X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Silicon Knights beordret til at destruere usolgte Too Human og X-Men Destiny


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/11-12 20:52 
På grund af en uoverenstemmelse om brug af Unreal 3 motoren er Silicon Knights blevet pålagt at destruere alle usolgte kopier af Too Human og X-Men Destiny, så det er nu man skal have fat i dem hvis man er interesseret i et klenodie fra denne generation.

Kilde
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/11-12 21:04 
Tak for tippet, men det får mig nu ikke til at spilde penge på spil af tvivlsom kvalitet meget hurtigere. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/11-12 21:16 
Haha nej det er fair nok :D
BeanoBeanoSkrevet 09/11-12 21:34 
Gad vide om Too Human kommer til at hvile ved siden af E.T. i Texas? Det ville være episk...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/11-12 21:43 
Det burde være sket for lang tid siden, omend af andre årsager.
BeanoBeanoSkrevet 09/11-12 21:54, rettet 09/11-12 21:55 
Jeg har to eksemplarer af Too Human som må blive guld værd nu. Ekstremt lille mængde guld, men stadig guld!
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/11-12 00:16 
Hvis tis er en slags guld, måske.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
TheDukeTheDukeSkrevet 10/11-12 01:05 
De burde have beordret Denis Dyack til at destruere sig selv efter Too Human udkom :P
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/11-12 09:25 
Jeg kan huske tiden inden Too Human, hvor Dyack havde store planer, blandt andet at Silicon Knights skulle finansere et universitetsbyggeri, efter den kommercielle succes han var sikker på Too Human blev. Nu ser det ud til at firmaet bliver en byrde for Canada i stedet. De andre episoder in mente, har Dyack imo altid fremstået som lidt af en arrogant idiot.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
TheDukeTheDukeSkrevet 10/11-12 19:25 
@Ech
Jeg tror du vil være klar til at opgradere hans idiotstatus til full-blown spassernar efter du har læst denne artikel: http://kotaku.com/5955223/what-went-wrong-with-silicon-knights-x+men-destiny
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/11-12 19:29 
Tak, jeg har allerede læst den, og ja, den cementerer lidt det billede jeg har af Dyack.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 12/11-12 23:30 
Jeg skal da gerne indrømme, at jeg var en af dem der troede, at Dennis Dyack var en af spilmediets helte, da jeg havde spillet først Ethernal Darkness og derefter Metal Gear Solid. Herefter så jeg i Pc Player billeder af Too Human og læste Dyacks beretning (Pc Player exclusive interview) om hvad vi som spillere havde i vente. Jeg var også en af dem der forudbestilte Too Human, følte sig snydt og afleverede det til en lokal byttebiks kort efter.
Men er det ikke ofte sådan, når folk og her spilproducenter har for meget vind i sejlene, begynder at love for meget og hyper sit product op på et plan det umuligt kan nå at præstere.
Et lignende tilfælde, som dog ligger lidt forud for Too Human, er for mit vedkommende Republic the Revolution af Demis Hassabis fra Elixir Studios. Dette spil lovede også i H..... og R.., men blev aldrig rigtigt fabelagtige intuitive spil jeg blev lovet.
Skulle man grave endnu længere tilbage, kunne man trække Daikatana op af hatten.
Kort sagt, så er tilfælde som Silicon Knights set før, og Dyack er, som jeg ser det, ikke ene om at køre sine projekter i sænk, men både pressen og vores egne store forventninger har sin del af skylden. Dette gør dog ikke skuffelsen mindre, når dvden roterer i drevet og spillet ikke lever op til forventningerne.
TheDukeTheDukeSkrevet 12/11-12 23:39 
Det er nok nærmere at han har fået (eller taget) æren for Eternal Darkness og Twin Snakes selvom det var folk længere nede i hierakiet der gjorde dem så gode som de var. De folk har så forladt studiet i mellemtiden, og Dyack's egne evner er ikke i nærheden af deres.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 12/11-12 23:59 
Jamen, det er vel The Name of The Game... Jeg tvivler også på at Peter Molyneux nyere tid har programmeret ret mange af sine egne spil. Han har måske udtænkt dele af projektet, men her stopper det nok også og ikke desto mindre krediteres han konstant som skaberen. Jeg kan ikke navnet på en eneste anden fra Bullfrog aka LionHead. Det samme er vel gældende for Sid Meier spil, for dem har Sid Meier aldrig rørt i en laaang årrække. Eller tag Tom Clancy spillene Rainbow Six, for dem har Tom Clancy nemlig aldrig skrevet eller superviceret. Af nyere eksempler kunne nævnes Jade Raymond, der pludselig var ekspert i Assasins Creed... I wonder why ? Uden at vide det tvivler jeg også på, at Miyamoto har stået for mange af de nyere Mariospil eller Zeldaspil, men alligevel krediteres de, og medierne henvender sig til dem om, hvad vi som forbrugere kan forvente os. Der er nemlig sket det, at deres navn rimer på kvalitet og viden inden for deres produktgenre.
At Dayck så kædes sammen med Ethernal Darkness og Twin Snakes er vel ren logik da han var frontfigur. Bill Gates er stadig for mange ham der udvikler vores Windows og Steve Jobs ham der udvikler og samler vores Mac produkter, unt so weiter...
TheDukeTheDukeSkrevet 13/11-12 00:30 
Det var ikke fordi at han var boss for studiet at han fik æren for Eternal Darkness, det var fordi han var krediteret som spillets Director.
SumezSumezSkrevet 13/11-12 12:05 
Er jeg den eneste der aldrig har hørt om "Dennis Dyack"? :!
Lyder som om den person har fået en hel masse hype, men hvor kommer den fra?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 13/11-12 12:08, rettet 13/11-12 12:09 
SuperMikkel>
Jamen, det er vel The Name of The Game... Jeg tvivler også på at Peter Molyneux nyere tid har programmeret ret mange af sine egne spil. Han har måske udtænkt dele af projektet, men her stopper det nok også og ikke desto mindre krediteres han konstant som skaberen. Jeg kan ikke navnet på en eneste anden fra Bullfrog aka LionHead.

Steve Jackson, evt.? :)

Nu forlod Peter Molyneux jo netop Bullfrog og startede Lionhead sammen med Jackson, fordi han følte han netop havde for lidt med spillene at gøre, og gerne ville ind og være med i den konkrete designfase igen. På lige det punkt, har jeg respekt nok for manden. Han er en spilskaber, ikke en forretningsmand.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 13/11-12 13:05 
My bad... Og ja, naturligvis Steve Jackson. Hvordan jeg lige kunne glemme Steve, ved jeg skisme ikke. Og hvorvidt Peter Molyneux er spilskaber og ikke forretningsmand kan man vist godt blive en smule uenige om. Jeg mener 100% at Molyneux har krydset den grænse, altså fra passioneret spilskaber til grisk forretningsmand. Tag bare det seneste project Curious (Cube spillet) som er et pay to play. Før det de Fable 2&3 som begge kom med muligheden for at købe XboxLive spil, således man, hvis man spillede disse pokerlignende spil, kunne starte med mere "in game currency". Og sjældent har jeg da hørt en mand tale et produkt op og give sig selv så mange klap på skulderen som Peter Molyneux.
Men det hjælper åbenbart, for folk køber jo spillene og firmaer tilbyder jobs som Creative Director...
SumezSumezSkrevet 13/11-12 13:27 
Ok rettelse, jeg vil ikke mene at han _ikke_ er en forretningsmand, for han er en god en af slagsen, men han er en spilskaber af hjerte. Jeg er ikke i tvivl om at han er passioneret omkring alle hans berømte tomme løfter, det er ikke kun salgsgas.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 13/11-12 17:22, rettet 13/11-12 17:30 
Sumez>
Er jeg den eneste der aldrig har hørt om "Dennis Dyack"? :!

Ud over at være ret profileret i spilbranchen gennem en del år, er noget af det jeg husker ham bedst for Gaf-sagen. Ligesom så mange andre udviklere havde Silicon Knights også et par folk på Gaf og der iblandt Dyack selv, men i modsætning til de fleste andre besluttede han sig for et mere hands-on approach på forummet, da Too Human nærmede sig udgivelse. Gaf kører med tag-lines til folks profiler som man bliver tildelt af moderatorene og måske fordi Too Human var blevet gjort lidt til grin i nogle tråde, mente Dyack det var på tide at man mandede sig op og indrømmede før udgivelse, om man troede på spillet eller ej. Skulle spillet så vise sig at holde, skulle alle de som ikke troede på det før udgivelse tagges “Owned by Too Human”, mens Dyack selv ville modtage en “Owned by the GAF” linje, hvis folk ikke mente det leverede:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=318653

Spillet klarede sig som bekendt ikke specielt godt blandt kritikerne, men i stedet for velvilligt at indrømme at det ikke var så fantastisk, som han forsøgte at gøre det til, gik Dyack ud og svinede forummet til, med det resultat at Neogaf ejer Tyler Malka sagde, at nu var nok nok:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=12451375#post12451375

Exit Dyack.

Selvom han har været oppe i så mange andre forbindelser, glemmer jeg nok aldrig hans fejlslagne Gaf PR stunt :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 13/11-12 18:44 
Fantastisk historie :D
Tak for udredelsen. Jeg har nok ikke fulgt nok med på Neogaf.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 15/01-14 23:02 
Så fik jeg lige kikket på Too Human igen. Meget kan man sige om Dyack og hans team, men hold nu op hvor er designet gennemført i Too Human.
Måden hvorpå den Nordiske Mytologi er tænkt ind i moderne rammer, er altså rigtig godt fundet på, og hvordan der er kælet for detaljerne er altså kræs for kendere.
Historien virker også nogenlunde gennemtænkt, og det samme gør kampsystemet, der efter de første baner er både dybt og ganske intuitivt. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor ikke andre spil har kopieret det ! Musikken er også et kapitel for sig og virker de 3 timer jeg er inde i spillet, både flot og velkomponeret. Det er ikke noget man bliver træt af og man fornemmer ikke loops eller unødigt genbrug.
De eneste rigtige kritikpunkter der det TUNGE inventory og skillsystem og manglen på local coop.
Hvis man dog bare havde lavet en god multiplayer med local coop, så havde spillet været en vinder, og noget man ville vende tilbage til den dag i dag.
slk486slk486Skrevet 15/01-14 23:46 
Har det også stående på hylden. Må besøge det en dag :)
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/01-14 00:49 
Jeg tror jeg havde nydt det mere, hvis jeg havde spillet co-op med nogen.
Eller også skulle jeg bare have spillet en class med mindre fokus på ranged combat... De havde det med at virke lidt skidt mod polarized enemies, eller hvad spillet nu kaldte dem... Og hans melee egenskaber var for dårlige til at gøre ret meget ved det :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig