X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bubble Memories


Svar Sortering
WehnerWehnerSkrevet 23/09-12 23:29 
Jeg har ikke rigtig været opmærksom på, at der findes en efterfølger til Bubble Symphony. Sumez har det i sin samling, men ellers er det ikke til at finde meget info. Wiki har lidt: http://en.wikipedia.org/wiki/Bubble_Memories

Det ser ud til, at det ikke har været med på compilations overhovedet. Det er lidt øv. Nogen der har prøvet det og kan fortælle lidt? Du har det vel ikke liggende i Ikast Rune?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 23/09-12 23:39 
Jeg så i sin tid spillet på en arkademaskine i Italien, og havde dengang heller aldrig hørt om det før. Da jeg fik et F3 board, var det et af de første spil jeg fik til det, sammen med Bubble Symphony.
Det holder den grafiske stil fra Bubble Bobble, og er utroligt flot med store sprites og vilde bosser. Det er meget klassisk Bubble Bobble, men synes dog alligevel at banernes design mangler det der gør de to andre Bubble Bobble spil så stærke. Det virker tit meget unfair, i forhold til de tidligere spil, hvor man altid kan fornemme at der er et trick til hver enkelt bane, og især sammenlignet med Bubble Symphony er banerne slet ikke ligeså sjove. Det er dog stadig et godt spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 23/09-12 23:46 
Ja ok - altid noget, at det ikke er lige så godt som det meget oversete Symphony. Det piner mig dog stadig, at jeg end ikke har prøvet det :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 23/09-12 23:51 
Korean genuine (findes det?) pc-version her: http://www.ebay.co.uk/itm/TAITO-BUBBLE-MEMORIES-NEW-PC-GAME-/261025603704?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cc656a078

Et enkelt F3 er der faktisk også til salg lige nu: http://www.ebay.co.uk/itm/Bubble-Memories-The-Story-Of-Bubble-Bobble-III-F3-cart-for-F-3-Jamma-Arcade-game-/271061258358?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f1c829076
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 23/09-12 23:55 
Bubble Symphony er også helt genialt. Er det overset? Det har selvfølgelig ikke den samme klassikerstatus som det første Bubble Bobble, selvom jeg personligt synes det er klart bedre, men det har jo også lidt med spillets samtid at gøre. Har efterhånden kørt Symphony i gennem adskillige gange med en kammerat på arkaden. Vi er slet ikke i nærheden af noget der ligner en 1cc, men bare det at gå efter den rigtige slutning, med sin menneskeform i behold, lære de hårdere baner at kende ind og ud, osv. er der vildt mange timers underholdning i. Alle skylder sig selv at eje det, allermindst til Saturn eller Xbox-udgaven af Taito Legends 2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 23/09-12 23:56, rettet 23/09-12 23:57 

Den har jeg aldrig hørt om. Mon det bare er noget Mame-halløj? Ellers interessant.


Wow! Jeg tror faktisk jeg skulle vente mindst et par år før det endelig dukkede op på eBay dengang jeg var på udkig efter det (og det til trods, er det jo faktisk ikke engang forfærdeligt dyrt, heller ikke da jeg købte det)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 23/09-12 23:58, rettet 24/09-12 01:12 
Ja, jeg har Xbox-udgaven, og spillede det meget på arcade, da jeg boede i London i 1997. I min optik er det overset.

I øvrigt er Memories faktisk med på en japansk Taito compilation, der heller ikke er helt billig: http://www.ebay.co.uk/itm/Taito-Memories-II-Joukan-/110682451324?pt=Video_Games_Games&hash=item19c5302d7c
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
spectrespectreSkrevet 24/09-12 09:54 
Sidst jeg var i Ikast så var Bubble Memories udstillet så man kunne prøve det.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
RJKRJKSkrevet 24/09-12 11:30 
Ja, vi har det - jeg er bagud med et par tusinde arcadeboards ift. at få dem registreret i samlingen :) Og ja, det har været i udstillingen på Bubble Symphonys plads i en del måneder.

Jeg kan huske at jeg diskuterede dem med Sumez for længe siden, hvor jeg synes at BS var langt bedre og pænere, og Sumez svjh dengang mente at de var lige gode. Efter at have spillet BM en del i den sidste tid, har jeg fået et lidt mere nuanceret syn på det :)

Stadigvæk synes jeg BS er det umiddelbart mest tiltalende og "værdige" ift. serien, men når man lige giver BM en ærlig chance, så er det altså også meget tæt på samme klasse. Helt vild med grafikken bliver jeg nok aldrig, men det er sjovt på den måde man forventer af serien, og som jeg husker det er det også BS overlegent på nogle simple gameplay-elementer.

Så det kommer også højt op i vurderingen herfra :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 24/09-12 11:47 
RJK>
Jeg kan huske at jeg diskuterede dem med Sumez for længe siden, hvor jeg synes at BS var langt bedre og pænere, og Sumez svjh dengang mente at de var lige gode. Efter at have spillet BM en del i den sidste tid, har jeg fået et lidt mere nuanceret syn på det :)

Det har måske været mit indtryk at de var ca. lige gode, men havde på daværende tidspunkt kun spillet Symphony periferært, og slet ikke gennemterpet det som jeg har i dag. Som du nævner, er de på overfladen meget ens, selvfølgelig med den åbenlyse forskel at Memories har en lineær banestruktur ligesom 1'eren, modsat Symphony's Darius-agtige niveau-træ.
Som jeg husker det, gik diskussionen primært på den grafiske stil, som jeg er ret glad for i Memories, men som du, så vidt jeg husker mente var væsentlig grimmere end Symphony. :) Det er selvfølgelig en smagssag, der er sværere at blive enig omkring.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 24/09-12 11:56 
Det er vist ved at være på tide at tage forbi Ikast igen snart så.

Og hvis nogen skal til Japan snart, eller falder over PS2-versionen til en mere human pris i Vesten, så sig til :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 24/09-12 11:57 
Jeg kender nogen der er i Japan lige nu, hvad er det for en opsamling, det ligger i?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 24/09-12 13:25 
Den hedder Taito Memories II Joukan og er sikkert et japansk svar på vores Taito Legends 1/2 kunne jeg forestille mig. Hvis vedkommende alligevel skal i de seje butikker, ville jeg blive meget glad :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig