X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neo Geo X Gold tråden


Svar
nerosnerosSkrevet 30/09-12 21:15, rettet 30/09-12 21:21 
Synes emnet fortjener sin helt egen tråd.

Jeg er lidt i syv sind over den her Neo Geo håndholdt som er på vej og lander den 6 december i år. Først lignede det en billig iphone efterligning, men efter de nye billeder og add-ons som følger med virker maskineriet en smule attraktiv især hvis man som mig er Neo Geo fan :-)

Jeg håber det er muligt at skifte til 4:3 format på ... Se hele indlægget


Neo Geo X Gold handheld console out this December with 20 games, $199.99 price tag
Bashful Neophyte
65 emne(r).
1 2 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 30/09-12 21:15, rettet 30/09-12 21:21 
Synes emnet fortjener sin helt egen tråd.

Jeg er lidt i syv sind over den her Neo Geo håndholdt som er på vej og lander den 6 december i år. Først lignede det en billig iphone efterligning, men efter de nye billeder og add-ons som følger med virker maskineriet en smule attraktiv især hvis man som mig er Neo Geo fan :-)

Jeg håber det er muligt at skifte til 4:3 format på dit tv hvis man sætter den i den medfølgende AES lignede slot som tilsyndeladende er beregnet til at tilslutte dit tv, og jeg håber der er uni bios med, eller man ihvertfald kan få jap udgaverne at se.

Noget jeg lige stussede over er, at der faktisk står i det nederste link at skærmen på den håndholdte er 4:3 og ikke 16:9, som det så ud til at starte med jo mindre der er noget jeg har misforstået?

Edit: godt nok ser den rimelig widescreen agtigt ud på deres egen hjemmeside.
http://www.neogeox.com

Hvad mener i andre tror i på det?

Neo Geo X Gold handheld console out this December with 20 games, $199.99 price tag
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-12 21:27 
Jo det er en widescreen skærm :(
Synes ellers det er lidt sejt med noget ny "officiel" hardware. Men i sidste ende er det bare en gang emuleret halløj :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BankyBankySkrevet 30/09-12 21:32, rettet 01/10-12 00:26 
neros>

Noget jeg lige stussede over er, at der faktisk står i det nederste link at skærmen på den håndholdte er 4:3 og ikke 16:9, som det så ud til at starte med jo mindre der er noget jeg har misforstået?


I teksten står der 4,3 tommer skærm, og ikke at formatet er 4:3 ;-)
nerosnerosSkrevet 30/09-12 21:46 
Ah ok :-)

Konsolkongen@: Ja du har nok desværre ret, men SNK står jo ved den.. Ikke at det er nogen trøst ;-) Men man kan jo håbe på en nogenlunde fin løsning.
Bashful Neophyte
--Skrevet 30/09-12 21:58 
Kunne være en fed detalje, hvis man satte den håndholdte maskine i "konsollen" som et cartridge, når man ville game på TV.

Uanset hvad, så ser sættet rimelig fryd ud, dog ville jeg ønske nogle af de 20 spil byttet ud med andre.
Spiller nu: Animal Soccer World
XiwanaXiwanaSkrevet 01/10-12 00:17 
Kotaku havde en lille playtest af vilddyret for et par dage siden.

Kotaku.com - Neo Geo X Gold
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/10-12 00:23 
Jeg synes det er sejt at sådan en som Neros kan spille Neo Geo spil på en officiel håndholdt. Men hvad fanden tænker de på når de smider en widescreen på maskinen? :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 01/10-12 06:50, rettet 01/10-12 06:51 
m1chelsen>
dog ville jeg ønske nogle af de 20 spil byttet ud med andre.

Ja hvad sker der egentlig lige for det? Man kan håbe det er fordi de har tænkt sig at sælge de andre lidt bedre spil på SD kort, men det er sjovt sådan et spilbibliotek fik Neo Geo Station jo også til PS3. Ingen Metal Slug 3, Blazing Star, Ninja Master's, Breakers Revenge, Windjammers, Neo Drift Out, Super Dogde Ball, Gentlemen Goal, Samurai Shodown IV, Last Blade og KOF 98 ja jeg kunne blive ved.

En anden ting jeg er kommet til at tænke er måske NG:DEV.TEAM kunne finde på at porte deres spil til SD kort. Det ville være ok med mig ;-)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 01/10-12 10:55 
m1chelsen>
Kunne være en fed detalje, hvis man satte den håndholdte maskine i "konsollen" som et cartridge, når man ville game på TV.

Det er lige præcis det man gør.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 01/10-12 12:08, rettet 01/10-12 12:11 
Konsolkongen>
Jeg synes det er sejt at sådan en som Neros kan spille Neo Geo spil på en officiel håndholdt. Men hvad fanden tænker de på når de smider en widescreen på maskinen? :(

Måske er det gjort bevidst, så folk der har punget tusindvis af dollars ud for dyre konsoller og cartridges, har noget fornuftigt at kritisere på den, og ikke føler sig nær så snydt. :P

Men anyway, den er vel ikke widescreen når man sætter den til fjernsynet.

Egentlig må man formode at de har lavet hardwaren (med mindre det er baseret på kasseret andenrangs-smartphone-hardware eller sådan noget, hvilket ville forklare widescreen), så det kører native i samme opløsning som en rigtig Neo Geo MVS/AES, så det burde være en klart bedre løsning en af spille de emulator-downloads af Neo Geo-spil man i forvejen kan få på Wii, X360 og PS3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 01/10-12 13:47 
Naiera>
m1chelsen>
Kunne være en fed detalje, hvis man satte den håndholdte maskine i "konsollen" som et cartridge, når man ville game på TV.

Det er lige præcis det man gør.

Er du sikker på det? Mener at have læst et sted at den bliver tilsluttet på en anden måde, men jeg er ikke sikker. Synes ligeledes at den ser for bred ud, til at kunne passe i slottet, men kan godt tage fejl.
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 01/10-12 14:13 
Billederne på siden er kun concept art, som der står i bunden af siden kan det færdige produkt godt se anderledes ud.

Hvis man ikke sætter maskinen i den AES-agtige dock som en cartridge, er jeg ikke helt md på hvad formålet af den er :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 01/10-12 14:17 
Billederne på hjemmesiden er jo ikke 'to scale'. Jeg mener at have læst at man propper den håndholdte i konsol-docken.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 01/10-12 21:21 
Den AES lignede docking station kan kun være beregnet til at docke selve den håndholdte konsol ;-) Hvad skulle den ellers bruges til?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/10-12 21:53 
Præcis. Lige netop det kan der ikke være så meget tvivl om. :) De skriver jo at den kan sluttes til HDTV, så man må formode at der er HDMI tilslutning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/10-12 22:07 
Ja helt sikkert, men hvordan mon det ser ud? Kunne være fedt med scanlines Hehe! Men det er nok ønsketænkning :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/10-12 22:09 
Så længe bare pixelsne står skarpt er jeg tilfreds.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 02/10-12 13:49, rettet 02/10-12 14:22 
Naiera>
Billederne på hjemmesiden er jo ikke 'to scale'. Jeg mener at have læst at man propper den håndholdte i konsol-docken.

Sumez>
Præcis. Lige netop det kan der ikke være så meget tvivl om. :) De skriver jo at den kan sluttes til HDTV, så man må formode at der er HDMI tilslutning.

Prøver lige igen :D Ja, jeg ved godt at det virker mest logisk, men har set på Neo-geo.com at der er snak om at man netop ikke connecter den igennem slottet, men at man åbner maskinen (dock´en) op, evt for at undgå ridser på den lille lcd? Men igen. Jeg tror det er uvidst, så længe ingen er i stand til at bakke udtalelserne op med officielt text / billeder.

Læs mere her:

Link til diskussion på neo-geo.com
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 03/10-12 21:08, rettet 03/10-12 21:09 
Ligegyldigt hvordan man vender og drejer den vil en AES dock være mest logisk. Hvis man ikke kan docke den ned i fake AES'en, men bare tilslutter den med ledning, er det det mest tåbelige design nogensinde!
Bashful Neophyte
--Skrevet 13/10-12 19:52 
Neo Geo X Gold tråden
Neo Geo X Gold tråden
Neo Geo X Gold tråden

Og her til sidst... TADA :D

Neo Geo X Gold tråden
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 13/10-12 20:07 
Jeg ved godt det ikke er noget man bør hænge sig i... men det er jo til grin.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ProzelProzelSkrevet 13/10-12 20:19 
Hvad er der på billederne? Jeg er ikke medlem af siden, og derfor kan jeg ikke se dem. :-)
NaieraNaieraSkrevet 13/10-12 21:01 
Pjat... Men i det mindste sætter man den ikke bare til med et kabel :p

Neo Geo X Gold tråden
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 13/10-12 21:07 
Jeg er mundlam...!

Edit:
Er faktisk rædselsslagen lige nu..
Bashful Neophyte
--Skrevet 19/10-12 09:13, rettet 19/10-12 09:18 
Video preview:

http://www.gamespot.com/the-king-of-fighters-96/videos/neo-geo-x-hands-on-preview-6398551/

Synes egentlig det ser meget lækkert ud :D
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 19/10-12 09:59 
Jeg syntes stadig det virker idiotisk :O
nerosnerosSkrevet 19/10-12 10:09, rettet 19/10-12 10:10 
Det er sådan et fattigmands Neo Geo AES system.

Jeg kan se man vist kan spille 4:3 format på den håndholdte men hvorfor så helvede lave den widescreen? Nåh men det er nok noget jeg aldrig kommer til forstå. Ellers så kunne jeg godt tænke mig den håndholdte konsol det andet add on kan de stikke op hvor solen ikke skinder..!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/10-12 10:17, rettet 19/10-12 10:20 
Mon ikke den kan case-moddes så det fungerer som en cartridge? :)

Jeg synes umiddelbart at billedkvaliteten på deres fjernsyn ser ret rædsom ud, men måske er det bare pga. kvaliteten af optagelsen?
Godt at høre at handheld-stick'en minder om Neo Geo Pocket.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 19/10-12 10:21, rettet 19/10-12 10:23 
@Neros: Det jeg ikke forstår er hvorfor helvede man skal købe en konsol med få indbyggede spil og der ikke kommer flere senere (eller har jeg misset noget?). Spillene er jo stadig emuleret så det kan ikke være fordi de er mere tro mod originalerne end hvis det var en kompilation til PS3/360/Vita/3DS/etc. Er det fordi der står NeoGeo på maskinen?
For mig er det lige så fjollet som at lave en ny C64 med moderne PC indmad som kører spillene emuleret.
--Skrevet 19/10-12 10:23 
Set i bakspejlet, tror jeg egentlig at det ville se smådumt ud, med 2/3 håndholdt stikke op af cartridgeslottet :P

Det jeg umiddelbart er mest spændt på må være hvor vidt byggekvaliteten er noget tyndt knirkende plastik, eller noget fornuftigt noget.
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 19/10-12 10:26 
Beano>
@Neros: Det jeg ikke forstår er hvorfor helvede man skal købe en konsol med få indbyggede spil og der ikke kommer flere senere (eller har jeg misset noget?). Spillene er jo stadig emuleret så det kan ikke være fordi de er mere tro mod originalerne end hvis det var en kompilation til PS3/360/Vita/3DS/etc. Er det fordi der står NeoGeo på maskinen?
For mig er det lige så fjollet som at lave en ny C64 med moderne PC indmad som kører spillene emuleret.

Som jeg hår forstået kommer der flere spil. Ved preorder, medfølger der også et. De ligner noget SD kort de ligger på.

Men ja, hvis maskinen er begrænset til de 20+1 spil, og der ikke kommer mere, ja så er det lidt fjollet at give $200 for svinet.

Men synes nu det er meget fedt med NG designet, emuleret eller ej :)
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 19/10-12 10:27, rettet 19/10-12 10:28 
Beano>
Det jeg ikke forstår er hvorfor helvede man skal købe en konsol med få indbyggede spil og der ikke kommer flere senere (eller har jeg misset noget?).

Hvorfor tror du ikke der kommer flere?
De snakker om det flere gange i videoen, hvordan fremtidige spil bliver udgivet.

Men jeg er enig omkring det der med at købe en billig emulator. Det føles bare forkert.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 19/10-12 10:32, rettet 19/10-12 10:32 
Sumez>
Hvorfor tror du ikke der kommer flere?
De snakker om det flere gange i videoen, hvordan fremtidige spil bliver udgivet.

Derfor jeg spurgte :)

Så giver det lidt mere mening, selv om ny hardware ikke burde være nødvendig når der er tale om emulering.
nerosnerosSkrevet 19/10-12 12:06, rettet 19/10-12 12:25 
Der kommer spil på SD cards!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 19/10-12 16:16 
Ninja Masters SD

Link...
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/10-12 16:46 
:)

Hvis den var billigere så var jeg nok klar på en alligevel nu da den kan 4:3 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 31/10-12 11:06 
Lidt om den Europæiske lancering

The NeoGeo X retro game console launches in Europe on 6th December for £175 / 199 euros, European distributor Blaze has announced.

It also launches then in Australia, Russia, Africa and Middle Eastern territories.

For your money you get the SNK Playmore-licensed handheld console, which comes with a 4.3 inch LCD screen, stereo speakers and 16:9 and 4:3 display options, a station that houses the console for charging and audio/video output via HDMI and composite cables, a NeoGeo X Arcade Stick and 20 NeoGeo AES games pre-loaded.

The Limited Edition, which you get in exchange for a pre-order, includes a card for Ninja Master's, the 1996 arcade and NeoGeo 2D fighting game.

Here's the 20 pre-loaded games:
3 COUNT BOUT.
ART OF FIGHTING.
ALPHA MISSION II.
BASEBALL STARS II.
CYBER LIP.
FATAL FURY.
FATAL FURY SPECIAL.
THE KING OF FIGHTERS '95.
KING OF THE MONSTERS.
LAST RESORT.
LEAGUE BOWLING.
MAGICIAN LORD.
METAL SLUG.
MUTATION NATION.
NAM 1975.
PUZZLED.
REAL BOUT - FATAL FURY SPECIAL.
SAMURAI SHODOWN II.
SUPER SIDEKICKS.
WORLD HEROES PERFECT.

http://www.eurogamer.net/articles/2012-10-30-neogeo-x-console-costs-175-limited-edition-includes-ninja-masters
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-12 01:19 
Review af video-tech gutten Fudoh på shmups:
http://shmups.system11.org/viewtopic.php?p=861416#p861416

Lyder som en skuffelse :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/12-12 15:17 
Smørfilteralarm!
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 11/01-13 23:43 
Sandheden:

Neo Geo X Gold = Expensive Junk
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/01-13 00:08, rettet 12/01-13 00:09 
Så godt hans video. (er sub' hos ham)
Der er nu også videoer derude af folk som synes godt om den.
Det han siger om contollerne, lyder i mine ørere som snopperig!
Men har ikke prøvet maskinen i nu, så skal passe på hvad jeg siger :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 12/01-13 00:17 
Jeg tror han har ret, og havde ikke ventet mere af den her, men det er godt nok stressende at se den video, når han ikke siger så meget andet end de samme to upræcise tillægsord igen og igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-13 00:21 
Imponerende at den har dårligere composite end en alm Neo Geo der i forvejen havde noget af det dårligste composite nogensinde (sammen med MegaDrive) :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 12/01-13 09:22 
Ja helt enig Konsolkongen. Bare det at den er så utrolig let i det og selv skærmen er så ringe som han giver udtryk for gør mig meget utilpas! Der er mange folk derude på yt, som roser den til skyerne men det er fordi de ønsker sig til noget som ikke er rigtigt :-( Jeg er ret sikker på det er noget skrald. Seriøst det ligner jo skrald! Det ligner sådan noget man ville kunne i Aldi eller Kvickly! Bagsiden er da også noget af det grimmeste design jeg længe har set!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-13 15:41 
Ja og Widescreen. Det ligner sådan noget halvuofficielt emulatorlort fra en producent der er skide ligeglad. Det virker fandeme ikke som noget der skulle koste 200$ snare omkring 50-60 :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
6 Pac6 PacSkrevet 30/01-13 18:09 
Jeg tager chancen og bestiller en i morgen. Har aldrig haft en AES så kan på ingen måde sammenligne de 2. Men ser frem til at prøve hvilken af de forskellige reviews jeg er mest enig med.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-13 20:55 
Bare du er indstillet på at billedet er elendigt uanset hvordan du spiller på den.

Så dyr som den er, ville pengene være meget bedre givet ud til en AES.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/01-13 21:01, rettet 30/01-13 21:01 
(AES) Ja, og være indstillet på at bruge 500+ på hver spil ><
Er der ikke kun 5-6 stk under 500 kr?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-13 21:06, rettet 30/01-13 21:13 
Det er penge bedre givet ud end en dyr emulator hvor ikke engang halvdelen af spillene er særligt interessante. AES + MVS converter, eller bare ren MVS er også en mulighed.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 30/01-13 21:32 
MVS er en ganske billig løsning, og utroligt sexet, også.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
65 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig