X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Netflix er kommet til Danmark


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/10-12 11:40 
Netflix er lige kommet til Danmark, hvilke er noget jeg har gået og glædet mig til i noget tid.
Det er video on demand og for at kontekstualisere det lidt så er det "Spotify med film", hvilket vil sige at man betaler 79 kr om måneden for at se alt hvad man vil af film og serier med Danske undertekster.

Der er Apps til de forskellige smartphones og tablets men PS3 og... Se hele indlægget
290 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 24/07-17 23:09 
Ozark kan stærkt anbefales. Stilsikker drama-thriller serie i foreløbig 10 afsnit. Spændende plot og stærke skuespillerpræstationer. Sæson 1 har fået en pæn modtagelse så sæson 2 bliver forhåbentligt snart sat i produktion, hvis ikke allerede.

Trailer...
https://youtu.be/5hAXVqrljbs
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/07-17 03:05 
Kan ogsaa anbefale Ozark. Hvert eneste afsnit er spaendende - der er ikke de kedelige episoder, som man f.eks. saa i halvdelen af Breaking Bad.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 25/07-17 10:32, rettet 25/07-17 10:33 
Halvkedelige episoder i halvdelen af Breaking Bad? Der er vi uenige :)

De første 3-5 afsnit af sæson 1 var lidt langsomme. Og så var der selvfølgelig afsnittet med fluen (hvor der var strejke i Hollywood).
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 25/07-17 11:04, rettet 25/07-17 11:05 
Nej der var ikke kedelige afsnit eller fyld i BB - selv fluen havde sin berettigelse, dog uden at føre plottet videre :)

Ozark syntes jeg ikke kan sammenlignes med BB - meget forskellig udvikling af figurerne, grundlæggende premis, stil, osv.
enfenenfenSkrevet 25/07-17 12:40 
Jeg syntes heller ikke flue-afsnittet var decideret kedeligt, men det var lidt malplaceret - uden dog at tilføre noget.

Det kan være, jeg skal give Ozark et skud på et tidspunkt. Jeg har så mange to-watch serier lige nu. Jeg kan slet ikke følge med :)
What is the Matrix?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 10/08-17 09:07 
Er jeg den eneste der har set Master of None og synes det er top dollar? :)

Man skal lige give den et par afsnit for at komme i gang, men så synes jeg også det bliver virkelig godt. Jeg kan godt lide serier der er sjove, men hvor det ikke hele tiden skal være sjovt på en forceret måde, men derimod er mere et spejlbillede af virkeligheden, der som vi alle ved heller ikke er dåselatter-sjov 24/7. Giv den en chance! ;)
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 21/01-18 17:37 
Er der p.t. en simpel, og ikke alt for dyr måde, at se indhold fra den amerikanske Netflix?

Unblock Us holdt nemlig op med at virke kort efter Netflix begyndte at ændre på tingene for et års tid siden, eller hvornår nu det var, og for nogle måneder siden prøvede jeg Unblock Us igen uden held.
NaieraNaieraSkrevet 21/01-18 17:48 
Getflix virker for det meste. Jeg skiftede for et stykke tid siden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
--Skrevet 21/01-18 18:43 
Er det egentlig lovligt - rent juridisk - at køre US Netflix i DK? På mig virker det lidt i samme boldgade som emulering af spil m.m. hvor det reelt set vel er ulovligt, dog uden at nogen rent faktisk bekymrer sig om det i praksis - her bare med film i stedet? Nogle der har tjek på den slags?
Spiller nu: Animal Soccer World
QQSkrevet 21/01-18 18:51, rettet 21/01-18 18:52 
Det er jo trods alt kun en brøkdel af brugerne, der benytter sig af muligheden. Og det meste indhold er alligevel tilgængeligt alle steder. Det er også umuligt at gardere sig imod, så længe der findes VPN tjenester. Netflix ku jo i det mindste lave et abonnement, der kun fungerede i det land, det var købt. Men de har det tilsyneladende fint med at man får adgang til et andet bibliotek, hvis man "opholder sig" i et andet land. Det er jo sådan set også kun filmenes rettighedshavere, ikke Netflix, det går ud over.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 21/01-18 18:59 
Netflix har netop gjort alt de kan for at lukke for DNS og VPN-tjenester fordi dem der ejer indholdet de lejer krævede det. De fleste tjenester virker ikke længere. Men Getflix gør for det meste, selvom forbindelsen til tider er dårlig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
--Skrevet 21/01-18 19:06 
Så hvis man sidder i DK og kører US Netflix, er det så korrekt forstået, at man rent juridisk ift. ophavsretten på det pågældende værk, er en skurk i samme kaliber som de skurke som afvikler emuleringer af retro spil fx :D?
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-18 19:15 
Jeg forstår overhovedet ikke sammenligningen med emulatorer :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 21/01-18 19:21 
Det var meget fremme da Netflix kom til DK, og de jurister der blev interviewet var stort set enige i, at det ikke er ulovligt.

Ved at gøre det bryder man brugerbetingelserne, så i princippet kan Netflix smide én på porten, men det skulle ikke være ulovligt.

Naiera: Super, tak. Prøver dem af.
--Skrevet 21/01-18 19:37 
Jeg går ud fra, at emulering netop betragtes som værende på kant med loven pga, at rettighedshaverne ikke har givet samtykke til denne "frie løsning". Samligningen går på, at man i begge tilfælde ser ret stor på hvad man egentlig har licens til via sit produkt / abonnement (i dette tilfælde den aftale man har indgået med Netflix), og snyder sig til en løsning som giver mere (som man egentlig ikke har rettigheden til at tilgå).

For min skyld kan folk se lige så meget US Netflix i DK som de lyster - lige så vel som jeg ikke får ond af at folk emulerer gamle spil. Jeg spørger ind til, om begge dele rent juridisk er "lige ulovlige", eller om US Netflix ikke er ulovligt på samme måde, hvortil jeg efterlyser den konkrete forskel - rent juridisk.
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 21/01-18 19:41, rettet 21/01-18 19:43 
Kriminalretsmæssigt er der intet ulovligt ved at bruge en VPN og tilgå Netflix US. Det er mod Netflix regler, men det vil aldrig blive til andet end en sag mellem dig og Netflix. Rettighedshaverne ville aldrig gå efter dig, men istedet Netflix for ikke at gøre det svært nok for et EU publikum at tilgå US indholdet.

At emulere noget du ikke ejer er decideret tyveri på linie med piratkopiering. Der er det ophavsret du forbryder dig imod.
vyssenvyssenSkrevet 22/01-18 07:38 
Hvis der skal laves noget med Netflix, som modsvarer emulering juridisk set, så skal det vel være noget med at låne en konto ud til andre, fordi man alligevel nemt kan sidde og se 2 personer på en gang. Det er noget mange gør, og som de færreste har det skidt med, selvom det strengt set ikke er ok.
JmogJmogSkrevet 22/01-18 17:39, rettet 22/01-18 17:40 
Direkte sammenligneligt ville jeg ikke kalde det. I dit eksempel deler man en udgift ud mellem flere. Hvis man emulerer noget man ikke ejer, får de intet.

At dele en Netflix-konto svarer egentlig mere til folk der deler/kopierer parabolkort.
JmogJmogSkrevet 16/02-18 05:57 
Fuck, den seneste opdatering til Netflix på Apple TV er grim. Minder mig om HBO Nordic appen. Det var meget pænere og mere overskueligt før. Hvorfor fanden også lave alting større, så man kan se halvt så meget på skærmen som før.
millenniummillenniumSkrevet 16/02-18 08:03 
Jeg forstår det heller ikke - og jeg er UX’er :D

Denne trend med at alting skal blæses op så hvert billede eller hvert produkt fylder hele skærmen fatter jeg ikke - hvorfor reducere overblikket? Måske bliver de grænseflader bare designet på kæmpeskærme.
The medium is the message.
QQSkrevet 16/02-18 08:32, rettet 16/02-18 08:34 
Nu har vi jo ikke alle sammen 4K skærme over 50 tommer. :)
Stort clunky UX er meget rart når man sidder på 42 tommer plasma med1024x768 opløsning :)
Det er super til film og de fleste spil, men noget bæ når der er mange små tekster.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 16/02-18 08:42 
Det gamle interface fungerede fremragende på mit 42” plasma med 1024x768. Det her ser ud som hvis du smed en Windows desktop på 640x480 på dit tv.
QQSkrevet 16/02-18 09:05 
Hvilket Apple TV er det opdateringen er kommet til? Har kun et ATV3, hvor Netflix so far har været med standard-layoutet, som jeg er ved at være lidt træt af. Bruger af samme grund primært Chromecast eller PS4.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 16/02-18 12:17 
ATV4. Det til ATV3 er en drøm i forhold til det nye til ATV4.
NaieraNaieraSkrevet 16/02-18 23:37, rettet 16/02-18 23:39 
Hvor ny en opdatering til Netflix er det vi snakker om? Der er ikke sket noget her i meget lang tid, og jeg kan ikke umiddelbart få den til at opdatere. Der var “bug fixes” for to dage siden, men ingen ændringer i udseende.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 17/02-18 02:09 
Jeg er en idiot. Det er Youtube appen jeg mener. Argh! Ved ikke hvorfor jeg hele tiden kom til at skrive Netflix.

Beklager forvirringen!
NaieraNaieraSkrevet 17/02-18 03:10 
Ja, den nye app er noget hø.

Væsentligt ringere end YouTube TV-appen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 17/02-18 09:07 
Jeg synes ikke, appen har ændret sig synderligt med opdateringen for 3-4 dage siden, sammenlignet med hvordan den ellers har set ud i noget tid. Men det ændrer ikke på, at jeg heller ikke er udpræget fan af, at man bruger 2/3 af skærmen på at vise et stort billede. Hjemmesiden fungerer bedre.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 17/02-18 14:34 
Før: Youtube appen fulgte det design som de fleste medie apps på ATV. Hjem, subscriptions, søg, lå alt sammen i toppen. Baggrund var sort og man kunne se thumbs af masser af videoer samtidigt. Man scrollede nedad for at se flere.

Nu: Baggrund er grå, hvilket ligner lort. Alle menuer er ude i venstre side, og dækker halvdelen af skærmen, når man går derud. Man kan kun se et par thumbs af gangen fordi de er enorme.

Forskellen er enorm og et skridt tilbage.
enfenenfenSkrevet 17/02-18 16:34, rettet 17/02-18 16:35 
Og jeg skriver om Netflix appen :D

Men helt enig angående Youtube appen. Den er på ingen måde køn eller brugervenlig.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 17/02-18 16:35 
Jamen den har jo netop ikke ændret sig :-). Jeg forvirrede i starten ved også at skrive om Netflix appen.
enfenenfenSkrevet 17/02-18 16:37, rettet 17/02-18 17:13 
Lige præcis :) Jeg fik ikke læst dit indlæg, hvor du skrev, at det var Youtube appen, du egentligt skrev om.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 17/02-18 21:09 
Det ville undre mig hvis YouTube ikke ændrer appen igen på baggrund af al den brok de helt sikkert får i disse dage.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 18/02-18 09:14 
Der er ingen tvivl om, at det BURDE de gøre. Den er alt andet end brugervenlig.
What is the Matrix?
3of193of19Skrevet 19/02-18 11:06 
Det er nu sådan Youtube appen ser ud på stort set alle devices, smart TV, Xbox, PS4.
Min største irritation er sådan set bare at hvis man har mange abonnementer bliver det uregerligt, da der kun er en enkelt linie man scroller igennem. Så hvis man skal checke en kanal der starter med T eller noget andet i slutningen af alfabetet tager det en krig at scrolle derhen.
enfenenfenSkrevet 19/02-18 13:51 
Der er meget galt med den app på Apple TV :(
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 19/02-18 20:49 
3of19>
Det er nu sådan Youtube appen ser ud på stort set alle devices, smart TV, Xbox, PS4.

Det gør det egentlig endnu værre. De homogeniserer alle varianter af appen på alle platforme... og ender med at den er dårligere alle steder. De skulle hellere have udbredt det andet design til alle platforme.

Den grå baggrund viste det sig at man kunne gøre noget ved (Enhanced Contrast giver sort baggrund), men overblikket er virkelig dårligt, når man kun kan have tre thumbs af gangen på skærmen
JmogJmogSkrevet 19/02-18 23:07 
Her er i øvrigt et eksempel på forskellen.

Det nye layout i Youtube appen på ATV:
https://goo.gl/images/3KY1ZW

Det gamle layout:
https://goo.gl/images/cVu2Ee
NaieraNaieraSkrevet 19/02-18 23:50 
Det hjalp virkelig meget at slå høj kontrast til på YT-appen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-18 00:18 
Jeg synes det "nye" fungerer okay. Jeg subscriber også kun på en 15-20 kanaler, så for mig er det fint at kunne trykke Subscriptions og så dukker alle de nye videoer op.

Den app har i øvrigt været sådan i årevis, selv på mit gamle tv så den ændrer de aldrig tilbage :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 20/03-20 15:00, rettet 20/03-20 15:00 
Jeg var i forvejen skeptisk overfor streaming tjenester, og det her gør det ikke bedre:

Netflix to cut streaming quality in Europe for 30 days
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 20/03-20 15:28 
Så får vi det også til en lavere pris i perioden?

(retorisk)
SumezSumezSkrevet 20/03-20 15:59 
Det kan jeg på ingen måder have ondt i røven over
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 20/03-20 16:24 
I det mindste sætter de det ikke ned til SD, som EU ellers bad om.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 20/03-20 22:10 
Jeg gad vide hvor tæt belastningen hos ISP’erne var.

Youtube skruer i øvrigt også ned.
dRxLdRxLSkrevet 20/03-20 22:58, rettet 20/03-20 23:11 
Men jeg har en 1gbit/1gbit erhvervslinie ca. 2 hops fra det europæiske backbonE, jeg tror godt at Internettet kan klare at vi streamer lidt Gurli Gris i 4K :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 20/03-20 23:01 
Det er nok noget med at score nemme point hos EU og i medierne, samtidig med at de kan spare lidt på kapaciteten uden at sætte prisen ned. Der står CDNer hos udbyderne, så det er ikke noget der virkelig belaster indernettet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 20/03-20 23:15 
Jmog>
Jeg gad vide hvor tæt belastningen hos ISP’erne var.

I mandags havde min datter på 10 svært ved at tilgå folkeskolens digitale platforme, og min hustru har svært ved at bruge fjern-ressourcer via VPN ind til hendes arbejde, men i begge tilfælde tænker jeg at det skyldes for svage ressourcer i organisationerne lokalt og ikke at nettet som sådan er overbelastet.

Jeg mener der findes grafer for hvor meget trafik der gør ind og ud af lande. Finder dem lige.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 20/03-20 23:21 
Indtil videre har vi ikke haft oplevelsen af et overbelastet net - og vi bor endda i etageejendom med en masse der suger løs. Problemerne har kun været på specifikke tjenester der ikke er gearet til den uventede spidsbelastning de oplever nu. Microsoft har også meldt ud at deres Teams er rødglødende, pga så mange der afholder videomøder.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/03-20 13:49 
Jmog>
Jeg gad vide hvor tæt belastningen hos ISP’erne var.

British Telecom havde i hvert fald meldt ud, at de trods højere belastning end normalt, stadig ikke er i nærheden af det maksimale de har oplevet tidligere.
Mindes heller ikke at have hørt om nogle danske udbydere der var "ramt" af uoverskuelig belastning.


Youtube skruer i øvrigt også ned.

Som jeg forstod det, så har de gjort så videoer starter i 480p, og man så bare kan skifte.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
290 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig