X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii U-lancering


Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 10:12 
Syntes der mangler en tråd dedikeret info vedr. Wii U lancering.

Først info er kommet om den Japanske lancering:

Nintendo has just revealed the Wii U console will cost in Japan ¥31,500 for a black 32GB Premium set, and ¥26,250 for the white 8GB Basic set. It'll be available there December 8.

Now, don't go getting out your calculators to d... Se hele indlægget
1'544 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
HulleHulleSkrevet 17/11-12 14:24 
Det ser sgu ikke for godt ud med det melee kamp... Kan det virkelig passe at der kun er en slags slag? Det lyder ekstremt ringe hvis det er sandt. Ser gerne lidt flere anmeldelser snart.
Hvornår løftes embargoen?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 17/11-12 14:51 
En gut på gamefaqs siger at ONM gav spillet 92 af 100... Har det personligt lidt svært med de officielle blade, men det er alligevel pokkers til forskel.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/11-12 15:18 
Det er nok for sent at afbestille Red Steel 3-bundlen for mit vedkommende, men whatever... Det kan jo godt være jeg kan lide det alligevel :)
BeanoBeanoSkrevet 17/11-12 15:36 
Hulle>
Hvornår løftes embargoen?

I morgen svjv.
HulleHulleSkrevet 17/11-12 15:46 
Tak. Det er sjældent et godt tegn at den ligger efter udgivelsen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/11-12 15:47 
Hulle>
En gut på gamefaqs siger at ONM gav spillet 92 af 100... Har det personligt lidt svært med de officielle blade, men det er alligevel pokkers til forskel.

Well, efter at have taget et kig på Gamespots anmeldelse syntes jeg godt man kan se hvor hans frustrationer kommer fra, men jeg tror at måden han spillede spillet på ikke nødvendigvis er den rigtige... Men nu må vi se...
BeanoBeanoSkrevet 17/11-12 15:50, rettet 17/11-12 15:52 
Ja lad os klappe hesten og se nogle flere anmeldelser før vi afbestiller :)

Bemærkede at Coolshop har hævet prisen af Premium pakken til 3500,-... der er kun 100,- under Zombi U pakken. Så hvis jeg afbestiller min Zombi U pakke, bliver det ikke til en ny bestilling af premium hos dem i hvert fald.
ChronoChronoSkrevet 17/11-12 18:47 
Man kunne da sige sig selv at Zombi U ville blive ringe ;-)

Ser frem til at modtage min Premium og Nintendo Land!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HulleHulleSkrevet 17/11-12 19:03 
Sumez>
det spil bliver vist en af grundende til at jeg får mig en Wii U på et tidspunkt, men pt. skal der nok stadig lidt mere på tapetet...

Bayonetta 2, Pikmin 3 og Fantastic 101 det er også nogen ret så gode grunde :)

@Chrono
Næste gang spørger jeg dig til råd inden jeg forudbestiller ;) Men altså, ZombieU kan godt nå at få gode anmeldelser. Vi får se.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KilroyKilroySkrevet 17/11-12 19:08 
Hanky>
Damn, jeg er glad for jeg afbestilte min Zombie U-bundle, og gik med den almindelige premiumpakke.

Jeg har det på samme måde, bortset fra at jeg afbestilte min bundle og ikke valgte en anden. Red Steel var sidste gang Ubisoft skulle narre penge ud af mig via en sløj launchtitel.
Kilroy Was Here
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/11-12 02:10 
Har ikke travl med at få en wiiu.... jeg er kun nået til at skulle købe en xbox360 :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/11-12 09:19 
Giant Bomb quicklooks er oppe:
Zombie U: http://www.giantbomb.com/quick-look-zombiu/17-6810/
Nintendo Land: http://www.giantbomb.com/quick-look-nintendo-land/17-6811/
SuMari U: http://www.giantbomb.com/quick-look-new-super-mario-bros-u/17-6804/
millenniummillenniumSkrevet 18/11-12 10:56 
Jeg er mæt af konsoller, så står ikke i kø for en WiiU. Jeg så anmeldelsen hos Polygon, og er enig: Det et svært at gennemskue formålet med WiiU. På den anden side ved jeg heller ikke, hvad der kan give mig ny appetit.
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/11-12 12:19 
Det lyder som om portene af Batman Arkham City, Mass Effect 3 og Ninja Gaiden 3, alle grafiske problemer som originalerne ikke havde. Det er nogenlunde de samme symptomer: Hakkende framerate, og mudrede teksturer. Ikke at jeg var interesseret i spillene på platformen, men det kunne jo tyde på at Wii U ikke har helt samme ydeevne som Xbox 360 og PS3. Det kan selvfølgelig også være det bare er et ringe konverteringsarbejde.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/11-12 12:24 
Mon ikke det er det sidste.

Det er jo ganske normalt for ports af eksisterende spil ved release af en ny konsol, så jeg er ikke ligefrem overrasket i hvert fald.
3of193of19Skrevet 18/11-12 12:50 
Mit store dilemma for tiden er at finde ud af om jeg vil have en US eller en EU Wii U. Med alle de nye features Wii U har hælder jeg mere end før til en EU maskine (også fordi jeg pludselig skal bruge to step-down konvertere til maskinen slv og GamePad'en). Der ser heeller ikke at være den store pengefidus i det mere: Hvis jeg kigger på spilpriser til Wii U her i DK er der god gang oi konkurrencen, mange spil ligger imellem 320 og 400 på Coolshop og ElGiganten, et 60$ spil kommer til at koste 400 Dkr med forsendelse fra VG+.
BeanoBeanoSkrevet 18/11-12 13:21, rettet 18/11-12 13:24 
Har lige set GB's ZombiU quick look, ser langt bedre ud end GS's anmeldelse. Ligner rigtigt survival horror sammenlignet med RE6.

@3of19: Ja en EU model er nok det mest fornuftige. Vi ved jo heller ikke om DLC er låst til spillenes region som det er tilfældet med PS3, og om der er problemer med DLC køb på tværs af regioner/konti.
OlimarOlimarSkrevet 18/11-12 14:09 
Blops 2 http://www.youtube.com/watch?v=ZoE2uoFF26w
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/11-12 14:57 
Når Giant Bomb kalder Zombi U for "pretty awesome" fortryder jeg på ingen måde at jeg bestilte dén bundle.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JmogJmogSkrevet 18/11-12 16:08 
Chrono>
Man kunne da sige sig selv at Zombi U ville blive ringe ;-)

Selvom stort set alle previews har været positive?
BeanoBeanoSkrevet 18/11-12 16:09 
Chrono>
Man kunne da sige sig selv at Zombi U ville blive ringe ;-)

Specielt bagefter ;D
ChronoChronoSkrevet 18/11-12 18:41 
Jeg har nu - helt ærligt - hele tiden synes det lugtede lidt af Red Steel. Men lad os se - der er da også positiv omtale derude, så måske er det ganske godt alligevel :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 18/11-12 18:52, rettet 18/11-12 19:05 
Ja :)

Embargoen er udløbet og modtagelsen er mildest talt blandet...

Eurogamer : 9/10
Edge : 7/10
IGN 6.3
Gamespot : 4.5
Game Informer : 5/10
Gamesmaster : 97%
Gamesbeat : 88/100
CVG : 8.4
Destructoid : 8/10
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/11-12 20:07, rettet 18/11-12 20:10 
Så det nu
www.giantbomb.com/chat

Wii U-lancering
BeanoBeanoSkrevet 18/11-12 20:28 
Hold da op de fumler med at komme online.....
OlimarOlimarSkrevet 18/11-12 20:39 
Kunne forestille mig der pænt mange der godt vil se med :p Giver error 500 for mig at the moment :(
BeanoBeanoSkrevet 18/11-12 20:44 
Man skal vist væbne sig med tålmodighed med den day 1 system update... 1 time at downloade? :O
BeanoBeanoSkrevet 18/11-12 21:49 
Hvorfor spilder de så meget tid med COD?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/11-12 22:11 
Siden er nede, men man kan se det live på http://www.twitch.tv/giantbomb
3of193of19Skrevet 18/11-12 23:20 
Beano>
Har lige set GB's ZombiU quick look, ser langt bedre ud end GS's anmeldelse. Ligner rigtigt survival horror sammenlignet med RE6.

@3of19: Ja en EU model er nok det mest fornuftige. Vi ved jo heller ikke om DLC er låst til spillenes region som det er tilfældet med PS3, og om der er problemer med DLC køb på tværs af regioner/konti.

Nu har der aldrig været probs med at downloade ting på Nintendo maskiner før; da kontoen er maskine-bundet er det eneste problem at registrere et kreditkort som accepteres. Men det i sig selv er jo ret irriterende. Og hvis jeg kigger på priserne syd for grænsen (350€=2650Dkr) er det nok det jeg gør. Ikke så super hippet på maskinen at jeg SKAL have den den 31., så måske bestille den og få sendt den hertil direkte eller til familien i Flensborg som sender den videre.
BeanoBeanoSkrevet 18/11-12 23:31 
3of19>
Nu har der aldrig været probs med at downloade ting på Nintendo maskiner før; da kontoen er maskine-bundet er det eneste problem at registrere et kreditkort som accepteres.

Men nu bruger Wii U ikke længere maskine specifik friend code, men derimod Nintendo Network konto som man bruger til at købe med, så lidt svært at sige med sikkerhed endnu.
JmogJmogSkrevet 18/11-12 23:38 
Beano>
Ja :)

Embargoen er udløbet og modtagelsen er mildest talt blandet...

Eurogamer : 9/10
Edge : 7/10
IGN 6.3
Gamespot : 4.5
Game Informer : 5/10
Gamesmaster : 97%
Gamesbeat : 88/100
CVG : 8.4
Destructoid : 8/10

Sikke dog deres karakterer varierer. Tyder på et spil, hvor man skal være i det rigtige mindset for at kunne lide det. Minder mig om The Club. Ser man på det som et almindeligt FPS, så er det et meget ringe spil. Spiller man det som et score-attack spil, hvor det handler om at genspille igen og igen for at slå sine egne rekorder, så er det fremragende underholdning. Rigtig mange anmeldere og almindelige købere direkte afskyede The Club fordi de spillede det som et helt andet spil end det reelt var.
JmogJmogSkrevet 19/11-12 00:18 
Ok, nu har jeg læst Eurogamers anmeldelse, og det lyder lige som noget for mig: Klassisk survival horror.
3of193of19Skrevet 19/11-12 00:53 
Står og overvejer lidt om jeg ikke skal nuppe Zombie U pakken fra Amazon.de: 3170 Dkr med forsendelse og DK moms. Ikke så tosset.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/11-12 03:33, rettet 19/11-12 05:03 
Allright. Har siddet og luret på streamen og det ser ud til at der ikke rigtig er nogen forbedringer ved multiplat portene. Batman og Epic Mickey havde især en virkelig ødelagt framerate når det begyndte at gå for stærkt.

Mass Effect 3 og Black Ops 2 så ganske fine ud, men Mass Effect 3 er det tredje spil i en trilogi og den eneste rigtige fordel ved at spille Black Ops 2 er at man lokalt har mulighed for spille multiplayer på henholdsvis Gamepad skærmen og TV'et, istedet for at miste udsyv ved at spille splitscreen.

Umiddelbart er der ingen årsag til at købe sine multiplat spil på Wii U hvis man har 360 eller PS3, men jeg går selv og har planer om at købe Sonic All-Star Racing Transformed til den og er nysgerrig efter hvordan frameraten er i det spil... Heldigvis er der lidt tid til at det spil udkommer i Europa så man kan nå at finde ud af det.

En anden åbenbaring jeg har fået er at Miiverse fungere som en slags Twitter, hvor du kan se beskeder omhandlende bestemte spil, se beskeder dine venner har skrevet, men også "følge" personer og se hvad de skriver og tegner, uden at man behøver have dem på sin Friendlist.

Ud over at man kan skrive eller tegne en besked kan man også uploade screenshots. Når man trykker på Home knappen bliver der automatisk taget et screenshot af det man har på skærmen, samtidig med at den åbner Home menuen hvor man bla. kan få adgang og poste beskeder til Miiverse fra.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/11-12 09:28 
Og så troede man lige at Nintendo var nået ind i det nye årtusind. Jeg afholder mig fra at købe noget digitalt, så længe køb er bundet til maskinen.

Du kan ikke importere dine køb til en anden maskine...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 19/11-12 09:34, rettet 19/11-12 09:42 
Må indrømme det ser nuttet ud, og det bedste er man kan bestemme hvem man vil se "tweeets" fra, og slå det helt fra. I hvert fald i NSMBU - håber også man kan det samme i Miiverse i konsollens dash?
Og de har privacy setting til at vise/skjule ens status.

Import af Mii fra 3DS og QR koder så også fint ud.

Lød også til at Wii U er kompatibel med de gamle Wii LAN adaptors :)

Er det kommet noget ud mht. Wii kompatibiliteten og hvordan det virker?
Så vidt jeg har læst er Wii sin egen kanal som overtager hele systemet når det bruges. Dvs. Wii U features kan ikke anvendes under Wii spil.

Vedr. Pro Controller, så var det skuffende at mange titler ikke kan anvende den. NSMBU f.eks. kan bruge Wiimotes og Game Pad, men bare ikke Pro Controller. ZombiU bruger den kun til multi-player mode.
3of193of19Skrevet 19/11-12 10:02 
Har bestilt ZombiU pakke hos de tyske Amazoner nu. Håber den kommer nogenlunde til tiden.
BeanoBeanoSkrevet 19/11-12 10:11 
Verdens sødeste transfer process :D

http://kotaku.com/5961543/how-to-transfer-wii-data-to-a-wii-u-and-witness-the-worlds-cutest-progress-bar-ever
BeanoBeanoSkrevet 19/11-12 10:41 
3of19>
Nu har der aldrig været probs med at downloade ting på Nintendo maskiner før; da kontoen er maskine-bundet er det eneste problem at registrere et kreditkort som accepteres.

Ser ud til du fik ret :O

Nintendo Network ID er bundet til maskinen og kan (endnu) ikke overføres til ny konsol, eller bare anvendes på en anden.

http://kotaku.com/5961662/dont-losebreak-your-wii-u-because-your-nintendo-network-account-is-tied-to-it
SumezSumezSkrevet 19/11-12 11:50 
Det er intet problem, I kan jo bare gå ind i debug-menuen og fikse det. ;)

http://www.gamespot.com/news/wii-u-users-accidentally-access-consoles-debug-mode-6400311
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 19/11-12 11:55 
Hæ :D
HankyHankySkrevet 19/11-12 12:24 
Eller ordne det direkte fra controlleren

http://i.imgur.com/EjJeB.jpg?1
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/11-12 12:43, rettet 19/11-12 12:44 
Beano>
3of19>
Nu har der aldrig været probs med at downloade ting på Nintendo maskiner før; da kontoen er maskine-bundet er det eneste problem at registrere et kreditkort som accepteres.

Ser ud til du fik ret :O

Nintendo Network ID er bundet til maskinen og kan (endnu) ikke overføres til ny konsol, eller bare anvendes på en anden.

http://kotaku.com/5961662/dont-losebreak-your-wii-u-because-your-nintendo-network-account-is-tied-to-it

Det var det jeg forsøgte at linke til fire indlæg længere oppe :o)

Det er altså grelt. Nintendo kan da ikke forvente at jeg gider investere penge digitalt hvis købene forsvinder hvis maskinen går i stykker/bliver solgt :/
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 19/11-12 12:47, rettet 19/11-12 12:48 
Hanky>
Eller ordne det direkte fra controlleren

http://i.imgur.com/EjJeB.jpg?1

Hvis der er én ting man kun kan beundre ved Nintendo, er det deres afslappede forhold til sikkerhed. :)

Echelon VI>
Det er altså grelt. Nintendo kan da ikke forvente at jeg gider investere penge digitalt hvis købene forsvinder hvis maskinen går i stykker/bliver solgt :/

Er det ikke noget der kan ordnes via deres support? Det mener jeg er situationen med den "gamle" Wii?
Altså, det jeg mener er, at det teknisk set _er_ muligt, og måske ikke er utænkeligt at det bliver mere tilgængeligt at gøre det engang i fremtiden når de har fået tilstrækkelig negativ feedback. MS har jo også gjort flytning af licenser nemmere over tid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/11-12 12:53, rettet 19/11-12 13:05 
Jeg mener at kunne huske at Core herinde fra, var godt gal i skralden da hans Wii døde, og at spillene han havde downloadet simpelthen bare var tabt - der var ikke noget at gøre, heller ikke fra Nintendos side. Wii U er selvfølgelig en anden maskine, og muligheden burde være der, med det ændrede online setup, men det er Nintendo. Ordlyden på deres support-side giver dog plads til håb.

Her var Core-tråden
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 19/11-12 13:48 
Lidt om indmaden og strømforbruget:
http://www.engadget.com/2012/11/19/nintendo-wii-u-teardown/
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/11-12 15:06 
Til gengæld kan downloadet software bruges af alle brugere på maskinen
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/11-12 16:07 
Ja, den standard er Nintendo trods alt noget op på...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 19/11-12 16:47 
Digital Foundry tager et kig på US hardwaren:

http://www.eurogamer.net/articles/df-hardware-nintendo-wii-u-review
1'544 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig