X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

FTL: Faster Than Light


Svar
TheDukeTheDukeSkrevet 30/09-12 15:59, rettet 01/10-12 00:39 
Jeg har været så godt underholdt af denne fantastiske hybrid af rumskibsmicromanagement og ubarmhjertig roguelike at jeg ville gøre folk herinde opmærksom på det. Det er et fremragende spil med nærmest uendelig replay value. Det kan fåes for 10$ på Steam, GOG, eller spillets egen hjemmeside: http://www.ftlgame.com/

Og her er første del af den Let's Play der overbeviste mig om at jeg måtte eje dette spil: http://www.youtube.com/watch?v=O-V3YaOIEBo&feature=g-u-u
HeroldHeroldSkrevet 30/09-12 23:04 
Det er fantastisk. :D

Køb det på deres egen side - der får man DRM-frie Win/Mac/Linux-builds OG en Steam-key.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 12/11-13 14:12 
FTL: Advanced Edition kommer i 2014. Gratis opgradering, hvis man allerede har købt det.
http://www.ftlgame.com/?p=598

Koster under $2 lige nu de næste 45 min. på GOG.com, hvis man vælger mindst to andre spil ($5 for tre spil).
http://www.gog.com/news/charity_promo_pick_3_games_donate_5_or_more_100_goes_to_charity
HeroldHeroldSkrevet 12/11-13 14:33 
Aw yisssss. Det er fandeme et godt spil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 12/11-13 16:48 
Og iPad version :D
spectrespectreSkrevet 17/12-14 10:25 
Jeg fik dette gratis på Steam ved at sælge alle de trading cards til summer sale, men er først nu kommet igang med det. Jeg synes virkeligt godt om spillet, og det tager max et par timer fra start til slut for en gennemspilning.

Replay value er også høj, da der er en masse ships man kan unlocked, og så er der mange forskellige ruter gennem spillet.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 17/12-14 10:49 
Jeg købte det også på GOG, men er ikke kommet igang. Når der er en tutorial i starten, så skal jeg lige tage mig ekstra meget sammen. :-D (First world problem).
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 17/12-14 10:58 
Jeg har det lidt hårdt med spillet. I bedste Roguelike stil er det super tilfældigt og uretfærdigt, og du risikerer konstant at løbe ind i situationer som ikke er til at komme ud ad. Jeg kan godt forstå at spillet er vanedannende, men det virker også som om der er et eller andet jeg ikke forstår. Jeg har prøvet at læse nogle strategier online, men kan stadig ikke komme i nærheden af slutningen. Derudover synes jeg også at spillet bare helt generelt er meget ensformigt og langsomt. Meget af tiden går med at udføre kedelig oprydningsarbejde i kølvandet på en af spillets begivenheder, det er ikke helt min definition på sjov.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 17/12-14 13:00 
Det er et micromanage spil mere end roguelike eller andet. Og efter hver battle så er der noget oprydningsarbejde og brandslukning, men det smukke ved spillet er hvordan man forbereder sig til kampe og håndterer alt det der kan ske i situationen. Det kan hurtigt blive ret hektisk fandt jeg ud af.
Jeg spillede mit første spil igår på easy, og sørgede for at vælge min rute den korteste vej til hvert exit. Være jesus på vejen, og redde alt jeg kunne komme i nærheden af. Men i sidste ende måtte jeg få at føle, at når man undgår konflikter, så får man ingen scrap, og uden scrap kan du ikke opgradere, og selvom jeg havde klaret det ok, med et par situationer der var lige ved at gå galt, ja, så blev jeg godt nok rundbarberet i den sidste sektor. Der skete bare for meget på én gang. Der startede en brand, min sensor blev smadret så jeg mistede overblikket over skibet, og så boardede de mit skib...

Og den tutorial i starten er ret begrænset. Den tog et par minutter at gennemføre og fortalte kun ret basalt hvad de forskellige ting/systemer gør. Sådan lidt en interaktiv manual.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KTCKTCSkrevet 17/12-14 13:41 
Har du spillet det efter den store patch? Nu kan man assigne enheder til bestemte pladser, som man så kan få dem alle til at returnere til ved et enkelt tastetryk. Der er også tastaturgenveje til mange andre operationer, så det bliver knapt så monotomt at rydde op efter en kamp o.s.v..
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
spectrespectreSkrevet 17/12-14 13:46 
Det var mit første spil nogensinde igår, så jeg skulle mene at det var fuldt opdateret. I venstre side der var en knap til at tilføje crew til deres nuværende positioner og en knap til at få dem til at returnere til deres positioner. Det gik også lidt bedre da jeg fandt ud af det nok var en god ide at tildele et crew member en plads til det denne var bedste til ud fra stats :D
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KTCKTCSkrevet 17/12-14 14:22 
Jeps, det hjælper en del.
Min post var nu også tiltænkt Sumez, for jeg begyndte at skrive den, før du havde lavet dit indlæg :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig