X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Netflix er kommet til Danmark


290 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Svar Sortering
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/10-12 11:40 
Netflix er lige kommet til Danmark, hvilke er noget jeg har gået og glædet mig til i noget tid.
Det er video on demand og for at kontekstualisere det lidt så er det "Spotify med film", hvilket vil sige at man betaler 79 kr om måneden for at se alt hvad man vil af film og serier med Danske undertekster.

Der er Apps til de forskellige smartphones og tablets men PS3 og 360 skulle også have en App så man kan bruge dem som set-top box for at se film, hvilket betyder at din kæreste nu har endnu en undskyldning for at beslaglægge TV og konsol.

I Skandinavien har vi selvfølgelig også Viaplay, men det er mit indtryk at Netflix har et større udbud.

http://www.netflix.dk
BeanoBeanoSkrevet 16/10-12 11:45 
Jeg vil lige nævne at der er mulighed for en gratis prøvemåned - har selv oprettet en konto i dag :)

Man skal bare huske af afmelde sig inden månedens udløb... altså hvis man ikke vil fortsætte og betale.
SumezSumezSkrevet 16/10-12 11:56 
Darkbeat>
I Skandinavien har vi selvfølgelig også Viaplay, men det er mit indtryk at Netflix har et større udbud.

Det håber jeg ikke for Viaplay :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/10-12 12:10 
Jeg har en kollega der har Viaplay der sagde at han pludselig havde fået en mail om at de nu havde sænket prisen fra 90 til 79 kr, så der kommer nok til at gå noget konkurrence i den dér :)
spectrespectreSkrevet 16/10-12 12:11 
Har også tilmeldt mig, og umiddelbart synes jeg de har et bredt udvalg. Ikke de aller nyeste film, og serierne ser ud til, generelt set, at være en sæson bagud. Kører en lille b-films klub, så jeg kiggede straks i horror genren, og kan se nogle film derinde der bestemt ikke er mainstream horror, så synes Netflix er godt med, når de også kan tilbyde noget som de fleste ikke umiddelbart har hørt om.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 16/10-12 13:02 
Kan det virkeligt passe der ikke er en kø eller anden markeringsfunktion?

Hvis man støder ind i noget interessant som man vil se senere.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/10-12 13:17 
Ja ikke hvad jeg kan se af ihvertfald. Det er mærkeligt for jeg syntes bestemt jeg har hørt Amerikanere tale om deres "Netflix Cue", men det er måske bare at en fedtet post-it note de har hængene.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/10-12 13:21 
Nej det er underligt, den amerikanske version har specifikt en funktion til at sætte noget i kø: "watch instantly".
det fungerer dog ikke super godt synes jeg.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 16/10-12 13:30 
Deres support påstår at det kommer, bare underligt det ikke er med fra dag 1... ikke ligefrem ny teknologi.
BeanoBeanoSkrevet 16/10-12 16:28 
Lille smart feature jeg opdagede....

Hvis man har Netflix app kørende på PS3, kan man på iPad/iPhone browse film og vælge at afspille på PS3'en. Man behøver efterfølgende ikke have Netflix app'en åben på iPad/iPhone under afspilningen.
spectrespectreSkrevet 16/10-12 18:25 
Film for de små kun med engelsk tale. Det er sq en om'er.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/10-12 20:57 
De kan lige så godt lære det ;)
SumezSumezSkrevet 16/10-12 21:09 
Hvor små er små? Så længe de er gamle nok til at kunne læse, er det da kun en fordel at de kan vænne sig til undertekster, og slippe for typisk elendig dansk voiceover samtidig. :)
Dengang vi(?) var små var langt størstedelen af tegnefilm for børn på engelsk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/10-12 21:33, rettet 16/10-12 21:49 
Langt det meste af det tegnefilm jeg så som barn var på dansk, resten på tysk.

Jeg kan ikke huske andet på engelsk end "Teenage Mutant Ninja Turtles"?

EDIT:Jeg synes Netflix er virkelig fedt indtil videre. Udbudet er måske ikke så stort (og nyt) som jeg kunne tænke mig, men der er stadig meget at gå i gang med, og et godt alternativ til de almindelige fjernsynspakker. Disse har jeg hidtil ikke synes var værd at investere i, både på grund af prisen, og den meget lille fleksibilitet i alle henseender. Det er altså fedt med en service der fungerer på tværs af PC, konsol og tablet, og tilbyder en ordentlig streaming kvalitet. Der kræves ikke andet end en internetforbindelse og det udstyr jeg har i forvejen!

Der er rigtig meget indhold jeg ikke har fået set henover de sidste seks år, fordi sendetiderne sjældent har passet mine vaner/lyst. Samtidig er der masser af film fra samme periode jeg heller ikke har fået set, og som jeg ikke ønsker at købe og have stående i reolen blot for ét gennemsyns skyld. For 79,- om måneden er jeg ret vild med den service Netflix tilbyder. Det er nemt og lige til, og vil med al sandsynlighed kun blive bedre med tiden.

Mine kæreste og jeg har lige siddet og set 1. afsnit af 3. sæson af Dexter i HD, og jeg er ret imponeret af billedekvaliteten, selvom det selvfølgelig ikke er Blu-ray niveau.

Med hensyn til indholdet for de mindste: Nu gik jeg ikke særligt meget igennem, men det jeg prøvede havde mulighed for både engelsk og dansk tale.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 16/10-12 22:12 
Tip: Lav en konto på den amerikanske Netflix (dvs. sæt amerikansk dns midlertidigt i din PC's netværksindstillinger og gå ind på netflix.com). Det login du får derinde, virker både på den amerikanske og den danske netflix og koster kun 50kr om måneden.

Jeg kører pt amerikansk Netflix på min Apple TV boks (fordi den er sat til amerikansk DNS) og dansk Netflix på mit smart TV. Jeg betaler så 25kr om måneden for en amerikansk DNS hos unblock-us.com. Et abonnement - hele udvalget tilgængeligt, når jeg vil have det. Selvom hvis man ikke har lyst til at bruge den amerikanske, så kan man med et amerikansk abonnement reelt nøjes med betale 50kr om måneden og se den danske.
BeanoBeanoSkrevet 16/10-12 23:20, rettet 16/10-12 23:22 
Kunne være man skulle overveje det :)

Dukker der er kø funktion op i Apple TV klienten hvis man kører på en US konto?
Og kan man browse indhold via US konto fra web klienten uden DNS skifte?
JmogJmogSkrevet 16/10-12 23:43 
Beano>
Dukker der er kø funktion op i Apple TV klienten hvis man kører på en US konto?

Ja, i hovedmenuen har man en kategori der hedder "intant queue". Hver gang man er inde på en film eller serie er der et punkt der hedder "add to instant" som man kan trykke på. Det fungerer som en huskeliste.

Og kan man browse indhold via US konto fra web klienten uden DNS skifte?

Nej. Din DNS afgører, om det er den amerikanske eller danske Netflix du kommer ind på. Om den hedder .dk eller .com bagpå er irrelevant. Netflix ser kun på hvor dit netværk er fra.

På Instantwacher kan du dog se hvad det amerikanske udvalg betår af:
http://instantwatcher.com/
JmogJmogSkrevet 16/10-12 23:50 
Forøvrigt, hvis du allerede har en dansk prøvekonto, så kan du sætte DNS'en i dit device (konsol, Apple TV, PC, Mac) til følgende og så vil du gratis køre med unblock-us.com's amerikanske DNS i 7 dage. Efter de 7 dage holder den op med at virke, og du er nødt til at oprette dig inde hos dem og tegne abonnement, men den kan testes uden du behøver oprette en konto:

208.122.023.023

Husk at genstarte devices efter du har lavet ændringen, ellers træder det ikke i kraft. Derefter når du logger ind i Netflix, så burde det være amerikansk udvalg og funktioner.
BeanoBeanoSkrevet 17/10-12 00:12 
Super - det vil jeg prøve! Takker :)
SumezSumezSkrevet 17/10-12 00:14 
Kan man sætte den DNS-adresse i sin router, eller skal det gøres specifikt på det device man benytter?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/10-12 00:23 
Jeg mener begge dele er muligt.
NaieraNaieraSkrevet 17/10-12 00:39 
Ja.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 17/10-12 01:35 
Sumez>
Kan man sætte den DNS-adresse i sin router, eller skal det gøres specifikt på det device man benytter?

Sætter du det i routeren, kører alt på dit netværk amerikansk net. Vil du gerne "være dansker" på nogle devices, så nøjes med at sætte dns'en i de devices der skal køre US. For eksempel den der skal køre US Netflix.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/10-12 02:17 
Jeg synes det er ret sejt. Jeg sætter dog min telefon til at minde mig om at tage stilling til betaling eller ej d. 15 næste månede :)

Jeg bruger Netflix-appen i mit TV, så det kan være man har flere options på PS3. Men kan man ikke skifte til hvide undertekster? Jeg er ikke ret glad for de gule af slagsen :(
Jeg har Iron man kørende nu og kvaliteten var ved Paramount logoet elendig, men inde i filmen er den rigtig god :)

Lidt kikset at de under lyd options har skrevet "Lvd"... :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/10-12 02:27 
Der er også gule undertekster når jeg streamer via Xbox'en, og ikke umiddelbart mulighed for at ændre det.
Fik lige hamret igennem den tilgængelige sæson af The Walking Dead, nu hvor jeg alligevel er lidt bundet til sengen.
Så nu kan jeg enten sidde og hulke til der kommer flere afsnit, bruge US metoden, eller finde en eller anden lurvet tjeneste der tror at 240p er det samme som 720/1080p :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 17/10-12 02:53, rettet 17/10-12 02:55 
Det lyder da som et let valg. US metoden selvfølgelig :-). Det tager seriøst kun et minut at sætte op. Skriv en linie tal ind og genstart. Så er du kørende og kan se alt hvad du har lyst på den amerikanske i en uge. Tegn derefter et DNS abonnement, hvis du vil fortsætte.

Mht undertekster, så er de hvide på app'en på Panasonic TV, Playstation Vita og Apple TV.
SumezSumezSkrevet 17/10-12 08:16 
Jeg forstår heller ikke lige baggrunden for de gule undertekster... Man glemmer det efter lidt tid, men det er godt nok grimt at se på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/10-12 08:31 
Jmog>
Forøvrigt, hvis du allerede har en dansk prøvekonto, så kan du sætte DNS'en i dit device (konsol, Apple TV, PC, Mac) til følgende og så vil du gratis køre med unblock-us.com's amerikanske DNS i 7 dage. Efter de 7 dage holder den op med at virke, og du er nødt til at oprette dig inde hos dem og tegne abonnement, men den kan testes uden du behøver oprette en konto:

Hvordan styrer de egentligt det?

Når man ikke har et brugernavn/password ifm. DNS.
JmogJmogSkrevet 17/10-12 08:51 
De registrerer din internetforbindelse i deres system så snart du bruger deres dns første gang. Alt hvad du går på nettet med på adressen via deres dns bliver derefter routet gennem en proxy hos dem. At den routning er aktiv har de så et timelimit på.

Alle deres kunder bruger samme dns-adresse, så hvis man gerne vil være kunde hos dem, så går man bare ind og registrerer sig. Så bliver det ved med at virke, og du behøver ikke ændre en pind i netværksindstillingerne igen. Da det er din internetforbindelse de registrerer kan du "flytte" den rundt så tosset du vil. For eksempel var jeg hos en kammerat og ville demonstrere Netflix. Jeg loggede på unblock-us.com med mit login, fik en besked om at nu var det der, at mit dns abonnement virkede. Jeg skulle bare skrive dns adressen ind i hans konsol/pc, så virkede det.

Da jeg kom hjem loggede jeg på sitet og så var det igen der at det virkede.
BeanoBeanoSkrevet 17/10-12 08:56 
Ok, men det lyder ikke specielt unikt da der jo kan være flere brugere på samme netværk.
BeanoBeanoSkrevet 17/10-12 09:21 
Jeg tror jeg dropper det for det virker ikke. DNS er korrekt sat op på min PC og unblock-us sitet siger servicen er aktivt. Men nu nægter netflix siden totalt at åbne.
dRxLdRxLSkrevet 17/10-12 09:40 
@Jmog:

Du kunne i teorien sætte en DNS proxy op til brug for os andre <hint>. Eller vi kunne splejse til det og sætte det op på playright serveren (med brugerbegrænsning) hvis RJK giver lov.
Det er fint nok at "unblock.us" kan tjene 25dkr/måned/person, men de har næppe juridiske rettigheder omkring den information de sælger, der forhindrer os i at dele den med hinanden.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 17/10-12 09:41 
Lyder lækkert dRxL :)
25 om måneden er en ret overkommelig pris at splitte mellem flere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/10-12 11:27 
Jmog>
Mht undertekster, så er de hvide på app'en på Panasonic TV...

Nej de er gule :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/10-12 12:11 
Beano>
Jeg tror jeg dropper det for det virker ikke. DNS er korrekt sat op på min PC og unblock-us sitet siger servicen er aktivt. Men nu nægter netflix siden totalt at åbne.

Netflix app'en på iPad vil heller ikke loade hos mig efter jeg har sat DNS'en til 208.122.023.023... Har ellers prøveabonnement og alt muligt...
BeanoBeanoSkrevet 17/10-12 12:44 
Det lykkedes mig at få det til at virke (på PC) ved at starte en helt ny trial med anden e-mail adresse. Deres support siger at den første e-mail adresse ikke er registreret hos dem, men jeg kan ikke starte en ny trial med den via hjemmesiden. Så gav jeg deres teknikere lidt arbejde :)
Vil lige teste på iPad og Apple TV i aften - men ser ud til problemet er løst her.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/10-12 14:40 
Mystisk. Det er måske noget cookie baseret der gør at man ikke kan komme på hvis man først har logget på den Danske?
BeanoBeanoSkrevet 17/10-12 14:43, rettet 17/10-12 14:44 
Nej, for jeg bruger samme Netflix konto.

Det er bare en registrering som kun er gået halv igennem hos Unblock-Us.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/10-12 14:48 
Nååh hos Unblock-us ok.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/10-12 14:54 
Jeg bruger også unblock-us og US Netflix kombinationen.
Det fungerer upåklageligt, og i øvrigt låser det jo for f.eks amerikanske radiostationer som også kører IP filter.

En anden detalje er at Unblock-US har et lille program til PC, som gør at man med et snuptag kan skifte DNS indstillingerne - slå "US" til eller fra, hvis der f.eks skulle være problemer med det.


Til gengæld er jeg ikke super imponeret over Netflix' indhold - heller ikke den amerikanske.
Som sådan er det slet ikke en måde at se nye amerikanske tv-serier lovligt.
Dog synes jeg at tjeneste bliver lidt bedre til at finde gode ting frem til én, efterhånden som den lærer ens smag at kende.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 17/10-12 14:58 
SeventhSun>
Som sådan er det slet ikke en måde at se nye amerikanske tv-serier lovligt.

Det har heller aldrig været meningen. Det du skal bruge er Hulu Plus.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 17/10-12 15:08, rettet 17/10-12 15:12 
Darkbeat>
Nååh hos Unblock-us ok.

Ja det var lidt uklart - sorry ;)

EDIT: Vedr. nye TV serie afsnit, så går HBO jo også snart i luften i Norden til 79,- pr måned. Hvor de lover at de nye episoder bliver tilgængelige i DK indenfor 24 timer efter US premiere. Præcist udvalgt har de ikke annonceret endnu.
AmbyAmbySkrevet 17/10-12 15:09 
Naiera>
SeventhSun>
Som sådan er det slet ikke en måde at se nye amerikanske tv-serier lovligt.

Det har heller aldrig været meningen. Det du skal bruge er Hulu Plus.

Eller US Itunes,
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 17/10-12 15:13 
Tjae, der koster det jo per afsnit :) $3 for 45 minutter løber saftsusemig hurtigt op.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 17/10-12 15:13 
Beano>
Præcist udvalgt har de ikke annonceret endnu.

Du skal nok regne med at de mest har HBO-serier ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 17/10-12 15:14, rettet 17/10-12 15:15 
Klart... og deres film :D
AmbyAmbySkrevet 17/10-12 15:18 
Naiera>
Tjae, der koster det jo per afsnit :) $3 for 45 minutter løber saftsusemig hurtigt op.

Mindes noget med 100-150 kroner for et season pass? Det er ikke galt.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 17/10-12 15:53 
Sjette sæson af Big Bang Theory koster 260,-. Som sagt, det løber hurtigt op.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 17/10-12 17:07 
Konsolkongen>
Jmog>
Mht undertekster, så er de hvide på app'en på Panasonic TV...

Nej de er gule :/

Ok, på MIT Panasonic TV er de hvide ;-)
JmogJmogSkrevet 17/10-12 17:11 
SeventhSun>
Til gengæld er jeg ikke super imponeret over Netflix' indhold - heller ikke den amerikanske.
Som sådan er det slet ikke en måde at se nye amerikanske tv-serier lovligt.
Dog synes jeg at tjeneste bliver lidt bedre til at finde gode ting frem til én, efterhånden som den lærer ens smag at kende.

Den holdning er ret udbredt og den bunder i en misforståelse. Netflix er ikke en on-demand TV-tjeneste. Det er en streaming-udgave af verdens største DVD/BD-udlejler.
290 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig