X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

WiiU grafik?


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 14/09-12 13:40 
Har ikke rigtigt kunne læse mig klog på om grafikken "bare" vil være den samme som ps3 og 360eren. Nogen der har nogen link til sider med info omkring dette? Meget gerne links med billeder af spillene. På forhånd tak :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
63 emne(r).
1 2 > »

Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 14/09-12 13:40 
Har ikke rigtigt kunne læse mig klog på om grafikken "bare" vil være den samme som ps3 og 360eren. Nogen der har nogen link til sider med info omkring dette? Meget gerne links med billeder af spillene. På forhånd tak :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
3of193of19Skrevet 14/09-12 13:48 
Såvidt jeg kan gætte mig til det er processorkraften en tand over PS3 og 360 niveau, men fordi der oftte skal spilles video til to skærme ender man på et nivea en smule over de to gamle maskiner. Men kunne godt forestille mig at teksturer vil se bedre ud på Wii U, da den har 1GB ram til spil (den anden GB er reserveret til baggrundssystemet, MiiVerse browser osv. Desværre).
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/09-12 14:18, rettet 14/09-12 14:18 
Alt hvad jeg har set indtil videre tyder på et niveau der rammer Playstation 3 og Xbox 360. Hardwaren er sådan ca. af 2008 størrelse - altså nogle år nyere end hvad der sidder i de nuværende konsoller. Spørgsmålet er hvor meget kraft gamepad'en æder.

Det jeg glæder mig mest over er at kunne spille Wii-spil igennem et output der ikke ligner leverpostej.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 14/09-12 14:19, rettet 14/09-12 14:20 
Jeg er mere spændt på hvor meget lag der er ifm. med pad'en...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/09-12 14:38 
Jeg havde håbet på at det ekstra skub ville hjælpe spillene til at køre i 60 frames på konsollen, men det ser ikke ud til at det er tilfældet.
ProzelProzelSkrevet 14/09-12 15:59 
Jeg har sku svært ved at tro at den er på niveau på nuværende konsoller, selvom mange skriver det. I og med at det trods alt er nyeree hardware, så burde der være features som de andre ikke har. Det er spørgsmål om tid, Nintendo har altid været gode til at udnytte deres hardware.
3of193of19Skrevet 14/09-12 16:03 
Echelon VI>
Det jeg glæder mig mest over er at kunne spille Wii-spil igennem et output der ikke ligner leverpostej.

Nu ville opskalering af Wii spil jo være en dejlig ting, men desværre bliver det kun 480p. Men jo "sprødt" er nok en god beskrivelse.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/09-12 16:16, rettet 14/09-12 16:20 
Det var nu også mere hoppet fra scart til HDMI jeg mente med "output". Opløsningen har jeg det fint med, men af en eller anden grund ser Wii'ens billede væsentligt ringere ud med et officielt Nintendo RGB-kabel end med det billede min Gamecube kan levere.

EDIT: @Prozel: Men så meget nyere er hardwaren jo heller ikke (ikke noget toppen af poppen anno 2012 hvert fald). Det kan sagtens være der bliver tale om et lille spring i grafisk ydeevne og kvalitet, når der er support af DirectX 10.1 men det helt vilde tror jeg ikke man skal forvente.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GreaseballGreaseballSkrevet 14/09-12 16:22 
Jeg tænker mere på om man vil se nogen synlig forskel når man bruge Component kabel på Wii kontra HDMI på Wii U.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/09-12 16:27 
Farverne er fuldstændig udvandet med component i forhold til RGB på Wii, så det regner jeg med.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 14/09-12 16:37 
Billedkvaliteten via component varierer også meget alt efter tv'et.
GreaseballGreaseballSkrevet 14/09-12 21:35 
Echelon VI>
Farverne er fuldstændig udvandet med component i forhold til RGB på Wii, så det regner jeg med.

Hmm.. får et flottere billede på mit TV med component i 480p end hvis jeg bruger RGB med min Wii. Syns farverne bliver for skarpe med RGB på.
jaesjaesSkrevet 21/09-12 15:49 
Ifølge en slat udvikleren, Eurogamer har talt med, er processoren lidt svagere end dem i X360/PS3 og grafik-kortet (lidt?) kraftigere. Der er dobbelt så mange RAM i, og det kan også give lidt ekstra. Så kommer tilsyneladende meget an på de enkelte spil, om Wii U har en fordel. Det er bedømt ud fra det endelige udvikler-kit.

http://www.eurogamer.net/articles/2012-09-21-a-chat-about-the-power-of-the-wii-u-with-the-developer-of-a-wii-u-launch-title
http://www.eurogamer.net/articles/2012-08-30-how-powerful-is-the-wii-u-really
OlimarOlimarSkrevet 21/09-12 15:56, rettet 21/09-12 16:00 
Developing on new hardware in itself was a challenge, and also making that launch date was a challenge," he said. "But from a visual standpoint, based on the performance of the Wii U, we knew the game had the capability of having much better graphics than games on PS3 and Xbox 360. Make no mistake, from a visual standpoint, it is able to produce better graphics. So our challenge was to make a higher quality graphics. We were able to meet that."

Så i bund og grund er den i stand til at producere flottere spil end på ps360, men de har bare ikke lært at udnytte det endnu. No surprise here :P

Hvad betyder out of order execution? For det skulle være derfor cpu er 'clocket lavere end i ps360 som er in-order exection ?
SumezSumezSkrevet 21/09-12 16:28 
Kort fortalt betyder det at CPU'en kan få meget mere ud af clock-frekvensen, da instruktionerne, som navnet antyder, ikke behøver køres i rækkefølge (ie. de springer over i køen). Hvordan de kan få det til at fungere i praksis, er ikke noget jeg har turdet sætte mig ind i. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Danny SallingDanny SallingSkrevet 08/12-12 14:39 
Hvad siger folk til grafikken på Wii U nu hvor i har haft fingrene i den, er den next gen eller current gen?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/12-12 16:33 
Well, det er stadig svært at sige her i starten... Når der er gået et par år og udviklerne har presset dens performance grænser lidt, vil man nok se mere imponerende resultater end hvad der er med de nuværende multi-plat spil.

Grafikken i spillene på Wii U er nu på højde med de nuværende spil der er på PS3 og 360 som er ved at være ved deres ende, så jeg vil tro at det ender med at være helt Dreamcast-agtigt i grafikken, altså et unikt niveau imellem denne generations grafik og næste generations grafik.
BeanoBeanoSkrevet 08/12-12 16:49 
Danny Salling>
Hvad siger folk til grafikken på Wii U nu hvor i har haft fingrene i den, er den next gen eller current gen?

Vurdet fra alt der er fremvist og udkommet, er det current-gen niveau.
OlimarOlimarSkrevet 08/12-12 17:23 
Har du set assasins creed 3 ? Det er faktisk flottere end ps360, kun på pc er det flottere. Samme med blops2.
BeanoBeanoSkrevet 08/12-12 17:28, rettet 08/12-12 17:30 
Ikke ifølge Digital Foundry

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-assassins-creed-3-wii-u-face-off

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-wii-u-face-off
OlimarOlimarSkrevet 08/12-12 17:34 
Nu har jeg set 360/pc og wiiu Versionen IRL, og wiiu fremstår klart pænest af konsollerne. Og der er ligeså mange links der påstår det modsatte( http://n4g.com/news/1053149/satterfield-assassins-creed-iii-looks-best-on-wii-u-talk-of-unannounced-potential-launch-game#c-6760658) , igen lige med denne titel har jeg selv set det og det er pænest på wiiU.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/12-12 17:37 
Men hvad hjælper det at det er pænere, hvis frameraten er elendig?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 08/12-12 17:38, rettet 08/12-12 17:39 
@Olimar: Du har godt set "nyheden" er fra august og ikke baseret på det endelige produkt?

Beklager, jeg køber ikke dem slags salgssnak.
OlimarOlimarSkrevet 08/12-12 17:41 
Yep tog bare en af de mange links der ligesom din artikel påstår en ting :p men lige med assasins creed3 er jeg uenig i den artikel, blops2 har jeg desværre ikke prøvet kun læst reviews af.
BeanoBeanoSkrevet 08/12-12 17:49, rettet 08/12-12 17:51 
Men hvis der er en tydelig forbedring burde du nemt kunne bevise det med nogle videoer eller tekniske sammenligninger.

Trine 2 skulle som det eneste (?) udgave være den pæneste:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-trine-2-face-off

Anyway, selv om der er en lille forbedring (hvilket der åbenbart ikke er) er det stadig på niveau med current-gen, ikke next-gen mht. grafik som det ser ud indtil videre.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/12-12 17:52, rettet 08/12-12 17:52 
Et er at påstå noget ud fra et øjemål, noget andet er at lave en decideret teknisk måling, som Digital Foundry gør.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
OlimarOlimarSkrevet 08/12-12 17:54 
En ting er at sidde og se videoer af det, hva' med om du rent faktisk prøvede det ?
BeanoBeanoSkrevet 08/12-12 17:59, rettet 08/12-12 18:00 
Det vil jeg gerne - sender du det lige?

Echelon VI>
Et er at påstå noget ud fra et øjemål, noget andet er at lave en decideret teknisk måling, som Digital Foundry gør.

Præcist. Jeg er langt fra DF fan men de bygger deres konklusioner på tekniske målinger og ved hvad de taler om.
OlimarOlimarSkrevet 08/12-12 18:00, rettet 08/12-12 18:03 
Næh :)

Tekniske målinger baseret på det visuelle de SER ?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/12-12 18:05 
Sidde og se videoer? Jeg forholder mig til den artikel og måling Digital foundry har lavet kontra Shade fra Gametrailers øjemål og udtalelser herom. Jeg kan ikke udtale mig om hverken Assassin's Creed eller BLOPS2, men Batman har jeg prøvet IRL på både Wii U og Xbox 360. Wii U-versionen har lidt bedre teksturer og er på den baggrund pænere, men frameraten er ret ringe, især når der sker meget på skærmen, hvilket gør den tydeligt dårligere teknisk end Xbox 360-versionen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/12-12 18:07 
Olimar>
Næh :)

Tekniske målinger baseret på det visuelle de SER ?

Frameraten er selvfølgelig baseret på målinger lavet med udstyr, og ikke øjemål...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
OlimarOlimarSkrevet 08/12-12 18:09, rettet 08/12-12 18:10 
Ja og jeg forholder mig til hvad jeg har set af de 3 udgaver.... det er ikke svært at forstå vel ? En ting er at sidde og se videoer/reviews. En anden ting er rent faktisk at spille det. Jeg siger det er pænest på wiiU af de 3 konsoller( Pc er flottest) Jeg får straks linket sider der siger det ikke er. Det ændrer stadig ikke på det faktum at JEG syntes det er pænere på WiiU. alle 3 konsoller lider dog stadig af framerates drop, især under søslagene.
BeanoBeanoSkrevet 08/12-12 18:14 
Hvad er der som du mener gør Wii U udgaven pænere. Jeg har stadig ikke set videoer eller læst noget konkret om det nogen steder.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/12-12 18:28 
Olimar>
Ja og jeg forholder mig til hvad jeg har set af de 3 udgaver.... det er ikke svært at forstå vel ? En ting er at sidde og se videoer/reviews. En anden ting er rent faktisk at spille det. Jeg siger det er pænest på wiiU af de 3 konsoller( Pc er flottest) Jeg får straks linket sider der siger det ikke er. Det ændrer stadig ikke på det faktum at JEG syntes det er pænere på WiiU. alle 3 konsoller lider dog stadig af framerates drop, især under søslagene.

Det virker som om du føler dig personligt angrebet - det er der ingen grund til. Min kommentar var blot en sammenligning mellem den artikel du linker til og hvad Digital Foundry har lavet af målinger og vurderinger. Fred være da med hvad du personligt synes er pænest.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
OlimarOlimarSkrevet 08/12-12 18:30, rettet 08/12-12 18:34 
Lige meget hvad jeg siger, finder du jo bare en artikel der påstår det modatte ik? :) Sgu svært at sidde og forklare dig hvad jeg syntes der er pænere når du ikke engang har set det.... Du siger selv du ikke har set videoer eller læst om det. Jeg syntes LOD er højere på wiiu, samt textures fremstår skarpere og der er pænere lightning.

Haha nej føler mig ikke personligt angrebet, det her er internettet jo :p Jeg fremstod måske ikke klart nok med min første kommentar og skulle ha' sagt JEG syntes det er pænest, ellers er det tydeligt man skal uddebatere hvorfor. Men lidt sjovt at folk der ikke har spillet det, har så stærke meninger om det.
BeanoBeanoSkrevet 08/12-12 18:34 
Men er det next-gen grafik?
OlimarOlimarSkrevet 08/12-12 18:34 
har jeg skrevet det var next gen grafik ?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/12-12 18:35, rettet 08/12-12 18:38 
Olimar>
Lige meget hvad jeg siger, finder du jo bare en artikel der påstår det modatte ik? :) Sgu svært at sidde og forklare dig hvad jeg syntes der er pænere når du ikke engang har set det.... Du siger selv du ikke har set videoer eller læst om det. Jeg syntes LOD er højere på wiiu, samt textures fremstår skarpere og der er pænere lightning.

Nej, det har jeg aldrig sagt. Jeg har sagt jeg ikke kan udtale mig - som i jeg kan ikke give min personlige vurdering af lige netop de spil, for jeg har ikke spillet dem på Wii U. Jeg har læst artikler om og set videoer af begge spil, blandt andet dem på DF. Dem jeg har set og læst konkludere det modsatte af dig.

Desuden har jeg ikke linket til nogen artikler her i tråden.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
OlimarOlimarSkrevet 08/12-12 18:37 
Men nu gav jeg min personlige vurdering, da JEG har spillet det og se bare hva' det endte i :) ?
BeanoBeanoSkrevet 08/12-12 18:44, rettet 08/12-12 18:44 
Olimar>Men lidt sjovt at folk der ikke har spillet det, har så stærke meninger om det.

Jeg har allerede gennemført det på PS3 og giver ikke kr 400 igen for spillet for at undersøge om DF etc. har ret i at spillet ikke er bedre på Wii U. Beklager, men jeg tager bare DF's veldokumenterede tekniske sammenligninger mere seriøst end dokumenterede påstande.
Har du spillet alle tre konsoludgaver på samme TV med 100% samme indstillinger via HDMI?


har jeg skrevet det var next gen grafik ?

Du anfægtede min udtalelse om at det var current-gen niveau.
OlimarOlimarSkrevet 08/12-12 18:48, rettet 08/12-12 18:50 
Korrekt, men der kan altid findes information der peger i den retning man ønsker.

@beano Nu er din udtalelse vel ikke lov og jeg har i den grad ret til at ha' en mening om det, ligesom du har ret til din.
Har du spillet alle tre konsoludgaver på samme TV med 100% samme indstillinger via HDMI?

Nej jeg satte 360'eren til min brødrister, bare for at wiiU skulle se pænere ud!
BeanoBeanoSkrevet 08/12-12 18:52 
Olimar>
Korrekt, men der kan altid findes information der peger i den retning man ønsker.

Jeg mangler stadig at se dokumentation for din påstand. Stadig.
OlimarOlimarSkrevet 08/12-12 18:55 
Vent lidt, jeg sender lige et telepatisk signal, 10 sek skal lige boote AC3 op på wiiu....
BeanoBeanoSkrevet 08/12-12 18:55 
Ok fint. Vi holder bare her.
OlimarOlimarSkrevet 08/12-12 18:57 
Ja for du bliver fandme ikke inviteret hjem for at se det.
BeanoBeanoSkrevet 08/12-12 19:12 
Du er fandeme en kedelig fætter!
OlimarOlimarSkrevet 08/12-12 19:13 
Sorry det ville bare blive weird :(
--Skrevet 08/12-12 22:26 
Hvor er i søde sammen <3 :D
Spiller nu: Animal Soccer World
enfenenfenSkrevet 08/12-12 23:38 
Han lyder som en anden, der engang roamede dette forum...Det var ikke nogen succes.
What is the Matrix?
OlimarOlimarSkrevet 08/12-12 23:40 
Hvis du intet relevant har at bidrage til det her, ud over at kommentere om min person, hvorfor holder du dig så ikke væk ? Flamebait:) ?
63 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig