X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp med iPhone 4?


Svar
WonderboyWonderboySkrevet 03/11-12 21:45 
Hej jeg har fået et lille problem med min Iphone 4 i dag efter jeg opdatterede den til ios 6, ved nogle af dem i mine venneri min telefon bog, når jeg vil sende dem en sms bliver den sendt som mail, det plejer jo at være grøn/guldt det feldt hvor jeg skriver sms i, men nu er det blevet blåt i dem hvor de siger min sms bliver sendt som mail, hvordan ordner jeg det så det bliver som det altid har v... Se hele indlægget
I love monster land
64 emne(r).
« < 1 2

Svar
JmogJmogSkrevet 25/07-14 08:50 
"Send som SMS" hedder settingen, som de ikke har slået til. Forklaringen nedenunder den er "send som sms når iMessage ikke er tilgængelig".

Den har de helt sikkert ikke aktiveret.
nerosnerosSkrevet 25/07-14 09:26 
Jeg håber du har ret fordi det ser ud som et problem over hele verden lige nu!
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 25/07-14 09:33 
Tjaa, det har som sådan været et problem siden iMessage blev opfundet. Det er ekstremt dumt at den setting ikke på ON som default.

Du kan jo bede en af dine venner tjekke Indstillinger/Beskeder og se om den er sat til off. Er den, så var det årsagen.
KTCKTCSkrevet 25/07-14 09:43 
Jeg har også oplevet problemet, hvor en af mine kammerater skiftede fra iPhone til Android, men det virker til at min iPhone har registreret, at han har iPhone, og derfor ville den bruge iMessage, hver gang jeg skrev til min kammerat.

Jeg mener jeg løste det ved at slette hans telefonnummer og oprette det igen i mine kontakter.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 25/07-14 10:29 
Jmog>
Tjaa, det har som sådan været et problem siden iMessage blev opfundet. Det er ekstremt dumt at den setting ikke på ON som default.

Ja, det er virkelig snot dumt.
j/k
nerosnerosSkrevet 25/07-14 11:17 
Fuldstændig enig! Apple burde skamme sig..
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 25/07-14 14:25, rettet 25/07-14 14:28 
Det er noget, der bliver gemt på Apples server. Der har været indlæg om det på Apples forum. Efter noget tid vil andre iPhones automatisk finde ud af, at det pågældende device ikke er tilgængeligt for iMessage. Jeg mener at have læst, at der i værste tilfælde kan gå op til 90 dage, før det automatisk bliver slået fra. I USA er Apple blevet sagsøgt for netop dette.

Så det er ikke dine venner, der har sat deres telefon op forkert - selvom de kan tvinge en SMS igennem, ved at holde fingeren over beskeden, og vælge "send som SMS".

Enten kan man slette og tilføje "problem kontakterne" igen. Ellers kan du følge linket til Apple for at se, om det løser det.

iMessage support Apple
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 25/07-14 15:15 
Mnjaa, jeg vil stadig mene at det ER fordi folk har sat deres telefon forkert op. Hvis man har sat sin telefon til (nu oversætter jeg lige den reelle mening) "Send som iMessage. Kan modtager kun modtage almindelig SMS, så kan de rende mig", så er det vel ikke ligefrem overraskende at den ikke kommer frem.

At det overhovedet er muligt at vælge ovenstående setup synes jeg er problemet, men løsningen er da pivnem: Sæt din iPhone til at den godt må bruge SMS som alternativ. Ellers har du jo reelt sagt ja til at du ikke vil modtage/sende sms'er når du er steder med dårlig datadækning.
enfenenfenSkrevet 25/07-14 15:23 
Læs linket, jeg har skrevet, og søg på problemet. Men alle ens kontakter (med iPhone), kan også bare vælge at deaktivere iMessage for at hjælpe den ene med problemet (nok ikke realistisk).

Problemet er jo, at nogen slet ikke får beskeden, selvom den står som værende sendt (med iMessage). Så brugeren, der sender, tror alt er i skønneste orden.

Her er et link mere
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 25/07-14 15:30 
Jeg læste det skam, men jeg syntes ikke de kom ind på det. Heller ikke i dit nye link.

Er problemet, at selvom man sætter sin iPhone til "brug sms hvis iMessage ikke er tilgængelig", så bruger den iMessage uanset hvad? For så er jeg helt enig - det er en tåbelig fejl. Jeg troede problemet i de to links gjalt hvis man havde sat den til "brug altid kun iMessage".
enfenenfenSkrevet 25/07-14 16:03 
Nej, det gælder så vidt jeg ved også, når send sms som alternativ også er sat til automatisk. Jeg har ikke selv prøvet det (da jeg kun har haft iPhone). Men jeg har en ven og en bekendt, der også oplevede det, da de skiftede fra iPhone til Android telefoner. Beskeden står som sendt, men bliver bare aldrig modtaget i den anden sende.

Hvis de andre løsninger ikke virker, kan man (den med iPhone) forsøge at slette kontakten og oprette på ny. Men jeg har også læst at Apple automatisk fjerner linket mellem iPhone og bruger efter x antal dage.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 25/07-14 18:58, rettet 25/07-14 18:58 
Jeg synes det hele virker hovedløst!! Jeg har deaktiveret mit iMessage og slettet mit telefon nummer nu.
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 26/07-14 05:11 
Problemet er at Apple gør alt hvad de kan for at bygge muren omkring deres have så høj som muligt...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 26/07-14 09:09 
Ja også mine tanker :-(
Bashful Neophyte
64 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig