X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aktuelle hardwaretilbud


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 21/07-03 20:47 
Inspireret af "Aktuelle spiltilbud"-tråden... Her kan man poste tips eller links til aktuelle hardwaretilbud, altså både konsoller og deres tilbehør.

- - -

Lige nu kan man købe sig en Nintendo Gamecube til kun 1.299,- på www.coolshop.dk

Toys'R'Us (set i Gentofte) har stadig en lille po... Se hele indlægget
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
1'661 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 16/08-15 14:09 
aka. Offenbach :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/08-15 14:29 
https://youtu.be/iILjsUviVAk?t=32s
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
XiwanaXiwanaSkrevet 16/08-15 19:47 
Ifølge facebooksiden ligger der nu en 2-300 mennesker i Power-køen. Ak-ak, sikke noget...
[inspirational quote here]
3of193of19Skrevet 16/08-15 20:11 
Hmm det der lækre 55" Samsung UHD tv er kun 500kr dyrere på komplet.dk, så slupper jeg også for at skulle slæbe det hjem.
Må lige finde ud af om det er det samme (eller tilsvarende model der fik topkarakter på displaylag.com med minimale 20ms.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-15 20:27, rettet 16/08-15 20:27 
Hvad er det for et du snakker om?

Du er klar over at det kan tænkes at være buet når vi snakker Samsung, ikke? Noget jeg bestemt ikke bryder mig om personligt, da det ofte medfører mærkbart dårligere ensartethed på f.eks. en grå skærm.
Du ved det sikkert, men du får intet ud af Ultra HD med mindre du har verdens kraftigste PC, eller tilfældigvis er helt pjattet med House of Cards(?) på Netflix. Ingen af de nye konsoller kommer nogensinde til at køre noget i Ultra HD :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 16/08-15 20:38, rettet 16/08-15 20:46 
Den flade udgave af 55" 2015 modellen. Ju7005. Gider heller ikke buet.
Og ja, pt er der ikke så meget sjov i selve opløsningen, men de mindre pixels fører til mindre hønsegitter effekt. Og så er mit eget tv er ret laggy og slører en del, så ny tv er ved at være på tide.
JmogJmogSkrevet 16/08-15 21:48 
En anden sjældent nævnt fordel ved 4k TV:

Et af minusserne ved passiv 3D på TV er at selve displayet halverer sin opløsning. Det vil sige en 3D bluray er reelt 540p på et 1080p TV (540p til hvert øje). Halveringen sker også på 4k TV, så der kommer man ned på at TV'et leverer 1080p til hvert øje.

Med andre ord, 3D ser bedre ud.

Dog ikke noget jeg selv ville bruge som primær købsgrund. Hvis man skal have et TV i 60 tommer og opefter (og man sidder 3m fra det), giver 4k dog fin mening, da man så får noget ud af opløsningen.

Derudover, så får man "renere" farver. Forestil dig at en 1080p skærm viser et område med farven rød. Det du reelt ser er røde pixels med sorte linier mellem dem. Små linier, som du ikke kan se på afstand, men de påvirker helhedsindtrykket af farven rød som du ser. På et 4k TV er pixels mindre og det samme gælder de sorte mellemrum mellem dem. Det giver en anden form for rød.

Forestil dig så et komplekst billede med mange forskellige farver, nuancer etc.

Hvis jeg selv skulle have nyt TV i dag ville jeg helt klart købe 4k hvis jeg skulle have 60" eller højere. For 55" og nedefter ville jeg gå efter 1080p OLED (4k OLED er stadig for dyrt).
SumezSumezSkrevet 16/08-15 21:50 
Hvad sker der når man sætter et SD billedsignal til et 4K tv? Bliver det så opskaleret til 4K, eller 1080?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 16/08-15 22:05 
4k går lige op med 1080p, så hver pixel i et 1080p billede vil være 4 pixels på en 4k skærm.
Et 480p signal med 1:1 pixel mapping ender med 1920 linier, så en smule sort kant for oven og neden (4k har 2160 linier).
JmogJmogSkrevet 16/08-15 22:27 
Sumez>
Hvad sker der når man sætter et SD billedsignal til et 4K tv? Bliver det så opskaleret til 4K, eller 1080?

Hvad som helst bliver opskaleret til et displays native opløsning. Kun CRT kan finde ud af at skifte sin native opløsning. Siden vi fik fladskærme er alting i lavere opløsning end displayet automatisk blevet opskaleret.

Jeg skulle nok have uddybet det med 3D. Det er reelt displayets native opløsning der kører (det kan ikke undgås). Tænk på det som om halvdelen af opløsningen er tiltænkt venstre øje og halvdelen højre øje.
SumezSumezSkrevet 16/08-15 23:01 
Hvad som helst bliver opskaleret til et displays native opløsning. Kun CRT kan finde ud af at skifte sin native opløsning.

Det er klart nok, men jeg kender ikke så meget til hvordan det fungerer indvendigt, tænkte der måske var flere "niveauer" af skalering. :) Kan man så egentlig ikke regne med at "udtværingen" af pixels fra et SD billede er mindre tydelig på en 4K skærm end den er på en 1080 skærm?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 16/08-15 23:18 
Ja det vil det være.
Hvis der ikke er tale om 1:1 pixel mapping og billedet skaleres op til at fylde hele skærmen vil flere mindre pixels føre til et mindre udtværet look, da de pixels der er "overgangspixels" simpelthen er mindre.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-15 23:38, rettet 16/08-15 23:44 
Nej det kan man ikke regne med :) Det afhænger 100% af skærmens indbyggede scaler. Der er f.eks. ekstremt stor forskel på hvordan mit Sony TV skalerer 480p og hvordan et Panasonic Plasma gør. Det ene ser fantastisk ud, hvor det andet er knap så heldigt. Ligeledes har jeg haft et Samsung Plasma der skalerede 720p bedre end mit nuværende Sony, omend forskellen her er mindre stor.

At et UHD-TV kan opskalere 1080p og 720p perfekt til UHD er i teorien det umiddelbart største plus ved dem. Desværre forholder det sig slet ikke sådan at skærmen skalerer en pixel i 1080p til fire (2x2) og 720p til 9 (3x3). Det ville se pisse hamrende godt ud, men det er desværre slet ikke dét folk vil have. De vil have illusionen om at et UHD-TV forbedrer opløsningen i et 1080p-signal og derfor laver den indbyggede scaler unaturlig smoothing på pixels der burde være knivskarpe.
Det samme vil være tilfældet med SD, det vil helt sikkert skaleres til at fylde hele skærmen. Sikkert endda gå ud over skærmens areal, da overscan bare er sagen i følge TV producenter :D Det burde du dog kunne slå fra på alle fjernsyn (undtagen Panasonic hvor overscan kun kan slås fra på 16:9 af gud ved hvilken grund...).

Jeg har kun set enkelte Panasonic-TV formå at gøre dette korrekt, og lade dig vælge pixelperfekt opskalering, men desværre kun af 1080p kilder. Dét så så også virkelig godt ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 16/08-15 23:44 
Er det ikke noget de fleste tv ville kunne undgå ved at aktivere game mode?
1:4/9 pixel mapping burde jo tage mindre arbejde af skaleren.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-15 23:46 
Det ville i hvert fald give mening at det ville hjælpe til mindre lag. Men på de modeller jeg har set har det desværre ikke været tilfældet :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 16/08-15 23:51 
3of19>
Ja det vil det være.
Hvis der ikke er tale om 1:1 pixel mapping og billedet skaleres op til at fylde hele skærmen vil flere mindre pixels føre til et mindre udtværet look, da de pixels der er "overgangspixels" simpelthen er mindre.

Så simpelt er det desværre ikke og i praksis vil du nok ikke opleve nogen forskel, eller måske ligefrem et fald i kvalitet på UHD-modeller simpelthen fordi de er nyere og de fleste TV-producenter gradvist er begyndt at prioritere analogt SD-input lavere (i takt med at der bliver mindre og mindre af det i hjemmene). Scalere der er gode til håndtere SD-indhold bliver der med andre ord ikke brugt krudt på mere og midlerne bliver i stedet brugt andetsteds.

[Update] Konsolkongen kom mig i forkøbet.
3of193of19Skrevet 16/08-15 23:52 
Nu har de fleste nyere tv ikke engang scart RGB indgang alligevel, så en ekstern scaler blir en nødvendighed
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-15 23:59, rettet 17/08-15 00:00 
En ekstern scaler er i hvert fald en god idé hvis man er seriøs omkring billedkvalitet :)

En anden ting er at deinterlaceren i TV sikkert også bliver af dårligere og dårligere kvalitet, nu da færre og færre ting kører interlaced (thank god) :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 17/08-15 00:05, rettet 17/08-15 00:35 
3of19>
Nu har de fleste nyere tv ikke engang scart RGB indgang alligevel, så en ekstern scaler blir en nødvendighed

Hvilket også understreger min pointe.
Men held og lykke med at finde en standalone scaler der leverer 4k og samtidig gør et godt stykke arbejde med spilspecifikt SD-indhold. De scalere er bygget til at håndtere video- og filmmateriale - ikke lavopløselige spil i et virvar af out-of-spec sync-timings, interlace, hurtige opløsningsskift og behov for per-pixel sharpening. Vi kan håbe Micomsoft en dag tager tyren ved hornene, men indtil da er der flere fordele end ulemper ved at blive ved de nuværende 1080 TV-modeller hvis man vil have det bedst mulige resultat ud af sine gamle konsoller på et LCD- eller plasma-TV.
3of193of19Skrevet 17/08-15 00:12 
En god 1080p scaler til spil burde være fin nok, hvis man så kan finde et UHD TV der blot laver lagfri 1:4 pixelmapping.
OdinOdinSkrevet 17/08-15 00:15 
Sig endelig til hvis du finder et!
(Det lød af en eller anden grund sarkastisk. Sådan var det overhovedet ikke ment. ^_^)
3of193of19Skrevet 17/08-15 00:18, rettet 17/08-15 00:22 
Jeg vil grave lidt i det. Ifølge displaylag.com kommer Samsung UHDerne i den serie helt ned til 20ms, vil se om jeg kan finde en spilfokuseret anmeldelse.
XiwanaXiwanaSkrevet 17/08-15 09:35 
Aktuelle hardwaretilbud

Man var nødt til at indsætte hjemmeværnet for at holde styr på trafikken i Glostrup her i morges.
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 17/08-15 09:40 
Det er da latterligt folk gider gennemgå det helvede for at spare lidt. Jeg var straks kørt igen blot ved synet.
millenniummillenniumSkrevet 17/08-15 10:01 
Har dog en kollega som var 7 timer i kø til El Gigantos, og hun kom hjem med en PS4, TV og Chromecast.

Sidste gang jeg stod i kø natten over var til Imperial for billetter til Phantom Menace. Det gør jeg ALDRIG igen!
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 17/08-15 10:03 
I det mindste når det er en kø til nørd biletter eller spillemaskiner only har man noget med folk at snakke om.
Hvad snakker man med folk i POWER køen om`?
enfenenfenSkrevet 17/08-15 10:07 
Der var angiveligt tv, Playstation m.m. for at få tiden til at gå. Så Power har da gjort noget for de mange tilbudsjagere.

Jeg gad personligt ikke stå i kø så længe. Maks. to timer, men så skal der også være nogle tusind at spare.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 17/08-15 10:19 
3of19>
I det mindste når det er en kø til nørd biletter eller spillemaskiner only har man noget med folk at snakke om.
Hvad snakker man med folk i POWER køen om`?

"Hej, nå hvad så?"
"Jaaa, så deeet, hvad så?"
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 17/08-15 10:32 
millennium>
Sidste gang jeg stod i kø natten over var til Imperial for billetter til Phantom Menace. Det gør jeg ALDRIG igen!

Det var ellers hyggeligt! :P Hilste vi på hinanden?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 17/08-15 10:33 
Dunno. Jeg sad rundt om hjørnet og snakkede om film hele natten med andre ligesindende. Køen var meget mere underholdende end selve filmen (Damn you, Lucas)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 17/08-15 10:40 
100%. Synes det var fantastisk at sidde og se hele den klassiske trilogi på VHS på de fjernsyn nogen havde medbragt - special edition synkroniseret med originalerne :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 17/08-15 11:06, rettet 17/08-15 11:07 
Jeg hørte i morges i P1 at POWER og elgiganten er på vej i en kæmpe priskrig, så der kommer til at være mange vilde tilbud den næste tid:

Vild priskrig på vej: Expert graver med vilje sin egen grav
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 17/08-15 11:26 
Men kun i Glostrup så? :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 17/08-15 11:35 
Altså det er jo kun spekulationer, men fair nok at El Giganten får en stor konkurrent på "elektronik varehuse" konceptet.
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 17/08-15 11:36 
Kom til at købe 4 PS4 i dag hos Power :-)
I love monster land
dRxLdRxLSkrevet 17/08-15 11:38 
Nej ikke kun i Glostrup, over hele landet, og ud fra det hun sagde i radioen vil Power konsekvent åbne sine butikker lige i nærheden af Elgiganten.

I følge artiklen skal der åbnes 5 POWER varehuse udover landet i løbet af i år, med udgangspunkt i de større byer.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 17/08-15 18:06 
Det er sku da tosset at åbne samme steder. Ingen af dem vinder på det.

Fedt for os dog.
ElgenElgenSkrevet 17/08-15 18:50, rettet 17/08-15 18:50 
Originalt Gals Panic PCB, 300kr http://www.spille-maskiner.dk/forum/viewtopic.php?f=28&t=28318
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Soren47Soren47Skrevet 08/10-15 18:14 
Playstation TV til 299 kr i Elgiganten i den nyeste tilbudsavis, gælder fra 12/10.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/10-15 18:21 
Helt sikkert pengene værd, nu hvor den kan mere end at spille Persona 4 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 08/10-15 18:27, rettet 08/10-15 18:28 
Hvor har du set den henne?.
Man kan da ikke se den inde på deres hjemmeside?.
I love monster land
quadquadSkrevet 08/10-15 18:31 
Kan den spille alle Vita-spil nu da? Kræver vel stadig de der vanvittige memorycards?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/10-15 18:32 
Prøv at læse igen wonderboy
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Soren47Soren47Skrevet 08/10-15 18:33, rettet 08/10-15 18:33 
I den fysiske tilbudsavis. Om tilbuddet kun er i fysiske butikker, ved jeg ikke. Ellers kommer den vel på hjemmesiden den 12.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/10-15 18:34 
Den skal ha' et lille "mod" så næsten alle kan spilles.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/10-15 18:34, rettet 08/10-15 18:36 
quad>
Kan den spille alle Vita-spil nu da? Kræver vel stadig de der vanvittige memorycards?

Der findes et exploit så du kan spille alle(?) Vita spil på den. Den har 1GB indbygget, så memory cards er ikke nødvendige, men alligevel næsten et must da updates til spil kan fylde en del.

EDIT: Hanky har testet sine titler her, og der er nogle få undtagelser der stadig ikke virker:
http://gentlemangaming.dk/index.php/forum/sony/373-playstation-tv-traden
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 08/10-15 18:35 
Kom med et link jeg kan ikke finde den tilbudsavis da?.
I love monster land
Soren47Soren47Skrevet 08/10-15 18:47 
http://imgur.com/gallery/lPW4hnN
http://imgur.com/gallery/xKuus
Den digitale er ikke oppe endnu.
quadquadSkrevet 08/10-15 20:38 
Konsolkongen>
quad>
Kan den spille alle Vita-spil nu da? Kræver vel stadig de der vanvittige memorycards?

Der findes et exploit så du kan spille alle(?) Vita spil på den. Den har 1GB indbygget, så memory cards er ikke nødvendige, men alligevel næsten et must da updates til spil kan fylde en del.

EDIT: Hanky har testet sine titler her, og der er nogle få undtagelser der stadig ikke virker:
http://gentlemangaming.dk/index.php/forum/sony/373-playstation-tv-traden

Ikke dumt, så kunne jeg godt overveje en til kontoret. Betyder det at Netflix også er en mulighed så?
JmogJmogSkrevet 08/10-15 23:40 
Godt spørgsmål. På en almindelig Vita kan man ikke hente Netflix på EU PSN, så det her vil næppe åbne for det. Men på US PSN findes Netflix appen til Vita, så med en US konto på Vita TV vil det måske være muligt.

Men hvis det virker, så får du næppe mere ud af den end 720p streams, da Vitaens app næppe er kodet til at bruge Netflix' 1080p stream. Vitaens skærm er på 540p.

720p Netflix på mit TV ville være en dealbreaker.
1'661 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig