X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Apple Cinema Display spørgsmål?


Svar
nerosnerosSkrevet 18/11-12 12:54, rettet 19/11-12 09:46 
Jeg får en Apple Cinema Display 23 tommer af min far da han ikke længere skal bruge den.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at bruge den til mit retro gaming. Mit setup som det er nu består af en XRGB2+ med monitor 4:3 tilslutning.

Nu da Apple Cinema Display er i widescreen tror i så det er muligt at få black borders i sidderne, eller vil den strække billedet ud i widescreen no matter what? Jeg vil nemlig kun spille mine retro konsoller igennem et 4:3 format så kan den ikke det vil jeg nok ikke kunne bruge den til så meget.

Håber nogen kan hjælpe jeg har nemlig ikke kunne finde ret meget om det.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 19/11-12 16:03 
Er der ikke en eneste herinde som ejer en Apple skærm?
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 19/11-12 16:12 
Hvis du får den foræret, kan du vel bare finde ud af det selv? Og hvis den ikke lever op til dine krav, aflevere den tilbage, bruge den til noget andet eller gå af med den igen? - bare en tanke :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 19/11-12 16:27, rettet 19/11-12 16:28 
Det var bare af ren nysgerrighed jeg efterspurgte det da jeg ikke får den før om end 14 dages tid ;-)

Tænkte bare hvis folk havde den i hjemmet eller viste noget om det kunne vide om den strækker alt i widescreen eller den også kan 4:3 hvilket også andre monitors kan men ikke alle.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-12 16:31 
Hvor gammel er sådan en skærm? Synes jeg kan huske noget med at Apple ikke bruger traditionel VGA, men det var måske kun i CRT dagene?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 19/11-12 17:02 
Den har en DVI port så jeg skal nok finde mig et VGA til DVI kabel ;-) Der følger et med fra Apple men det er ikke længere end 10cm så har nok brug for et lidt længere et af slagsen.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-12 17:33 
Ja så er den da vidst ny nok :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 19/11-12 18:47, rettet 20/11-12 11:16 
[
I love monster land
HankyHankySkrevet 19/11-12 19:19 
Jeg kender Neros privat, og mener intet ondt med hvad jeg skriver - måske du skulle blande dig udenom, og passe dig selv og dit lille konsolkøkken?

Bare en tanke - no offence.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 19/11-12 20:30 
Og så tilbage til kammertonen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 19/11-12 20:44, rettet 19/11-12 20:46 
Konsolkongen>
Ja så er den da vidst ny nok :)

Ja den er god nok :-)

Fandt også ud af idag at der findes et Mount Adapter Kit til min Neo Flex Arm (Ja det hedder den) Så kan jeg fandme også køre med den i Tate YEAH!! http://store.apple.com/us/product/M9649G/A/cinema-display-vesa-mount-adapter-kit

Neo Flex
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 10/12-12 16:32, rettet 10/12-12 16:33 
Ok nu starter det!

For satan da..

Nu har jeg endelig fået min Apple skærm. Købt en DVI til VGA converter så jeg kan konvertere et VGA signal om til DVI da det er det eneste min skærm har af indput til den slags.

Men der er bare sort skærm!? :-( Jeg har lyd på og kan høre der er gang i min CMVS men intet billede. Er der noget jeg skal indstille på min XRGB2+ mon? Det burde da for hulen virke?

HJÆLP MIG!
Bashful Neophyte
ProzelProzelSkrevet 10/12-12 16:42 
Er det ikke fordi at CMVS sender et analogt signal og det understøtter din skærm ikke? Jeg tænker blot højt, og KK ved helt sikkert mere end jeg. Hvilken converter bruger du?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/12-12 16:44 
Jeg tror ikke Apples Cinema Display accepterer analoge input, så du skal nok have fat i en converter (altså ikke bare en stik-omformer, men decideret box). Jeg ved ikke om XRGB2+'en kan omforme analoge signaler til digitale, men jeg tror det ikke?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 10/12-12 16:54, rettet 10/12-12 16:58 
Nuclear Detergent>
Jeg ved ikke om XRGB2+'en kan omforme analoge signaler til digitale, men jeg tror det ikke?

Det kan sku godt være en descideret box ville være bedre og sådan en stik omformer ikke duer til jobbet?

Jeg har en DELL skærm med VGA input med den er der intet problem selvfølgelig.

Sådan ser det ud:
Apple Cinema Display spørgsmål?
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/12-12 17:00, rettet 10/12-12 17:30 
Cinema Display æder ikke analoge signaler overhovedet, heller DVI-analog, og derfor er en stikomformer ikke nok, da det signal dine retro-konsoller sender ud er analogt. Så en stikomformer vil under alle omstændigheder ikke fungere hvis din XRGB2+ ikke kan konvertere signalet til noget digitalt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 10/12-12 17:30, rettet 10/12-12 17:39 
OK damn..! Men det giver meget mening.

Hvad koster en billig box analoge til digital omformer så? Det er nok bedst ikke at betale alverden da der ingen garanti er for at det overhovedet ville lykkedes mig at bruge min Apple Cinema display til retro.

For at være sikker på jeg har forstået det rigtigt så er dette måske løsningen:

XRGB2plus + Box (analoge til digital omformer) = Apple cinema display og retro

;-)

Måske denne box er løsningen?
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/12-12 17:42 
Ja, den box du linker til, burde kunne gøre det.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 10/12-12 17:46 
Men den er godt nok lige lidt dyre end hvad jeg havde tænkt mig at betale.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig