X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Netflix er kommet til Danmark


Svar Sortering
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/10-12 11:40 
Netflix er lige kommet til Danmark, hvilke er noget jeg har gået og glædet mig til i noget tid.
Det er video on demand og for at kontekstualisere det lidt så er det "Spotify med film", hvilket vil sige at man betaler 79 kr om måneden for at se alt hvad man vil af film og serier med Danske undertekster.

Der er Apps til de forskellige smartphones og tablets men PS3 og... Se hele indlægget
290 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar Sortering
millenniummillenniumSkrevet 18/12-13 19:06 
Fandt ud af i dag... Netflix har også tv-pejs. Nu er det tjent ind ti gange.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 18/12-13 20:04, rettet 18/12-13 20:05 
FancyPants>
Jeg bruger selv UnoDNS/UnoTelly, fordi det er så dejlig nemt. Mener det er lige omkring $13 jeg giver i kvartalet, så det betaler jeg glædeligt for noget jeg er 100% sikker på der virker når det skal.

Der er jo ingen grund til at smide penge efter en udenlandsk dns service, hvis du kan få det gratis et andet sted - hvis det så også virker efter hensigten.

Må teste det senere.
What is the Matrix?
GreaseballGreaseballSkrevet 18/12-13 23:51, rettet 19/12-13 10:36 
Ja det virker fint her. Den gratis måde. Fik det at vide fra en ven som bruger på sin Xbox.
Jeg bruger den så på min PS3. Men Xbox Netflix står stadig på DK.

Den nye update der kom til Netflix på konsoller har også gjort lidt nemmere at finde rundt i end før. Samt søge funktionen er blevet forbedret.

Edit: Tror jeg var træt da jeg skrev det her indlæg. Lige rettet det til ^^;
enfenenfenSkrevet 19/12-13 00:58 
Super, tak :)
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 02/01-14 19:47 
Man kan nu universelt ændre udseendet af undertekster i den helt store stil - farve, størrelse, skrifttype, baggrund m.m., a la på Apple TV. Enheden skal dog understøtte det, men nok bare et spørgsmål om, at appen opdateres (var tilfældet for min Android-telefon). Det virker også via netflix.dk, og læste at det virker på X360. Går ud fra, at enheder/apps, der tilbyder at man kan lege med undertekster, at udseendet kan ændres specifikt for disse enheder, så man ikke behøver nøjes med en fast indstilling.

http://www.flixfilm.dk/netflix-dk-sadan-far-du-hvide-undertekster-pa-film/
SumezSumezSkrevet 02/01-14 20:04 
Jaaah, ikke mere gule undertekster.

"Streamingtjenesten blev dog også hurtigt klar over at danskerene var vant til hvide undertekster"

Det der er det underligste nogensinde. Hvorfor skulle nogen nogensinde foretrække gule undertekster frem for helt normal, neutral, hvid tekst, der på alle måder ser mest naturligt ud? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/01-14 21:57 
Fordi gul skulle være mere rart før dine øjn. Jeg synes også de er utroligt grimme, men jeg må indrømme at der nok er noget om det alligevel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
amnesiaamnesiaSkrevet 02/01-14 23:12 
Nogen der har erfaringer med nogen af de 12 måneders gift cards der kan findes på Ebay til under 300 kr?
Græsset ER grønnere på den anden side!
BeanoBeanoSkrevet 15/01-16 10:57 
"Netflix to block proxy access to content not available locally"

http://www.reuters.com/article/us-netflix-launch-iduskcn0us23020160114
Soren47Soren47Skrevet 15/01-16 11:05 
Well. Fuck :D
Jeg håber internettets samlede kræfter kan finde en løsning.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 15/01-16 14:30 
Gætter på at det er Hollywood og lignende der presser dem.
Ellers er det da noget fjol at bruge tid på, når de i forvejen skal forestille at arbejde på, at lave én samlet region for alle
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 15/01-16 14:33 
Det er bestemt ikke Netflix's egen gode vilje :) Det er netop licenshaverne der presser på. Har dog aldrig helt forstået logikken i det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 15/01-16 14:39 
Har heller aldrig forstået logikken.
De her let-tilgængelige streamingtjenester skulle have haft en positiv effekt på mængden af både musik og film der tidligere blev hentet ulovligt*, så det kan da kun have været win-win fra licenshaverne.

Havde det været muligt at tilkøbe andre regioner for en merpris, så kunne jeg forstå at de ville proxy services til livs.


*har dog ingen tal på det, så det kan lige så godt være et gæt fra min side.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 15/01-16 14:41 
Beano>
"Netflix to block proxy access to content not available locally"

http://www.reuters.com/article/us-netflix-launch-iduskcn0us23020160114

Det lugter af MPAA. Nej vent. Det stinker af MPAA.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 15/01-16 16:55 
Sumez>
Har dog aldrig helt forstået logikken i det.

Penge.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 15/01-16 17:21 
millennium>
Det lugter af MPAA. Nej vent. Det stinker af MPAA.

Ja det er næppe en ide de selv har fået :!
Selv rammes jeg ikke af det men trist (hvis) hullet lukkes.
NaieraNaieraSkrevet 15/01-16 17:29 
Lad os nu se hvad Unblock Us og de andre finder på...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 15/01-16 17:54 
Ja, de dropper nok ikke deres forretning uden kamp ;)
XiwanaXiwanaSkrevet 15/01-16 18:26 
Unblock Us udtaler på deres facebookside: 'We are aware of the announcement and should our service be affected at any time, we will make adjustments'. Hvad det så end betyder...
[inspirational quote here]
JmogJmogSkrevet 15/01-16 19:42, rettet 16/01-16 00:43 
Sumez>
Det er bestemt ikke Netflix's egen gode vilje :) Det er netop licenshaverne der presser på. Har dog aldrig helt forstået logikken i det.

Det fungerer sådan her. Licenshaverne sælger eksklusivitet på deres produkter til forskellige udbydere i forskellige lande. Lad os tage et hypotetisk eksempel:

Walking Dead sæson 17 er færdig om et halvt år. Selskabet, der distribuerer serien, går til de danske streamingtjenester såsom Viaplay, Netflix DK, Yousee etc og siger "hvem vil købe retten til at vise det før de andre? De andre fattigrøve får det til halv pris om et år". Viaplay har det højeste bud. I UK er det Sky, der har det største bud. I Belgien er det Netflix, der har det største bud.

Ovenstående betyder at Viasats dyre deal pludselig virker dyrere end den burde, for der er danskere, som kan omgå "eksklusiv premiere i DK på Walking Dead" via deres Netflix abonnement. Viasat kan så brokke sig til folkene, der solgte dem Walking Dead eksklusiviteten, og sige det de har betalt for kun giver dem delvis eksklusivitet.

Så nu står distributøren med to muligheder:
Sige, "pis, vi sætter prisen på eksklusivitet ned, så i holder op med at brokke jer"
Eller, sige til Netflix "i får ikke lov til at købe en skid, medmindre i gør hvad i kan for at forhindre regionsbrydere i at omgå vores forretningsmodel".

Netflix er intet uden indhold, så det er nummer to det blev til. Det Netflix taber i kunder på det er nul og niks i forhold til det de vil tabe ved at miste distributører. Uden dem er de færdige.

Der er i øvrigt en sjov parrallel mellem Netflix og DVD-afspiller producenter i de gode gamle dage såsom Pioneer. De var nødt til at sætte regionslås på deres afspillere, fordi ellers ville filmstudierne ikke udgive film (de blev presset af internationale distributører). Pioneer vidste dog godt, at en stor del af entusiast-markedet, som var primær kundegruppe dengang, specifikt ønskede regionsfrie afspillere. Så de gjorde det nemt at bryde regionslåsen på deres afspillere, så de ville sælge mere.

Netflix er i samme situation. De er nødt til at se ud som om de gør en indsats for at blokere for regionsbrydere, men de har ikke lyst til at blokere totalt, hvis de kan undgå det.bare de kan gøre det besværligt nok til at det vil tilfredsstille distributørerne.
JmogJmogSkrevet 15/01-16 19:43 
Jeg vil i øvrigt være ked af det, hvis det lykkes at lave en fuld blokering, men på den positive side, så giver jeg kun 51kr om måneden for DK Netflix derefter, hvilket jeg synes er pengene værd.
OdinOdinSkrevet 15/01-16 19:48, rettet 16/01-16 01:23 
Beano>
Ja, de dropper nok ikke deres forretning uden kamp ;)

Jeg tror ikke der er så pokkers meget Unblock Us og de hundredevis af andre lignende services kan stille op. De services virker *kun* fordi Netflix p.t. udelukkende blokerer på Geo-IP, der er nemt at omgå. Det er en meget triviel opgave for Netflix at lukke det hul fuldstændig. Netflix kender jo det land brugeren etablerede sin konto i, så det vil være en smal sag for dem at låse din konto til indholdet fra dit oprettelsesland, så det er det eneste indhold du får lov at se, uanset hvilket land du logger ind fra. Hvis Netflix vælger at implementere denne ændring, er det fuldkommen ligegyldigt om du logger på lokalt, via proxy eller VPN, for dine dansk-oprettede login-credentials vil identificere dig som dansker uanset hvad.

At de indtil nu har tilladt folk at logge ind på andre udgaver af Netflix med deres udenlandske konto og udelukkende har benyttet Geo-IP til blokering, har været en fuldkommen kalkuleret forretningsstrategi for Netflix, idet de udemærket ved, at adgang til mere indhold skaber flere kunder, men at de samtidig skal kunne fortælle rettighedshaverne at de overholder de territoriale aftaler. Efterhånden som brugen af proxy-services og VPN er blevet mere og mere offentligt kendt og udbredt blandt Netflix' brugere, har rettighedshaverne imidlertid lagt mere og mere pres på Netflix, og nu ser det altså ud som at armen er vredet helt om på ryggen.

Der er selvfølgelig intet Netflix kan stille op mod folk der via VPN opretter ekstra Netflix-konti til de lande hvis indholdskatalog de gerne vil have adgang til - og så udelukkende tilgår disse via VPN-forbindelser der udmunder i de pågældende lande. Det er bare en dyr fornøjelse for kunderne at have flere konti - og Netflix kommer til at grine hele vejen til banken.
OdinOdinSkrevet 15/01-16 19:52, rettet 15/01-16 20:04 
Jmog>
Jeg vil i øvrigt være ked af det, hvis det lykkes at lave en fuld blokering, men på den positive side, så giver jeg kun 51kr om måneden for DK Netflix derefter, hvilket jeg synes er pengene værd.

Til den pris antager jeg at du oprettede din konto i US. Så når de lukker for logins udenfor oprettelseslandet, vil du netop ikke længere kunne tilgå den danske Netflix, men vil være låst til den amerikanske. Men det er heller ikke så skidt endda, da de trods alt har et bredere udvalg.

Rigtig fin og koncis udredning af rettighedscirkusset, i øvrigt. Der er selvfølgelig mange andre faktorer der også spiller ind, såsom DVD- og Blu-ray release-vinduer af nye serier og film samt de marketingroadmaps og kampagner der er timet og tilrettelagt til de enkelte lande. Der er ikke noget der gør aktionærer mere gnavne end når indtjeneningsprognoserne ikke holder stik, og så begynder de at kigge efter en synder.
JmogJmogSkrevet 16/01-16 00:41 
Jeg tror ikke de vil lukke for at man kan logge ind udenfor oprettelseslandet. Det vil betyde at kunder ikke kan benytte Netflix når de er på ferie og (PR-mæssigt langt værre) at amerikanske tropper i udlandet aldrig kan bruge Netflix.

For dem der ikke ved det allerede: Som det er nu, hvis man har et Netflix abonnement oprettet i land X og man besøger land Y, så vil man automatisk få land Ys Netflix indhold, når man logger på der uden Unblock etc. Hvis Netflix ikke har lanceret i land Y endnu, får man land Xs Netflix indhold.
OdinOdinSkrevet 16/01-16 01:06, rettet 16/01-16 01:58 
Nej, det var heller ikke det jeg skrev. Det jeg skrev var, at de uden problemer kan låse din konto til oprettelseslandets indhold. Så for at benytte din algebra, vil du med en konto oprettet i land X få indholdet fra land X uanset om du logger ind fra land Y, Z eller Å. Det vil sætte alle former for proxyløsninger og VPN ud af spillet og kommer ikke til at påvirke rejsende eller udstationerede tropper på nogen måde.

[Update: Jeg kan godt se hvordan min tidligere formulering kan misforstås, så jeg har lige rettet de sidste to linjer i første afsnit]
JmogJmogSkrevet 16/01-16 01:53 
Ah, så er jeg med. Hvis det virkelig lykkes at blokere for regionsskift så er en låsning til US dog mindre slem (for mig) end en låsning til DK.

Ren retro. Da jeg fik Netflix var det også kun US jeg kunne se (der fandtes ikke andet).
millenniummillenniumSkrevet 18/01-16 15:30, rettet 18/01-16 15:32 
Nu siger de sådan her....

(smager som en sydende langefinger til MPAA)

Netflix: Alt vores indhold bliver globalt
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 18/01-16 15:41 
Det ville godt nok være et stort slag for folk i hele verden. Held og lykke med det...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 18/01-16 18:36 
Men sådan har de jo sagt i flere år - der er ikke noget nyt i det.

De mener det skam og de gør det, men det går vildt langsomt. Årsagen er at de ingen pressionsmidler har andet end at overbyde de lokale konkurrenter og det har de ikke råd til. Der er ikke noget med at give fingeren til nogen. Hvis AMC ikke vil lade Netflix vise næste sæson i land X, så sker det ikke. De kan intet gøre.

Det bedste vi kan håbe på er at den nuværende trend fortsætter: Flere og flere serier og film kommer på Netflix et halvt år efter premiere eller lige når den næste sæson har premiere andetsteds. Decideret premiere på Netflix er for dyrt.
slk486slk486Skrevet 19/01-16 08:49 
Som den mest udbredte streaming service har de et rimelig solidt pressionsmiddel i det. "Global licens, eller intet" fra Netflix er en rimelig tung vægt i skålen. Med deres egenproducerede serier af høj kvalitet behøver de bestemt heller ikke lade sig styre af den ene eller anden serie.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 19/01-16 09:06 
Ja, så kan de andre bare PRØVE at lave noget lignende streaming-tjeneste. Og så går det nogenlunde ligesom det går Swipp.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 19/01-16 10:18 
At ingen bruger det?
j/k
JmogJmogSkrevet 19/01-16 11:18 
millennium>
Ja, så kan de andre bare PRØVE at lave noget lignende streaming-tjeneste. Og så går det nogenlunde ligesom det går Swipp.

Jamen de behøver jo ikke lave deres egen streamingtjeneste. De kan bare sælge til en anden streamingtjeneste i det pågældende land. Det er jo det der er hele Netflix problem. Netflix køber ikke rettighederne til at premiere serie x. Netflix UK gør det, Netflix DK gør det etc. Og hvis Sky i UK har overbudt dem, så er der jo intet Netflix kan gøre ved det.

"Global licens eller intet" - ja, så vælger de gladeligt intet og går til en konkurrent. Det er jo kun "skraldet" som Netflix altid kan få hurtigt. Alle de nye, store og populære serier er dyre.
3of193of19Skrevet 20/01-16 10:45 
Premiere serier og film ud over Netflix egne er slet ikke hvorfor jeg har Netflix.
Jeg vil bare have et så stort bibliotek som muligt så jeg ikke næsten hver gang jeg får lyst til at se en eller anden gammel film eller serie får det fantastiske "searches related to X" svar, og så ser at det jeg ledte efter er på US Netflix.
JmogJmogSkrevet 20/01-16 12:51, rettet 20/01-16 12:52 
Har det helt på samme måde. Kan ikke hidse mig op over at nyeste sæson af x ikke er der, så samtlige sæsoner af 200 andre gode serier er der. Jeg løber aldrig tør.

Men det kunne være rart ikke at skulle skifte region, for at finde de ældre ting. Dem er der bare desværre også kontrakter på. Eneste måde netflix kan få gennemført globalt katalog er hvis de enten skærer en masse ting fra eller får udkonkurreret alle de lokale streaming konkurrenter. Netflix er en af de få tjenester hvor det brede flertal ville tage imod et monopol med kyshånd.
millenniummillenniumSkrevet 20/01-16 13:08 
89kr x 12mdr x 75.000.000 brugere...

Puha, det er godt nok big, big buisness!

Milepæl: Så mange millioner har et Netflix-abonnement
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 20/01-16 18:13 
Nu er det jo ikke alle steder det koster 89kr. Amerikanerne giver omkring 50kr. De har tre abonnementsniveauer:
SD et device
HD 2 devices samtidigt
4k.

HD 2 Devices er nok den de fleste har og den ligger omkring 50-55kr afhængigt af kursen. Den har jeg selv.
millenniummillenniumSkrevet 21/01-16 09:38 
Det er dog gået rasende hurtigt med interessen for Netflix og generel cabel cutting. Jeg startede med Netflix da det kom til Danmark, og var ikke vildt imponeret over udvalget. I dag er der side op og side ned af egenproducerede serier med high production value og mange flere blockbusters. Mange flere film og serier end jeg overhovedet kan nå at se. Alt det på bare et par år.

Dog er jeg stadig ikke imponeret over deres brugergrænseflader, uanset hvilket device man anvender.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 21/01-16 09:55 
Jmog>
Nu er det jo ikke alle steder det koster 89kr. Amerikanerne giver omkring 50kr. De har tre abonnementsniveauer:
SD et device
HD 2 devices samtidigt
4k.

Danmark har de samme tre niveauer.
JmogJmogSkrevet 21/01-16 12:35 
Ikke prismæssigt. Det billigste niveau i DK er 79kr.
slk486slk486Skrevet 06/10-16 12:38 
Nogen der kender et sted, hvor man kan se hvilke film der er på danske Netflix? Er ikke abonnent i øjeblikket, men tænkte at se lidt klassisk horror med knægten her op til Halloween og ville gentegne ab, hvis der er noget at komme efter.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 06/10-16 12:46 
Der er lige lagt Friday the 13th part 6 og 7 på dansk Netflix. :-D
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 06/10-16 13:17 
Har en svaghed for Friday the 13th filmene, men klassisk horror er det sgu da ikke :D
j/k
SumezSumezSkrevet 06/10-16 13:31 
http://www.moreflicks.com
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 06/10-16 14:14 
Fedt, tak!
j/k
JmogJmogSkrevet 06/10-16 16:07 
Den er desværre ikke uptodate. Man kan ikke regne med at film den skriver er i DK er det.
slk486slk486Skrevet 06/10-16 16:09 
Man kan heller ikke filtrere på DK, så vidt jeg kan se, så lidt besværligt at checke :(
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 06/10-16 16:56 
slk486>
Nogen der kender et sted, hvor man kan se hvilke film der er på danske Netflix?

Jeg plejer at bruge http://www.flixfilm.dk/ eller http://www.allflicks.dk/ sådan lidt på skift. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
XiwanaXiwanaSkrevet 06/10-16 17:06 
http://denmark.netflixable.com/ er også flink til at liste nye titler (herunder dem, der ikke figurerer under 'new arrivals' på netflix' egen side).
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 20/10-16 13:27 
The Avengers - Age of Ultron er kommet på Netfix.

Så kan jeg endelig få den set. :)
The medium is the message.
290 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig