X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Oplade PS3 Controller udenom PS3


Svar
AmbyAmbySkrevet 10/10-12 19:58 
Jeg har købt en USB hub med strøm, i den tro at jeg så kunne sætte det wireless headset samt controllers til og så dem opladet om natten uden PS3'en skulle være tændt.
Dette virker dog ikke. Forsøgsvis har jeg sat hub'en i min Mac Mini der alligevel står i stuen, men stadig uden held.
Det ser ud til at den starter med at lade, men må slutte kort tid efter, for den er ikke opladet næste dag. Derudover skal jeg fysisk koble min controller til PS3'en, da den har mistet koblingen.

Der må simpelthen være en bedre måde?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/10-12 20:13 
Det var da godt nok dumt :\
Selv en X360 controller (med Play 'n Charge Kit) kan oplades via en USB port (har dog ikke forsøgt om min mobillader også virker).
Jeg havde ærlig talt næsten forventet, at det du beskriver ville være tilfældet for Microsoft og ikke Sony :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
scavengerscavengerSkrevet 10/10-12 20:29 
USB porten i en PC og lignende sender de 500 mAh der er krævet for at kunne oplade eller drive en device. De fleste USB hubs (selvom producenten ofte skriver noget andet, i hvert fald på de billige modeller) tager de 100 mAh til sig selv og deler resten mellem antallet af tilgængelige porte i HUB'en. Altså ikke til antallet af porte der er i brug, men til antallet af porte i alt.

Selv om du har en HUB med en ekstern strømforsyning, afhænger det af hvor mange mAh strømforsyningen sender ind i HUB'en. Det er derfor nogle USB devices som f.eks. fingerscannere etc. ikke fungerer ordentlig med mindre det er en high-end USB HUB eller de sidder direkte i en selvstændig USB port.
Nemo me impune lacessit
HeroldHeroldSkrevet 10/10-12 20:30 
Jeg har læst mig til at man fx. godt kan oplade via en Xbox, så det kan vel ikke være fordi den er selektiv - tror du ikke bare at hub'en ikke spytter nok juice ud?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-12 23:23 
Jeg kunne ikke oplade en PS3 controller med min mobiltelefon oplader heller. Ironisk nok en Sony Ericson :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/10-12 00:12 
Altså, det virker fint når man sætter sin PS3 controller direkte til computeren med USB, sådan oplader jeg altid min. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/10-12 00:31 
Du ved, hvad du ska' ha'.

Mer Strøm!
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/10-12 00:41 
Sørg hellere for at det er...

High Voltage!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 11/10-12 09:02 
Det tror jeg ikke PS3 controlleren ville have godt af.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/10-12 09:19 
Vrøvl... det er jo Electric Sixaxis!
AmbyAmbySkrevet 11/10-12 09:56 
Sumez>
Altså, det virker fint når man sætter sin PS3 controller direkte til computeren med USB, sådan oplader jeg altid min. :)

Jeg ville netop gerne kunne oplade flere ting på samme tid. En hub virkede som det rigtige valg :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 11/10-12 10:41 
Jeg bruger selv en PS3 charge dock/stander med egen strømforsyning men prøvede lige med to forskellige USB opladere (bl.a. til iPad) som ikke virkede. Virkede fint direkte til min PC så det er nok korrekt det som scavenger skriver mht. strøm der kan trækkes. Jeg vil anbefale at kigge efter en USB oplader der er angivet som kompatibel med PS3 controller, eller en bedre USB hub.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/10-12 02:10 
ElGiraffen har en original Sony AC oplader til controller/headset/tastatur på en PS3, i stil med den Beano nævner, til 249,-
Der findes sikkert et billigere alternativ, eller en lavere pris andetsteds :)

USB AC Adapter hos ElgTanten
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
AmbyAmbySkrevet 14/10-12 07:33, rettet 14/10-12 07:34 
Kunne være det var en god ide. Kan man så oplade direkte udenom PS3'en? Hvor meget kan man slutte til?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/10-12 12:26 
To enheder ser det ud til.
http://www.technologytell.com/gaming/40334/sony-announces-usb-ac-adapter-for-ps3-accesories/

Det er godt nok dyrt synes jeg :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/10-12 13:11, rettet 14/10-12 15:25 
Jeg stødte engang på en lille pyramide som kunne oplade to controllere, med et prisskilt lige omkring 100,-
Men det er sikkert muligt at finde noget Coolgear, Orb eller lignende :)

EDIT: Jeg fandt et billigere alternativ til den originale, men den virker dog kun til controllers.

Orb dual charger
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 14/10-12 18:03, rettet 14/10-12 18:04 
Den har ikke egen strømforsyning, så hjælper den ikke meget.

Men det har denne
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/10-12 18:34 
Blockbuster skriver dog at den kan oplade imens din PS3 er på standby - Men jeg ved ikke lige hvor meget man skal tro på det :P

Coolshop har også en virkelig virkelig grim Thrust oplader, der både kan klare alm. og Move controllere
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
NaieraNaieraSkrevet 14/10-12 19:54, rettet 14/10-12 19:55 
FancyPants>
Selv en X360 controller (med Play 'n Charge Kit) kan oplades via en USB port (har dog ikke forsøgt om min mobillader også virker).


Jeg kan ikke få mit Play og Charge Kit til at oplade i andet end 360'eren, og jeg har prøvet alle mulige USB-porte i mit computer-setup. Der er rigtig mange at vælge imellem :p

PS3-controlleren, derimod, oplader fint i enhver USB-port jeg sætter den i.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/10-12 20:02 
Underligt... Min har altid opladet fint, både på min (nu afdøde) laptop, min stationære og selv min netbook.

Til gengæld er selve batteriet dødt, så jeg vil bare have købt nogle almindelige genopladelige - De har både bedre pris, kapacitet og levetid (ift. antal opladninger før cellerne dør).
Det bliver alligevel også noget farverod med et nyt Play 'n Charge kit, da jeg både har en sort og hvid controller... Så skal jeg jo have to kits! :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig