X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp med iPhone 4?


Svar
WonderboyWonderboySkrevet 03/11-12 21:45 
Hej jeg har fået et lille problem med min Iphone 4 i dag efter jeg opdatterede den til ios 6, ved nogle af dem i mine venneri min telefon bog, når jeg vil sende dem en sms bliver den sendt som mail, det plejer jo at være grøn/guldt det feldt hvor jeg skriver sms i, men nu er det blevet blåt i dem hvor de siger min sms bliver sendt som mail, hvordan ordner jeg det så det bliver som det altid har v... Se hele indlægget
I love monster land
64 emne(r).
1 2 > »

Svar
WonderboyWonderboySkrevet 03/11-12 21:45 
Hej jeg har fået et lille problem med min Iphone 4 i dag efter jeg opdatterede den til ios 6, ved nogle af dem i mine venneri min telefon bog, når jeg vil sende dem en sms bliver den sendt som mail, det plejer jo at være grøn/guldt det feldt hvor jeg skriver sms i, men nu er det blevet blåt i dem hvor de siger min sms bliver sendt som mail, hvordan ordner jeg det så det bliver som det altid har været?, det er ikke vel alle den gør det?, håber at i kan hjælpe mig?.
I love monster land
enfenenfenSkrevet 03/11-12 22:06 
Når feltet er blåt, betyder det, at du sender beskeder via iMessage (Apples gratis beskedsystem). Beskeder kan enten sendes til telefonnummer eller email (den email, der er knyttet til modtagerens Apple id).
What is the Matrix?
WonderboyWonderboySkrevet 04/11-12 11:06 
enfen>
Når feltet er blåt, betyder det, at du sender beskeder via iMessage (Apples gratis beskedsystem). Beskeder kan enten sendes til telefonnummer eller email (den email, der er knyttet til modtagerens Apple id).

Okay kan man slå det fra igen så man bare sendre alm. sms til dem?.
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 04/11-12 12:07 
Ja der er en indstilling til det.
WonderboyWonderboySkrevet 04/11-12 13:53, rettet 04/11-12 13:53 
Beano>
Ja der er en indstilling til det.

lige nu når jeg sendre sms til de i mine kontakter der har Iphone, kommer sms frem med min email i stedet for Brian som står i mine vennerers kontakter, men når de sendre til mig kommer sms fren med deres navn som jeg har skrevet i min kontakter, og det er det jeg gerne vil have min til også, hvordan gør jeg det?.
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 04/11-12 14:21 
Jeg tror kun du kan slå iMessage systemet fra så du altid bruger SMS.
JmogJmogSkrevet 04/11-12 15:58 
Wonderboy>
Beano>
Ja der er en indstilling til det.

lige nu når jeg sendre sms til de i mine kontakter der har Iphone, kommer sms frem med min email i stedet for Brian som står i mine vennerers kontakter, men når de sendre til mig kommer sms fren med deres navn som jeg har skrevet i min kontakter, og det er det jeg gerne vil have min til også, hvordan gør jeg det?.

Det er faktisk dine venner der skal gøre det. "Problemet" er at de ikke har skrevet din mailadresse ind på "Brian" i deres kontaktpersoner. Gør de det, så vil det automatisk stå som at SMS'en er fra "Brian" selvom du brugte imessage.
WonderboyWonderboySkrevet 04/11-12 16:50, rettet 04/11-12 16:51 
Jmog>
Wonderboy>
Beano>
Ja der er en indstilling til det.

lige nu når jeg sendre sms til de i mine kontakter der har Iphone, kommer sms frem med min email i stedet for Brian som står i mine vennerers kontakter, men når de sendre til mig kommer sms fren med deres navn som jeg har skrevet i min kontakter, og det er det jeg gerne vil have min til også, hvordan gør jeg det?.

Det er faktisk dine venner der skal gøre det. "Problemet" er at de ikke har skrevet din mailadresse ind på "Brian" i deres kontaktpersoner. Gør de det, så vil det automatisk stå som at SMS'en er fra "Brian" selvom du brugte imessage.

Okay, men mener da ikke jeg har deres email ståede i mine kontakter da?.
Og der kommer der navn frem når jeg får sms fra dem?.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 04/11-12 23:23 
Hmm, lyder spøjst. Har du tjekket, at deres mail ikke står i dine kontakter? Jeg har en ven, som selv har iPhone. Beskeder fra ham stod som hans mail, indtil jeg satte den ind på kontaktpersonen. Derefter stod det som hans navn, når jeg fik imessage fra ham.
WonderboyWonderboySkrevet 24/03-13 18:42 
Hvor kan man købe en orginal iPhone 4 oplader?.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 24/03-13 18:54 
Kan man ikke få dem overalt? Fona, Eplehuset.dk

Men lad være med at gå efter den. Tag hellere en iPad 1/2/3 oplader. Koster nogenlunde det samme og oplader dobbelt så hurtigt.
WonderboyWonderboySkrevet 24/03-13 19:59, rettet 24/03-13 20:00 
Okay hvor køber man sådan en iPad 1/2/3 oplader henne til billige penge?.
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 24/03-13 20:06 
Ingen grund til at spilde pengene på en original Apple oplader imo. Køb evt. en oplader hos av-cables.dk
WonderboyWonderboySkrevet 01/04-13 19:49, rettet 01/04-13 19:49 
Hvor henne køber man sådan en iPad 1/2/3 oplader henne og hvad koster sådan en?.
I love monster land
FancyPantsFancyPantsSkrevet 01/04-13 20:20 
Apple sælger de originale til 149 kroner, uanset om det er en iPad eller iPhone/iPod lader; http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_iphone/iphone_accessories/power

Av-cables.dk har et væld af opladere, til alle slags iPad og iPhone, med priser startende omkring 59,- så det er bare at gå i gang med at finde et :)
Elgiganten lader til at tro deres opladere er bygget af massivt guld, så dem ville jeg gå pænt uden om.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/04-13 21:19 
Det skal lige siges at der ikke følger kabel med de originale opladere fra Apple. Det skal købes til og koster også 149,-.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
FancyPantsFancyPantsSkrevet 01/04-13 22:33 
Hov, det glemte jeg at tilføje :P
Det står dog også når man kigger på den 'store' af de to ladere.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
jaesjaesSkrevet 09/04-13 01:05, rettet 09/04-13 01:05 
Jeg ved ikke om det også gælder iPad-opladere, men det ser ud til at man skal holde sig fra visse billige USB-opladere:
http://beep.tv2.dk/nyheder/har-du-en-farlig-usb-oplader

EDIT: Pga. sikkerheden.
WonderboyWonderboySkrevet 06/05-13 10:49 
Kan det betale sig at skifte en iPhone 4 8 gb ud med en iPhone 4 S 16 gb?.
I love monster land
3of193of19Skrevet 06/05-13 10:55 
Wonderboy>
Kan det betale sig at skifte en iPhone 4 8 gb ud med en iPhone 4 S 16 gb?.

Rent funktionalitetsmæssigt går du ikke glip af meget. Siri er noget overvurderet skrammel, og 3D apple maps er legetøj.
Medmindre du har pladsproblemer (og det kan jeg godt forstå med en 8GB udgave), synes at telefonen er for sløv eller der er apps du vil køre der kræver 4S kan det ikke betale sig at opgradere. Hvis du vil blive hos Apple er det nok bedre at opgradere til en 5'er pga den større skærm (endelig 16:9 så man ikke får (ekstra) letterboxing ved film) enten nu eller vente til 5S/6 bliver annonceret og spare lidt.
slk486slk486Skrevet 06/05-13 11:23 
Som 3of19 skriver:
Siri fungerer godt på us engelsk, men dansk? Glem det :)
Apples egen GPS er ikke særlig god.

Ser man film på sin iPhone?
j/k
WonderboyWonderboySkrevet 06/05-13 11:24 
Okay, tænkte også lidt på iPhone 5 men synes man har hørt så meget dårligt om den, derfor jeg tænkte på en iPhone 4 S.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 06/05-13 11:24 
Bruger den ikke til at se film på.
I love monster land
slk486slk486Skrevet 06/05-13 11:26, rettet 06/05-13 11:27 
Medmindre prisforskellen er minimal er der ikke nok mærkbar forskel på 4s og 5 til det kan svare sig at gå specifikt efter 5'eren.

Hvorfor tænker du at skifte er nok det mest relevante spørgsmål?
j/k
WonderboyWonderboySkrevet 06/05-13 11:33 
Min bror der gerne vil have min, og så tænkte jeg på hvilken jeg skulle vælge, er ved telenor så kan se jeg kan slippe med en 50,- for en iPhone 4 8 gb pr.md og en iPhone 4 S 16 gb koster 170,- pr.md.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 06/05-13 11:35 
For hvis jeg skulle have en iPhone 5 tænkte jeg det måske er bedre at vente til der kommer en ny måske en iPhone 5 S eller 6.
I love monster land
3of193of19Skrevet 06/05-13 12:04 
Jeg ser ofte film/Netflix på min 5'er i bussen eller i pauser på arbejde. Har ikke nogen tablet og ved ikke om jeg gad skæve rundt på en hvis jeg havde.
3of193of19Skrevet 06/05-13 12:07 
Wonderboy>
For hvis jeg skulle have en iPhone 5 tænkte jeg det måske er bedre at vente til der kommer en ny måske en iPhone 5 S eller 6.

Det er jo altid det problem man sidder med med Apple produkter. Der kommer altid eb bedre udgave året efter til samme pris som top modellen fra i år. Spørgsmålet er: vil du have top model NU eller spare lidt penge og gå efter sidste års model når den nye kommer?
BeanoBeanoSkrevet 06/05-13 12:29 
Siden Apple supporterer deres ældre modeller med nyeste firmware, så ser jeg ingen grund til at opgradere en 4 til 4S. Kun hvis man er desperat for at få mere plads, men det er åbenbart ikke tilfældet her. Jeg anbefale at vente nogle måneder på 5S og så købe en billig 5'er eller 5S.
WonderboyWonderboySkrevet 06/05-13 14:15 
Okay, det må jeg lige overveje så.
Hvor køber i cover henne til jeres iPhone?, ville gerne have et hardcover og måske også sådan et bumper gummi kant?.
I love monster land
slk486slk486Skrevet 06/05-13 14:17 
Der, hvor de har et jeg kan li'.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 06/05-13 14:20, rettet 06/05-13 14:21 
Wonderboy>
Okay, det må jeg lige overveje så.
Hvor køber i cover henne til jeres iPhone?, ville gerne have et hardcover og måske også sådan et bumper gummi kant?.

Prøv eBay.co.uk - jeg har købt en del billigt af den slags der. Sørg dog for at det er en UK eller anden EU butik så du ikke skal vente for længe på det kommer frem. Ellers sælges den slags i stort set alle steder i DK, dog lidt dyrere.
enfenenfenSkrevet 06/05-13 21:02, rettet 06/05-13 21:04 
Folk med covers på deres telefon til hverdagsbrug - føj!

My two cents; Hvis du savner fart, så er der noget at hente ved at skifte til en 4S frem for en 4. Men er pengene ikke det afgørende, så hop på en 5'er eller vent til 5S udkommer.

Jeg har haft hele rækken fra 3GS, og har været tilfreds - i det store hele. 4'eren har problemer med antennen. Det har du sikkert hørt om. 5'eren er lækker i designet, og er hurtig. Men desværre skaller malingen af på den sorte (som jeg har).
What is the Matrix?
WonderboyWonderboySkrevet 06/05-13 21:04 
Hvorfor siger føj til covers?.
I love monster land
enfenenfenSkrevet 06/05-13 21:05 
Jeg bryder mig bare ikke om dem, når det er til hverdagsbrug. Det ødelægger hele designet i min bog. Jeg har selv haft et cover, hvis jeg har været på ferie, og telefonen har ligget i en rygsæk, hvor den er blevet kastet rundt. Men til hverdag ligger min telefon i min bukselomme eller jakkelomme. Og jeg passer alligevel ret godt på den - forstået på den måde, at mine telefoner ikke har fået store ridser eller lignende i glasset.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 06/05-13 21:50, rettet 06/05-13 21:51 
Jeg har også bare en simpel bumper på min 4S til at tage de værste stød når den tabes, og har ingen ridser eller mærker på skærmen. Gorilla Glass er meget solidt.
enfenenfenSkrevet 06/05-13 21:53 
Og når jeg skriver covers, så mener jeg også bumpers ;)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 06/05-13 21:56 
Ok, det er vel en smagssag. Jeg syntes ikke den er i vejen og funktionalitet er vigtigere end udseende for mig.
enfenenfenSkrevet 06/05-13 21:59 
Selvfølgelig er det en smagssag.
What is the Matrix?
WonderboyWonderboySkrevet 06/05-13 22:08 
lige nu bruger jeg et hardcover der dækker bagsiden og sider.
I love monster land
WehnerWehnerSkrevet 06/05-13 22:18, rettet 16/09-13 17:06 
Sådan et bruger jeg også - gennemsigtigt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WonderboyWonderboySkrevet 06/05-13 22:20 
Okay mit er sort, men med hvor det ligner den org. bagside med det tryk på.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 06/05-13 22:21 
Jeg må på ebay.uk og kigger efter et nyt og en bumper ramme.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 16/09-13 16:55 
Hvad findes der til iPhone 4, så man kan finde sin iPhone hvis det er blevet væk eller tabt eller stjålet?, har lige
mistede min iPhone 4 og fået en ny og ville gerne kunne spore den hvis den bliver væk igen, hvad findes der og hvordan funger det?.
I love monster land
3of193of19Skrevet 16/09-13 18:09 
Der er en app fra Apple der hedder "find my iPhone"
WonderboyWonderboySkrevet 16/09-13 18:19 
Okay Takker.
I love monster land
nerosnerosSkrevet 25/07-14 00:57 
Andre der har problemer med iMessage, og man ikke kan modtage sms'er hvis man har skiftet til et ikke Apple mærke? Kan forstå det er et kæmpe problem for Apple eller også er de bare ligeglade :-(

Altså folk der har haft iphone og skiftet til andet mobil mærke kan nu ikke modtage sms'er fra andre som har iphone?
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 25/07-14 01:01 
Den bliver nok ved med at prøve at sende som iMessage. Jeg plejer at tvinge den til normal sms, før det virker.
j/k
nerosnerosSkrevet 25/07-14 01:15, rettet 25/07-14 01:16 
Altså jeg har en Nokia som ikke modtager sms'er fra iPhone's nu!

Så skal alle der har en iPhone's huske på dette problem hver gang de sender en sms til mig? Det er jo for åndsvagt :-(

Folk der sender sms'er til mig får heller ingen fejlmelding, og deres sms'er ser ud som leveret selvom jeg aldrig modtager dem?
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 25/07-14 08:47 
Nej, det er dine iPhone venner der ikke har styr på deres indstillinger. Man kan sætte den til noget i retning af "brug iMessage. Hvis iMessage ikke er tilgængelig, så brug almindelig SMS".

Den har de sat på off, så de udelukkende bruger iMessage. Reelt er deres iPhones sat til at de ikke kan sms'e med folk uden iPhones OG de kan ikke sms'e med iPhone-modtagere medmindre de har en dataforbindelse.
64 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig