X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii U-lancering


Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 10:12 
Syntes der mangler en tråd dedikeret info vedr. Wii U lancering.

Først info er kommet om den Japanske lancering:

Nintendo has just revealed the Wii U console will cost in Japan ¥31,500 for a black 32GB Premium set, and ¥26,250 for the white 8GB Basic set. It'll be available there December 8.

Now, don't go getting out your calculators to d... Se hele indlægget
1'544 emne(r).
« < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > »

Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/03-13 06:10 
Har ingen dvd eller blue ray. Det klare min ps3.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
3of193of19Skrevet 13/03-13 08:31 
Azzkikr>
Hvorfor købte du ikke en almindelig BD afspiller i stedet så?

BD afspillere var dyre dengang og jeg ville gerne have en region A afspiller. Det gav mening at nuppe en PS3 da der jo nok ville være nogen spil hen ad vejen jeg gerne ville have.
--Skrevet 13/03-13 12:08 
Azzkikr>
Er der virkelig nogen der rent faktisk stadig bruger deres konsoller til at afspille film?

Vi bruger flittigt PS3eren til DVDer med børnefilm til datteren, men også til en BR film af og til. Det var det samme dengang PS2eren var fremme i skoene, da brugte vi også denne som DVD maskine. Samme historie med den første Xbox.
Spiller nu: Animal Soccer World
SonicSonicSkrevet 13/03-13 12:29 
Jeg ser da alle mine film på min PS3. Hvorfor skal jeg have en ekstra afspiller stående, når min PS3 kan afspille alt?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Zzap!Zzap!Skrevet 13/03-13 14:52, rettet 13/03-13 15:34 
Jeg tror der er mange der har fornemmet, at der er eet eller andet helt galt hos Nintendo. De plejede at være en af de ganske få firmaer overhovedet, der kunne gøre mig den mindste smule interesseret i nye mainstream spil. Men ærligt talt så er det meget længe siden jeg virkelig har kunne føle magien.
Hvis jeg skal være brutalt ærlig, så var Windwaker nok det sidste Nintendo spil hvor jeg virkelig kunne lide spillet. Selv dér var det på trods af de hjernedøde tidspillende elementer, som var skudt ind. Så altså knap 10 år.
Der er igen tvivl om at der er har været en del spil, som på papiret skulle være fantastiske i de ti år, men de har bare manglet dét der udifinerbare "noget". Kald det opfindsomhed, legelyst, whimsy. Måske har de haft enkelt dele, som isoleret set var gode, men der har bare ikke være den homogenitet og følelse af overordnet vision og overstrømmende glæde ved mediet som de ældre titler har.
Og nej det er ikke rosenrøde nostalgi briller. Jeg tror de fleste mennesker er ret gode til at tage dem af hvis der er nødvendigt, og de få ældre Nintendo spil jeg aldrig fik spillet har stadig dét der "noget".
Mario 64 er i mine øjne stadig et af de bedste spil, hvis ikke det bedste, der er lavet.
2D Marioerne er fuldstændigt usammenligneligt meget bedre end de "nye" forsøg.
Og Zelda virker bare som een stor gang fanpleasing, uden nogen reel fornemmelse for hvad det oprindelig var der gjorde serien så elsket.
Pikmin havde en god start, men selv med en bunke fejl, var det en stor forbedring over toeren.

Hvad angår afspilning af discs så er det da en fuldstændig nobrainer, af alle de grunde der allerede er givet her. Selvfølgelig skal en konsol da kunne det, hvis den er discbaseret, eller i hvert fald let og billigt kunne opgraderes til det.
Hvis GCen havde kunnet det var situationen nok helt anderledes end i dag.
PS2 en var en fremragende afspiller både hvad angår billedkvalitet og betjening og tjente mig fint i mange år.
Hvis der skal være noget marked for discs, skal en konsol der er baseret på dem, selvfølgelig også understøtte alle formater der ligger lige til højrebenet.

N64 erens spilkatalog var et typisk eksempel på at mindre er mere.
Der var selvfølgelig meget færre spil til den, men dem der var værd at spille, var til gengæld voldsomt meget bedre end alt andet på PSX. Næsten uanset hvilken genre/spiltype man ser på (måske undtagen JRPGer, som aldrig har været min kop te) så var der altid een eller to spil på N64 som tørrede gulvet med PSXs pendanter.
Hardwaremæssigt var det eneste der var galt med N64, dens dårligt texturecache, som gav relativt lavopløste texturer i de fleste spil. Ellers var den på alle måder en overlegen maskine.
PSX brugte i det store hele samme mængde plads på CDerne som N64 på cartridget til selve spillet (dvs.grafik, lydeffekter og kode) så resten blev fyldt op med latterlige FMV sekvenser og CD soundtracks. Så på den måde var CDer ikke en fordel. Men måske politisk, psykologisk og produktions mæssigt.
N64 skulle nok have launchet med det magnetiske drev som endelig kom til slut i Japan. Enten indbygget eller som billig option. Det havde fjernet de økonomiske fordel for CDen.
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 13/03-13 14:58 
Var der også fightere og racerspil på N64 der tørrede gulvet med PSX-pendanterne?

Det samme kan siges om shmups. RPG'er interesserer dig ikke, men der ejede PSX'en jo også fuldstændig sin konsol-rival. Det er nok den konsol nogensinde, der har det bedste udvalg af japanske rollespil.

Jeg snakkede i går (eller, det foregik via BlackBerry Messenger) med en kammerat om N64'erens spilkatalog, og der var intet jeg havde brug for at kunne spille i dag. Mario og Zelda siger ikke MIG noget, så 64'eren har jo nærmest intet at byde på.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/03-13 15:19 
Zzap!>
PS2 en var en fremragende afspiller både hvad angår billedkvalitet...

Jeg må så formode at du har haft din PS2 tilsluttet med enten composite eller component for at undgå problemet med grøn skærm på RGB? Hvis du har brugt component på et HDTV, så har du muligvis også måtte undvære 576p da det kun er nogle modeller af maskinerne der understøtter progressive scan på DVD-afspilning.

Så en fremragende afspiller ville jeg i hvert fald aldrig kalde den.
https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/871/~/ps2-progressive-scan-support
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/03-13 15:29 
N64 har mange gode spil. Er enig i at den mangler rpg spil. Men der er mange gode racer spil. Platformer, og mange gode lokal multiplayer spil.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/03-13 15:39, rettet 13/03-13 15:39 
Zzap!>
Jeg tror der er mange der har fornemmet, at der er eet eller andet helt galt hos Nintendo. De plejede at være en af de ganske få firmaer overhovedet, der kunne gøre mig den mindste smule interesseret i nye mainstream spil. Men ærligt talt så er det meget længe siden jeg virkelig har kunne føle magien.

....

...Og nej det er ikke rosenrøde nostalgi briller.

Det er altså svært at tro på at nostalgi ikke spiller bare en lille rolle, når du afskriver de sidste 10 års Nintendo-udgivelser, fordi de mangler noget så udefinerbart som "magi", med udgangspunkt i en følelse du ikke længere opnår ved at spille disse nye udgivelser.

Som et individ der først gjorde bekendtskab med konsoller i generation nummer seks (Playstation 2, Gamecube, Xbox) har jeg, efter jeg siden hen har prøvet klassikerne fra Nintendo, Sega, Capcom etc. virkelig svært ved at få øje hvad det helt præcis er folk taler om når de snakker om "Nintendo-magi" (hvis ikke der er tale om nostalgi). Jeg kan sagtens se at mange af udgivelserne har en for tiden og spilbiblioteket høj kvalitet. Det synes jeg samtidig stadig er tilfældet med især Nintendos udgivelser, selvom det selvfølgelig ikke altid er en garanti, ligesom det heller ikke var det den gang.

Og så lidt til Blu-ray-snakken: Playstation 2 hentede med stor sandsynlighed meget salg på også at være en DVD-afspiller, på trods af at den bestemt ikke kunne måle sig med en ordentlig dedikeret afspiller. Det er, som skrevet tidligere, svært at se WiiU hente noget væsentligt salgsmæssigt ved at fungerer som bluray-afspiller (især på dette tidspunkt i formatets liv), når markedet i høj grad bevæger sig mod streaming og ikke en opgradering fra DVD til Blu-ray. Som entusiast så jeg selvfølgelig gerne at maskinen inkluderede denne funktion, men det er altså to forskellige perspektiver og diskussioner, hvad enten man ser på det som entusiast eller ud fra et markedet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 13/03-13 15:53 
Nuclear Detergent>
på trods af at den bestemt ikke kunne måle sig med en ordentlig dedikeret afspiller.

Det afhænger altså voldsomt af, hvilket årstal vi snakker her. Da PS2 udkom kostede en DVD-afspiller af sammelignelig kvalitet cirka det samme som en PS2, i grove træk. Jeg har af forskellige grunde været omkring en del afspillere dengang, og selv dem der lå over 3k var ringe i sammenligning - de ordentlige var væsentligt dyrere. Der gik altså en hel del tid, før afspillerne kom ned i det leje man forventer i dag.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/03-13 16:08 
Det er en god pointe. Det er vel ikke helt galt at antage at situationen ville være omvendt på dette tidspunkt såfremt WiiU kunne afspille blu-ray medier (at en dedikeret blu-ray afspiller er væsentlig billigere end en WiiU)?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 13/03-13 16:17, rettet 13/03-13 16:17 
Jeg diskuterer skam slet ikke BD/Wii U - forsøger blot at få korrekte historiske fakta med ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/03-13 16:27 
Vi stiller spørgsmålet i plenum i stedet :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Zzap!Zzap!Skrevet 13/03-13 16:30 
Konsolkongen: DVD Region X = regionsfri afspilning og ingen grøn skærm med RGB. Progressive scan var en relativt dyr feature da PS2 kom og den blev tilføjet konsollen senere som du skriver.

Ok, lad mig da lire en liste af over de bedste N64 spil (IMO self.) fra toppen af mit hoved (ikke i nogen bestemt rækkefølge):

Mario 64
Zelda 64
Majoras Mask
Mariokart 64
F-Zero X
StarFox 64
Sin and Punishment
Ridgeracer 64
Resident Evil 2 64
Rakugakids
Rocket: Robot on Wheels
Bangai-O
Pilotwings 64

Og Animal Crossing er jo faktisk org. en N64 titel. Men jo selvfølgelig på japansk.
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 13/03-13 16:33 
PS2 var ikke nogen god dvd-afspiller. Den kunne f.eks. ikke engang vise whiter than white eller blacker than black (fine detaljer i mørke eller lyse områder). Men dét siger jo intet om, hvad dvd-afspilleren i den gjorde for salget.

I dag ser det dog helt anderledes ud. BD-afspillere har været nede langt under 1000,- længe før Wii U kom. Hvis det at Nintendo ikke skal betale Blu-ray-licenspenge er med til at gøre salget af selve konsollen profitabelt, så kan det jo være en ret god beslutning. Jeg tvivler på, at den ville sælge meget bedre, hvis der var en BD-afspiller i.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 13/03-13 16:42 
ChronoSousa>
N64 har mange gode spil. Er enig i at den mangler rpg spil. Men der er mange gode racer spil. Platformer, og mange gode lokal multiplayer spil.

Måske er der 'mange' gode racerspil, hvis man inkluderer de 'sjove', så som Mario Kart, men det gjorde jeg så ikke... Og så er der vel alligevel også kun en håndfuld? Hvilke RIGTIGE racerspil er gode? Ridge Racer findes meget bedre på PSX.

Jeg mener at N64 kun var foran på 3D-platformere. Mario 64, Banjo, og den slags fandtes slet ikke nær så godt på PlayStation.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Zzap!Zzap!Skrevet 13/03-13 16:49 
Nuclear: Nu prøvede jeg faktisk at komme lidt nærmere ind på "magien" med nogle enkelt ord, hvis du læser efter. Det er lidt ligesom at skulle definere hvorfor et stykke musik er bedre end et andet lignende. I sidste ende kommer det an på ens erfaring og referencer. Jeg tror godt at jeg kunne forklare mere præcist hvad det er der er galt, men det ville tage flere sider, hvilket er lidt uden for dette forums rammer.
Men/Og, det er jo ikke kun mig der siger det her...
Born to kill space
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/03-13 16:50 
Rush spillene, beetle adventure racing. mickey's speedway usa. Diddy kong racing. Star wars pod racing.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 13/03-13 16:51 
Det' sgu da noget lort alt sammen... På nær Diddy Kong, som bare ikke er en seriøs ræser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 13/03-13 16:52 
Det er også et lidt underligt krav at det skal være "en seriøs racer". :) Den slags bliver jo næsten altid gjort ligegyldige af nyere spil i genren.

Star Wars Racer er faktisk overraskende godt, men PC-udgaven er klart bedre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 13/03-13 16:56 
Hvis vi tæller de useriøse har den stadig højest en lille håndfuld decideret gode ræsere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/03-13 17:04 
Hvad med f zero v-rally og extreme-g 1/2 er også gode spil
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 13/03-13 17:04 
Må også indrømme at jeg har tabt tråden, og svært ved at spore den her diskussion tilbage til WiiU, og dens manglende BD-drev, eller hvad det er folk er inde på nu :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 13/03-13 17:09, rettet 13/03-13 17:11 
Naiera: Jeg tror det har at gøre med hvad ens mindset over for spil er. Jeg har altid været komplet uinteresseret i simulationer eller spil der prøver at "være cool" ved at være "realistiske".
Jeg går efter troværdighed. IE føler jeg noget for dem verden spillet foregår i?

Som Tim Schafer konstaterede dengang, så er det du kalder platformspil i mange tilfælde i virkeligheden en slags mere generelle adventures eller oplevelses spil. Selvfølgelig hopper du fra platform to platform af og til i nogle af dem, med det er kun et aspekt af spillet. Det er i virkeligheden alle de andre spil der er "specielle" og/eller smalsporede.
Alt kan i princippet ske i Mario 64, fordi det er en rigtig lille verden du kravler ind i.

I en test fra omkring 2006, som jeg desværre ikke kan finde ved en hurtig googling, scorede PS2 temmelig højt sammelignet med afspillere til samme pris og en del højere og bedre end nogen anden konsol.
Har du nogensinde *selv* testet en ordentlig PS2 (som i de gode fuldprismodeller)?
Born to kill space
Zzap!Zzap!Skrevet 13/03-13 17:18, rettet 13/03-13 17:19 
Naiera>
Hvis vi tæller de useriøse har den stadig højest en lille håndfuld decideret gode ræsere.

Igen, i kvalitet over kvantitet.
Der er et fuckton fightere og racere til PSX, men 99% af dem er ikke værd at nævne.

Hvad andgår Wii U og BR så kan jeg kun sige at hvis de lavede en BR/DVD app så ville jeg være meget mere inklineret til at købe end nu. Langt det mest af mit filmbehov bliver fint stillet af min ATV, men jeg har stadig en pæn DVD samling og der er også en del film der ikke er lagt ud til streaming endnu. Jeg gider bare ikke have flere grimme overdimensionerede kasser stående under TVet mere (den skulle hænge på væggen i så fald).
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 13/03-13 17:41, rettet 13/03-13 17:41 
Zzap!>
Der er et fuckton fightere og racere til PSX, men 99% af dem er ikke værd at nævne.

Jeg mener der er mange gode, og mange flere gode end på 64'eren, som nævnt.

Og det hedder stadigvæk BD, ikke BR.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 13/03-13 19:00 
Zzap!>
Har du nogensinde *selv* testet en ordentlig PS2 (som i de gode fuldprismodeller)?

Selvfølgelig har jeg det. Både store og små modeller, men jeg tror altså ikk' der er nogen forskel anyway. Jeg har set ved selvsyn, at den mister de fine detaljer. Min kammerat lånte ISF dvd'en og oplevede præcis det samme på sin gamle launch-model.

At sammenligne med andre konsoller (fra dengang) siger ikke så meget. Den gamle Xbox er også forfærdelig til dvd-afspilning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
--Skrevet 13/03-13 19:06 
Selvfølgelig kan man nok altid finde bedre afspillere, til X antal tusinde kroner, dog ændrer det ikke på at der findes en ordentlig røvfuld folk, som godt kan nyde en DVD film set igennem composite. Derfor vil jeg mene at det er et kæmpe PLUS at en konsol er i stand til at afspille det pågældende medie, selvom den ikke gør det lige så flot som en eller anden dyr afspiller fra HiFI Klubben.
Spiller nu: Animal Soccer World
AzzkikrAzzkikrSkrevet 13/03-13 19:33 
Zzap!>
N64 erens spilkatalog var et typisk eksempel på at mindre er mere.
Der var selvfølgelig meget færre spil til den, men dem der var værd at spille, var til gengæld voldsomt meget bedre end alt andet på PSX. Næsten uanset hvilken genre/spiltype man ser på (måske undtagen JRPGer, som aldrig har været min kop te) så var der altid een eller to spil på N64 som tørrede gulvet med PSXs pendanter.


sjovt du mener det, for jeg kan ikke komme på en eneste genre udover skyde spil og 3D platformers hvor 64'eren havde bedre spil.

Sportsspil, rpg, action adventure, 2d platform, Fighters, shmups, puzle, strategi ect ect kan jeg ikke komme i tanke om noget der er i nærheden af at være på samme niveau som de bedste spil til Psx, men sådan er vi jo så forskellige...

Imo er n64 klart den ringeste Nintendo konsol hvad gælder kvaliteten af spillene, makværk af højeste kaliber i de fleste tilfælde.
Zzap!Zzap!Skrevet 13/03-13 20:06 
Naiera>
Zzap!>
Har du nogensinde *selv* testet en ordentlig PS2 (som i de gode fuldprismodeller)?

Selvfølgelig har jeg det. Både store og små modeller, men jeg tror altså ikk' der er nogen forskel anyway. Jeg har set ved selvsyn, at den mister de fine detaljer. Min kammerat lånte ISF dvd'en og oplevede præcis det samme på sin gamle launch-model.

At sammenligne med andre konsoller (fra dengang) siger ikke så meget. Den gamle Xbox er også forfærdelig til dvd-afspilning.

Selvfølgelig er der ikke tale om high end billedkvalitet, men jeg vil mene at den billedkvalitetsmæssigt forsvarer sin prisklasse for sin tid og et stykke over. AV outputtet på PS2 var ganske glimrende, en del bedre end på xbox eller GC. Tænk bare på den originale PSX som er blevet reference hemmelig budget connaisseur CD afspiller. Sony puttede faktisk noget OK elektronik i de første to Playstations. Om det havde noget at gøre med at de var Kutaragis hjertebørn ved jeg ikke.
Born to kill space
ProzelProzelSkrevet 13/03-13 20:24 
AV outputtet var bedre, hvordan? Alle understøttede min. 480p hvor PS2 havde lidt 720p/1080i spil og Xbox havde nogle stykker.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 13/03-13 20:35 
Ok hardware i Psx? Laseren i mange Psx modeller var af modbydelig lav kvalitet og var alt andet end ok.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/03-13 20:36 
Den _aller_ første model af PS1 er ganske rigtigt en ekstremt vellydende CD-afspiller. Især efter lidt modderi og dele for ca 30Kr ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 13/03-13 21:22 
Jeg har altid betragtet afspilleren i den gamle Xbox som fin. Er det fordi, jeg er ignorant eller fordi jeg mest har brugt den med component (dog også en periode med rgb)?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 13/03-13 21:48 
Sammenlignet med en almindelig dvd-afspiller dengang (det var før billigafspillerne gjorde deres indtog), så var både Xbox og PS2's kvalitet af DVD-afspilning under middel. Deinterlacingen var ikke ligefrem imponerende og der var mpeg-artifacts/pixelering.

De var ok, hvis man ikke havde andet.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/03-13 22:43 
På mit daværende TV var kilden vist næsten underordnet... Alt lignede havregrød alligevel :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Zzap!Zzap!Skrevet 13/03-13 23:33 
Azzkikr>
Sportsspil, rpg, action adventure, 2d platform, Fighters, shmups, puzle, strategi ect ect kan jeg ikke komme i tanke om noget der er i nærheden af at være på samme niveau som de bedste spil til Psx, men sådan er vi jo så forskellige...

Sports spil er jeg da nærmest glad for at der ikke var så mange af. Men jeg glemte jo Waveracer som jo både var et fantastisk spil og et sportsspil. ISS fik bedre omtale fra folk der rent faktisk kunne lide spillet fodbold, i stedet for at gå op i om der var de nyeste spillere med. Så er der også 1080° Snowboarding og Excitebike 64 og... ja faktisk kom der temmelig mange sportspil, se selv efter: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nintendo_64_games

Action adventure var da så rigeligt repræsenteret i de to Zelda spil. Det bliver ikke bedre end det.

2d platformere var jo generelt en temmelig underepræsenteret genre i den gen. fordi de ikke var det nye fede. Men der var da Yoshis Story, Treasures, Mischeif Makers, Kirby 64 og den bedste (og en af de bedste 2d platformere i den gen) Goemon's Great Adventure.

Fighter er der ikke ikke mere end ca. tyve af. Heller ikke en genre jeg spiller... Men der er da det meget sjove og vellavede Rakugakids (det er ikke så selvhøjtideligt som andre fighters ;-) og så er der pg jo også det første Smash Bros.

Af gode shooters er der to af de bedste 3d on rail shooters i Starfox 64 og Sin and Punishment, og så Bangai-O. Derudover er der del FPS shootere som er meget velansete.

Puzzle er vel heller ikke en genre man køber konsol efter. Men der er da Wetrix, forskellige (gode) versioner af Tetris, Dr. Mario plus diverse Bust-A-Move og Puyo Puyo.

Strategi var stort set ikke eksisterende på konsoller i den generation og er stadig ikke en hot genre i dag. Det sagt så er StarCraft 64 konsoleksklusiv og skulle ikke være helt dårligt. Så er der også Command Conquer som i hvert fald skulle være lidt over middel.

Etc. etc. ;-)
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 13/03-13 23:55 
Zzap!>
Selvfølgelig er der ikke tale om high end billedkvalitet, men jeg vil mene at den billedkvalitetsmæssigt forsvarer sin prisklasse for sin tid og et stykke over. AV outputtet på PS2 var ganske glimrende, en del bedre end på xbox eller GC. Tænk bare på den originale PSX som er blevet reference hemmelig budget connaisseur CD afspiller. Sony puttede faktisk noget OK elektronik i de første to Playstations. Om det havde noget at gøre med at de var Kutaragis hjertebørn ved jeg ikke.

Jeg siger ikke at selve outputtet som sådan fejler noget. Det her er en software-fejl et sted. Man kan også indstille PS3'en til at gøre det samme.

Det er Nintendo der laver dårlig hardware med elendigt video-output. N64 og Wii er de værste eksempler.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 13/03-13 23:55 
Wehner>
Jeg har altid betragtet afspilleren i den gamle Xbox som fin. Er det fordi, jeg er ignorant eller fordi jeg mest har brugt den med component (dog også en periode med rgb)?

Den er helt grundlæggende elendig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Zzap!Zzap!Skrevet 14/03-13 00:18 
Naiera>
Zzap!>
Selvfølgelig er der ikke tale om high end billedkvalitet, men jeg vil mene at den billedkvalitetsmæssigt forsvarer sin prisklasse for sin tid og et stykke over. AV outputtet på PS2 var ganske glimrende, en del bedre end på xbox eller GC. Tænk bare på den originale PSX som er blevet reference hemmelig budget connaisseur CD afspiller. Sony puttede faktisk noget OK elektronik i de første to Playstations. Om det havde noget at gøre med at de var Kutaragis hjertebørn ved jeg ikke.

Jeg siger ikke at selve outputtet som sådan fejler noget. Det her er en software-fejl et sted. Man kan også indstille PS3'en til at gøre det samme.

Det er Nintendo der laver dårlig hardware med elendigt video-output. N64 og Wii er de værste eksempler.

Nu bliver jeg en bitte smule nysgerrig: "indstille PS3en til at gøre det samme"? Mener du makroblocking og fluestøj? Det har jeg ikke set meget af.
Jeg tror muligvis bare at PS2en har et meget "ærligt" DVD output uden filtre og "interlace reparation". Det må jo være lige noget for dig? ;-)

Nintendos DACs er lidt bløde i outputtet. Men det tror jeg faktisk er helt overlagt, dels for at give lidt AA effekt.
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/03-13 12:56 
Zzap!>
Nintendos DACs er lidt bløde i outputtet. Men det tror jeg faktisk er helt overlagt, dels for at give lidt AA effekt.

Det er eddermaneme en dårlig beslutning :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/03-13 16:15 
http://www.mcvuk.com/news/read/nintendo-lifts-18-eshop-download-restrictions/0112853

The restriction that prevented Wii U owners from downloading 18+ content from the Nintendo eShop during daytime hours has been lifted.

"Adults can now browse and buy all games at any time of the day,” a statement confirmed.

Det var på tide!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/03-13 16:38 
Jeg havde slet ikke troet det var noget de ville ændre, efter deres pressemeddelelse om tysk lovgivning. Men ja, det var noget der skulle have været på plads fra starten.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 21/03-13 16:41 
Jeg troede det var løgn, da jeg læste om det, i forbindelse med at jeg fik min egen U :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OlimarOlimarSkrevet 21/03-13 19:40 
Lækkert :)
Per SPer SSkrevet 24/03-13 23:02 
Jeg har siddet og rodet med min nye Wii U et par dage og jeg kan bare ikke få skidtet online. Jeg har trådløst netværk via You See og det virker fint med min Wii, PS3 og Xbox 360. Men samme opsætning vil Wii U åbenbart ikke godkende. Nogen forslag til hvad jeg skal ændre eller kigge efter i opsætningen?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 24/03-13 23:05 
Tjek det her link, som jeg postede på forrige side. Når den så har opdateret firmware kan du sætte den til at gå online helt normalt...

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 24/03-13 23:30 
Tænkte du på svar nr. 3 fra oven? Jeg skal absolut ha' det skåret ud i pixels vedr. sådan noget besværligt crap fra Nintendo.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 24/03-13 23:39, rettet 24/03-13 23:48 
Jeg var igennem det samme i går. Det havde ellers virket siden launch, og maskinen var halvt inde i en opdatering, da den så partout ikke længere ville connecte til serveren, selvom jeg prøvede utallige gange, slukkede og tændte, oprettede forbindelserne igen, rykkede rundt og diverse. Da jeg så indtastede netværksoplysningerne manuelt, som beskrevet på linket, så virkede det igen. Weird.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 24/03-13 23:43, rettet 24/03-13 23:44 
Per S>
Tænkte du på svar nr. 3 fra oven? Jeg skal absolut ha' det skåret ud i pixels vedr. sådan noget besværligt crap fra Nintendo.

Første svar fra GAMEDEV.

Nintendo er simpelthen bare nogle spader til at lave hardware. Og menusoftware.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
1'544 emne(r).
« < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig