i kø før åbningstid.
-Forretninger, hvor man ikke ville tænke på at preordre. Små, lokale forretninger hvis primære fokus ikke er spil, men tillader preorders af konsoller.

Jeg tvivler på, der er en eneste Gamestop i Danmark, hvor man kan rende ind i dag og forudbestille en maskine til launch.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-12 00:58 
Jeg venter til Januar. Det er bedst for alle :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/11-12 07:16 
Til den tid er vi andre nok også færdige med at hente launch day updaten :P
3of193of19Skrevet 19/11-12 10:01 
Øv man ikke kan rette sit svar, har lige bestilt ZombiU pakke fra Amazon.de 3170 DKr :)
ChronoChronoSkrevet 19/11-12 10:11 
Premium er bestilt sammen med Super Mario Bros U, og ekstra sort Wiimoto+Nunchuck - og så skal Toki Tori 2 nok også købes.

Har dog muligvis ladet mig overtale til at den først skal pakkes ud af børnene juleaften, så jeg kan ikke spille ved launch alligevel :-O
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KilroyKilroySkrevet 19/11-12 10:38 
Jeg afbestile min Amazon-ordrer. Men hvis den kan skaffes herhjemme til en ordentlig pris (er der i det hele taget nogen der har set maskinen annonceret udenfor online-butikker?) så kunne det være. Men ellers så tror jeg nu nok jeg venter.
Kilroy Was Here
3of193of19Skrevet 19/11-12 10:45 
Prisforkellen til Tyskland er for grell til at jeg vil ignorere den. Coolshop tager 3500 Dkr for premium pakken, Fona og andre 3300. Den koster 350€ i Tyskland, 2600 Dkr. Selv med dansk moms og forsendelse ender man på knap 2800, det er et helt spil til forskel.
millenniummillenniumSkrevet 19/11-12 11:28 
Mit behov er .....meeeeeh.

Men jeg kan ikke tale af vegne på min søn, der som regel altid får plaget sig frem til det nyste Mario spil.
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 19/11-12 12:15 
Jeg venter nok lidt med at købe en, til; Den falder i pris, der kommer flere spil, jeg har mere tid :P
Men afgjort, jeg er da nysgerrig, og helt sikkert fristet. Det går bare ikke lige nu :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 19/11-12 13:35, rettet 19/11-12 18:02 
Kan vi få svar på antallet af respondenter?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 19/11-12 14:45 
Jeps... Der er bestillt en Prem. med NintendoLand via Amazon.fr
Her måtte jeg af med 330 Euro med porto og selv med alt hvad moms mv. kan trækker er der en del kroner sparet !
Til gengæld må jeg vente med at få konsollen til mellem d. 3 og den 5 dec. men det overlever jeg nok.
Så kan jeg jo gå og hype mig selv med HandsOns og anmeldelser så længe.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/11-12 15:09 
Jeg har bestilt Red Steel 3 Bundlen fra Coolshop
millenniummillenniumSkrevet 19/11-12 15:16 
En ting der dog er et plus, er Nintendos kompromisløse bagudkompabilitet. Så i fremtiden er der ingen grund til at købe mindre end Wii U, i modsætning til min gamle PS2 der stadig afventer sin pension.

*kigger hånligt på Sonys direktion*
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 19/11-12 15:23, rettet 19/11-12 15:52 
Jeg er ikke imponeret af deres manglende kompatibilitet med Gamecube skiver, når de allerede har annonceret at de bliver til at downloade fra eShoppen :P

EDIT: Kilde
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/11-12 15:56 
Forhåbentligt er videobilledet ud på Wii U også bedre end på Wii.
Det er HDMI, så det er ihvertfald en start....

Man ved det er next-gen når der følger et HDMI kabel med skidtet.
millenniummillenniumSkrevet 19/11-12 15:57 
Nå ja. Hvorfor fysiske medier efterhånden er en historisk bitch. Når man køber et spil, køber man den private rettighed til at anvende det derhjemme, og burde ikke købe det igen, når der kommer nye konsoller.

*kigger atter hånligt på Sonys direktion - men de griner bare*
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 19/11-12 16:13 
Darkbeat>
Man ved det er next-gen når der følger et HDMI kabel med skidtet.

Ja det er fandeme fjollet at sælge HD konsoller i 2012 uden et HDMI kabel men et sølle composhite og SCART adaptor :P
Captain NCaptain NSkrevet 23/11-12 00:52 
Jeg planlægger bestemt at købe den. Min entusiasme er dog faldet en smule efter at havde set den endelige EU launch liste.
Jeg var især meget skuffet over at "Scibblenauts: Unlimited" ikke vil komme her før næste år selvom spillet allerede er ude i USA. Kommer aldrig til at forstå al det latterlige regions pis -__-;

Det var også ærgeligt at "Rayman: Legends" ikke kunne nå at være med på launch bølgen.

Generelt havde jeg håbet at lidt flere af de spændende eksklusive spil havde været tilgængelige på launch dagen.

Mass Effect og Batman er efter min mening old news og Assassin's Creed har jeg allerede fået købt mig for nogle uger tilbage.

So far er de eneste spil jeg er interesseret i at købe på launchen

New Super Mario Bros U
Zombi U
NintendoLand
og måske Sonic & All-Stars Racing Transformed
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 23/11-12 08:29 
Captain N>
Jeg var især meget skuffet over at "Scibblenauts: Unlimited" ikke vil komme her før næste år selvom spillet allerede er ude i USA. Kommer aldrig til at forstå al det latterlige regions pis -__-;

Lyder som noget udgiver-politik-pis :
http://www.eurogamer.net/articles/2012-11-22-out-this-week-in-us-scribblenauts-unlimited-now-delayed-until-2013-in-europe
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/11-12 10:36, rettet 23/11-12 11:05 
Det er vel bare sådan det er at bo i en region hvor der ikke er et fælles talemål, men spillet også skal oversættes til tysk, fransk og spansk udover engelsk? Lige netop med Scribblenauts kunne jeg forestille mig at dette var noget der tog ekstra lang tid, gameplayet taget i betragtning.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 23/11-12 10:51, rettet 23/11-12 10:54 
Det påstås at de sprog allerede findes i US udgaven. Bemærk også "Nope. It's due to stuff I can't talk about until 2013. Scribblenauts and Super Scribblenauts were released NA and EU the same day. Trust me. I want your money. It's due to things outside of development."-kommentaren.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/11-12 11:02 
Ja, så giver det da slet ingen mening.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 23/11-12 11:04, rettet 23/11-12 11:05 
Det er noget sludder, der gik også over et halvt år, før det første Scribblenauts kom herhjemme.

edit: Hmm, eller..? Ikke ifølge GameFAQs, men jeg mente bestemt det var grunden til at jeg importerede fra USA og fik en grim toldbøde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/11-12 13:50 
Captain N>
...og måske Sonic & All-Stars Racing Transformed

Jeg havde også overvejet Wii U versionen, men den er åbentbart i stykker

http://www.gamespot.com/sonic-and-all-stars-racing-transformed/reviews/sonic-and-all-stars-racing-transformed-review-6400443/
HeroldHeroldSkrevet 23/11-12 15:09 
Echelon VI>
Ja, så giver det da slet ingen mening.

Det lyder ellers sådan?

"Nope. It's due to stuff I can't talk about until 2013. Scribblenauts and Super Scribblenauts were released NA and EU the same day. Trust me. I want your money. It's due to things outside of development."

Jeg synes det at de siger at der er en grund som de fortæller om senere, er grund nok. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OlimarOlimarSkrevet 23/11-12 15:29 
Er pga den der day 1patch, bliver sikkert fixet :p
BeanoBeanoSkrevet 23/11-12 15:43 
Ja der er en Wii U patch på vej til Sonic & Co. Racing.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/11-12 15:55 
Pis.. .Nu har jeg lige bestilt PS3 versionen :S
Oh well...
BeanoBeanoSkrevet 23/11-12 16:02 
Fint så kan vi spille sammen online :)

Rigtig godt racing spil med lækre baner!
dRxLdRxLSkrevet 29/11-12 17:55 
Når man hører om alle de quirks der er med konsollen her ved lanceringen og at spillene i bedste fald er på niveau med spil på ps3 og xbox360, giver det ingen mening oppe i mit hoved at betale mere for maskinen nu, end at samle den op på et senere tidspunkt til en billigere penge, og forhåbentlig også med bedre funktionalitet og udbud af spil.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 29/11-12 22:38 
At købe en konsol til launch giver jo som sådan aldrig mening. Vi burde vente mindst et år.

Men hey, hvis man godt kan lide nyt legetøj og har råd til at forlyste sig teknologisk, så kan man jo ikke lade være :-)
3of193of19Skrevet 30/11-12 05:41 
VEnte et helt år med at spille det nye Super Mario?! You must be trippin!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/11-12 06:53 
Jeg er enig med Jmog... Man burde vente, meeeen min dukker også op senere idag fordi jeg har bildt mig selv ind "at jeg har brug for én nu for at anmelde spil" :D
BeanoBeanoSkrevet 30/11-12 12:12 
Har fået min i dag, hentet i Fona Vejle. De havde stadig 2 usolgte maskiner (premium og ZombiU bundle) da jeg var derinde ca. kl. 10:30. Hvor mange enheder de havde haft til forudbestilling fik jeg ikke at vide, men jeg var den første der hentede een.

Har haft en masse bøvl med at få den på mit netværk (både via wifi og LAN), og det eneste som lykkedes for mig var at sætte konsollen til statisk IP og DSN adresse. Når jeg har fået den opdateret (er pt. ved at downloade) vil jeg prøve igen.
JmogJmogSkrevet 30/11-12 12:57 
3of19>
VEnte et helt år med at spille det nye Super Mario?! You must be trippin!

Hvis det var et af Nintendo Tokyos Mariospil ville jeg være enig. 2D titlerne... haster det bestemt ikke med at få.
Bede-xBede-xSkrevet 30/11-12 13:27 
Beano>
Har haft en masse bøvl med at få den på mit netværk (både via wifi og LAN), og det eneste som lykkedes for mig var at sætte konsollen til statisk IP og DSN adresse. Når jeg har fået den opdateret (er pt. ved at downloade) vil jeg prøve igen.

Det har virket fint for mig, men selve opdateringen synes og tage en evighed. Der var også flere maskiner i Fona i Aalborg, så det ser ikke ud til at den er så svær at få fat i.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 30/11-12 13:38 
Update download tog præciet 1 time for mig via LAN adaptor. ca 10 min at installere bagefter.
Bede-xBede-xSkrevet 30/11-12 14:19 
Det var cirka det samme for mig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
--Skrevet 30/11-12 14:23, rettet 30/11-12 14:24 
Er det korrekt forstået at Wii U har cirka samme hardware specifikationer som PS3 / X360 - altså ca 6 års gammelt hardware? At man IKKE kan afspille BR film på den? At der ikke bliver tilføjet trophy / Achivements element? At det fungerer med frindscodes, alá 3DS´eren hvor det er noget rod at tilføje andre?

Kan godt lide Nintendo, men jeg forstår simpelthen ikke den kurs de vælger... :/

Uanset hvad, ender jeg nok med at købe en, engang når den falder i pris ;P
Spiller nu: Animal Soccer World
HeroldHeroldSkrevet 30/11-12 14:33 
Jeg blev røvrendt af Coolshop - der har været noget fejlsortering, og de har ikke sendt mail ud om det - så ordren stod bare som "behandlet" i deres systemer hos flere af dem der havde bestilt (jeg havde bestilt den 19. september). Jeg gik så ned i Fona på Strøget, fik ZombiU-bundlet 200 kroner billigere samt en håndfuld WiiU Merchandise + ZombiU-tshirt. FAK U, CULSJAP!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 30/11-12 14:43, rettet 30/11-12 15:11 
Netflix kvaliteten er elendig... billedet jeg får er mat og farveløst. Uanset om det er på tv eller gamepad. Oplever i også det?
Bede-xBede-xSkrevet 30/11-12 15:04, rettet 30/11-12 15:07 
Ja, og ikke kun det. Det krævede så lige yderligere en update at gå ind i, man kunne kun delvist benytte controlleren på login skærmen - modsat visse andre menuer - og var henvist til touch skærmen(der er irriterende at skrive på fordi de valgte en resistiv skærm). Og inde i Netflix hakker menuerne..

At det så tager mange sekunder at skifte mellem programmer på maskinen generelt, bidrager ikke positivt til indtrykket af brugeroplevelsen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 30/11-12 15:24 
Det var lidt ting som ovenstående jeg mente. Maskinen virker langt fra at være færdigudviklet, og der er ingen must have lanceringspil. Man kan håbe at den kan rette lidt op på det med forbedret systemsoftware, men indtil videre synes jeg lanceringen har været katastrofal at se på udefra, så hvorfor betale ekstra for at blive udsat for det?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/11-12 15:37 
m1chelsen>
Er det korrekt forstået at Wii U har cirka samme hardware specifikationer som PS3 / X360 - altså ca 6 års gammelt hardware? At man IKKE kan afspille BR film på den? At der ikke bliver tilføjet trophy / Achivements element? At det fungerer med frindscodes, alá 3DS´eren hvor det er noget rod at tilføje andre?

Kan godt lide Nintendo, men jeg forstår simpelthen ikke den kurs de vælger... :/

Uanset hvad, ender jeg nok med at købe en, engang når den falder i pris ;P

Nej den kan ikke spille BluRay.

Nej den bruger IKKE Friend Codes lissom 3DS - tværtimod fungerer det mere som på Xbox / PS3 (se den dedikerede tråd)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
53 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig