X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii U-lancering


Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 10:12 
Syntes der mangler en tråd dedikeret info vedr. Wii U lancering.

Først info er kommet om den Japanske lancering:

Nintendo has just revealed the Wii U console will cost in Japan ¥31,500 for a black 32GB Premium set, and ¥26,250 for the white 8GB Basic set. It'll be available there December 8.

Now, don't go getting out your calculators to d... Se hele indlægget
1'544 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/03-13 09:18 
Ja sony ejer BR. Men nintendo er lige som apple, de gør hvad de har lyst til. Og lyttet meget lidt.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 10/03-13 10:02, rettet 10/03-13 10:08 
Ja, men selvom Sony vandt kampen BD vs HDDVD, går jeg ud fra at MS inkluderer muligheden for BD afspilning i den næste Xbox. Jeg ville bare ønske at jeg kunne gennemskue hvad Nintendo har tænkt sig ved at fravælge og begrænse sig, som de p.t. har gjort. Der må jo åbenbart være nogle gode grunde til at de handler som de gør, jeg kan bare ikke se det.

Ved du (eller andre) hvad sådan en licens ting koster? Her tænker jeg på om Nintendo fravælger den af økonomiske årsager, eller om der går en eller anden form for principsag i den.

Edit: Rettet, så teksten giver mening :D
Spiller nu: Animal Soccer World
NaieraNaieraSkrevet 10/03-13 10:06 
Det hedder BD, ikke BR.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 10/03-13 10:07 
ChronoSousa>
Ja sony ejer BR. Men nintendo er lige som apple, de gør hvad de har lyst til. Og lyttet meget lidt.

Sony ejer ikke Blu-ray alene.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/03-13 10:16, rettet 10/03-13 10:20 
m1chelsen>
Ja, men selvom Sony vandt kampen BD vs HDDVD, går jeg ud fra at MS inkluderer muligheden for BD afspilning i den næste Xbox. Jeg ville bare ønske at jeg kunne gennemskue hvad Nintendo har tænkt sig ved at fravælge og begrænse sig, som de p.t. har gjort. Der må jo åbenbart være nogle gode grunde til at de handler som de gør, jeg kan bare ikke se det.

Nintendo antager at de der er interesserede i at se film på blu-ray allerede ejer en afspiller, og at det derfor ville være en ikke særlig essentiel feature i deres konsol. Den værdi blu-ray afspilning ville tilføre konsollen sætter de så op imod prisen for at sætte et reelt blu-ray-drev i maskinen, den større risiko for piratkopiering pga. af brugen af et standard format, og licenspenge der skal betales til evig tid. Reelt set er det nok en meget lille gruppe af (potentielle) brugere der savner blu-ray-afspilning - formatet har aldrig rigtigt slået igennem i samme grad som DVD. Folk går i større grad over til streaming end de opgraderer til blu-ray.

Nintendos strategi er ikke, og har aldrig været, at tilbyde en multimedie-maskine, som Sony og Microsoft efterhånden gjorde i den nuværende generation. De tilbyder det mest essentielle i form af Netflix og Youtube, men fokus ligger et helt andet sted: Spillene.

EDIT: Streaming argument tilføjet i første afsnit.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dRxLdRxLSkrevet 10/03-13 10:27 
Og glem ikke at den ikke DVD spillende Wii vandt den generation vi er på vej ud af. Hvad man som individuel entusiast mener ville være det rigtige synes altså at have megen lille indvirkning på hvordan markedet opfører sig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
--Skrevet 10/03-13 10:31, rettet 10/03-13 10:34 
Det giver også meget god mening at tænke på denne måde. Man er nød til at holde tingene op imod hinanden. Dog er dette jo blot en lille del af hvad de præsterer at "sortere fra". Det er fint at der er argumenter for at gøre dette, dog skal man også tænke på at man hver eneste gang sortere en gruppe potentielle købere fra. Her tænker jeg som sådan ikke personer på dette forum generalt, eftersom en del nok ville købe maskinen uanset hvad, pga nogle eksklusive spil, eller blot for at have konsollen i samlingen. Jeg tænker i forhold til det bredere a publikum.

Hvad er fidusen ved at man med Wii generationen udgav noget HW, som ikke kunne måle sig rent teknisk med konkurrenterne? Den gang havde man Wii moten som revolutionerede, dog er MS + Sony kommet efter dette efterfølgende.

Denen gang har man en tablet... Denne del er i sig selv - påstand - ikke nok til at skille sig ud fra PS4 / X720, når de kommer, og specielt ikke når Sony + MS selv integrerer tilsvarende ting, vha normale tablets.

Jeg tror at situationen kommer til at gentage sig når de nye konsoller lander. Nintendo laver Wii nummeret en gang til, og kommer til at stå med den "ærgelige" konsol af de 3. Denne gang er der bare ikke andet end en håndfuld eksklusive spil at trække den hjem på.

Jeg har læst forskellige steder at folk argumenterer med at WiiU er stærkere end PS3 / X360 på NOGLE områder (mere RAM?) Når det så er sagt, så skulle den satme også gerne være det, eftersom det er en "nexgen" konsol, hvor de andre lige er 6-7 år gamle... Så denne sammenligning er jo intet reelt værd.

Men ja, du har sikekrt ret i at den manglende BD option i sig selv ikke kommer til at gøre det store udslag, men prøv at kombinere dette aspekt med nogle af de andre fravalg. I sidste ende tror jeg sku at de sorterer sig selv fra på HW markedet, og muligvis laver en "Sega".

Når alt dette er sagt, så skal der siges at jeg ikke hader Nintendo osv. Jeg skal da også selv have mig en WiiU når den falder til et fornuftigt prisleje, så der er intet fanboy fis over denne post. Jeg prøver bare at følge deres tankegang.
Spiller nu: Animal Soccer World
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/03-13 10:38, rettet 10/03-13 10:40 
Jeg har forsøgt, men jeg har virkelig svært ved at se sammenhængen eller validiteten i nogen af de argumenter du præsenterer. Jeg tror ikke at Nintendo gentager successen med Wii U, men efter Wii er da det tydeligt at der rent business mæssigt blev truffet de helt rigtige valg - de vandt jo generationen. Se evenutelt dRxL's indlæg.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/03-13 10:42 
Igen ide hvad bluray koster? Men der er sikkert nok fordi nintendo ikke vil gi penge til sony. Se ud til at ms vil gør det til deres næste konsol ?
Men jeg fatter heller ikke hvorfor der er ingen dvd bluray i nintendo maskiner, da de aldrig vil sælge mindre af den grund.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/03-13 10:43 
Hvis du læser tre indlæg højere oppe?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
--Skrevet 10/03-13 10:47 
Nuclear Detergent>
Jeg har forsøgt, men jeg har virkelig svært ved at se sammenhængen eller validiteten i nogen af de argumenter du præsenterer. Jeg tror ikke at Nintendo gentager successen med Wii U, men efter Wii er da det tydeligt at der rent business mæssigt blev truffet de helt rigtige valg - de vandt jo generationen. Se evenutelt dRxL's indlæg.

Du har helt ret i at det kunne lønne sig vedr. solgte enheder. Man skal bare lige huske på at de med Wii´en havde noget revolutionerende mht control. Denne tror jeg ikke man kan trække i land mht deres tablet, men det er blot en tanke.

Som skrevet er det også blot min undren omkring Nintendos valg jeg lufter her.
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/03-13 10:58 
M1chelsen
Helt enig.
Nintendo har ikke været de samme siden snes.
N64 tabte de alt deres suport , da de ikke gik over til cd, den blevet reddet hjem på rare og dem selv. Gamecube er deres dårligste solgt maskine men spillene var bedre og der findes nogle gode spil til den, men skal bare kigge efter dem. Da den lå i skyggen af ps2.
Wii har jeg utrolig lidt godt at sige om. Det er den første konsol som jeg har købt som ny , og den står bare og samler støv.

Nu håber jeg på at wii u bliver noget for mig, har sgu savnet dem.
Få de ikke de samme spil som ps4 ? Er det en wii all over again.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/03-13 11:00, rettet 10/03-13 11:01 
m1chelsen>
Du har helt ret i at det kunne lønne sig vedr. solgte enheder. Man skal bare lige huske på at de med Wii´en havde noget revolutionerende mht control. Denne tror jeg ikke man kan trække i land mht deres tablet, men det er blot en tanke.

Som skrevet er det også blot min undren omkring Nintendos valg jeg lufter her.

Det er netop denne undren jeg forsøger at forstå - jeg synes netop valgene giver god mening, markedet taget i betragtning (uanfægtet af Nintendos vildt sløve markedsføring og udgivelse af essentielle titler)

Jeg er meget enig I at Nintendo står potentielt svagere med Wii U end de gjorde med Wii, og at der set over en bred kam er risiko forbundet med den strategi de har valgt at kører i to omgange nu. Valget af denne strategi skal ses i lyset af de to forgående generationer (PS1 vs. N64 og PS2 vs. GC). Nintendo lærte på den hårde måde at det var uhyrre svært at konkurrere med Sony på rå maskinkraft alene. Det må ses som hovedårsagen til at de valgte at gå i en helt anden retning med Wii, og også Wii U.

Pointen med mit første indlæg var egentlig ikke at forsvarer Nintendos overordnede strategi, blot at argumentere for at det giver virkelig god mening, ud fra markedet, ikke at inkludere blu-ray-afspilning. Jeg anfægter på ingen måde at Nintendo kommer til at sælge mindre i denne generation, men jeg synes deres valg giver mening. Det er den dårlige markedsføring, tab af eksklusiv titler, udskydelse på udskydelse af first party titler, altså det pragmatiske aspekt, jeg har svært ved at forstå Nintendo ikke har mere styr på.

Som sagt tror jeg ikke Nintendo gentager successen med Wii U, og fokus synes da også at være langt mere ligeligt fordelt mellem det brede marked og spil-entusiasten i denne omgang, så de har vel næppe forventninger om at konsollen bliver en lige så stor salgsmæssig succes.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
3of193of19Skrevet 10/03-13 11:07 
MS med den originale Xbox valgte jo også ikke at have DVD afspilning i boxen, så at sige. Man kunne købe den der dongle som så åbnede op for det, og derved sparede MS licens afgiften på alle konsoller og skubbede den over til donglen istedet.
Jeg så jo gerne en app at købe på eShop til en måske 150-200 kr eller hvad sådan en BR licens nu koster.
--Skrevet 10/03-13 11:18 
Når vi taler PS vs N64 og PS2 vs GC, vil jeg mene at de HW-mæssige kort var rimelig fordelt. Nu har jeg ikke lige maskinerne tilsluttet, og kan sammenligne, men som jeg husker det, så kunne de teknisk præstere noget tilsvarende, set i forhold til den massive difference på Wii vs PS3 / x360.

Som CS så fint er inde på, vil jeg også mene at Nintendo traf et underligt valg ved ikke at hoppe med på CD vognen med N64. Spillene kostede kassen, og samtidig med at det på den måde blev sværere at piratkopiere, så blev konsollen også det mere uattraktiv.

Samme nummer lavede de ved GC, ved at gøre brug af de små skiver (og undlade DVD afspilning? - Uden at kunne huske det på stående fod, vil jeg gå ud fra at CG spil kan indeholde mere data end CD formatet?) Igen nogle bevidste valg Nintendo tog, som jeg vil mene ikke var optimale.

Når det så kommer til deres Wii, så udgav de HW der stank i forhold til konkurrenterne, og gik all-in pga styringen + forholdsvis lav pris. Ja, dette solgte en masse maskiner, men jeg vil så igen vove den påstand at en masse købte "katten i sækken" og jeg tror Wii´en i mange hjem står som et "fejlkøb" i forhold til fx en X360 / PS3.

Men Wii U (Husk at det er en NEXTGEN konsol) fatter jeg så ikke at de udgiver HW der er på niveau +- med de nuværende maskiner. Det fortæller mig lidt om at den vil blive rimlig uattraktiv, når først MS + Sony begynder at spille med musklerne når de kommer med deres nextgen konsoller.

Man skal lige huske på at man for samme penge kan anskaffe sig både en PS3 + X360 + spil....

Jeg håber btw at Nintendo integrerer et Achivement system inden jeg en dag får anskaffet maskinen :)
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/03-13 11:31 
N64 er meget stærker end ps1 (ps1 er 32 bit) men deres problem var pladsen på deres spil. Havde de nu lavet en konsol med 500-600 mb plads spil. Havde de fået de samme spil som ps1. Måske havde squresoft blivet på n64 alene.
I dag er det nemmer at kigge på n64 grafik, ps1 er virkelig hård mod øjenene :)
Når det kommer til fuld 3d. Der ser det meget gammel ud, både saturn og ps1. Men 3d på n64 er til at holde ud :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 10/03-13 11:44 
Yep, husker det også som om at N64 var en del mere smooth at se på. Dog var forskellen langt fra den samme som imellem PS3 vs. Wii :D
Spiller nu: Animal Soccer World
RJKRJKSkrevet 10/03-13 12:54 
Smooth as butter... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/03-13 13:46 
Jeg er heller ikke den store fan af N64 måden at rendere 3D på, men det nok mere på et personligt æstetisk plan, frem for et rent teknisk.

Jeg tror at Nintendo's taktik er at bruge eksisterende hardware, der er billigt at producere, på en ny spændende måde. Sådan føltes det ihvertfald som om det har været siden Nintendo DS.

Wii endte med at have mange spændende titler, men led et par år under at Nintendo tvang udviklernes til at bruge motion controls. Det er som om at de bedste titler dukkede op da de lod folk gøre brug af Classic controlleren også.

Wii U's nuværende problem er for mit vedkommende at det er den tredje platform man kan spille multiplatform spil på, hvilket virker overflødigt på det nuværende marked. Når PS4 og den næste Xbox kommer ud, tror jeg til gengæld at vi vil begynde at se flere eksklusive, interessante spil på Wii U og dét glæder jeg mig til.
--Skrevet 10/03-13 14:46 
Darkbeat, kan godt følge dig vedr det æstetiske aspekt. Tænker du på at PS er mere "råt" og N64 er mere "tegnefilm" :D? Personligt tiltalte PS grafikken mig også mere, selvom jeg husker den til at være mere kornet og "grim".
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 11/03-13 00:40 
ChronoSousa>
Nu håber jeg på at wii u bliver noget for mig, har sgu savnet dem.
Få de ikke de samme spil som ps4 ? Er det en wii all over again.

Det er RET tæt på at være en Wii all over igen, som du kalder det. Nogle (bestemt ikke alle) multiplatformstitler til de to nye konsoller vil også komme til Wii U. I drastisk forsimplede udgaver rent grafisk. Wii Us eneste reelle håb for at få multiplatformstitler er at der i et par år endnu bliver lavet PS4/Durango-spil som også bliver udgivet i en Xbox og PS3-version. Laver man en PS3 og Xbox-version, så er der en rimelig god chance for at der også bliver lavet en Wii U-version.

Uanset hvor meget Nintendo gerne vil overbevise os om det modsatte så er Wii U de facto i samme generation som Xbox og PS3 hvad angår spillene. Så snart udvikling af spil til de to maskiner løber ud i sandet, så vil det samme ske for Wii U-udgaver af spillene.

Tilbage vil Wii U stå med samme type spil som Wii gjorde: Eksklusive lavet af Nintendo og eksklusive lavet af third parties. Sidstnævnte vil der nok være meget få af. Og så er der jo også lige det faktum, at udgiverne altså ikke har uendelige mængder af gode udviklingshold i stald. Deres A-hold vil stort set udelukkende blive sat på PS4 og Durango udvikling, mens deres B-hold sandsynligvis vil stå for de grafisk forsimplede konverteringer til PS3, Xbox 360 og (måske) Wii U. Tre konverteringer vil for mange udviklere være en stor mundfuld. Enten vil det blive outsourcet til hvad vi reelt kan kalde et C-hold (hej Bayonetta til PS3) eller også vil det slet ikke blive produceret.

Der er ingen tvivl om, at skal man udgive et spil til flere platforme, så vil Wii U altid være sidste prioritet. Maskinens eksistensberettigelse kommer ligesom Wii primært til at være de spil Nintendo selv laver.
SumezSumezSkrevet 11/03-13 08:27 
Nuclear Detergent>
Nintendo antager at de der er interesserede i at se film på blu-ray allerede ejer en afspiller, og at det derfor ville være en ikke særlig essentiel feature i deres konsol. Den værdi blu-ray afspilning ville tilføre konsollen sætter de så op imod prisen for at sætte et reelt blu-ray-drev i maskinen, den større risiko for piratkopiering pga. af brugen af et standard format, og licenspenge der skal betales til evig tid. Reelt set er det nok en meget lille gruppe af (potentielle) brugere der savner blu-ray-afspilning - formatet har aldrig rigtigt slået igennem i samme grad som DVD. Folk går i større grad over til streaming end de opgraderer til blu-ray.

Det er spot on. Jeg har aldrig ventet en Bluray-afspiller i WiiU, og er lidt overrasket over at folk ikke forstår Nintendos valg ikke at inkludere en. Der er allerede Netflix på WiiU, det er vist allerede mere efterspurgt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 11/03-13 08:43, rettet 11/03-13 08:44 
RJK>
Smooth as butter... :)

Huusk nu at gøre forskel på maskinens interne grafiske ydeevne og billedkvaliteten.
Jeg har aldrig brudt mig om 3D-grafikken fra den generation i det hele taget, men må da også erkende at der er flere N64-spil der i det mindste er til at holde ud at se på, mens jeg ikke kan komme i tanker om mere end en meget lille håndfuld PS1-3D-spil, der ikke ligner en stor bunke bæ (spil der blandede prerenderede baggrunde med 3D, som f.eks. FF9, er nok dem der er kommet bedst ud af det)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 11/03-13 10:03 
Der var også det med draw distance. Jeg husker den som værende markant længere på N64 sammenlignet med PS1.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 11/03-13 11:14, rettet 11/03-13 11:16 
Er det den berømte Nintendo 64-tåge, du kalder længere draw distance ;)

Nej, den var vist lidt bedre som helhed, men en del spil snød ved at lave noget der minder om en tåge-effekt. Der var også lidt flere problemer med pop-op-grafik på PS1, så samlet synes jeg også lidt bedre om N64-grafikken.

Nu vi taler Nintendo som helhed, så synes jeg Nintendo-magien er ved at forsvinde. Fx var der ret få gode spil på N64 sammenlignet med PS1, men til gengæld var ret mange af de gode spil eksklusive og unikke. Rare og Nintendo var tilsammen et stærkt hold, og for mange var de to firmaer god nok grund til at købe en N64. Jeg har altid set Nintendo som spilverdenens Disney, men jeg synes de mest har fejlet siden N64 (og mange vil nok argumentere for siden SNES) i forhold til det de helst vil fokusere på - spillene. Som tiden går, bliver det naturligvis sværere for dem at skabe magi, men jeg synes ikke de forsøger nok. Der går nok 5-10 år før jeg orker flere Mario-spil, og selv Zelda-brandet er småtræt. Jeg tror et stort nyt Nintendo-franchise ville være godt for både gamere og Nintendo.
RaGeRaGeSkrevet 12/03-13 04:33, rettet 12/03-13 04:34 
Tror vi ser nedskalerede ports fra next-gen konsollerne på wii u, da selve hardwaren er mere identisk med de nye konsoller. Desuden besidder wii u dx 10/11 features som de gamle konsoller ikke understøtter. Hvem køber egentlig en Nintendo maskine for tredjeparts spil?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 12/03-13 16:42 
Er der nogle som kender til en side med noget god troubleshooting, hvis jeg ikke kan komme på mit trådløse netværk? Jeg har en AirPort Express som virker med alle mine andre dimser, helt uden problemer, men min nye Wii U gider bare ikke. Den er så fræk at påstå, at der slet ikke er noget trådløst netværk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OlimarOlimarSkrevet 12/03-13 16:45 
Har du prøvet den officiele ? Hvis ikke, er der ok hjælp at hente > http://www.nintendo.com/consumer/systems/wiiu/en_na/internet_connect_online.jsp?menu=how_to&submenu=wup-online-ht-connect-network
OlimarOlimarSkrevet 12/03-13 16:47 
http://www.nintendo.com/consumer/wfc/en_na/routers/Apple/Express.jsp
NaieraNaieraSkrevet 12/03-13 16:49, rettet 12/03-13 16:50 
Der har jeg været inde, og det gav ingenting.

Men jeg var selvfølgelig for hurtig til at poste her, for jeg fandt løsningen. Det er dog lidt slapt, at den mindst nørdede konsol er den der, i hvert fald her i huset, var suverænt mest besværlig at få online.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 12/03-13 16:50 
RaGe>
Tror vi ser nedskalerede ports fra next-gen konsollerne på wii u, da selve hardwaren er mere identisk med de nye konsoller. Desuden besidder wii u dx 10/11 features som de gamle konsoller ikke understøtter. Hvem køber egentlig en Nintendo maskine for tredjeparts spil?

Lad os nu se. Det bliver i hvert fald svært for WII U at følge med den store mængde meget hurtige hukommelse i PS4. Sammenligning af GPU'erne vil jeg ikke spekulere på uden at have studeret det nærmere, men mit umiddelbare ukvalificerede (ligeseom dit) bud ville være at der er også er meget langt op fra Wii U GPU til PS4 GPU.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 12/03-13 17:07 
Naiera>
Der har jeg været inde, og det gav ingenting.

Men jeg var selvfølgelig for hurtig til at poste her, for jeg fandt løsningen. Det er dog lidt slapt, at den mindst nørdede konsol er den der, i hvert fald her i huset, var suverænt mest besværlig at få online.

Jeg havde helt det samme problem ved launch i november og kunne kun få min konsol på netværket (wifi og LAN) med at anvende statiske indstillinger. Men efter du har installeret den seneste update, kan du gå tilbage til dynamiske (automatiske) indstillinger igen. Det virkede i hvert fald hos mig efter update nr 2 :)
DunwichDunwichSkrevet 12/03-13 17:11 
dRxL>
Og glem ikke at den ikke DVD spillende Wii vandt den generation vi er på vej ud af.

Det var noget af en påstand.
dRxLdRxLSkrevet 12/03-13 17:22, rettet 12/03-13 17:22 
@Dunwich:

Salgstal for syvende generation af konsoller
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 12/03-13 20:02 
Beano>
Jeg havde helt det samme problem ved launch i november og kunne kun få min konsol på netværket (wifi og LAN) med at anvende statiske indstillinger. Men efter du har installeret den seneste update, kan du gå tilbage til dynamiske (automatiske) indstillinger igen. Det virkede i hvert fald hos mig efter update nr 2 :)

Nåh, for at komme på internettet på normal vis, så skal man lige PÅ INTERNETTET og hente nogle updates! :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 12/03-13 20:13 
Nej ikke en skidesmart fejl :O
JmogJmogSkrevet 12/03-13 20:15 
dRxL>
@Dunwich:

Her kunne det være interessant at bringe op om det at sælge flest konsoller er et brugbart kriterie for at vinde en generation. Normalt ville den med flest konsoller solgt også være den med flest spil solgt, men det er helt klart ikke tilfældet her, da et meget stort antal mennesker kun har købt Wii for Fitness spillene. Og det er nok de færreste gamere med både en Xbox/PS3 og Wii, som har købt flere spil til Wii end til de andre. Jeg kender i hvert fald ikke selv nogen.

Uden at have nogen statistikker at byde ind med, ville jeg gætte på at Xbox har solgt flest spil, da den har været længst på markedet, generelt har haft et bedre ry hvad angår multiplatformstitler, har den mest populære controller og det bedste onlinesystem (selvom det er blevet kraftigt udlignet i nyere tid).

Ingen tvivl om at Wii er det mest profitable stykke hardware, men for hvert spil der sælges tjener konsolproducenten jo penge (der er en fast royalty på 15 dollars). Så spørgsmålet er om det er lige så oplagt hvem der har tjent flest penge i denne generation. Det kunne stadigvæk godt være Nintendo, men jeg tror ikke det er med en overdrevent stor føring.

For at bruge mig selv som eksempel har jeg for eksempel købt under 10 Wii spil i dens levetid, mens det for Xbox er noget i retning af 50 styks (plus 20-30 XBLA spil). For PS3 er det under 20, men det skyldes primært, at jeg foretrækker Xbox controlleren. Havde jeg ikke haft en Xbox ville jeg have haft 60 PS3 spil. MS og Sony har med andre ord tjent rigtig godt på mig uanset hvor meget de har tjent på selve konsollen (som jeg for begges vedkommende i øvrigt købte to gange pga hardwareproblemer). Nintendo derimod har ikke tjent ret meget på mig. I digitale køb har de indtil videre kun tjent 7 dollars på mig.
dRxLdRxLSkrevet 12/03-13 21:14, rettet 13/03-13 01:17 
@Jmog: Jeg tænkte det samme før jeg postede det, men indså så at i forhold til den påstand om at en sekundær funktionalitet som DVD afspilning skulle være med til at flytte flere enheder, så giver det bedst mening kun at forholde sig til til solgte maskiner, da det er maskinen i sig selv der giver den sekundære funktionalitet.

Hvad angår "software tie-ratio", demonstrerer du vel bare at det er meget misvisende for de fleste på dette forum at bruge sig selv som udgangspunkt for en analyse. De fleste herinde er jo mildest taget entusiaster, og ved generelt mere om de her ting end størstedelen af konsol-forbrugerne.

Jeg skal ikke kunne sige om følgende tal er fuldstændigt pålidelige, men de er i hvert fald nye og giver følgende "software tie-ratios" for de 3 konsoller du nævner:

Wii ------ 8.52 (843.68 millioner solgte stk. software)
Xbox 360 ------ 10.08 (750.95 millioner solgte stk. software)
PlayStation 3 (PS3) ----- 8.93 (653.85 millioner solgte stk. software)

Hvis vi så tillader os at være så frække at antage at en større andel af de solgte enheder på Wii har været lavet af Nintendo selv og de derfor får en større del af profitten end blot royalties, kan vi vidst roligt regne med at de har tjent godt på Wii samlet set.

Kilde: VgCharts
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 12/03-13 23:17 
Fedt med nogle tal. Ved du om de kun er for retail-titler eller om XBLA, PSN og Wii Shop titler er med der? Jeg gætter på det er uden. Det kunne være rigtig interessant at se hvordan (om?) det ændrer opdelingen.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 12/03-13 23:25, rettet 12/03-13 23:26 
Der vil jeg så gerne være påmand og gætte på at 360´eren har solgt flest download spil. Der kommer efter min mening langt flere "arcade" titler til 360´eren som er værd at beskæftige sig med :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SumezSumezSkrevet 12/03-13 23:27, rettet 12/03-13 23:27 
Hvilket jo så igen er meget langt fra hele argumentet om hvorvidt det var dumt for Nintendo at udelade DVD-afspilning i deres Wii, hvilket så igen fører til den "manglende" Blu-Ray afspiller i WiiU :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/03-13 23:43 
Er der virkelig nogen der rent faktisk stadig bruger deres konsoller til at afspille film?

Jeg har brugt BD på min ps3 drev EN eneste gang og det var til FF advent children og den købte jeg rent faktisk kun fordi der fulgte en FF13 demo med...

For min skyld må de gerne droppe support til film afspilning på konsoller for bestandigt, det virker komplet overflødigt og er ikke noget jeg gider betale så meget som en 5'er ekstra for hvis jeg kan blive fri, så det er fint for mig at Wii U ikke kan afspille BD.
RJKRJKSkrevet 12/03-13 23:48, rettet 12/03-13 23:48 
Azzkikr>
Er der virkelig nogen der rent faktisk stadig bruger deres konsoller til at afspille film?

Ja.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 12/03-13 23:55 
Azzkikr>
Er der virkelig nogen der rent faktisk stadig bruger deres konsoller til at afspille film?

Hvis der ikke var bluray i PS3 havde jeg nok aldrig købt en. Har kun en 4-5 retail spil til den, den bruges stortset kun til BD
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/03-13 23:59, rettet 13/03-13 00:00 
Hvorfor købte du ikke en almindelig BD afspiller i stedet så?
WehnerWehnerSkrevet 13/03-13 00:02 
Fordi det er smart, at den også kan afspille BD. Samme historie som 3of19 her.

Min PS3 er primær afspiller for BD og Region 2 DVD, mens min chippede Xbox tager sig af Region 1.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/03-13 00:05 
Og så fylder en PS3 lidt mindre på TV bordet, end en PS3 og BD afspiller ville.
For manges vedkommende drejer det sig vist lige så meget om at spare lidt plads. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WehnerWehnerSkrevet 13/03-13 00:07 
Det spiller bestemt også en rolle. Det er god synergi.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 13/03-13 00:10, rettet 13/03-13 00:11 
Jeg anvender udelukkende en PS3 til BD/DVD afspilning - det gør den så fortræffeligt at jeg ikke ser nogen grund til en dedikeret BD/DVD afspiller ved siden af. Men hvis jeg ikke ville spille på den, ville det give mere mening med en alm. BD/DVD afspiller.
NaieraNaieraSkrevet 13/03-13 02:37 
Wii U er nok den mest besværlige konsol jeg endnu har haft med at gøre. Nintendo er bare nogle spader til at lave hardware.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
1'544 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig