X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aktuelle hardwaretilbud


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 21/07-03 20:47 
Inspireret af "Aktuelle spiltilbud"-tråden... Her kan man poste tips eller links til aktuelle hardwaretilbud, altså både konsoller og deres tilbehør.

- - -

Lige nu kan man købe sig en Nintendo Gamecube til kun 1.299,- på www.coolshop.dk

Toys'R'Us (set i Gentofte) har stadig en lille po... Se hele indlægget
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
1'661 emne(r).

Svar
OdinOdinSkrevet 18/10-15 13:48, rettet 18/10-15 13:50 
Sandt nok. Det sagt, så tror jeg ikke at en eneste af os ser vores varer, og jeg er 100% sikker på at hvis man flagrer dem om næsen med paragraffer om "god tro", vil det blankt blive afvist, og så er det kun en domstol der kan afgøre disputen. Og forretninger som Dustin ved også godt, at ingen forbrugere nogensinde vil tage en retssag om en besparelse på et par tusinde kroner.

[UPDATE] Tak for link, Papand.
quadquadSkrevet 18/10-15 13:49 
Normalvis er det vanvittigt at en lille personlig fejl skal koste en webshop millioner, men Dustin har spammet mig med emails hele weekenden.

Senest for en time siden med følgende ordlyd i emnet: "Du kan lige nå det! 12 timer tilbage med uhørte rabatter."

Citeret fra indholdet:
"Fra fredag kl. 12:00 og t.o.m. søndag 18/10, har Dustin home ekstremt gode priser på masser af produkter. Produkterne findes i begrænset antal, så vær klar, det gælder om at være hurtig! "
PapandPapandSkrevet 18/10-15 13:51 
Du behøver ikke nogen retsag. Du kan bare gå til forbrugerrådet.

Som sagt, den her ser rigtig, rigtig skidt ud for Dustin. Jer der har købt 3-4 stk. af samme produkt kan selvfølgelig godt glemme at få noget. Men de har købt en enkel harddisk har i mine øjne en rigtig god sag.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
XiwanaXiwanaSkrevet 18/10-15 13:57 
Enig med papand.
Dustin har store problemer, fordi tilbudene indgik i en større super-craaazy-weekend-vi-sælger-det-hele-til-det-halve-kampagne. Dertil kommer, at der ikke var tale om en enkeltstående fejl, da der var adskillige varer til lave priser - sådan lidt ligesom køtilbud i Elgiganten, Proshop og Power.

Emaerket.dk oplister de følgende vurderingskriterier for god VS ond tro:
-Den almindelige forbrugers normale kendskab til prisniveauet for varen
-Hvor mange eksemplarer af varen, kunden har købt
-Differencen mellem den udbudte pris og den korrekte
-I hvor høj grad prisen adskiller sig fra, hvad man ellers finder produktet til på markedet
-Hvorvidt der i forbindelse med varen anvendes udtryk som slagtilbud, kampagnepris og lignende
-Hvorvidt den pågældende vare blev vist i sammenhæng med tilsvarende produkter til langt højere priser

Øvrige links:
https://www.emaerket.dk/nyheder/2014/prisfejl-haenger-jeg-paa-den
http://www.version2.dk/artikel/afgoerelse-tvinger-netbutik-til-saelge-10000-kroner-tv-til-en-tiendedel-43629
http://www.forbrug.dk/Hotlinen/Kan-netbutikken-aendre-prisen?tc=FEAF6269F57943769C6829E97094699D
[inspirational quote here]
OdinOdinSkrevet 18/10-15 14:23, rettet 18/10-15 14:23 
Jeg fandt lige denne aber dabei i Papands link:

De fleste hjemmesider er indrettet som en fysisk butik. Kunden søger varen frem, vurderer prisen og indholdet og går så til kassen og betaler. Denne analogi betyder, at der er indgået en bindende aftale, når varen er betalt ved kassen.

Nogle e-handlende har forsøgt at lave købet om til en bestilling, så der først er tale om en bindende aftale, når sælger vender tilbage og accepterer forbrugerens ønske om at købe varen. Så kan sælger tjekke manuelt for prisfejl, før han indgår en aftale. Dette kræver dog, at et sådant forbehold fremgår tydeligt af hjemmesiden således, at forbrugerne er klar over, at der ikke er indgået en bindende aftale, og at eventuelle mails til forbrugeren ikke fremstår som en bekræftelse af ordren, men alene en bekræftelse af, at bestillingen er modtaget.

Det er præcis den opskrift Dustin følger. Man modtager blot en bestillingsbekræftelse ved køb. En ordrebekræftelse følger først når de har checket at alt er i orden. Så hvis jeg læser det korrekt, er de med andre ord ikke juridisk bundet af bestillinger vi har foretaget og kan fint annullere dem uden nærmere repressalier.
WehnerWehnerSkrevet 18/10-15 14:28 
Og det er vel egentlig også ok. Det var jo lidt sådan en "går den, så går den"-situation.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
XiwanaXiwanaSkrevet 18/10-15 14:33, rettet 18/10-15 14:35 
Man kunne så indvende, at der i Dustins tilfælde ikke er tale om en bestillingsbekræftelse, men snarere om en betalingsbekræftelse (det kalder de det i al fald selv). For mig at se, er det sund fornuft, at butikken skal sende varen, når den er købt OG betalt. Men så igen: jeg har ikke en skid forstand på køberet.
[inspirational quote here]
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/10-15 15:04 
Jeg bestilte 4 styk, for man kan vel altid bruge mere harddisk plads, men hvis det viser sig at de ender med at annulere ordrene er det bare sådan det er... Nok ikke noget jeg vil rende til forbrugerrådet med, men det skal da blive spændende at se hvad der sker.

Coolshop havde en lignene episode omking PS4 launchen, hvor de, efter prisen blev annonceret til E3, satte en lav pris på deres hjemmeside, uden omtanke for hvad tingene normalt koster i DK i forhold til USA.

Det resulterede i at de gik i sort en måned eller to inden PS4'eren skulle udkomme, påstod at de først fik dem til næste år til den rigtige pris og ikke ville ud med om dem der havde forudbestilt var garranteret en konsol, nok i håbet om at folk ville annulere deres ordre hos dem så de havde en unit de kunne for fortjeneste på.

Jeg mistænker dem for at have taget alle de krumspring fordi købeloven forhindrer dem i at komme rendende efter en transaktion er godkendt af DIBS og sige "Hov, vi skal lige have 500 kr mere, tak", men det er bare en idé som JEG har om det og ikke noget jeg har undersøgt om er rigtigt.

Det bliver som sagt spændende at se hvad der sker over de næste par dage.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/10-15 15:34 
Søgte man på Pricerunner, så stod harddisken til 1249,- (som absolut billigste) hos Dustin, hvilket virker som en lidt mere korrekt pris.

Jeg har også en ordre på to stk, men de er på restlager, og selve disken er nu "udgået" fra deres shop.
Gad vide om de har tænkt sig at annullere alle de ordrer, eller om de bare spiller dumme indtil folk selv beder om en annullering.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KTCKTCSkrevet 18/10-15 16:26, rettet 18/10-15 20:14 
Xiwana>
Man kunne så indvende, at der i Dustins tilfælde ikke er tale om en bestillingsbekræftelse, men snarere om en betalingsbekræftelse (det kalder de det i al fald selv). For mig at se, er det sund fornuft, at butikken skal sende varen, når den er købt OG betalt. Men så igen: jeg har ikke en skid forstand på køberet.
Betalingsbekræftelsen handler om at de har registreret, at de har en hævetilladelse, når de sender varen. De må nemlig ikke, juridisk set, hæve beløbet med det samme, men først når de fakturerer ordren. "Man må ikke sælge skindet før bjørnen er skudt"-agtigt :)

Jeg faldt faktisk over en bannerreklame fra Dustin på et andet site, hvor et af de super-gode-tilbud stod listet, komplet med den billige pris på banneret. Dog var prisen sat op, når man trykkede sig ind på deres side via linket.

Men ja, det bliver spændende at se, hvordan dramaet kommer til at udspille sig, for på den ene eller anden måde kommer det da til at gøre ondt på dem...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AmbyAmbySkrevet 19/10-15 12:22 
Så kom der en mail med annullering.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
WonderboyWonderboySkrevet 19/10-15 12:26 
Okay jeg har ikke fået en endnu?.
I love monster land
XiwanaXiwanaSkrevet 19/10-15 12:28 
Jeg fik en bestillingsbekræftelse her for et par timer siden. Håbet er lysegrønt!
[inspirational quote here]
NaieraNaieraSkrevet 19/10-15 12:32, rettet 19/10-15 12:54 
Hvis det havde været 3TB havde jeg nok bestilt en enkelt harddisk. Jeg vil dog hellere have noget WD, som passer sammen med mine 1 og 2TB-diske ;)

Jeg synes i øvrigt ikke, at prisen falder specielt hurtigt på den slags harddiske. Jeg gav vel 800-900 for 2TB for et år siden, og 3TB koster stadig væsentligt mere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 19/10-15 12:53 
Amby>
Så kom der en mail med annullering.

Jeg har også modtaget en.
Soren47Soren47Skrevet 19/10-15 12:59 
Jeg har også fået en annullering.
Jeg købte harddisken og 2 keyboard/mussæt.
Var keyboard/mussættet virkelig specielt billigt? xD
BeanoBeanoSkrevet 19/10-15 13:06 
Samme her - surprise :D
scavengerscavengerSkrevet 19/10-15 13:24 
Sorry guys.

Artikel fra ComputerWorld
Nemo me impune lacessit
millenniummillenniumSkrevet 19/10-15 14:47 
En kvaje-bajer kan slet ikke gør det.
The medium is the message.
dchangdchangSkrevet 30/10-15 12:56 
I næste uges Elgiganten-avis;

Xbox One 500GB inkl. Fifa 16, COD; Black Ops 3, Ori og 3 mrd. Viaplay til 2222,-

Se side 9...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 06/11-15 22:21 
Måske ikke specielt billigt, men alligevel, for samlere...

PS4 Limited MGS5 Edition

2705,-
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 06/11-15 22:28 
Ikke dårligt med den PS4!
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 17/11-15 18:13, rettet 17/11-15 18:21 
Nyt Xbox One-tilbud i elgiganten: konsol (500GB), Fifa 16 (download), Ori (download) og SW Battlefront III (fysisk kopi) samt 3 mdr. viaplay for 2222,-

EDIT: Der er vrøvl med overskriften på annoncen. Battlefront burde dog medfølge (jf. længere nede i teksten).

Relativt billigt, hvis man er interesseret i Battlefront
[inspirational quote here]
WehnerWehnerSkrevet 27/11-15 00:02, rettet 27/11-15 00:06 
Der er run på Black Friday. Kan hverken åbne Komplett eller Elgiganten.

EDIT: Eller Fona...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/11-15 00:08 
Komplett prøver på at svare. Elgiganten opfører sig som om den er gået helt ned, så jeg vil næsten tro at ingen kan komme ind på den. Sikken en god forretning for dem :D
WehnerWehnerSkrevet 27/11-15 00:12 
Det er ligesom launch på et onlinespil...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Soren47Soren47Skrevet 27/11-15 00:13 
Det eneste der virker for mig er cdon :b
WehnerWehnerSkrevet 27/11-15 00:15 
Xbox One 500 gb til 1899,- i Elgiganten.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
XiwanaXiwanaSkrevet 27/11-15 00:17 
Elgiganten og power er begge nede for mig. Komplett halter (kan dog se, at de har XO-controllere til 250/299[inkl. play & charge] og Sunset Overdrive til 80). Proshop er oppe - men indholdet er tyndt.
[inspirational quote here]
WehnerWehnerSkrevet 27/11-15 00:22 
Sig til, hvis du falder over en billig PS4-controller. Min er slidt op.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
XiwanaXiwanaSkrevet 27/11-15 00:34 
Skal jeg nok. Et link til elgigantens Black Friday-tilbudsavis (mens vi venter): http://tilbudsavis.elgiganten.dk/BF_fkc13XC/
[inspirational quote here]
GreaseballGreaseballSkrevet 27/11-15 01:02 
Power ser ikke ud til at starte før i morgen dog.
dRxLdRxLSkrevet 27/11-15 08:29 
Hvis nogen ser en Wii U til småpenge, er jeg interesseret =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 27/11-15 08:45, rettet 27/11-15 08:47 
Ved ikke hvad din definition af småpenge er men CDON har en basic på bud.

Wii U Basic + Kirby - 1399,-
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BeanoBeanoSkrevet 27/11-15 08:57, rettet 27/11-15 09:42 
Wehner>
Sig til, hvis du falder over en billig PS4-controller. Min er slidt op.

Billigste jeg har set er shopto.net hvor sort/blå/rød DS4 koster 400,- inkl. forsendelse.

http://www.shopto.net/video-games/ps4/PS4DU00-dualshock-4-controller-black

EDIT: Lidt billigere hos zavvi men der er så toldrisiko:
http://www.zavvi.com/ps4-accessories/sony-playstation-4-dualshock-4-controller/10818060.html?widget_id=148134
dRxLdRxLSkrevet 27/11-15 09:26 
400 billigere så vil jeg hoppe på uden at blinke :-D
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
scavengerscavengerSkrevet 29/01-16 15:28 
POWER har XboxOne + Fifa 16 til 1.899,- i weekenden

Power
Nemo me impune lacessit
Bede-xBede-xSkrevet 03/03-16 23:09, rettet 04/03-16 00:18 
Playstation TV har godt nok været på tilbud utallige gange hos Elgiganten, men de har den til 197kr nu og da den snart bliver taget af markedet, er det måske et meget godt tidspunkt at købe den, hvis man er interesseret.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DanerenDanerenSkrevet 04/03-16 08:49 
Tak for info. Jeg har overvejet det længe og har nu bestilt en.
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
XiwanaXiwanaSkrevet 20/05-16 18:00 
Xbox One (500GB) m. FIFA 2016 og Ori til 1.777,- i ElGigantos:
http://www.elgiganten.dk/product/konsol-spil/konsoller/XONE500GBFI16/xbox-one-500-gb-fifa-16-3-mdr-viaplay-ori
[inspirational quote here]
AkamisoAkamisoSkrevet 27/08-16 09:35 
Xbox One (500GB) m FIFA 2016 til 1199,- i Føtex
RJKRJKSkrevet 30/08-16 18:07 
Guitar Hero Live koster 115,- i Elgiganten. Det gælder både bundle-udgaven med spil og guitar, samt guitaren løs. Bundlen er dog kun PS3, Wii U og X360. Gælder kun i de fysiske butikker, hvor de i øvrigt stadig står til 799,- hvor jeg var - men de går altså ind til 115,-.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 02/09-16 15:27 
Og i dag til 49 kr (Wii U-udgaven, både bundles + guitar standalone pakker), samt meget andet 3DS og Wii U til 29/49 kr - dog kun Collect Store tilbud. Jeg fik bl.a. LEGO Dimensions-bundle til 49 kr :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
millenniummillenniumSkrevet 02/09-16 16:10 
"We're gonna need a bigger boat"... :D
The medium is the message.
XiwanaXiwanaSkrevet 02/09-16 18:13 
Mange tak for tippet! Lego Dimensions-grundsættet til 49,- er noget af et kup (tidl. 580,-).
[inspirational quote here]
scavengerscavengerSkrevet 02/09-16 20:08 
Og som sædvanlig er de næsten udelukkende på lager i Jylland :-(
Nemo me impune lacessit
solid snakesolid snakeSkrevet 02/09-16 20:49 
Nederen fede spil, bare ikke i Esbjerg. :-/ Kun afhentning I Hjørring
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
--Skrevet 02/09-16 22:21 
Jeg har flere gange haft held med, at Coolshop matcher prisen på collect@store tilbud. Det kunne måske være en mulighed (vel og mærke, hvis CS har de pågældende varer på lager).
Spiller nu: Animal Soccer World
millenniummillenniumSkrevet 03/09-16 08:45, rettet 03/09-16 08:46 
scavenger>
Og som sædvanlig er de næsten udelukkende på lager i Jylland :-(

Der er blevet hamstret meget, meget vildt de sidste 24 timer. I går var der en del spil i Kbh, hhv Nørrebrogade, Amagerbrogade og Fields. Nu er der kun rester tilbage i Jylland.

Nåede heldigvis at reservere en LEGO Dimensions til sønnen, som skal hentes i dag.
The medium is the message.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 03/09-16 17:52 
jeg har også reserveret lego dimensions igår, men de kunne ikke finde det i butikken (amager) ved afhentning idag, så nu sender de det i stedet hjem til mig fra en af deres andre butikker
Mortal Kombat the mother of all fighting games
1'661 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig