X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Disney har købt Lucasfilm


Svar
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 30/10-12 21:11 
http://news.yahoo.com/disney-acquire-lucasfilm-ltd-195100740.html


og længere nede i presse meddelsen står der:
. Star Wars Episode 7 is targeted for release in 2015, with more feature films expected to continu... Se hele indlægget
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
145 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 01/11-12 09:30 
Sumez>
Film uden flotte panoramaskud er satme dårlige :P

Jeps, og Indy-filmene behøver ikke rigtig noget visuelt, fordi de primært drives af den dybe konversation om weltschmerz og selvfølgelig karakterudviklingen :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 01/11-12 09:39 
Jeg kan nu godt følge Wehner lidt mht. panorama-shots - filmen virkede som om den udelukkende var skudt på soundstages og resten var CGI.
nerosnerosSkrevet 01/11-12 09:43 
millennium>
Indy4... Den scene i junglen, lebøf som svinger sig i lianerne med sine abevenner. Jeg får stadig mareridt. *undskyld jeg græder*

Ja Chewie skulle bare have fløjet ind fra siden med et Tarzan råb så havde det været episk...Indy 4 var en kæmpe skuffelse i forhold til de 3 gamle film. Den var et skud i tågen!

Indiana Jones er mere end bare skuespil.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 01/11-12 11:41 
Junglescenen skulle tydeligvis virke som en pardon til lastbil jagtscenen i Raiders. Prøv at gense denne, og se hvor fantastisk stunts der er. Man ved det hele er så ægte som det kan være, og man ved at en stuntmand har hængt under en kørende lastbil og kravlet langs undervognen. Kendskabet til de fysiske stunt gør meget for filmens intensitet.

Men Indy 4 ....

"naaaahhh, we'll just CGI the whole shit. Anybody want a donut?".

Det er tæt på at være min all time yndlings-hade-scene. Næsten lige så demotiverende som young Annakin der ved et uheld lander i rumskibets hangar, affyrer et par skud og får hele lortet til at eksplodere. Hader de vilkårlige kædereaktioner.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 01/11-12 11:52 
millennium>
Junglescenen skulle tydeligvis virke som en pardon til lastbil jagtscenen i Raiders. Prøv at gense denne, og se hvor fantastisk stunts der er. Man ved det hele er så ægte som det kan være, og man ved at en stuntmand har hængt under en kørende lastbil og kravlet langs undervognen. Kendskabet til de fysiske stunt gør meget for filmens intensitet.

Tilgengæld er det tydeligt at scenen er speeded op hvilket ser lidt komisk ud :)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/11-12 12:21 
jaes>
Det værste ved købet er, at George Lucas slet ikke havde planlagt flere film

Det er jo en sandhed med modifikationer.
Oprindeligt var hele historien jo tænkt som 9 episoder - og der skulle også ligge nogle skitser til 7, 8 og 9.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
millenniummillenniumSkrevet 01/11-12 12:28 
Beano>
Tilgengæld er det tydeligt at scenen er speeded op hvilket ser lidt komisk ud :)

Ok, så gør DU det.

X-D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 01/11-12 12:44 
Speeder det op eller ser komisk ud?

Det sidste tvivler jeg på du ved noget om :D
SumezSumezSkrevet 01/11-12 13:00 
SeventhSun>
Oprindeligt var hele historien jo tænkt som 9 episoder - og der skulle også ligge nogle skitser til 7, 8 og 9.

Det er vist blevet bekræftet som en and/"Lucas er fuld af lort"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/11-12 13:04 
Beano>
Speeder det op eller ser komisk ud?

Nej, kravler under en kørende lastbil :-D Du kan evt. starte med an WV kassevogn.

Sumez>
Det er vist blevet bekræftet som en and/"Lucas er fuld af lort"

Lucas gad knap nok skrive manus til SW 1 - 3, så det tror jeg gerne. Det var bare nogle mentale idéer som blev nedfældet efter produktionen gik i gang.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 01/11-12 13:10 
millennium>
Nej, kravler under en kørende lastbil :-D Du kan evt. starte med an WV kassevogn.

Ih tak da!
millenniummillenniumSkrevet 01/11-12 14:42 
Tja - Steven Seagal har også speeded scener op i Under Siege 2, så han bevæger sig ekstra hurtigt :-)

Kan huske det egentlig var en generel teknik i 80'ernes billigere tv produktioner, særligt når DR drama skulle lave ... "bil jag-ter"...
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/11-12 16:56, rettet 01/11-12 16:58 
Jeg holder også på Indy 2 > 4, men det har intet at gøre med CGI eller effekter eller noget i den retning, generelt vægter jeg ikke det visuelle i hverken film eller spil særlig højt og det skal virkelig i være i særklasse eller ekstremt skod før det vægter bare en smule positivt eller negativt.

Problemet med Indy 4 er hele det far/søn koncept filmen er bygget op om, det er en katastrofe af astronomiske proportioner, det må være noget Lucas har fundet på i en ordenlig rødvinsbrandert på Skywalker ranch.

Lebøf er ikke nogen god skuespiller og jeg kan fint forstå hadet mod ham, men i lige netop den her film gør han sådan set ikke noget forkert, han spiller bare den forholdsvis simple rolle han har.

Lebøf ødelægger ikke filmen, far/søn handlingen ødelægger filmen , det er lige meget hvem der havde spillet indy's søn, filmen havde stadig været under middel med det manuskript.

Hvis man sådan tænker over hvor drøn elendigt plat/handling/manuskript osv egenligt er i Indy 4 er det faktisk rimelig imponerende at den ikke er blevet endnu ringere.

millennium>
Indy4... Den scene i junglen, lebøf som svinger sig i lianerne med sine abevenner. Jeg får stadig mareridt. *undskyld jeg græder*

Hehe, den Indy 4 scene får mig altid til at tænkte på den scene i 007: Octopussy, hvorf roger moore svinger sig igennem junglen og siger som Tarzan.

Man fatter slet ikke hvordan de kan få sig selv til at lave sådan noget.
jaesjaesSkrevet 01/11-12 17:18, rettet 01/11-12 17:25 
Azzkikr>
Det var der vel også fare for selvom Lucas havde planlagt flere film?

Jeg forstår ikke helt hvordan det ene har noget at gøre med det andet der.

Herold>
@jaes: Men problemet er jo, at de nyeste tre han havde planlagt var noget skidt - kan det blive værre? Disney har alligevel en eller anden for mere jordbunden kvalitets-bevidsthed end Lucas har - omend muligvis ikke meget bedre.

Pointen var, at det er noget skidt, at ep. 7-9 overhovedet bliver til noget, da der aldrig har været planlagt mere end ep. 1-6. Det giver automatisk øget risiko for, at historie og koncept bliver noget tis, specielt hvis serien skal opfattes som ét værk som hidtil. Udførelsen er sværere at sige noget om, specielt uden at kende til det nye crew.

Men sådan er det jo, når Lucas vil sælge - han ville ikke kunne få særlig meget for Lucasfilm, hvis købet ikke inkluderede rettighederne til mindst Star Wars eller Indiana Jones, så det er lidt enten eller for ham. I teorien kunne han have solgt uden SW-rettighederne og ladet hans børn arve dem i stedet. Det givet bare ikke så meget mening, når han ikke er specielt tændt på flere episoder.
SonicSonicSkrevet 01/11-12 17:19 
Nu du kom ind på Tarzan, så har dette klip altid skåret i mine øjne/øre :P

Chewie with the Tarzan touch
Parental Advisory: Explicit Lyrics
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/11-12 18:06 
jaes>

Pointen var, at det er noget skidt, at ep. 7-9 overhovedet bliver til noget, da der aldrig har været planlagt mere end ep. 1-6. Det giver automatisk øget risiko for, at historie og koncept bliver noget tis, specielt hvis serien skal opfattes som ét værk som hidtil.

Det forstår jeg slet ikke.

Hvorfor skulle der værre større risiko for at at nogle film der ikke er planlagte x år i forvejen skulle blive ringere end nogen der er?

Som om at jo længere tid noget har været planlagt jo større chance for succes har det, det er der vidst pænt eksempler på ikke passer.

Vi snakker om helt nye folk med helt nye ideer, hvorfor skulle det de planlægger nu have mindre chance for at blive godt end noget Lucas hypotetisk kunne have planlagt for 20 år siden.
DarkenDarkenSkrevet 01/11-12 18:26 


Darth Vader: What Are You Going to Do Next?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JmogJmogSkrevet 01/11-12 18:46 
jaes>
Men sådan er det jo, når Lucas vil sælge - han ville ikke kunne få særlig meget for Lucasfilm, hvis købet ikke inkluderede rettighederne til mindst Star Wars eller Indiana Jones, så det er lidt enten eller for ham.

Jeg kan love dig, at hvis han havde delt handlen op i enkelte firmaer, så ville filmstudierne falde over hinanden for at byde på Industrial Light And Magic og Skywalker Sound. De to selskaber er guld værd og kæmpe spillere i filmindustrien.
SumezSumezSkrevet 01/11-12 18:52 
Har Disney fået de to med i købet??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 01/11-12 18:53 
Ja, de er en del af Lucasfilm.
SumezSumezSkrevet 01/11-12 18:53 
Ok, det var noget af en handel så :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 01/11-12 23:58, rettet 02/11-12 00:04 
Gamertrailers kører en Star Wars collection af deres trailers og features.
http://www.gametrailers.com/collection/star-wars

Hvad ang Indy4. Så syns jeg personligt at den fint holder stilen hvad ang. overdrevet historie som altid har været en del af Indy filmene. Der ikke EN af de film som er har overdrevet ting med som aldrig kunne lade sig gøre i virkeligheden. Derfor jeg elsker dem alle 4. (hvad ang. skuespiller præsentation så må det være en smags sag)
"End of line"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/11-12 02:41 
Sejt! Gametrailers lavede engang et topfedt Star Wars retrospective hvor de kigge på alle Star Wars spil op til The Force Unleashed.

Det er gode sager!

http://www.gametrailers.com/full-episodes/9k3lp3/gt-retrospectives-star-wars-retrospective--episode-i
BeanoBeanoSkrevet 02/11-12 08:38 
Mon vi får Darth Vader, Luke, Hans Ole, C3PO, R4D2, etc. i det næste Kingdom Hearts?
SumezSumezSkrevet 02/11-12 08:55, rettet 02/11-12 08:58 
Beano>
Mon vi får Darth Vader, Luke, Hans Ole, C3PO, R4D2, etc. i det næste Kingdom Hearts?

Se NU snakker vi!!! :D

Mht. Star Wars spil er der jo nogle rimelig fede iblandt. X-Wing/TIE Fighter er klassikerne, og personligt er jeg rigtig glad for Dark Forces spillene, især Jedi Knight er helt genialt, og det der strategispil skulle vist også være helt udmærket?
Jeg havde det også meget sjovt med Yoda Stories i sin tid, som er en slags børnevenlig roguelike (der er også en Indy-udgave på samme engine). Ved ikke om jeg ville definere det som et decideret godt spil, men jeg får helt lyst til at spille det igen nu.

edit: Der er også nogen der vil mene at KOTOR-spillene er helt ok. De er i hvert fald højt spilbare.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 02/11-12 10:43 
Darkbeat>
Sejt! Gametrailers lavede engang et topfedt Star Wars retrospective hvor de kigge på alle Star Wars spil op til The Force Unleashed.
Det er gode sager!
http://www.gametrailers.com/full-episodes/9k3lp3/gt-retrospectives-star-wars-retrospective--episode-i

Jeg ELSKER Ataris kabinetspil af Star Wars. Den stod i City2s spillehal, og sugede mennesker til sig, men jeg var altid for bange for at prøve den. Der var noget ærefrygt overfor spillet for en lille knejt. Tror kun jeg spillede den 1 - 2 gange.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 02/11-12 14:15, rettet 02/11-12 14:16 
Azzkikr>
Problemet med Indy 4 er hele det far/søn koncept filmen er bygget op om, det er en katastrofe af astronomiske proportioner, det må være noget Lucas har fundet på i en ordenlig rødvinsbrandert på Skywalker ranch.

Seriøst, hvis de skal lave en Indy5, så er det da "bare" at filmatisere Indiana Jones & The Fate of Atlantis. Det spil har alt de vi elsker ved Indiana Jones konceptet, og er i sig selv drønhamrende filmisk i sit manus.

Og der er dumme nazister med.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 02/11-12 14:32 
I så fald skal der en nye skuespiller til at spille Indy, ellers virker det underligt at se en tussegammel Indy omgivet af nazister i 1930-40erne. Med mindre filmen foregår i 60'erne og nazisterne har gemt sig på månen eller lign, men det er for langt ude!!!!!
SumezSumezSkrevet 02/11-12 14:40, rettet 02/11-12 14:40 
Diverse superhelte klarer det da helt fint at danse rundt om tidsparadokset :P
I en film som Indiana Jones, ville det bare være en del af charmen.

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/ComicBookTime
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/11-12 14:45 
Tidsrejser vil i hvert fald i ikke være "længere ude" end det som er sket i Indy filmene allerede :)
millenniummillenniumSkrevet 02/11-12 15:35 
Nej, jeg gider F***e mere rundt i eventyrernes pensionistklub. Harrison Ford var god. VAR.
Men der er en grund til at Sean Connery og Roger Moore ikke længere agerer som Bond: Alderen.

Istedet for at se en pensionist slås mod en kæmpe russer, så hellere reboote en ny Indy (Shia eller en anden) og få det til at virke troværdigt igen. Kan det tænkes at Indiana Jones franchisen kan overleve UDEN Harrison Ford?
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/11-12 15:50, rettet 02/11-12 15:51 
millennium>
Kan det tænkes at Indiana Jones franchisen kan overleve UDEN Harrison Ford?

Nej! Og jeg håber aldrig det bliver forsøgt.

Indiana Jones uden Ford ville være ligegyldigt, jeg ville ikke engang gide se den gratis. Det ville blive en stensikker fiasko og jeg tvivler på nogen respektabel skuespiller ville røre den rolle med en ildtang.
SumezSumezSkrevet 02/11-12 16:39, rettet 02/11-12 16:39 
Her er alle sikkert også uenige med mig, men én ting jeg syntes Indy4 gjorde godt var at bevise at Harrison Ford stadig kan være Indiana Jones.
I filmens første halve time kunne jeg ikke undslippe indtrykket af hvor gammel og slidt han "pludselig" ser ud. Men derfra og indtil slutningen havde jeg fuldstændig glemt at han var blevet ældre siden The Last Crusage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/11-12 18:30 
Sumez>
Her er alle sikkert også uenige med mig, men én ting jeg syntes Indy4 gjorde godt var at bevise at Harrison Ford stadig kan være Indiana Jones.

Nope - ikke her, jeg syntes også han fint klarer at være Indy i hans modne alder :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/11-12 22:11 
millennium>
Darkbeat>
Sejt! Gametrailers lavede engang et topfedt Star Wars retrospective hvor de kigge på alle Star Wars spil op til The Force Unleashed.
Det er gode sager!
http://www.gametrailers.com/full-episodes/9k3lp3/gt-retrospectives-star-wars-retrospective--episode-i

Jeg ELSKER Ataris kabinetspil af Star Wars. Den stod i City2s spillehal, og sugede mennesker til sig, men jeg var altid for bange for at prøve den. Der var noget ærefrygt overfor spillet for en lille knejt. Tror kun jeg spillede den 1 - 2 gange.

Jeg tror kun jeg har spillet Trilogy kabinettet fra SEGA. Anyway, så bør alle herinde se de 10 episoder af det Star Wars Retrospective. Det er super interessant og næsten noget jeg vil kalde en historisk vigtig dokumentar.
jaesjaesSkrevet 03/11-12 18:30, rettet 03/11-12 18:31 
Azzkikr>
Det forstår jeg slet ikke.

Hvorfor skulle der værre større risiko for at at nogle film der ikke er planlagte x år i forvejen skulle blive ringere end nogen der er?

Som om at jo længere tid noget har været planlagt jo større chance for succes har det, det er der vidst pænt eksempler på ikke passer.

Vi snakker om helt nye folk med helt nye ideer, hvorfor skulle det de planlægger nu have mindre chance for at blive godt end noget Lucas hypotetisk kunne have planlagt for 20 år siden.

Pointen er ikke længere tid, eller om X er bedre end Y til at lave film. Det er derimod, som nævnt, at der ikke er nogen historie til flere film. Lucas har flere gange sagt, at sagaen er slut med ep. 1-6.

Det kan da sagtens være Disney kan lave noget godt, men der er jo altid en større fare for, at noget føles påklistret og ligegyldigt, når der skal til at kunstigt væves noget ind i historien, end hvis der er forberedt materiale. Også selvom de bruger Lucas som konsulent.

Jmog>
Jeg kan love dig, at hvis han havde delt handlen op i enkelte firmaer, så ville filmstudierne falde over hinanden for at byde på Industrial Light And Magic og Skywalker Sound. De to selskaber er guld værd og kæmpe spillere i filmindustrien.

De to kommenterede jeg ikke. Jeg skrev, at fordi Star Wars og Indiana Jones som franchises er altafgørende for den samlede sum, har et spørgsmål om salg, sandsynligvis været et enten/eller-scenario for ham. Opdelt eller samlet gør ingen større forskel i den sammenhæng.

EDIT: Justering i det til Azzkikr.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/11-12 16:22 
jaes>

Det kan da sagtens være Disney kan lave noget godt, men der er jo altid en større fare for, at noget føles påklistret og ligegyldigt, når der skal til at kunstigt væves noget ind i historien, end hvis der er forberedt materiale. Også selvom de bruger Lucas som konsulent.


Det er så den påstand jeg slet ikke kan se nogen som helst form for logik i, men vi kommer nok ikke videre.

Kvalitet vil altid være kvalitet, ligegyldigt om det er forberedt eller ej, samme gælder lort som ep.1-3.

Sandsynligheden for om bliver godt eller skidt er præcis den samme.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/11-12 09:25 
jaes>
Pointen var, at det er noget skidt, at ep. 7-9 overhovedet bliver til noget, da der aldrig har været planlagt mere end ep. 1-6.

Det er altså ikke rigtigt.
Lucas har hele tiden haft en historie i hovedet (måske på papir), som var 9 episoder.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 05/11-12 09:31 
Som allerede nævnt, så kan det vist diskuteres hvor meget hold der er i den teori. Det var også den opfattelse jeg voksede op med, men har flere gange set mange beviser på det modsatte.

Jeg er faktisk temmelig sikker på at det ikke engang var planlagt at SPOILER-TEKST:
Vader skulle være Luke's far
fra starten af.

(bedste brug af spoiler-tags på P:R indtil videre, hvis I spørger mig)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/11-12 12:20 
Hvordan kan det modsatte bevises?

Det er et simpelt faktum, at den første film er Episode IV og altid har været det.
Så vi ved med sikkerhed, at historien om at Lucas valgte en særlig bid af sagaen til første film er sand.

At Lucas så har haft skiftende lyst til at lave Episode 7 - 9, og 1 - 3, ændrer vel ikke på, at han kan have haft ideen fra starten.

Fra Wookiepedia:

In 1979, director George Lucas said in an interview on the set of The Empire Strikes Back, "The first script was one of six original stories I had written in the form of two trilogies. After the success of Star Wars, I added another trilogy. So now there are nine stories. The original two trilogies were conceived of as six films of which the first film was number four." Lucas backed this up with a 1980 interview with the L.A. Reader, stating "Star Wars is really three trilogies, nine films... it won't be finished for probably another 20 years."
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 05/11-12 12:22, rettet 05/11-12 12:26 
SeventhSun>
Det er et simpelt faktum, at den første film er Episode IV og altid har været det.

Det er faktisk et simpelt falsum :)

Soleklart bevis: http://www.youtube.com/watch?v=7jK-jZo6xjY

Episode IV-delen blev først tilføjet da Empire Strikes Back udkom. Før det, hed A New Hope-filmen ganske enkelt "Star Wars".

Men ja, det passer at Lucas flere gange har udtalt at han ville lave 6, 9 eller 12 film, men han har også tit udtalt sig om det modsatte. Men uanset hvordan hans ambitioner har set ud, tvivler jeg på at han nogensinde har truffet nogen reelle beslutninger om hvordan historien skulle udvikle sig i episode 7-9. Samme gælder iøvrigt episode 1-3, når man kigger på hvor meget retcon den nye trilogi laver på den baggrundshistorie der blev etableret i Episode 4-6. Det gælder især Obi-Wan og Yoda, deres forhold til Anakin, historien bag Luke og Leia, og hele konceptet bag Clone Wars tingen. Det er tydeligt at "planen" oprindeligt var en helt anden end den endte med at udfolde sig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 05/11-12 12:28 
Mit billede har altid været det samme som SeventhSuns. Allerede da vi legede med de originale Kenner-figurer, talte vi om de ni film.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/11-12 14:53, rettet 05/11-12 14:54 
SeventhSun>

At Lucas så har haft skiftende lyst til at lave Episode 7 - 9, og 1 - 3, ændrer vel ikke på, at han kan have haft ideen fra starten.

Nej, men nu er der også uendelig stor forskel på at have en ide og så rent faktisk have planlagt noget konkret.
millenniummillenniumSkrevet 05/11-12 15:05 
Ja, jeg har også utroligt mange idéer, som aldrig bliver til noget. :-P

(hvilket måske er grunden til at jeg aldrig bliver til noget)
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 05/11-12 16:19, rettet 05/11-12 16:29 
SeventhSun>
jaes>
Pointen var, at det er noget skidt, at ep. 7-9 overhovedet bliver til noget, da der aldrig har været planlagt mere end ep. 1-6.

Det er altså ikke rigtigt.
Lucas har hele tiden haft en historie i hovedet (måske på papir), som var 9 episoder.

Jeg forholder mig til Wikipedia, hvor der står, at hans tidligere udtalelser er blevet fejltolket, og at disse udtalelser har været hans leg med en *mulighed* for flere episoder. Fx det med, at han løst overvejede at samle det oprindelige crew, når de var gamle, og lave en slags alderdoms-Star Wars. Men senere gik det op for ham, at han ikke havde tænkt over, at han så nok selv var for gammel til at lave filmene :) Der har aldrig været konkrete idéer, i følge Wikipedia. Og senest i 2012 har han sagt, at sagaen kun er på seks episoder.

Jeg har dog ikke brugt tid på at tjekke alle de originale kilder - den fra 2012 skimmede jeg, og infoen er korrekt.
dRxLdRxLSkrevet 06/11-12 06:56 
Disney har købt Lucasfilm
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/11-12 10:39 
Azzkikr>
Nej, men nu er der også uendelig stor forskel på at have en ide og så rent faktisk have planlagt noget konkret.

Absolut, men nu går snakken jo på, om det er "noget skidt" at 7-9 bliver til noget, fordi det aldrig har været planlagt.
Og der siger jeg så, at 7-9 hele tiden (siden 1979 i det mindste) har været lige så planlagt som 1 -3 var, før de rent faktisk blev lavet.

Ud fra hvad jeg forstår om reglerne ang. at skrive bøger til EU, så er der jo også sat tidsperioder af til netop 7 - 9, lige som der var det til 1 - 3. Og der er regler for hvilke personer, der kan optræde hvor, hvilke man må slå ihjel osv, fordi de skal kunne optræde i filmene.

Så nej, der ligger ikke noget konkret manuskript, men det gjorde der heller ikke til prequels (før de rent faktisk blev lavet selvfølgelig).
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 06/11-12 12:02 
Og det ses :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 07/05-13 00:36, rettet 07/05-13 00:37 
Det er blevet annonceret, at EA har fået eneret på ikke-casual Star Wars-spil de næste år:
http://www.gamasutra.com/view/news/191751/EA_inks_exclusive_deal_to_develop_core_Star_Wars_video_games.php?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+GamasutraNews+%28Gamasutra+News%29

"EA labels president Frank Gibeau noted that Dead Space developer Visceral and Battlefield developer DICE will be making Star Wars titles, as will BioWare, which already handled the [Knight of] The Old Republic series."

Så et Star Wars-FPS, et Star Wars-RPG og et Star Wars-action-adventure? :)
WehnerWehnerSkrevet 07/05-13 00:47 
Jeg er klar!

Jeg var også klar på Colonial Marines lige til det udkom, men sådan er der så meget.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
145 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig