X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Disney har købt Lucasfilm


Svar
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 30/10-12 21:11 
http://news.yahoo.com/disney-acquire-lucasfilm-ltd-195100740.html


og længere nede i presse meddelsen står der:
. Star Wars Episode 7 is targeted for release in 2015, with more feature films expected to continu... Se hele indlægget
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
145 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
slk486slk486Skrevet 07/05-13 00:49 
Crap :(
j/k
JmogJmogSkrevet 07/05-13 01:20 
Crap?

Det er fantastiske nyheder. Istedet for at vi får ingen Star Wars titler så FÅR vi Star Wars-titler.

Erfarne udviklere, en af markedets mest avancerede grafikengines (Frostbite 3) og en masse penge i ryggen. Det er bestemt ikke dårligt.

Jeg er ikke selv til COD eller Battlefield, men giv mig den type gameplay i et SW-univers, og jeg kunne godt finde på at hoppe i. Hvad Bioware eller Visceral finder på skal nok også blive spændende.

Medmindre man decideret ikke bryder sig om at der bliver lavet Star Wars-spil, så tegner det her godt. Jeg kan allerede se det for mig: Et Battlefield-agtigt spil i Star Wars-universet med skibssektioner, der får folk til at råbe på mere, hvilket får EA til at åbne øjnene for, at der kunne være penge i et spin-off,hvor folk kan dyste online mod hinanden. Slam! Så har vi en moderne udgave af X-Wing Versus Tie Fighter på XBLA og PSN. Eller en pendant til Eve Online/Dust 514 konstellationen. Forskellige faktioner i rummet (imperie, oprørere, smuglerkarteller, handelsfolk), som samarbejder med tropper, som de kan landsætte på planeter. Privateer og Battlefield i skøn forening.

Masser af muligheder og i modsætning til Lucasarts, så skal EA nok få fingeren ud og produceret noget.

Jeg siger det igen: Det her er en god nyhed.
BeanoBeanoSkrevet 07/05-13 07:00 
"Use the force, Luke... it's only 50 msp for a limited time!"
slk486slk486Skrevet 07/05-13 09:09 
Det er sgu aldrig en god nyhed når EA får fat i en franchise.
j/k
SumezSumezSkrevet 07/05-13 09:28 
Komplet ligegyldige nyheder, efter min opfattelse. :P
Der har ikke været nogen ordentlige Star Wars spil siden KOTOR, som IMO også kun var en tand over middel - vi er langt fra klassikere som Dark Forces- og Rogue Squadron serierne, EA er nok de sidste jeg forventer hæve niveauet.
Jeg forventer allerhøjst metervare som Raven's stort ligegyldige Jedi Knight-efterfølger :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 07/05-13 09:38, rettet 07/05-13 09:44 
Sidst jeg spillede et suverænt SW spil var .... tjo, tjaa.....

Det var Dark Forces.

Jeg troede at Rogue Squadron 2 var fedt. Især efter første Level (som reelt var en updateret version af den klassiske SW arcade). Men pludselig blev det absurd svært IMO, og lidt for meget langsom-simulator-agtigt i nogle levels. Slet ikke den følelse man får i slutningen af Return of The Jedi.

Det virker svært for udviklerne at bygge videre på SW universet, uden at ørle ud over det oprindlige koncept. (Jvf. Force Unleashed)

EDIT: Vent vent vent.... jeg har i hvert fald brugt +50 timer på LEGO Star Wars.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 07/05-13 09:50 
@Sumez: Enig. Jeg havde håbet individuelle studier ville få en licens chance, da de har større mulighed for at skabe noget innovativt.
j/k
SumezSumezSkrevet 07/05-13 09:51 
Det har de vel også, bare uden Star Wars-licensen, hvilket kun er en bonus for innovationen :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 07/05-13 09:54, rettet 07/05-13 09:55 
Touche :p

Jeg ville stadig gerne se Star Wars licensen blive brugt til noget fornuftigt, men lad os kalde det friere tøjler istedet for innovation, så. Der er nu noget helt særligt ved at flyve rundt i en Tie fighter.
j/k
SumezSumezSkrevet 07/05-13 10:12 
Igen - Rogue Squadron serien, geniale spil :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 07/05-13 10:20 
Sumez>
Igen - Rogue Squadron serien, geniale spil :)

Bortset 3'eren. Kontrollen i banerne til fods var mildt sagt ikke så gennemtænkt ;)
j/k
KilroyKilroySkrevet 07/05-13 10:38 
Criterion og et Pod Racing-spil? Det vil jeg se!
Kilroy Was Here
GreaseballGreaseballSkrevet 07/05-13 11:51 
Jmog>
Crap?

Det er fantastiske nyheder. Istedet for at vi får ingen Star Wars titler så FÅR vi Star Wars-titler.

Erfarne udviklere, en af markedets mest avancerede grafikengines (Frostbite 3) og en masse penge i ryggen. Det er bestemt ikke dårligt...
...
Jeg siger det igen: Det her er en god nyhed.

Enig med Jmog her.
Som der blev nævnt i press release fra EA
"Three of our top studios will fulfill that dream, crafting epic adventures for Star Wars fans. DICE and Visceral will produce new games, joining the BioWare team which continues to develop for the Star Wars franchise"

Kan aldrig bliver værret en Star Wars Kinect.
SumezSumezSkrevet 07/05-13 11:57 
slk486>
Bortset 3'eren. Kontrollen i banerne til fods var mildt sagt ikke så gennemtænkt ;)

Det sprang jeg også over af samme grund. :) De to første er kanon!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 07/05-13 12:21 
I stand corrected...

Super Star Wars: The Empire Strikes Back (SNES) skamspillede jeg sønder og sammen. SNES'en havde et par gode SW licensspil.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 07/05-13 12:30 
Jmog>
Det er fantastiske nyheder. Istedet for at vi får ingen Star Wars titler så FÅR vi Star Wars-titler.

Masser af muligheder og i modsætning til Lucasarts, så skal EA nok få fingeren ud og produceret noget.

Det er nu også sådan, jeg har det. Der er chance for noget rigtig godt, og det er vel bedre odds, end vi har haft i lang tid.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 07/05-13 13:14 
millennium>
I stand corrected...

Super Star Wars: The Empire Strikes Back (SNES) skamspillede jeg sønder og sammen. SNES'en havde et par gode SW licensspil.

Det HAR vi snakket om før :P Det spil er virkelig absurd ringe! Det har nogle gode kvaliteter i f.eks. grafikken, men det er næsten uspilleligt som spil uden snydekoder.
Og jeg vil gladeligt sætte mig ned sammen med en person der husker det som godt, og se ham spille det igennem og bagefter gentage at det er et godt spil. :P

Super ROTJ husker jeg til gengæld som værende ganske godt, men det er så også væsentlig længere siden jeg har spillet det, og mine minder kan nemt bedrage mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 07/05-13 13:18, rettet 07/05-13 13:19 
Jeg havde læst så meget om TESB på snes, så det blev et af de første spil jeg købte da jeg investerede i en snes for et par år siden. Jeg lader Sumez tage den derfra :D
j/k
3of193of19Skrevet 07/05-13 13:19 
Hvis jeg husker anmeldelserne fra dengang rigtigt, var SRotJ ENDNU svaerere end STESB.
SumezSumezSkrevet 07/05-13 13:21 
Vi må lave et super star wars maraton til næste sskt, det lyder fantastisk masochistisk
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 07/05-13 13:24 
Sumez>
Det HAR vi snakket om før :P Det spil er virkelig absurd ringe! Det har nogle gode kvaliteter i f.eks. grafikken, men det er næsten uspilleligt som spil uden snydekoder.

På en eller anden måde lykkedes det mig (dengang), at gennemføre hele showet uden snydekoder. Til gengæld VAR mit liv den kun SNES.
Men - ja, formentlig vil jeg det ikke have samme frådende effekt på mig i nutiden.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/05-13 13:36 
Damn! Okay, jeg vil virkelig gerne se dig gennemføre spillet, det ville være stort!
Måske er der bare noget åbenlyst jeg har overset? En "undgå at blive bombarderet af fjender konstant" knap? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 07/05-13 13:56 
Jeg husker det skam også som blodpiskende svært, men også at det var også et spil hvor man kunne memorisere banerne og fjendernes adfærd.
Det var typisk for mig. I SNES æraen gennemtæskede jeg disse spil så meget, at jeg til sidst kunne gennemføre dem for hyggens skyld. Same deal med Super Probotector og Axelay, som jeg lærte udenad.
Det var resultatet af mere tid og mindre forbrug (købte højest et nyt spil pr/kvartal).
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/05-13 14:10 
millennium>
men også at det var også et spil hvor man kunne memorisere banerne og fjendernes adfærd.

Problemet er (i hvert fald på første bane), at man bliver bombarderet med flyvende fjender _hele_ tiden. Det er ikke noget der kan memoriseres. Og hvis man stopper for at bekæmpe dem, hvilket ikke er så svært, kommer man aldrig nogen vejne. Prøver man at bevæge sig fremad, er det helt umuligt at undgå at tage skade. Jeg forstår ikke hvordan du har gjort. :)

Er man så heldig at komme til næste bane, får man lov til at spille en vertikal-shooter, hvor dit rumskib fylder en tredjedel af hele banen :D

Men du må være eksperten her, hvis du har gennemført det. :) Som sagt vil jeg virkelig gerne se det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 07/05-13 14:24 
Så ville jeg ønske, jeg havde optaget det på video (red: VHS) dengang i 1993-1994. Det ville måske have givet mig en buste i hall-of-fame logen?

:-D
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 07/05-13 14:34, rettet 07/05-13 14:37 
Det bedste for gamere ville nok være, hvis enten Sony, MS eller Nintendo havde licensen og lavede nogle eksklusive spil. Tilbage med tilstrækkelig kapacitet, erfaring og interesse er nok kun EA og Activision, og så foretrækker jeg EA, da de har bredere erfaring genremæssigt.

Star Wars er sgu' også mest af alt letfodet rutsjebanerabalder med god præsentation, og det lugter ret kraftigt af EA, synes jeg.

Man kan mene om EA, hvad man vil, men de ligger nr. 1 på Metacritic for 2012 for de store og middel-store udgivere (gennemsnittet for alle deres spil i 2012 er 75.2/100) :)

EDIT: Whoops, kun for de store udgivere mente jeg.
WehnerWehnerSkrevet 07/05-13 14:38 
Jeg synes nu også, det er ved at være flere år siden, EA blev brugt som et skældsord.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 07/05-13 14:40 
...Ligesom jeg heller ikke græder over rygterne om J.J.Abrams som instruktør til kommende SW film. Især efter hans stærke behandling af Star Trek rebooten.

For måske kan han tilsætte SW filmene noget af den savnede energi ... og en reel historie .... og noget kvalitet ... og noget sympati for SW kulturen. Kort sagt: Alt det som George ikke evnede.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 07/05-13 14:58 
Wehner>
Jeg synes nu også, det er ved at være flere år siden, EA blev brugt som et skældsord.

Der er jo en slat kritik i denne tråd, og de får stadig hug for ting som dlc og SimCity-balladen :)

Men der kan måske være noget om, at de får mindre kritik for kvalitet og opfindsomhed end tidligere, omend de fik en del hug for spil som Warfighter og Dragon Age II, og i mindre grad Dead Space 3 og Mass Effect 2.
SumezSumezSkrevet 07/05-13 15:13 
jaes>
Det bedste for gamere ville nok være, hvis enten Sony, MS eller Nintendo havde licensen og lavede nogle eksklusive spil.

Okay, den forstår jeg ikke. Hvordan ville det være det bedste "for gamere"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 07/05-13 15:52 
millennium>
...Ligesom jeg heller ikke græder over rygterne om J.J.Abrams som instruktør til kommende SW film. Især efter hans stærke behandling af Star Trek rebooten.

For måske kan han tilsætte SW filmene noget af den savnede energi ... og en reel historie .... og noget kvalitet ... og noget sympati for SW kulturen. Kort sagt: Alt det som George ikke evnede.

Nu var Star Wars jo også det Abrams var ude efter fra starten. Det er ret tydeligt i hans ST reboot at han brugte det som trappetrin til at få SW (ST'09 føltes for mig mere som SW end ST, en slags demonstration hvordan Abrams ville håndtere en scifi opera franchise).
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/05-13 16:24 
Sumez:
Det var mig som elsket dem!! :D og ja vi har snakket om det før.
Jeg har gemmenført dem alle 3 uden snydekode. Jeg husker det ikke svært, ind til jeg fik dem igen i min samling. Og det er de blivet med alderen :) og elsker dem stadig.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
jaesjaesSkrevet 07/05-13 20:16, rettet 07/05-13 20:17 
Sumez>
Okay, den forstår jeg ikke. Hvordan ville det være det bedste "for gamere"?

Det er bare set som at 1. party + eksklusivitet ofte betyder, at et spil har fået optimal kærlighed, hvor det oftere er hit or miss, når vi taler 3. party + multiplatform. Førstnævnte kan vel nærmest ses som en del af den "officielle" portefølje for konsollen, og vil normalt være et af de spil der er ment som "system sellers".
BeanoBeanoSkrevet 29/04-14 18:51 
Max von Sydow i den nye Star Wars film... der er håb ;)
XiwanaXiwanaSkrevet 29/04-14 18:58 
Bare de ikke ender med at spilde hans talent, som Lucas gjorde det med Christopher Lees.
[inspirational quote here]
slk486slk486Skrevet 29/04-14 19:38 
Jeg synes nu ikke Abrams har det med at spilde talent, som Lucas har gjort det, men vi må se :)
j/k
jaesjaesSkrevet 23/05-14 12:22 
Den tredje spin-off er lige annonceret - Gareth Edwards (Godzilla) instruerer, og Gary Whitta (After Earth) skriver manuskript.
http://variety.com/2014/film/news/star-wars-spinoff-to-be-directed-by-godzilla-filmmaker-gareth-edwards-1201189612/

Jeg var ikke klar over, at der kommer spin-off-film. Og nu læser jeg lige, at som det ser ud nu, kommer der seks SW-film på seks år. Man må da håbe, de holder en laaang pause bagefter, ellers får den ko da seriøst lange tasker.
WehnerWehnerSkrevet 23/05-14 12:29 
Jeg tænker snarere, at de vil forsøge at overgå det de efterfølgende seks år.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 23/05-14 12:37 
jaes>
Gareth Edwards (Godzilla) instruerer

Sweet!

jaes>
Gary Whitta (After Earth) skriver manuskript.

Ew :(
j/k
BeanoBeanoSkrevet 23/05-14 12:40 
Et godt alternativ til valium og sovemedicin.
jaesjaesSkrevet 23/05-14 12:42 
Wehner>
Jeg tænker snarere, at de vil forsøge at overgå det de efterfølgende seks år.

Mit gæt er, at de gearer ned 4-6 år mht. film, hvorefter de tager en ny tur med en fjerde trilogi og nye spin-offs. I mellemtiden går de nok amok med tv-serier :)
JmogJmogSkrevet 23/05-14 15:02 
slk486>
jaes>
Gareth Edwards (Godzilla) instruerer

Sweet!

jaes>
Gary Whitta (After Earth) skriver manuskript.

Ew :(

"Whitta’s credits also include having developed Telltale Games’ hit adaptation of “The Walking Dead,” and worked as a journalist and editor in the video game industry."

Interessant.
slk486slk486Skrevet 23/05-14 15:11 
Ja
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/05-14 17:10 
Jeg har set Gary Whitta på Giant Bombs streams et par gange. Han virker meget sjov. Han er totalt "backseat driver" når andre folk spiller og siger kloge ting som "Skyd ham dér" og "Lad være med at dø" :D
slk486slk486Skrevet 23/05-14 17:12 
Det lyder som en mand efter mit hjerte :)
j/k
145 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig