X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii U-lancering


Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 10:12 
Syntes der mangler en tråd dedikeret info vedr. Wii U lancering.

Først info er kommet om den Japanske lancering:

Nintendo has just revealed the Wii U console will cost in Japan ¥31,500 for a black 32GB Premium set, and ¥26,250 for the white 8GB Basic set. It'll be available there December 8.

Now, don't go getting out your calculators to d... Se hele indlægget
1'544 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/11-12 19:07 
Dunno, men ham tossen skal skære ned på stofferne i hvert fald.
SumezSumezSkrevet 09/11-12 20:06 
Jeg er temmelig sikker på at den er fake, desværre. Har set den før.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/11-12 20:31 
Ja klart fake, men ok lavet.
KilroyKilroySkrevet 09/11-12 23:12 
Olimar>
hva mener i om den her video ? fake or not, syntes personligt den er for godt lavet til at være fake http://www.youtube.com/watch?v=PqdwT2pKYzY&feature=my_liked_videos&list=LL0S8przILrElo3COzz3zGpw

Fake. Desuden, hvis Nintendo rent faktisk havde haft den trailer klar tilbage i juni (som beskrivelsen påstår) er jeg ret sikker på at den var blevet vist frem.
Kilroy Was Here
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/11-12 02:11, rettet 10/11-12 03:10 
Her er en 15 minutters video præsentation på Japansk samt en TV spot der kalder den for "Super Wii" hvilket TOTALT er det navn de skulle brugt istedet for Wii U

http://gematsu.com/2012/11/wii-u-15-minute-intro-video-super-wii-tv-spot

Virkelig interessant at se Miiverse i funktion. Jeg er overbevist om at social networking kommer til at være en integreret del af den næste generation af spil, frem for hvordan det er nu hvor man forsøger sig med at gøre spil til en integreret del af social networking.
ChronoChronoSkrevet 10/11-12 08:59 
Oh yeah, Super Wii er da et meget federe navn. Det vil jeg kalde den fra nu af.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 10/11-12 09:33 
Darkbeat>
Virkelig interessant at se Miiverse i funktion. Jeg er overbevist om at social networking kommer til at være en integreret del af den næste generation af spil, frem for hvordan det er nu hvor man forsøger sig med at gøre spil til en integreret del af social networking.

Enig - jeg er også overbevist om vi får meget mere af den slags gøgl proppet ned i halsen med next-gen konsollerne. Sony gør det allerede med Vita's LiveAreas.
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 08:47 
Lader til at en ekstern HDD er et must til Wii U

"Wii U Basic Can Only Store 3GB Of Downloaded Software"

Gamers will have two choices when the Wii U is released, they can either take home a Premium Pack which has 32GB of memory, or the Basic Pack which comes with a relatively meagre 8GB. However, once the internal drives have been formatted and other built-in data requirements are taken into account these figures nosedive to just 25GB and 3GB respectively.

So where does all this hemorrhaged data actually go? Well 10% of the total figure is spent up on formatting the internal drives while the other 4.2GB of data is most likely set aside for the system software and things such as the Miis that will fill up the WaraWara plaza on the home screen. Wherever it does end up one thing's for sure - Nintendo aren't giving Wii U owners much space to work with.

This loss will naturally affect Basic Pack owners a lot more than those who chose the Premium Pack as their storage space will now be so small they will struggle to house any downloaded games on it at all. Take Nintendo Land for example; a download copy will take up 3.2GB of data meaning it simply will not fit. New Super Mario Bros. U takes up 2GB of data so can just about get itself on the system but it’ll be awfully cramped in there - and don't even think about storing Tekken Tag Tournament 2: Wii U Edition which is available to download in Japan with a humongous file size of 16.7GB.

Naturally, the built-in storage can be expanded with the help of SD cards and USB hard drives of up to 2TB but this does raise questions about Nintendo’s limited built-in memory for the Wii U. Is the difference in built-in memory between the Basic and Premium models actually significant enough to matter?

http://www.nintendolife.com/news/2012/11/wii_u_basic_can_only_store_3gb_of_downloaded_software
ChronoChronoSkrevet 15/11-12 09:00 
Jeg tvivler nu på at jeg kommer til at downloade 25GB spil til den lige foreløbigt. De store spil vil stadig også udkomme på disc, og der køber jeg dem jo nok så.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 09:06, rettet 15/11-12 09:06 
Med spil, demoer, DLC, patches, etc. er 25GB langt fra nok, bedømt ud fra PS3 og 360.
SumezSumezSkrevet 15/11-12 09:41, rettet 15/11-12 09:53 
Jeg klarede mig temmelig lang tid med 20GB hardiskplads på min launch-X360.
25GB er langt fra nok, hvis jeg nogensinde kommer til at bruge Wii U i ligeså stort omfang som jeg har brugt min X360, samt at Nintendos onlinedel lige pludselig bliver ligeså god og brugbar, og fuld af store demoer og downloadtitler som Xbox Live. Men såfremt det ikke falder helt sådan ud (hvilket virker nogenlunde realistisk :)), er 25GB ganske meget at lege med, så længe man husker at slette sine demoer efter sig.

På den positive side, lyder det som om begrænsningen skyldes at den benytter en form for flashhukommelse, hvilket er enormt meget hurtigere og langt mere holdbart end en harddisk-løsning (mekaniske harddiske kan slet ikke udfases hurtigt nok fra jordens overflade), samt at de nok ikke har tænkt sig at skrotte de fysiske medier lige med det vuns.


EDIT: Læste lidt op på det, og det interne lager kan udvides med ganske almindelige eksterne harddiske (som du selv skrev) eller SD kort. Ikke at en sammenligning retfærdiggør noget, men I forhold til den nuværende Xbox's løsning, der kræver at du køber en officiel HDD til en fuldkommen uhumsk overpris, er Nintendos løsning på Wii U langt mere overkommelig og fremtidssikker.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 15/11-12 09:56, rettet 15/11-12 09:57 
Sumez>
Jeg klarede mig temmelig lang tid med 20GB hardiskplads på min launch-X360.

Det gjorde jeg også, men i starten var xbla spil kun max 50mb, og man kunne ikke installere spil på harddisken. Én på neogaf skrev følgende mht. extern plads:

NeoGaf>
New Super Mario Bros. U is 1.8 GB.
Nintendo Land is is 3.2 GB.
Tekken Tag Tournament 2 Wii U Edition is 16.7 GB.
Wii U discs are up to 25 GB.

A 1 TB HDD can theoretically store 568 copies of NSMBU, 320 copies of Nintendo Land, 61 copies of TTT2, or 40 games at a full 25 GB each.
A 2 TB HDD can theoretically store 1137 copies(!) of NSMBU, 640 copies of Nintendo Land, 122 copies of TTT2, or 81 games at a full 25 GB each.

Så en super kæmpe/dyr extern er ikke nødvendig i mine øjne.

De skulle have valgt at kalde den Super Wii. Lækkert navn, og flere længder bedre end Wii U. Er den officielt kendt som Super Wii i japan?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/11-12 09:59, rettet 15/11-12 10:11 
Nej, den hedder også "Wii U" i Japan.

Edit: Måske alligevel. Efter at have surfet lidt nærmere på Intendo.jp kan jeg se at de bruger følgende præsentation af maskinen "はじめましてスーパーなWii、Wii Uです。". Som betyder noget a la " Goddag, jeg er Super Wii: Wii U." Så det bliver brugt af Nintendo selv, men det officielle navn er "Wii U" ligesom i vesten.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 15/11-12 10:03, rettet 15/11-12 10:03 
1up>
Én på neogaf skrev følgende mht. extern plads:

NeoGaf>
New Super Mario Bros. U is 1.8 GB.
Nintendo Land is is 3.2 GB.
Tekken Tag Tournament 2 Wii U Edition is 16.7 GB.
Wii U discs are up to 25 GB.

A 1 TB HDD can theoretically store 568 copies of NSMBU, 320 copies of Nintendo Land, 61 copies of TTT2, or 40 games at a full 25 GB each.
A 2 TB HDD can theoretically store 1137 copies(!) of NSMBU, 640 copies of Nintendo Land, 122 copies of TTT2, or 81 games at a full 25 GB each.


Men det er vel heller ikke tanken at man skal installere sine spil for at spille dem? Går ud fra at det primært er til patches og download-titler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 10:03, rettet 15/11-12 10:08 
Sumez>
Jeg klarede mig temmelig lang tid med 20GB hardiskplads på min launch-X360.
25GB er langt fra nok, hvis jeg nogensinde kommer til at bruge Wii U i ligeså stort omfang som jeg har brugt min X360, samt at Nintendos onlinedel lige pludselig bliver ligeså god og brugbar, og fuld af store demoer og downloadtitler som Xbox Live. Men såfremt det ikke falder helt sådan ud (hvilket virker nogenlunde realistisk :)), er 25GB ganske meget at lege med, så længe man husker at slette sine demoer efter sig.

Det har ikke så meget med online del at gøre men mere udbuddet af spil, demoer og DLC i deres eShop som er afgørende for hvor hurtigt 25GB fyldes op. 20GB var ok i 2005, ikke 2012 :)


Sumez>
EDIT: Læste lidt op på det, og det interne lager kan udvides med ganske almindelige eksterne harddiske (som du selv skrev) eller SD kort. Ikke at en sammenligning retfærdiggør noget, men I forhold til den nuværende Xbox's løsning, der kræver at du køber en officiel HDD til en fuldkommen uhumsk overpris, er Nintendos løsning på Wii U langt mere overkommelig og fremtidssikker.

Problemet er bare at Wii U kun har USB 2.0 porte hvilket er en alvorlig flaskehals mht. overførselshastighed fra en USB disk (flash eller HDD). SD kort kan ikke bruges til Wii U spil.


Sumez>
Men det er vel heller ikke tanken at man skal installere sine spil for at spille dem? Går ud fra at det primært er til patches og download-titler.

Nintendo vil sælge Wii U retail titler som download også, som de allerede er begyndt med på 3DS.
SumezSumezSkrevet 15/11-12 10:09, rettet 15/11-12 10:09 
Beano>
Det har ikke så meget med online del at gøre men mere udbuddet af spil, demoer og DLC i deres eShop som er afgørende for hvor hurtigt 25GB fyldes op. 20GB var ok i 2007, ikke 2012 :)

Det er så også det jeg mener med deres onlinedel?
Det, og så selvfølgelig spørgsmålet om man helst vil have den samme udgivelse til den ene platform eller den anden, pga. småting som leadeboards, sammenligning af achievements, onlinespil, osv.

Hvis 20GB var ok i 2007, er det vel også i 2012. Jeg tror ikke du skal regne med at Wii U's downloadspil er større end dem du får på Xboxen i dag.


Sumez>
Problemet er bare at Wii U kun har USB 2.0 porte hvilket er en alvorlig flaskehals mht. overførselshastighed fra en USB disk (flash eller HDD). SD kort kan ikke bruges til Wii U spil.

Hvad kan du så bruge SD kort til? Kun til saves?
USB 2.0 er altså heller ikke så langsomt som du gør det til. De fleste eksterne harddiske understøtter alligevel kun 2.0. Jeg spiller jævnligt PC-spil installeret på en USB 2.0 harddisk stort set uden loading tider. Hvis du alligevel bruger en harddisk til lagerplads, er det i sig selv også en flaskehals, jo.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 15/11-12 10:36 
Echelon VI>
Nej, den hedder også "Wii U" i Japan.

Edit: Måske alligevel. Efter at have surfet lidt nærmere på Intendo.jp kan jeg se at de bruger følgende præsentation af maskinen "はじめましてスーパーなWii、Wii Uです。". Som betyder noget a la " Goddag, jeg er Super Wii: Wii U." Så det bliver brugt af Nintendo selv, men det officielle navn er "Wii U" ligesom i vesten.

Lige hurtig grammatisk finte der: "suupaana Wii" er snarere "(en) super Wii", ikke "Super Wii".
-na endelsen her er en slags adjektiviserende partikel man kan smide efter f.eks. substantiver (chizuka = stilhed, chizuka na = stille) og importerede ord. Så måske skulle man sige her: "Rart at lære dig at kende, (hajimemashite er en hilsen man egentlig kun bruger første gang man møder nogen for at introducere sig selv) jeg er en super Wii: Wii U."

:)
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 10:52 
Sumez>
Det er så også det jeg mener med deres onlinedel?

Det lød som om du satte lighedstegn imellem online delens features (uniform chat, invites, matchmaking, etc) og udbuddet i eShops. Jeg mente bare at de to ting ikke hænger direkte sammen. Det er tydeligt at Nintendo's online fokus er anderledes end MS og Sony, mens de er fremme mht. at tilbyde retail titler og demoer i deres eShops. Sony gør også enormt meget på den front mht day 1 download releases og pre-orders med pre-downloading etc. så tendensen er klar.


Sumez>
Hvis 20GB var ok i 2007, er det vel også i 2012. Jeg tror ikke du skal regne med at Wii U's downloadspil er større end dem du får på Xboxen i dag.

Rettede det til 2005 (360 lancering) :D Men uanset, nej.
Størrelserne og udbuddet af download spil og udvidelser er steget kraftigt siden 2005/2007. Specielt når fulde retail titler er mere og mere udbredte.


Sumez>
Hvad kan du så bruge SD kort til? Kun til saves?

"As previously reported, it was also clarified that SD cards can be used to store Wii, WiiWare and Wii Virtual Console data, but cannot be used for any Wii U save data."

http://www.nintendolife.com/news/2012/11/wii_u_external_hard_drive_usage_outlined_by_satoru_iwata

Jeg forstår ikke hvorfor der skal være forskel på mulighederne på USB og SD. Et hurtigt SD kort ville være en elegant løsning hvis man lige ville udvide kapasiteten. Forhåbentligt noget de retter op på i senere FW updates.


Sumez>
USB 2.0 er altså heller ikke så langsomt som du gør det til. De fleste eksterne harddiske understøtter alligevel kun 2.0. Jeg spiller jævnligt PC-spil installeret på en USB 2.0 harddisk stort set uden loading tider. Hvis du alligevel bruger en harddisk til lagerplads, er det i sig selv også en flaskehals, jo.

Pointen er at en USB 2.0 forbundet disk aldrig kan være så hurtig som SATA eller USB 3.0 (uanset om det er flash eller HDD). Jeg bruger ikke USB 2.0 længere til eksterne diske, er skiftet til USB 3.0 da det er på niveau med SATA og LANGT hurtigere i rå overførsel. Men selvfølgeligt, når vi taler om ramdom read/writes af mindre mængder data, er forskellen noget mindre.
Når Nintendo åbenbart selv er klar over det er et issue med storage og at en ekstren USB disk hurtigt bliver nødvendigt, så er det hovedrystende at de ikke understøtter USB 3.0.
SumezSumezSkrevet 15/11-12 11:50 
Plejer japanerne ikke at bruge "Chou" i de titler, der oversættes til "Super" i vesten? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 15/11-12 11:53, rettet 15/11-12 11:54 
Beano>
Det lød som om du satte lighedstegn imellem online delens features (uniform chat, invites, matchmaking, etc) og udbuddet i eShops.

Jeg ved ikke hvor det første kommer fra, det har jeg ikke nævnt noget om på det tidspunkt. Jeg er ikke engang sikker på hvad det er. :)

Størrelserne og udbuddet af download spil og udvidelser er steget kraftigt siden 2005/2007. Specielt når fulde retail titler er mere og mere udbredte.

På Xbox 360, ja, men nu snakker vi om Wii U. Det er derfor jeg kom med mit forbehold om at Wii U's onlinedel (eshop!) skal op på niveau med 360'eren før det kan blive nødvendigt med så meget plads.


Sumez>
"As previously reported, it was also clarified that SD cards can be used to store Wii, WiiWare and Wii Virtual Console data, but cannot be used for any Wii U save data."

Det er vel også lagring af WiiWare-spil, der er den største hæmsko, når vi snakker pladsbegrænsninger? At man ikke kan gemme save data til sine Wii U-spil på et SD kort, kan vi nok godt lige overkomme. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 12:31 
Sumez>
På Xbox 360, ja, men nu snakker vi om Wii U. Det er derfor jeg kom med mit forbehold om at Wii U's onlinedel (eshop!) skal op på niveau med 360'eren før det kan blive nødvendigt med så meget plads.

Både 360 og PS3, ja. Du har helt ret i at udbuddet på Wii U's eShop bliver fra dag 1 naturligvis langt (!) mindre end konkurrenternes som har været i gang i 6-7 år, men der er ingen grund til at tro at spillene og DLC bliver mindre på Wii U som er en HD konsol på niveau med PS3 og 360. Jeg har ikke hørt om at Nintendo har sat nogen øvre grænse for størrelsen af download-only spillene som MS engang gjorde med Arcade titlerne.
Mht. retail titlerne, så fylder NSMB og Nintendo Land hhv 2GB og 3.2GB, mens TTT2 er 16GB så de 25GB får hurtigt ben at gå på. Men hvis man ikke har intentioner om at købe retail titler som download eller DLC, så holder 25GB naturligvis længere... 3-6 måneder ;D
Det virker som om Nintendo igen spænder ben for sig selv og gør tingene unødigt komplekst og begrænsende for kunderne og udgiverne.


Sumez>
Det er vel også lagring af WiiWare-spil, der er den største hæmsko, når vi snakker pladsbegrænsninger? At man ikke kan gemme save data til sine Wii U-spil på et SD kort, kan vi nok godt lige overkomme. :)

Ja, men som jeg har forstået det er så det netop ikke til Wii U download spil og indhold/DLC. WiiWare=Wii ?
3of193of19Skrevet 15/11-12 12:41 
Sumez>
Plejer japanerne ikke at bruge "Chou" i de titler, der oversættes til "Super" i vesten? :)

Nu hed det jo også Super Famicon og ikke Chou Famicon. Men måske har det igen noget at gøre med om resten af titlen /navnet er japansk eller et låneord:
Såsom Chou Aniki, men f.eks. Super Bomberman (også i Japan).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-12 13:12 
Chou Makaimura
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/11-12 13:33 
På Xbox 360, ja, men nu snakker vi om Wii U. Det er derfor jeg kom med mit forbehold om at Wii U's onlinedel (eshop!) skal op på niveau med 360'eren før det kan blive nødvendigt med så meget plads.

En demo kan jo sagtens fylde adskillige GB. Så er en disk på 7-8GB da hurtigt fyldt op. Især hvis du køber fulde spil. Husk, at Wii U bruger medier med samme kapacitet som BD, så der vil komme spil på over 10GB.
SumezSumezSkrevet 15/11-12 14:02, rettet 15/11-12 14:03 
Beano>
Mht. retail titlerne, så fylder NSMB og Nintendo Land hhv 2GB og 3.2GB, mens TTT2 er 16GB så de 25GB får hurtigt ben at gå på.

Jeg tror ikke du skal regne med download-only titler der er større end 3GB. Ofte skyldes den gigantiske størrelse på disk-baserede spil, jo også blot "fordi de kan", så tager udviklerne sig nogle friheder.
Men hvis de begynder med noget games-on-demand agtigt noget, er det klart at pladsen nok hurtigt ryger. :)

Sumez>
Ja, men som jeg har forstået det er så det netop ikke til Wii U download spil og indhold/DLC. WiiWare=Wii ?

Ok, jeg forstod det som om WiiWare bruges som eShop til både Wii og Wii U, men vi må se når den kommer.

Konsolkongen>
Chou Makaimura

:D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 14:11 
Sumez>
Jeg tror ikke du skal regne med download-only titler der er større end 3GB. Ofte skyldes den gigantiske størrelse på disk-baserede spil, jo også blot "fordi de kan", så tager udviklerne sig nogle friheder.
Men hvis de begynder med noget games-on-demand agtigt noget, er det klart at pladsen nok hurtigt ryger. :)

Jeg tror også der er mange casual forbruger der i uvidenhed køber basic pakken og bliver skuffet når de opdager at Nintendo Land (Wii U's svar på Wii Sport) ikke kan downloads til deres spritnye maskine :O
JmogJmogSkrevet 15/11-12 14:24 
Sumez>
Men hvis de begynder med noget games-on-demand agtigt noget, er det klart at pladsen nok hurtigt ryger. :)

Hvilket de jo gør, så det vil det :-)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/11-12 20:03 
Jeg er ved at være ret hooked på Wii U.De første anmeldelser af spil er kommet, og både Nintendo Land og New Super Mario Brothers U ser ud til at klare sig fint. Desuden har jeg en pæn slat Wii titler jeg mangler spille igennem. Det ser ud som om at Nintendo virkelig har taget sig sammen med online-funktionalitet etc. - meget lovende. Jeg tror det ender med at blive et køb omkring launch. Nintendo i HD!? Jeg er lidt hyped...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/11-12 20:52 
Jeg synes det er lidt en skam at der slet ingen upscaling eller andet er når man afspiller Wii spil på Wii U.

2800 for en basis pakke er også lige pebret nok synes og 95% release spillene virker hovedsageligt som skrald.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/11-12 21:07, rettet 15/11-12 21:08 
Det ville være en fantastisk feature. Jeg er dog taknemmelig nok over at konsollen outputter et digitalt signal. Det video out-put der kom fra min Wii var det rene leverpostej.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 21:12, rettet 15/11-12 21:14 
Også ærgeligt at man slet ikke kan spille Wii titler på pad'en :P
HulleHulleSkrevet 15/11-12 21:13, rettet 15/11-12 21:15 
Jeg syntes det er en fed lineup. Mange af titlerne er allerede ude til andre maskiner, men det er nogen ret store titler de har hapset sig til launch. Godt gået Nintendo.
Har besluttet mig for at tage Blops2 med som bonus til ZombieU. Har ikke spillet et Call Of Duty spil siden World at War, så det skal blive ok. Jeg er ret hooked på muligheden for at spille to sammen, en på tv'et og en på gamepad. Fed feature syntes jeg.

Mht. pladsen på WiiU, så er jeg ret tilfreds med at man bare kan bruge USB harddisk hvis man vil have mere. Langt hellere dette end en løsning som Microsoft og deres ekstremt dyre officielle harddiske.

Blops 2 - 2 player på WiiU
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 21:16, rettet 15/11-12 21:17 
Hulle>
Mht. pladsen på WiiU, så er jeg ret tilfreds med at man bare kam bruge USB harddisk hvis man vil have mere. Langt hellere dette end en løsning som Microsoft og deres ekstremt dyre officielle harddiske.

Underlig sammenligning for både Xbox og PS3 kan købes med langt større indbygget HDD som standard til færre penge.
HulleHulleSkrevet 15/11-12 21:26, rettet 15/11-12 21:27 
Joh, det kan de nu, det er rigtig nok.. Men jeg har været tre Xbox maskiner igennem fordi Microsoft ville have en formue for at give mig lov til at have mere plads. Da de endelig åbnede op for USB harddiske, måtte kunderne kun bruge et latterligt lavt antal GB på disken, resten lukkede de for. Assholes..

PS3 nævnte jeg ikke...
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 21:28, rettet 15/11-12 21:29 
Men hvorfor sammenligne med situationen i 2005 når Wii U er en 2012 konsol og bør sammenlignes med markedet, priserne og teknologien i dag?
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 21:31 
Anyway... nogen ZombiU anmeldelser endnu?
HulleHulleSkrevet 15/11-12 21:42 
Det er ikke mange måneder siden jeg opgraderede min Xbox360 for 3. gang, så det gælder skam også i 2012 ;)

Yderligere er det ret svært at sammenligne med inflation, teknologien i WiiU og produktionsomkostninger. Jeg kender i hvert fald ikke regnestykket, men du må da gerne dele det med mig hvis du gør.

Ellers er den jo ikke længere end at man selv bestemmer om man er tilfreds nok med pris og produkt og selv vælger om pengene skal bruges på maskinen :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 15/11-12 21:44 
Beano>
Anyway... nogen ZombiU anmeldelser endnu?

Glæder mig sgu også til at de om det spil holder.

Mens vi venter: Eurogamer anmelder Mario
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/11-12 21:44 
Wii U udokommer i US på Søndag så der kommer nok en masse anmeldelser ud. Giantbomb har planer om at lave en Livestream hvor de viser konsollen og alle launch-spillene frem og snakker lidt om dem.

Indtil videre står der på deres side at der vil være et Super Mario Bros U Quicklook på Søndag kl 09:01, så jeg kan forestille mig at man kan se med derfra et et par timer for at se alle Wii U spillene i aktion.
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 22:22 
Hulle>Det er ikke mange måneder siden jeg opgraderede min Xbox360 for 3. gang, så det gælder skam også i 2012 ;)

Jeg taler om Wii U's lagerkapasitet sammenlignet med hvad der ellers er på markedet i dag og hvad download spillene og DLC fylder ved lancering.
At du har opgraderet din 360 løbende siden 2005 er jo sagen uvedkommende da situationen mht. download titler og pladskrav har ændret sig gevaldigt de sidste 7 år.
Da jeg købte min 360 i 2005 med 20GB HDD og min PS3 i 2007 med 60GB HDD, var det tilstrækkeligt med plads, i dag er det bare ikke fordi spillene og DLC er blevet større. Så derfor syntes jeg det er skørt at Wii U's kapacitet virker som om det er en 2005-2007 konsol og de ikke tilbyder en premium med tilstrækkelig stor HDD i stedet for sølle 25GB ledig plads :P Det har dog nok betydet anden intern design for at få plads til HDD'en og flash modulet fylder mindre.
Er fuldstændig enig i at det er alt for dyrt at opgradere 360'ens HDD, det er bare en lidt anden situation.


Hulle>
Yderligere er det ret svært at sammenligne med inflation, teknologien i WiiU og produktionsomkostninger. Jeg kender i hvert fald ikke regnestykket, men du må da gerne dele det med mig hvis du gør.

Fair nok men jeg kan ikke rigtige se hvad inflation har med aktuelle konsolpriser at gøre :)


Hulle>
Ellers er den jo ikke længere end at man selv bestemmer om man er tilfreds nok med pris og produkt og selv vælger om pengene skal bruges på maskinen :)

Jow jow, men det "argument" gælder alle produkter ;D
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 22:26, rettet 15/11-12 22:29 
Hulle>Det er ikke mange måneder siden jeg opgraderede min Xbox360 for 3. gang, så det gælder skam også i 2012 ;)

Jeg taler om Wii U's lagerkapasitet sammenlignet med hvad der ellers er på markedet i dag og hvad download spillene og DLC fylder ved lancering.
At du har opgraderet din 360 løbende siden 2005 er jo sagen uvedkommende da situationen mht. download titler og pladskrav har ændret sig gevaldigt de sidste 7 år.
Da jeg købte min 360 i 2005 med 20GB HDD og min PS3 i 2007 med 60GB HDD, var det tilstrækkeligt med plads, i dag er det bare ikke fordi spillene og DLC er blevet større. Så derfor syntes jeg det er skørt at Wii U's kapacitet virker som om det er en 2005-2007 konsol og de ikke tilbyder en premium med tilstrækkelig stor HDD i stedet for sølle 25GB ledig plads :P Det har dog nok betydet anden intern design for at få plads til HDD'en og flash modulet fylder mindre og afgiver heller ikke varme svjv.
Er fuldstændig enig i at det er alt for dyrt at opgradere 360'ens HDD, det er bare en lidt anden situation.


Hulle>
Yderligere er det ret svært at sammenligne med inflation, teknologien i WiiU og produktionsomkostninger. Jeg kender i hvert fald ikke regnestykket, men du må da gerne dele det med mig hvis du gør.

Fair nok men jeg kan ikke rigtige se hvad inflation har med aktuelle konsolpriser at gøre :)


Hulle>
Ellers er den jo ikke længere end at man selv bestemmer om man er tilfreds nok med pris og produkt og selv vælger om pengene skal bruges på maskinen :)

Jow jow, men det "argument" gælder alle produkter ;D


Hulle>
Glæder mig sgu også til at de om det spil holder.

Også her ;)
Er skeptisk (surprise) og syntes ikke rigtigt det tænder mig, primært pga. setting og jeg er "zombie-mættet". Men hvis det får overbevisende modtagelse og gameplayet holder, beholder jeg min Zombi U bundle preorder :)
SumezSumezSkrevet 15/11-12 23:05 
Beano, så du virkelig hellere at Wii'en havde en HDD i stedet for flash-hukommelse, når du samtidig fokuserer så meget på at den burde være tidssvarende?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 23:21, rettet 15/11-12 23:21 
Ja, hellere en billig 120+GB HDD end 25GB flash. SSD ville være lækkert, men urealistisk lige pt. pga prisen. Det er fuld tidssvarende sammenlignet med konkurrenterne.
SumezSumezSkrevet 15/11-12 23:22 
Ok, jeg mener netop at den ene ting, der primært gør PS3 og X360 forældede i dag, er brugen af mekaniske harddiske.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/11-12 23:27 
Og så siger du samtidig at en USB 2.0 harddisk er hurtig nok til dine PC spil... :D
WehnerWehnerSkrevet 15/11-12 23:31 
Jeg er helt med Beano her. 20GB virkede relativt lavt allerede da 360en udkom. I dag... Well...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/11-12 05:01 
Darkbeat>
Indtil videre står der på deres side at der vil være et Super Mario Bros U Quicklook på Søndag kl 09:01, så jeg kan forestille mig at man kan se med derfra et et par timer for at se alle Wii U spillene i aktion.

Giantbomb starter en livestream 11:00 AM PST, hvilke skulle være kl. 20:00 på Søndag ifølge mine beregninger.
SumezSumezSkrevet 17/11-12 13:06 
Hulle>
Glæder mig sgu også til at de om det spil holder.

Det lyder virkelig positivt. Ikke skide originalt eller innovativt, men som stor fan af New Super Mario Bros. Wii, er deres beskrivelse præcis hvad jeg kan lide at høre. Toppen af poppen indenfor level design, større fokus på map-delen, og en højere udfordring (men det sagde folk godt nok også om SMG2 og 3D Land...), det spil bliver vist en af grundende til at jeg får mig en Wii U på et tidspunkt, men pt. skal der nok stadig lidt mere på tapetet...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/11-12 13:15, rettet 17/11-12 13:21 
Har lige set Gamespot's video anmeldelse som er lækket for tidligt... 4.5 :O

Forhåbentligt bare en fluke og ikke sigende for modtagelsen generelt.

Direkte video link (MP4)
HankyHankySkrevet 17/11-12 13:56 
Damn, jeg er glad for jeg afbestilte min Zombie U-bundle, og gik med den almindelige premiumpakke.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
1'544 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig