X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii U-lancering


Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 10:12 
Syntes der mangler en tråd dedikeret info vedr. Wii U lancering.

Først info er kommet om den Japanske lancering:

Nintendo has just revealed the Wii U console will cost in Japan ¥31,500 for a black 32GB Premium set, and ¥26,250 for the white 8GB Basic set. It'll be available there December 8.

Now, don't go getting out your calculators to d... Se hele indlægget
1'544 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 22/11-12 11:43 
Beano>
Klart - men graden af forbedringen (over component) vil variere meget fra tv til tv. Og der skrives om noget gule skygger via HDMI?

Påstod Digital Foundry ikke at farverne på Wii U er bedre med component end HDMI? Bare fordi man bruger component, behøver det jo ikke at ligne signalet fra en Wii.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/11-12 11:53, rettet 22/11-12 11:57 
Nemli :)

EDIT: Det er lidt bizart at Wii U tilsyneladende kun understøtter limited-range HDMI. Hvad kan være grunden til det?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-12 12:19 
Limited HDMI har samme farve range som component :) Men der er rigtig mange TV der ikke kan vise Full range farver alligevel. De Panasonic Plasma'er jeg har haft kunne f.eks. ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/11-12 12:40 
Så længe tv'et håndterer det ordenligt og billedet ikke bliver fladt, så går det jo nok :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-12 14:18 
Det er kun de aller mørkeste og lyseste farver du mister. Mener det går fra 16-235 hvor full range er 0-255.

En Blu-ray bruger også YCrCb der også kun er 16-235. I hvert fald normalt. Ved ikke om der findes Blu-ray med deep color og sådan noget. Jeg har kun en 8-9 BD-film ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/11-12 15:20 
Så kom i gang :D
BeanoBeanoSkrevet 24/11-12 13:19 
Bilka har Wii U Premium bundle til 2999.- i deres nye tilbudsavis.
ProzelProzelSkrevet 26/11-12 14:47 
Kan de analoge styrepinde klikkes som man kan med PS360?
BeanoBeanoSkrevet 26/11-12 17:14 
.

Åbenbart
BeanoBeanoSkrevet 27/11-12 12:04 
WTF...

Wii U-lancering

http://www.eurogamer.net/articles/2012-11-27-nintendo-wii-mini-leaked-by-retailer
millenniummillenniumSkrevet 27/11-12 12:18 
7. december? Det skulle vel aldrig have noget med julegaver at gøre? :-P

Giver mening, selvom Wii'en i forvejen ikke er særlig stor.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 27/11-12 12:25, rettet 27/11-12 12:26 
Det er en dårlig ide når de i forvejen døjer med at få budskabet ud til de alm. forbrugere om hvad Wii U er, som lige er kommet på markedet.
3of193of19Skrevet 27/11-12 12:29 
Stadig tåbeligt IMO.
Bare slash prisen på de eksisterende Wii der er i markedet istedet for at spilde resourcer på den der. Især når der kun følger en alm Wii Remote med (ikke motion plus), ingen Nunchuck. Så må den da ikke koste mere end 80 US$ eller så...
Spild af fabriks kapacitet der kunne bruges til at smide flere WiiUs ud (medmindre der er unikke dele af WiiU'en der er leverings problemer på).
Forvirring af kunder, specielt forældre der er ude og købe "den nye Wii" til børnene til jul
BeanoBeanoSkrevet 27/11-12 12:30, rettet 27/11-12 12:31 
Hvorfor tror du ikke det er en motion plus Wiimote?

EDIT: Tag EG's tekst mht. "standard wiimote" med et gran salt, de har ikke mere info end billedet.
3of193of19Skrevet 27/11-12 12:39 
Hmm, det er meget svært at se på billedet i den opløsning, men det ser ut til at der er den der "Wii Motion Plus inside" skrift nederst på controlleren alligevel. Men ikke noget matchende Nunchuck.... føj Nintendo!
BeanoBeanoSkrevet 27/11-12 12:40, rettet 27/11-12 12:42 
Det kunne det tyde på, men det bare ikke vises på billedet...

NintendoWorldReport:

Nintendo may be releasing another Wii redesign in the near future. The information was part of an internal release schedule from a major retailer that at this time we are unable to disclose. After combing through the details we've gleaned the following information:

Introducing the Wii Mini! Coming Dec 7 2012!
WII MINI CONSOLE
Compact Nintendo Wii Console
Comes with Sensor Bar, Nunchuk and Wii Remote Plus with Jacket.

http://www.nintendoworldreport.com/rumor/32595
3of193of19Skrevet 27/11-12 12:44 
Stadig en dum ide. Der flyder med gamle Wii SKUs i markedet i forvejen som man bare kunne sætte ned i pris istedet for at bruge resourcer på det her.
BeanoBeanoSkrevet 27/11-12 12:45, rettet 27/11-12 12:45 
Helt enig. Der er forvirring nok allerede.
BeanoBeanoSkrevet 27/11-12 14:46, rettet 27/11-12 14:47 
Wii U-lancering

UPDATE: Another shop has revealed more information about the Wii Mini.

Future Shop claims the Wii Mini will cost $99.99 and has published new, better pictures.

The Wii Mini has a red casing with a textured black matte finish on top and comes with a red Wii Remote Plus and Nunchuk controllers. The square frame has been replaced with tapered edges. There is a large Wii logo on the top of the console, in a glossy finish. On the bottom left hand corner is a triangular power button which lights up the Wii's blue colour. On the bottom right is an open button, suggesting it's a top-loading device.

The Wii Mini does not feature the Wii's Wi-fi capabilities. Futureshop says because of this it does not connect to the internet and, as a result, does not support online features in games or the eShop.

It is not compatible with GameCube games. The GameCube controller ports and memory slots have been removed.

Pre-orders will, apparently, go live today, suggesting an announcement is imminent.
BeanoBeanoSkrevet 27/11-12 14:57 
Og så blev den officiel:
http://www.engadget.com/2012/11/27/nintendo-makes-wii-mini-official-exclusive-to-canada/

Åbenbart kun til Canada til at starte med.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/11-12 15:14, rettet 27/11-12 15:14 
Wii U-lancering

But where does the disc go?

Endnu en top-loader!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 27/11-12 15:18 
Ja... heller ikke noget wifi. Mega cheapo.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/11-12 15:25, rettet 27/11-12 15:25 
Ja, det er lidt ærgerligt. Men jeg kan virkelig godt lide designet. Meget retro-lækkert. Jeg ville ikke blive ked af det hvis "kanten" var sort i stedet for rød, dog. Eller måske bare at hele maskinen var rød.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 27/11-12 15:49 
Syntes godt nok den ligner Otto Leisner's køkkenvægt (=grim).
SumezSumezSkrevet 27/11-12 16:35 
Jeg synes også designet er superlækkert, Sony kunne godt lære noget af det. :)
Og stadig hellere top loader end skuffe, det kan slet ikke gentages nok :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 27/11-12 16:41 
Uden netforbindelse er det da et temmeligt dårligt køb - uanset hvor lavt den prissættes. Eller kan man bruge et USB netkort måske?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/11-12 17:25 
Jeg glæder mig til at få fingre i Miiverse. Folk er for vilde til at lave små tegninger i de forskellige communities, men mange har selvfølgelig også trænet med Letterbox og Swapnote i lang tid.

http://youtu.be/2smHVCTcYdM
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/11-12 17:32 
Den ligner en eller anden billigt kineser kopi konsol.

Jeg fatter heller ikke ideen med den, nye wii's koster pt det samme som den der cutdown version bliver sat til salg til.

Man skal da være godt og grundigt idiot for at foretrække den cutdown version i hvert fald. Hvorfor skulle man købe den? Wii U kan jo alligevel også spille Wii spil, den "normale" Wii er den overlegen og den kan ikke engang spille gamecube, den virker totalt overflødig.

Gad vide om der overhovedet er en usb port til at connect en network adapter.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-12 17:35 
Den forrige version af Wii kunne heller ikke spille GameCube. Synes det er den de sælger alle steder nu og den "gode" gamle er helt væk fra hylderne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/11-12 20:27 
Med lige under 100 millioner solgte Wii maskiner, spørger jeg mig selv: hvem fanden har brug for en mindre Wii?
Det er jo ikke fordi den gamle model er gigantisk.

PS2 solgte 150 millioner maskiner, men den havde også et fantastisk spilkatalog.

Måske Nintendo skulle koncentrere sig om at lave nogle spil til deres konsol, i stedet for at sende endnu flere Wii's på markedet, der kan stå og samle støv under folks fjernsyn.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/11-12 21:03 
Hvorfor skal de koncentrerer sig om at lave flere wii spil, når de har Wii U på trapperne? Det ville da være rimelig dumt.

Derudover er problemet (hvis man da mener der er et problem) med wii'ens spilkatalog jo 3rd party udgivelser og ikke nintendo selv som der har lavet masser af spil til maskinen.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/11-12 21:36 
Azzkikr>
Hvorfor skal de koncentrerer sig om at lave flere wii spil, når de har Wii U på trapperne? Det ville da være rimelig dumt.

Ok, men en Wii Mini er ikke dumt?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
OlimarOlimarSkrevet 27/11-12 22:01 
Vel ikke dummere end en PSone Eller diverse andre console redesigns :P ?
BeanoBeanoSkrevet 27/11-12 22:14 
Det er ikke dumt hvis de samtidig bliver ved med at udgive nye titler til platformen.
JmogJmogSkrevet 27/11-12 22:24 
Jeg synes det er en glimrende idé med en Wii Mini. Jeg undrer mig lidt over hvor meget de sparer ved at fjerne wifi-chippen fra den, men en billig konsol til de børneværelser der ikke har en i forvejen - fremragende julegave.

Timingen derimod... giver ingen mening. Den kan risikere at stjæle noget opmærksomhed og salg fra Wii U. Folk der ikke har en Wii i forvejen og overvejer en Wii U for det store katalog af Wii-spil, som den kan køre, kunne godt blive fristede af Wii Mini pga dens lave pris. Det havde givet langt mere mening at udgive den til sommer. En annoncering under E3 og så i bedste Apple-stil sige "...og den er i butikkerne fra næste uge". DET havde været smart marketing.

Som (om meget kort tid) kommende Wii U-ejer er der dog én ting, der gør Wii Mini overordentligt interessant for mig: Den medfølgende Wiimote og Nunchuck. Sådan et par koster i Danmark det samme som hele Wii Mini (hvor de følger med).
HankyHankySkrevet 27/11-12 22:25 
Er der nogen der har forstand på forudbestillinger og prisændringer? Har forudbestilt hos Fona, men kan se de har reduceret prisen med 250-300 kr, siden jeg lagde min forudbestilling. Får man dem retur eller er prisen fast, når først man har forudbestilt?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JmogJmogSkrevet 27/11-12 22:27 
Beano>
Det er ikke dumt hvis de samtidig bliver ved med at udgive nye titler til platformen.

Det gør de ikke. Nintendo har annonceret, at de ikke laver flere Wii spil fremover - alle deres udviklere er sat på Wii U udvikling. Så det er kun tredjepartsudviklere, der kan suplere spil til den gamle konsol. Med undtagelse af sportstitlerne et par år endnu, så vil de fleste af dem sikkert også hoppe over på Wii U udvikling ret hurtigt.

Et redesign med lavere pris skaber mere opmærksomhed og salg end blot et prisfald, så Wii Mini er såmænd en fornuftig nok måde at holde liv i salget på.
JmogJmogSkrevet 27/11-12 22:29 
Hanky>
Er der nogen der har forstand på forudbestillinger og prisændringer? Har forudbestilt hos Fona, men kan se de har reduceret prisen med 250-300 kr, siden jeg lagde min forudbestilling. Får man dem retur eller er prisen fast, når først man har forudbestilt?

Har du også forudbetalt? Underligt, det behøvede jeg ikke i min fona.

Men jeg kan ikke forestille mig, at de ikke lader dig købe den til den nyeste pris. Ellers kunne du jo bare give den retur uåbnet, få pengene retur, og med det samme købe den igen til den nye pris.

Har du bestilt online? Så har de vel ikke trukket pengene endnu og burde trække den nye pris istedet for den gamle, når de sender den.
HankyHankySkrevet 27/11-12 22:37 
Har bestilt online, og min kvittering siger naturligvis den gamle pris. Jeg ser hvad de trækker når det sker :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 27/11-12 23:03 
Hmm, med den reducerede pris kan det næsten ikke svare sig at hente Wii U hjem fra Tyskland, tror lige jeg afbestiller :D
BeanoBeanoSkrevet 27/11-12 23:20, rettet 27/11-12 23:26 
Nogen som har købt den slags online hos Fona før, og hvor pålidelige er de mht. levering som lovet?

EDIT: Nå men jeg har bare lavet en bestilling med afhentning og betaling i butik, så ser vi. Lidt spøjst at der står "Afhentning kan ske med det samme" på min ordrebekræftelse :)
3of193of19Skrevet 27/11-12 23:26 
no clue. Men hvorfor ikke bare forudbestille i en lokal butik og hente den fredag? Det gør jeg bare efter arbejde.
BeanoBeanoSkrevet 27/11-12 23:27 
Kig op :)
3of193of19Skrevet 27/11-12 23:31 
:)
har lige gjort det samme. De havde desværre ikke flere i Amager Centret, hvilket havde været en del nemmere for mig, men så må jeg bare tage i Fields på fredag. :)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/11-12 00:51 
Jmog>
Den kan risikere at stjæle noget opmærksomhed og salg fra Wii U. Folk der ikke har en Wii i forvejen og overvejer en Wii U for det store katalog af Wii-spil, som den kan køre, kunne godt blive fristede af Wii Mini pga dens lave pris.

Mon dog, konsollen bliver jo næsten ikke billigere end nuværende Wii's er pt. Man ser tit Wii på tilbud til netop 100$ og fx bundlet med NSMB koster 149 CDN på VG+ for slet ikke at snakke om hvor billigt de kan skaffes brugt.

Så den vil ikke stjæle mere opmærksomhed end den "gamle" wii vil, sikkert mindre faktisk, dens mangler taget i betragtning.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/11-12 08:08 
Ja, en billig bare bones løsning, til sidst i en konsols levetid har aldrig været forsøgt før med succes...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 28/11-12 08:55, rettet 28/11-12 08:57 
Azzkikr>
Mon dog, konsollen bliver jo næsten ikke billigere end nuværende Wii's er pt. Man ser tit Wii på tilbud til netop 100$ og fx bundlet med NSMB koster 149 CDN på VG+ for slet ikke at snakke om hvor billigt de kan skaffes brugt.

Så den vil ikke stjæle mere opmærksomhed end den "gamle" wii vil, sikkert mindre faktisk, dens mangler taget i betragtning.

Selvfølgeligt vil det det. For den almindelige (=uinformerede) forbruger der skal købe "den nye Wii" til poderne, vil pludseligt opleve at der er to helt nye og ukendte Wii maskiner på hylden. Ny hardware (specielt noget som ser så meget anderledes ud) vil altid skabe opmærksomhed, uanset om det er en forringelse eller ej. Nintendo har i forvejen problemer nok med at forklare den alm. forbruger om hvad Wii U er (helt ny konsol, tablet til Wii eller håndholdt konsol). Problemet er ikke at de lancerer en revideret og omdesignet konsol, det syntes jeg er en ok ide set med deres øjne, men en lancering nu lige midt i Wii U lancering, er en elendig ide. Siden maskinen kun er til Canada i år, så kunne det også tyde på at Nintendo fornuftigt nok er lidt forsigtige med at lancere den på verdensplan lige nu.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/11-12 09:02 
Canada er store Norge...
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 28/11-12 10:12 
Æmmmm, jeg TROR Fona har fået lidt et mix-up med release datoen på Wii U...
I min bestilling stod der at den kunne afhentes nu, ringede lige til FONA Fields og han siger at det kan den nok (ille lige ringe tilbage om en 30 minutter for at bekræfte... WTF Fona :)
Elgiganten har også afsendt mit nintendo Land og NSMB U, så de er undervejs også :)

Bare damn at WoW 5.1 også landede idag, alt for meget at lave...
BeanoBeanoSkrevet 28/11-12 10:30, rettet 28/11-12 10:35 
Fona ringede til mig for ca 20 min. siden og sagde jeg ikke kunne hente i dag (i modsætning til hvad ordrebekræftelsen sagde), men han kunne godt love at min maskine var garanteret på fredag :)

Jeg nuppede en Premium og køber ZombiU ved siden af for 379,- hos Coolshop. Virker mest for fornuftig når Pro Controller ikke er et must pga. den stort set ikke er understøttet endnu.
1'544 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig