X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MeisterDwarf's Custom Arcade Sticks


Svar
MeisterDwarfMeisterDwarfSkrevet 04/10-12 15:59, rettet 21/10-12 13:57 
Mangler du et nyt Arcade stick?? Kan du tænke dig et helt unikt produkt, som du selv vælger hvordan skal se ud og hvilke kvalitetsdele skal indeholde? Hvis svaret er ja, så kan jeg hjælpe dig!
Jeg har lavet Custom sticks gennem snart 4 år, og har lavet sticks til mange gamere her i Danmark. Jeg har selv været ivrig Tekken spiller og været blandt de bedste i snart mange år. Det at spille med arcade stick giver efter min mening spiloplevelsen er løft. Det er simpelthen sjovere at spille med stick frem for en controller. Desuden har sticket været medvirkende til, at mit niveau er blevet højere, da nogle moves i fighting spil bare bliver lettere, når man benytter et arcade stick.
Hvad får du hvis du køber et Custom stick af mig:
• De fleste af mine kasser er lavet af spændende eksotiske træsorter. Disse har fået flere lag meget holdbar lak som giver kasserne en flot glans.
• 24 mm forsinkede huller boret til START SELECT HOME samt Neutrik USB adaptor
• 2 forskellige højde på kasser: Lave ( ca. 5 cm) og høje (6,2 cm)
• Klar plexiglas topplade med 30 mm huller boret til 6 eller 8 button layout. Du vil kunne vælge det layout som passer dig bedst.
• Eget billeder under plexi. Du vælger selv hvilket billede der skal bruges for at gøre dit stick så personligt som muligt.
• Bundplade i enten plexiglas eller i hård plade. Har desuden 4 gummibuffere monteret som sikrer stabilitet og skridsikkerhed.
• Eget valg af Pushbuttons og stick. Du kan selv eller i samråd med mig, vælge det stick og de knapper der passer til dine behov. Udvalget farver til knapper og balltops er stort, hvilket giver fantastiske muligheder for at komplementere både kassens træsort eller det billeder som du har valgt.
• Konsolkompatibilitet: Vælg selv hvilken konsol/konsoller dit stick skal virke til. Lige nu er der mulighed for (Xbox360+ PC), (Ps3+PC), (PS3 trådløs) eller (PS3+Xbox360+PC)
Jeg har flere ekstraservises. Fx kan du få monteret lækker 5 mm sort filtbund på bundpladen, eller få billedet inden i knapperne. Se venligst billeder af minde tidligere stick.

Priser: Priserne afhænger af hvilke kasse,og dele du ønsker at bruge. Som udgangspunk starter prisen for et stick fra 1100 kr. Prisen kan virke høj, men alene delene, dvs stick, buttons og elektronik med fragt koster som minimum ca. 600 kr . Dertil kommer priserne for at lave kassen og i sidste ende al tiden der går fra start hvor jeg laver kassen til slut hvor du modtager dit eget helt personlige custom stick.
Som illustration vises her ,hvad delene til et standard stick til ps3 med dele købt fra arcadeshop.de vil koste:
Sanwa JLF-TP-8YT stick 24,95 euro
Joystickkabel JLF-H 3,95 euro
3x24 mm sanwa OBSF knapper 6,3euro
6x30 mm sanwa knapper 18,3 euro
Fragt: 10 euro
+ custom ps3/pc PCB board 25 euro
= 88,5 euro= ca. 659 kr

Hvis du selv har knapper og stick liggende, eller selv ønsker at bygge dit eget stick uden min hjælp, kan kasserne også købes uden dele.
Følgende kasser har jeg på lager:

[MeisterDwarf's Custom Arcade Sticks
MeisterDwarf's Custom Arcade Sticks



Der er tale om følgende træsorter:
1: Zebrano 2: Jatoba 3: Padouk 4:Black w. Zebrano sold 5: Sippo 6: Padouk 7: sold 8 Jatoba 9 : Merbau 10: Wenge 11: Zebrano sold 12: American wallnut high 13: American wallnut low 14: wenge sold High 15: American wallnut high

Lidt billeder af tidligere arbejde:
MeisterDwarf's Custom Arcade Sticks
MeisterDwarf's Custom Arcade Sticks
MeisterDwarf's Custom Arcade Sticks
MeisterDwarf's Custom Arcade Sticks
MeisterDwarf's Custom Arcade Sticks
MeisterDwarf's Custom Arcade Sticks
MeisterDwarf's Custom Arcade Sticks
MeisterDwarf's Custom Arcade Sticks
MeisterDwarf's Custom Arcade Sticks

Jeg ser frem til at høre fra jer:)
Hilsen Rune/MeisterDwarf

Se venligst flere billeder af alle mine tidligere stick på min photobusket profil: http://s879.photobucket.com/albums/ab351/MeisterDwarf/
--Skrevet 04/10-12 16:37 
Rigtig flotte sticks du laver!

Og vedr. dine priser, kan jeg kun bekræfte at det ikke er voldsomt dyrt, set i forhold til hvor lang tid det tager at lave den slags. Der går hurtigt mange timer med at bygge sådanne...
Spiller nu: Animal Soccer World
SvovlSvovlSkrevet 04/10-12 17:51 
Har selv et af MeisterDwarf's sticks, og kan kun anbefale dem på det varmeste!
nerosnerosSkrevet 04/10-12 17:52 
Bare ærgeligt at de ikke kommer til Neo Geo MVS :-(
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/10-12 21:32 
Hvorfor ikke? Neo Geo er det nemmeste system at lave sticks til overhovedet da der ikke kræves noget PCB af nogen art.

Jeg synes det mørke stick med sort akryl og grå Sanwa(?)-knapper er helvedes flot. Dog må jeg indrømme at jeg ikke bryder mig særlig meget om de gennemsigtige bunde der er på nogle af billederne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 04/10-12 21:37 
Konsolkongen>
Hvorfor ikke? Neo Geo er det nemmeste system at lave sticks til overhovedet da der ikke kræves noget PCB af nogen art.

Jeg spurgte ham engang men han skrev tilbage at det kunne han ikke ?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/10-12 21:41 
Nej han er nok ikke stødt på så mange der har ville have til Neo Geo frem for de moderne konsoller. Der er vidst ingen tvivl om at han har de nødvendige tekniske evner til at kunne lave et. Så han skal bare google lidt på teorien bag, så burde der ikke være nogen ko på isen. No offence selvfølgelig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SvovlSvovlSkrevet 05/10-12 00:36 
Konsolkongen>
Jeg synes det mørke stick med sort akryl og grå Sanwa(?)-knapper er helvedes flot.

Det er vidst bbc's stick! Og ja det er både sanwa stick og knapper.

Fik lavet et næsten magen til dog med andet træsort og et seimitsu stick.

Link...
JuggernautJuggernautSkrevet 05/10-12 09:45 
Vanens magt er stor. Jeg har tidligere prøvet disse sticks og var ret så begejstret for dem. Sidenhen har jeg fået fingrene i et Hori EX SE og vil ikke slippe det til fordel for en erstatning. Men for folk som leder efter et fint stick, kan jeg kun anbefale dem (trods prisen).
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
spectrespectreSkrevet 05/10-12 10:52 
Synes ikke prisern er slem overhovedet. Det er en smule billigere end et nyt Madcatz TE stick, og så er det jo custom made ligesom man selv ønsker det.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JuggernautJuggernautSkrevet 05/10-12 18:55, rettet 07/10-12 09:08 
Prisen er ikke et problem i min verden. Der ligger trods alt en smule arbejde i det. Jeg vil bare pointere, at produktet er i top. Og hellere ofre lidt penge på et fornuftigt stick fremfor at give 200,- i en vilkårlig butik for et stick lavet af 3.rangs plastik.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/10-12 22:24 
En startpris på omkring de 1100 er heller ikke helt hen i skoven.

De 5-600 kroner som selve kassen koster, rækker nok ikke langt hos en snedker der tager 400+ i timen :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
MeisterDwarfMeisterDwarfSkrevet 06/10-12 20:33 
Svovl>
Har selv et af MeisterDwarf's sticks, og kan kun anbefale dem på det varmeste!

Mange tak Svovl:D

neros>
Bare ærgeligt at de ikke kommer til Neo Geo MVS :-(

Hvis du stadig er interesseret, så er jeg da villig til at lære hvordan jeg laver sådan et til dig :)

Konsolkongen>
Jeg synes det mørke stick med sort akryl og grå Sanwa(?)-knapper er helvedes flot. Dog må jeg indrømme at jeg ikke bryder mig særlig meget om de gennemsigtige bunde der er på nogle af billederne.

Det er også rigtig lækre og simple med sort acryl! Det er bare noget dyrere end det gennemsigtige. Har vist atdig til et enkelt stick mere i sort.


Tak for alle jeres beskeder ang. priser. Sætter pris på at i synes priserne er rimeligt. Det tager lang tid at lave stick, men synes om det. Så håber self der ka komme lidt gang i salget;)
nerosnerosSkrevet 06/10-12 22:11 
MeisterDwarf>
Hvis du stadig er interesseret, så er jeg da villig til at lære hvordan jeg laver sådan et til dig :)

Hvis det bliver aktuelt igen skal jeg nok kontakte dig :-)
Bashful Neophyte
MeisterDwarfMeisterDwarfSkrevet 20/10-12 20:02 
Ingen der skal bruge et stick:D??

Jeg spillede stick til DM finalerne i Tekken Tag 2 her i sidste weekend. Mine oldschool skills med lidt nyt Tag 2 stuff sikrede mig en 4 plads. Der var 2 andre stickplayers i finalerne hvilket var super fedt!! Jeg har netop fået bestilling på et stick, og der vil derfor være mulighed for at spare lidt penge på porto hvis en af i andre også skal have lavet et.

Mvh Rune
SumezSumezSkrevet 21/10-12 12:13 
Er der folk der spiller mesterskaber i et kampsspil uden brug af stick?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 21/10-12 12:21 
Ja da hele Tekken folket gør ;-)
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 21/10-12 13:06 
Sumez>
Er der folk der spiller mesterskaber i et kampsspil uden brug af stick?

Laver du sjov?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
MeisterDwarfMeisterDwarfSkrevet 21/10-12 13:19 
Haha ja der er virkelig mange som ikke bruger stick:) Det skal dog siges, at flere og flere inden for den danske tekkenscene er ved at gå over til det. Nok fordi flere af de bedste bruger stick herhjemme nu. Men og i udenlandske turneringer er der nok flere pad players end stick.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/10-12 13:21 
MeisterDwarf>
Ingen der skal bruge et stick:D??

Jeg har faktisk næsten lyst til at købe et, selvom jeg ikke har noget at bruge det til :D
AV Intelligent Terminal
MeisterDwarfMeisterDwarfSkrevet 21/10-12 13:35 
KillerBean, Spiller du ikke fighters eller SHMUPS ( hvordan det nu staves:) ). Det er bare lidt sjovere at bruge stick hehe. Selvfølgelig er al tilvænding svær, men når det er sket, så er det svært at vende tilbage til pad. Jeg vil mere end gerne lave et til dig. Om du har brug for det eller ej ;)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/10-12 14:01 
Jeg har bare hverken en PS3 eller en 360'er, og det virker lidt beskidt at spille arcade-spil på en PC. Men det ville egentlig ikke være skidt med et MeisterDwarf-stick til Neo-Geo :)
AV Intelligent Terminal
MeisterDwarfMeisterDwarfSkrevet 21/10-12 20:56 
Neo-Geo er jeg også frisk på at prøve kræfter med;)
nerosnerosSkrevet 21/10-12 21:28, rettet 21/10-12 21:30 
Det lyder godt med et Neo Geo stick jeg har godt nok ikke råd lige nu, men jeg melder mig snart på banen ;-)

Men hov hvad kan der gøres med knapperne der skal jo kun være fire og de skal helst være på række..!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/10-12 21:33 
neros>
og de skal helst være på række..!

Hvad? Blander du det ikke sammen med noget Mortal Kombat? ;)
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/10-12 21:39 
neros>
der skal jo kun være fire

Så må du få 4x OBSF-40 knapper i stedet :D

Ellers bliver det vel bare 4x 30mm knapper, og mere plads til at nyde det artwork man evt. vælger at få smidt under plexiglasset.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 21/10-12 21:40 
A, B, C, D :-)

Mere behøver man ikke..
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 21/10-12 21:41 
FancyPants>
Ellers bliver det vel bare 4x 30mm knapper, og mere plads til at nyde det artwork man evt. vælger at få smidt under plexiglasset.

Helt sikkert :D

PGM igs Vs Neo Geo artwork = EPIC!!
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/10-12 22:00 
Jeg skal i hvert fald have bestilt en løs kasse engang - muligvis med noget for-boret plexiglas.

Selvom det sikkert kunne være lidt af et eventyr at bygge kassen selv, så er de der lakerede træsorter lige en tand for lækre til at jeg vil nøjes med det stykke spånplade jeg ville ende med at banke sammen :D

Meeen, det må vist hellere vente til jeg flytter i noget lidt større end det her værelse.
Har knap nok plads til den PS3 jeg købte, så det nytter ikke meget at få lavet mig et stick til den allerede.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 22/10-12 08:33, rettet 22/10-12 08:34 
MeisterDwarf>
Neo-Geo er jeg også frisk på at prøve kræfter med;)

Den eneste forskel er at du skal wire knapperne direkte til udgangs-porten i stedet for et PCB.

MeisterDwarf's Custom Arcade Sticks


KillerBean2>
neros>
og de skal helst være på række..!

Hvad? Blander du det ikke sammen med noget Mortal Kombat? ;)

Nej nej, Mortal Kombat er fuldstændig håbløst!
MeisterDwarf's Custom Arcade Sticks

Der er ingen menneskelig måde at have fingre på alle knapperne samtidig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-12 13:22 
Det er ikke det helt rigtige pinout. Der er ikke nogen kick-knapper på Neo Geo.
http://gamesx.com/wiki/doku.php?id=controls:neo_geo_controller
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/10-12 15:56, rettet 22/10-12 15:59 
Jeg overvejede at notere det, men tænkte først at det vidste folk godt ;)
Derefter tænkte tænkte jeg så at selv hvis man ikke gør, ville det ikke være en dårlig idé at wire 2-3 ekstra knapper til de sidste, ubrugte pins, så det kan bruges til andet end Neo Geo, f.eks. superguns med et kick harness.

Jeg tror heller ikke "credit" knappen er forbundet som standard på en Neo Geo, det er vist også et supergun trick, og bruger formentlig "select" knappen fra det officielle arcade stick. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MeisterDwarfMeisterDwarfSkrevet 22/10-12 16:28 
neros>
Det lyder godt med et Neo Geo stick jeg har godt nok ikke råd lige nu, men jeg melder mig snart på banen ;-)

Men hov hvad kan der gøres med knapperne der skal jo kun være fire og de skal helst være på række..!

Det lyder bare super godt Neros ;)

FancyPants>
Jeg skal i hvert fald have bestilt en løs kasse engang - muligvis med noget for-boret plexiglas.

Selvom det sikkert kunne være lidt af et eventyr at bygge kassen selv, så er de der lakerede træsorter lige en tand for lækre til at jeg vil nøjes med det stykke spånplade jeg ville ende med at banke sammen :D

Meeen, det må vist hellere vente til jeg flytter i noget lidt større end det her værelse.
Har knap nok plads til den PS3 jeg købte, så det nytter ikke meget at få lavet mig et stick til den allerede.

Du skal være mere end velkommen til at vende tilbage når det hele er faldet på plads:) Jeg kan sagtens tilbyde at bore nogle huller også.


Sumez og KonsolKongen: Tak for jeres billeder og links. Det ser ikke ret besværligt ud. Og køber må jo så bare vølge hvor mange knapper han ønsker:)
nerosnerosSkrevet 22/10-12 16:51 
MeisterDwarf>
Det ser ikke ret besværligt ud. Og køber må jo så bare vølge hvor mange knapper han ønsker:)

Det lyder rigtig godt :D
Bashful Neophyte
SvovlSvovlSkrevet 02/11-12 12:40 
Igår moddede vi (med noget loddehjælp fra KillerBean2) bbc's stick (fra MeisterDwarf) til at have en Neo Geo port så det kan sættes til en supergun. Det var ultra simpelt og virker upåklageligt.
nerosnerosSkrevet 02/11-12 14:36 
Godt at høre :D
Bashful Neophyte
spectrespectreSkrevet 27/09-13 10:13 
Har du flere kasser tilbage som er til salg?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 27/09-13 10:31, rettet 27/09-13 10:32 
Hehe, godt at se mit kunstværk iblandt de andre :D
j/k
nerosnerosSkrevet 28/09-13 10:58 
Ville man kunne lave et stick som passer til sin Supergun?
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 28/09-13 11:03, rettet 28/09-13 11:05 
Ja, hvis du kan finde en DIN connector med pins nok. Har set dem med 13, hvilket er nok til 5 knapper (udover start og credit)

Vær opmærksom på at MeisterDwarf kan være pænt svær at få i tale.
j/k
happyEDhappyEDSkrevet 05/04-15 21:22 
Er der nogen der ved om man kan kommer med forfatter af denne tråd om ham måske stadig laver disse, eller måske ligger inde med "rester"?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JmogJmogSkrevet 05/04-15 23:55 
Hans kæreste går jeg stærkt udfra kan komme med ham.
JmogJmogSkrevet 06/04-15 00:04 
Men spøg til side: Jeg har hans mailadresse. Eller i hvert fald den han brugte, dengang jeg købte et stick af ham. Han har nok ikke noget mod at en potentiel kunde får den, så jeg pm'er den lige til dig.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig