X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii U-lancering


Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 10:12 
Syntes der mangler en tråd dedikeret info vedr. Wii U lancering.

Først info er kommet om den Japanske lancering:

Nintendo has just revealed the Wii U console will cost in Japan ¥31,500 for a black 32GB Premium set, and ¥26,250 for the white 8GB Basic set. It'll be available there December 8.

Now, don't go getting out your calculators to d... Se hele indlægget
1'544 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
HankyHankySkrevet 29/11-12 18:30 
Andre der har forudbestilt hos Fona med levering til husstand, som ikke har fået en bekræftelse på forsendelse eller noget i dag? Jeg bliver godt nok lidt muggen, hvis den ikke dukker op i morgen, da weekenden er sat af til at skulle lege med udstyret.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/11-12 19:57 
Jeg stoler ikke rigtig på Fona, så jeg beholdt min bestilling hos coolshop som afsendte den i formiddags.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/11-12 20:27 
Der er nyt om indmaden fra hacker-scenen:

Marcan>
Wii U codenames worth knowing: system Cafe, CPU Espresso, GPU/SoC/etc. Latte, ARM secure processor Starbuck (we made that one up).

1.243125GHz, exactly. 3 PowerPC 750 type cores (similar to Wii's Broadway, but more cache).

GPU core at 549.999755MHz.

we're calling the WiiU security processor the Starbuck (vs. Starlet on Wii). And it seems to be about equally vulnerable, too

Marcan skulle være en kendt Wii-hacker.

Det mest interessante jeg kan se som en konsekvens af at Wii U bliver lige så åben som Wii, er at der er større sandsynlighed for opskalering af Wii-spil, når nu Nintendo ikke prioritere det.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/11-12 20:29 
Og regionsfrihed, hvilket er noget som jeg er interesseret i.
BeanoBeanoSkrevet 29/11-12 20:50 
Echelon VI>
Det mest interessante jeg kan se som en konsekvens af at Wii U bliver lige så åben som Wii, er at der er større sandsynlighed for opskalering af Wii-spil, når nu Nintendo ikke prioritere det.

Wii U opscalerer Wii spillene :)

Men de renderes ikke i HD som f.eks. Dolphin emulatoren gør.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/11-12 21:22 
En Bøf! Jeg mener selvfølgelig "renderer i højere opløsning" når jeg skriver "opskalerer".
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HankyHankySkrevet 30/11-12 14:49 
Fona havde åbenbart sendt alligevel, da jeg netop har modtaget det hele. Underligt man ikke sender en mail ud, når varerne bliver sendt afsted :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 30/11-12 17:22, rettet 30/11-12 17:24 
Jeg testede gamepad rækkevidden og den er skuffende lav. Virker uden problemer i stuen, men fra sengen i soveværelset, som er 6 meter væk med en mur imellem, er der framedrops, hakken og tab af signal. Ærgeligt.

Lavede en måling af strømforbrug. 31-32 watt i menuen og ikke målbart i stand-by, dvs. under 0.1 watt hvilket er flot.

Konsollens menuer, Miiverse, etc. ser ud til kun at køre native 720p som opscaleres til 1080p.

Mht. mine netværksproblemer, er de stadig aktuelle efter updaten. Kun med fast IP og DNS vil konsollen gå på mit netværk. Jeg får ny internetleverandør (111 mbit baby!) og router i næste uge, så måske bliver det løst der. Ellers fixer Nintendo det jo nok via en update i fremtiden, det virker fint med både Wii og 3DS.
HeroldHeroldSkrevet 30/11-12 17:26 
Jeg var imponeret over at kunne sidde 5-6 meter fra maskinen og stadig spille SMBWU, men trist at den fejler med lidt væg imellem.

Relevant:

Wii U-lancering

:D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 30/11-12 17:31, rettet 30/11-12 17:34 
Amerikanere vil sikkert have bedre rækkevidde med deres tynde lorte-vægge. Signalet er ikke glad for mine sten/beton vægge :P

Jeg har ikke testet fra toilettet endnu :)

Edit: jeg testede med Nano Assult Neo hvor det kan være ret intensivt med grafik i 60fps, man kan måske have andre oplevelser med spil der ikke kræver på meget båndbredde.
JmogJmogSkrevet 30/11-12 19:09 
Testede rækkevidden med Netflix. Skuffende :-(

Den kunne lige præcis nå til min soveværelsesdør. Havde ellers glædet mig til at kunne fortsætte spilleriet (det konsolmæssige altså) i sengen. Min Wii U er placeret forholdsvist lavt. Skal lige eksperimentere med om det bliver bedre, hvis den kommer lidt højere op.
BeanoBeanoSkrevet 30/11-12 19:37 
Rækkevidden stinker... men jeg er meget imponeret at responstiden. Mit tv har ret lav inputlag i game-mode, men alligevel kan Wii U gamepad'en fint følge med. Prøvede at scrolle i webbrowseren og Miiverse hvor jeg holdte gamepad op foran tv'et, og forsinkelse til gamepad kan ikke ses med det blotte øje. Godt gået!
Captain NCaptain NSkrevet 30/11-12 19:40 
Jeg overvejer lige at få lavet en Wii Transfer til min Wii U men har lidt svært ved at finde konkret info omkring Virtual console indhold.

1. Er alle de virtual console spil jeg har på min gamle Wii kompetible med Wii U?
2. Kan man overhoved downloade nogle Virtual Console spil på selve Wii Uen?
2a. Hvis nej. Kan jeg så ikke længere downloade nogle nye Virtual Console spil i fremtiden på hverken min nye Wii U eller på den gamle da jeg kun kan overføre en gang.?

Spørger lidt fordi jeg overvejer at købe ALT det jeg egentlig gerne vil have på Virtual Console før jeg overfører men ved ikke om det er nødvendigt.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 30/11-12 19:45, rettet 30/11-12 19:45 
1) Ja svjv. Havde kun N64 spil på min Wii, men har læst mig til andre VC platforme også virker.
2) Ja men kun under Wii miljøet som er seperat fra Wii U mht. betaling.
2a) Jeg tror du kan overføre flere gange, men har kun prøvet een gang.
dRxLdRxLSkrevet 30/11-12 20:06 
Ser ud til at bevægelses registreringen i gamepad'et er rigtig god: http://venturebeat.com/2012/11/27/forget-six-axis-gamepad-nine-axis/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 30/11-12 20:11 
Det er også mit indtryk, vil bare ønske det kunne slås fra i Nintendo Land :P
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/11-12 20:17 
Hos mig er rækkevidden rigtig god. Jeg sidder lige nu på kontoret, som vel er en syv meter væk med en noget beton i mellem, og gamepadden giver ikke et kny fra sig.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 30/11-12 20:19 
Problemerne opstår oftest i et spil hvor det skal overføres meget data. Prøv med Nano Assault Neo, hvis du har den.
3of193of19Skrevet 30/11-12 20:19 
Er lige igang med at hente patch :)
BeanoBeanoSkrevet 30/11-12 20:25 
Vi ses om 1 time :)
3of193of19Skrevet 30/11-12 20:37 
var på 80% lige for et kvarter siden eller så
3of193of19Skrevet 30/11-12 20:51, rettet 30/11-12 21:03 
Øhhh, den downloadede pachen, installerede den og genstartede så.
Men har nu stirret på en sort skærm i to-tre minutter efterfølgende, er det normalt eller skal man selv slukke og tænde igen?

Edit:
imod mit instinkt trak jeg stikket ud og startede op igen; ingen problemer :)
BeanoBeanoSkrevet 30/11-12 22:50 
Er alt ok nu?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/11-12 23:08 
Jeg er, som dem på vennelisten sikkert har opdaget, ret glad for MiiVerse. Indtil videre er det mest bare et kæmpe stort uorganiseret rod af folk der sig hej, og mere eller mindre interessante motiver. Potentialet er dog stort, og det kan undre mig at de andre konsol-producenter ikke har tænkt på et decideret forum som en del af de features der tilbydes. Det virker som et rart sted at opholde sig. Indtil videre har jeg kun set et enkelt penis-monster (hvor det profane var ret svært at få øje på), og folk virker hjælpsomme og taler pænt til hinanden. Moderingen virker hæderlig: Kritik etc. får lov til at blive stående, mens det profane og ubehøvlede bliver slettet.

Noget der altid har afholdt mig fra bruge tid på Microsofts Live er de utallige mængder af røvhuller jeg er stødt på de få gange jeg har spænderet tid på servicen (Det er selvfølgelig svært at moderere voice-chat live). Jeg håber på at MiiVerse forbliver et sted der er til at holde ud at være. Under alle omstændigheder er det forrygende at kunne hælde motiver i hovedet på tilfældige fremmede :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Bede-xBede-xSkrevet 01/12-12 00:08, rettet 02/12-12 22:19 
Controlleren er godt nok stor, men den vejer heldigvis ikke så meget, så den er nok til at holde ud at sidde med gennem længere tid. Hurtig sammenligning med andre nyere devices(fra et crappy smartphone kamera i et rum med begrænset belysning):

Wii U-lancering

Rækkevidden virker fint hos mig. Jeg kan spille fra overalt i stuen, fra min altan og selv om jeg ikke har tænkt mig at gøre det, faktisk også fra toilettet. Går jeg ud i køkkenet som er måske tre meter fra stuen og med to vægge i mellem, stopper legen dog.

Det kan godt gå hen og give maskinen en belejligheds faktor, som man finder hos de håndholdte, hvor det er nemt lige at snuppe et hurtigt spil, fordi man ikke er tvunget til at sidde et fast sted. Ligesom på 3DS kunne controllerens batteri trænge til et boost og man må formode, at der kommer en udgave med bedre batteri senere, for at flå os for flere penge :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/12-12 00:14, rettet 01/12-12 00:15 
Folk er pisse flinke på Miiverse. Jeg blev godt nok skuffet til at starte med da jeg troede at man var tvunget til at være på den Europæiske hvor folk både snakker Hollandsk, Italiensk og alle mulige andre sprog hvilket faktisk gør en stor del af de notes der er der til spam.

Heldigvis kan man vælge både Amerikansk og Japansk MiiVerse i toppen af skærmen... Man vil dog stadig automatisk blive taget til Europæiske for dét spil man spiller hvis man trykker på Home knappen under spillet... Det er måske på grund af spillets regionskodning.
3of193of19Skrevet 01/12-12 00:17 
Bede-x>
Ligesom på 3DS kunne controllerens batteri trænge til et boost og man må formode, at der kommer en udgave med bedre batteri senere, for at flå os for flere penge :)

Man kan nemt selv åbne og skifte batteriet (det er faktisk beskevet i håndbogen).
Åbner man, kan man se at der er masser af plads til et større batteri, så mon ikke i det mindste der kommer noget trejdeparts meget snart.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/12-12 00:19, rettet 01/12-12 00:20 
@Darkbeat: Du kan også vælge kun at få vist posts på engelsk under instillinger i MiiVerse :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/12-12 00:19, rettet 01/12-12 00:20 
Årh fedt... Jeg havde også lidt bekymringer med batteriet, men sejt at man kan skifte det. Tak for tippet 3of19.

*EDIT* og tak for tippet Echelon :)
Bede-xBede-xSkrevet 01/12-12 00:20 
3of19>
Man kan nemt selv åbne og skifte batteriet (det er faktisk beskevet i håndbogen).
Åbner man, kan man se at der er masser af plads til et større batteri, så mon ikke i det mindste der kommer noget trejdeparts meget snart.

Sejt. Det skal jeg lige have kigget nærmere på :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 01/12-12 00:21 
Indtil videre kun spillet første verden af NSMBU og lidt Nintendo Land. DK Crash Course er simpelthen genialt! Det er lidt af en high-tech udgave af de der koncentrationsøvelser hvor man skal lave forskellige ting med venstre og højre hånd. Har ikke formået at komme igennem det endnu. På et eller andet tidspunkt bliver det meget svært at bevare koncentrationen (hæld mod venstre medens man roterer det venstre analog stick mod uret og trykker R.... AAARGH! :) )
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/12-12 00:51 
Jeg har selv spillet lidt ZombiU og må sige at det er meget kompetent. Et spil af denne type ville nu om dage normalt nok have en form for XP og level system, for det har alle moderne spil næsten, men det er helt rart at det handler om at træne dine reflekser og kendskab til spillets begrænsninger... Jeg døde selvfølgelig også på den første Zombie jeg mødte da man lige skal finde ud af hvilke afstande man kan arbejde på, hvordan man kan genkende fjendernes animationer og hvor hurtigt man kan svinge battet.

Det giver et rigtig godt survival horror feel for jeg følte mig ihvertfald meget presset hver gang der bare er mere end én zombie.
SumezSumezSkrevet 01/12-12 15:39 
Du er godt nok ikke ked af det, Bede-x :P At det billede er taget med en smartphone er lige prikken over i'et.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 01/12-12 16:05, rettet 01/12-12 16:34 
Hvad betyder den hvide lampe på konsollen?

Edit: ... når der sidder en disk i maskinen. Wiird!
Bede-xBede-xSkrevet 01/12-12 21:36 
Kan det passe man ikke kan inverte sigte controllen i ZombieU, når man benytter venstre skulderknap til at kigge rundt?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 02/12-12 00:37, rettet 02/12-12 18:30 
Er ikke kommet så langt i Mario U endnu(har gennemført verden 4), men det er positivt at se at det ikke er proppet med gimmicks, selv om den nye controller giver rig mulighed herfor.  Ovenpå nyere tids Nintendo historie hvor svag digital/touchskærmskontrol blev integreret i Mario 64 DS, hvor man skulle vælge powerups på den nederste skærm i NSMB og motioncontrol erstattede visse knaptryk i Donkey Kong Country Returns, føles det helt modent at se dem lancere en maskine, hvor deres flagskibstitel* besidder et kontrolskema der er tilpasset spillet, mere end enheden: Det er faktisk helt i orden at lave et spil uden at fylde det med unødvendige funktioner, bare fordi man skal demonstrere og retfærdiggøre sin nye controller. Hvis bare Vita udviklerne havde indset det samme..

Nu kan det jo være, jeg ændrer mening, når jeg får prøvet boost mode og det er selvfølgelig hovedrystende, at man ikke kan benytte Pro controlleren i Mario, men umiddelbart er de kommet over første hurdle. Næste bliver nok noget vanskeligere, for så fremragende designet som det end er, virker det enormt tynget af den store mængde genbrug. Jeg morer mig dog stadig.

*Eller er det Nintendo Land?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/12-12 09:50 
Jeg har lagt maerke til at discen altid spinder naar der er en i drevet - altsaa naar man ikke spiller. Det er rimeligt belastende at hoere paa i laengden, og det er da irriterende hele tiden at skulle tage et spil ud af drevet. Oplever i andre det samme?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/12-12 15:32 
Ja. Det er lidt træls.
SumezSumezSkrevet 02/12-12 15:45 
Touchscreen kontrol i Mario 64 på DS virker ikke som om det blev lavet som gimmick for at demonstrere touchskærmen, det virker nærmere som en nødløsning grundet manglen på et analogt joystick.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 02/12-12 16:07, rettet 02/12-12 16:12 
Apropos dette og hvad Sumez skrev om id i Dishonored-tråden (og apropos hvad vi diskuterede tilbage da DS'en udkom), så er det en kilde til evig forundring, når generationen yngre end os ser Super Mario 64 på Nintendo 64'en her på museet.

Denne kombination resulterer næsten altid i først "Wow, jeg vidste slet ikke det fandtes til andet end DS" og lidt senere "Det er komplet umuligt at styre - det er meget bedre på DS, hvor man kan styre med krydset".

Jeg ved ikke rigtigt hvilken konklusion man skal drage af dette gentagende fænomen (udover at de nok heller ikke er fans af thumb strap ;)), med det minder mig om at jeg er glad for, at Nintendo Land i så høj grad hylder Nintendos spilhistorie. Så er der da i det mindste andre der er gamle og kan huske hvor vi kom fra :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 02/12-12 16:20, rettet 02/12-12 16:29 
Sumez>
Touchscreen kontrol i Mario 64 på DS virker ikke som om det blev lavet som gimmick for at demonstrere touchskærmen, det virker nærmere som en nødløsning grundet manglen på et analogt joystick.

Jeg tænkte heller ikke udelukkende på gimmicks, men mere tendensen til at gå på kompromis med designet med sub-optimale kontrolskemaer. Mario 64 hørte designmæssigt ikke hjemme på DS i den forstand, at enten havde de muligheden for at ændre oplevelsen til en anden eller væsentligt forringe den. Nintendo valgte det sidste.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 02/12-12 16:27 
RJK>
Denne kombination resulterer næsten altid i først "Wow, jeg vidste slet ikke det fandtes til andet end DS" og lidt senere "Det er komplet umuligt at styre - det er meget bedre på DS, hvor man kan styre med krydset".

Det har jeg også oplevet (omkring tablets og smartphones) privat og man støder også på holdningen nu og da på nettet, at virtuelle sticks ikke forringer oplevelsen. Ungdommen nu om stunder ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/12-12 23:27 
Jeg skal ud og have fat i enten New Super Mario Brothers eller ZombiU i morgen, og er meget i tvivl hvad der ville være bedst. Jeg håber nogen vil give en vurdering af titlerne og evenuelt komme med en vurdering.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HankyHankySkrevet 02/12-12 23:38 
Det kommer sgu mest af alt an på, hvad du selv føler for. Har dem begge, og jeg spiller NSMBU mest. Jeg havde frygtet det ville ligge på niveau med de håndholdte udgaver hvad angår den lette sværhedsgrad, men det udfordrer virkelig, godt halvvejs inde. ZombieU campaign har skuffet mig lidt indtil videre, men jeg spillede lidt multiplayer med min bror igår, i den mode, hvor den ene er survivor med Pro Controlleren, og den anden bruger WiiU Gamepad til at spawne zombies - det var fandme underholdende.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JmogJmogSkrevet 03/12-12 02:40 
ZombiU er vaskeægte survival horror med tyk stemning. Jeg er overrasket over, hvor uhyggeligt det er. Efter fire timers spil er jeg meget imponeret.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/12-12 05:10, rettet 03/12-12 05:12 
Jeg er overrasket over hvor Engelsk det er. Det er som om det er lavet af nogen der er Anglofile der bare skulle have afløb med: "Hey! Det skal finde sted ved Buckingham Palace! Der skal være bobbyer og Union Jack over det hele! Den første character skal hedde Muhammed fordi der er realistisk! Godt med subway undergrundsbane på 'ed! Queens Guard og Big Ben på coveret!" :D
BeanoBeanoSkrevet 03/12-12 09:29 
Nogen her som har prøvet opladning af GamePad med 3DS/DSi oplader?

Virker det og er opladningstiden den samme?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/12-12 09:34 
Stikkene er forskellige, så de passer ikke sammen.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/12-12 09:37, rettet 03/12-12 09:38 
Det er ikke muligt at bruge 3DS'ens oplader - stikket passer ikke.

Edit: For langsom :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 03/12-12 09:40 
GamePad er bare regulær USB-mini, er det ikke?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
1'544 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig