X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii U-lancering


Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 10:12 
Syntes der mangler en tråd dedikeret info vedr. Wii U lancering.

Først info er kommet om den Japanske lancering:

Nintendo has just revealed the Wii U console will cost in Japan ¥31,500 for a black 32GB Premium set, and ¥26,250 for the white 8GB Basic set. It'll be available there December 8.

Now, don't go getting out your calculators to d... Se hele indlægget
1'544 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 20/09-12 18:01 
Lækkert!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/09-12 10:50 
Med Bayonetta 2 og Unity udmeldingerne synes jeg at Nintendo viser med al tydelighed, at de _også_ vil have de små og måske lidt skæve titler på deres platform.
Traditionelt er de jo noget nærige med at give folk adgang, så det bliver nok ikke et indie slaraffenland, men alene det at et udviklingsværktøj som så mange allerede sidder med - eller kan gå i gang med nu - tegner fantastisk godt.

Et eller andet sted er det jo vanvittigt at spil som Super Meat Boy og Fez etc., som er så åbenlyse hyldester til Nintendo, kun fåes på PC og/eller Xbox.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 21/09-12 11:46 
Tanken om at kunne lave Wii U spil i .Net alene, synes jeg er helt vild. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/09-12 15:13 
Jeg er spændt på at se hvordan system menuen på Wii U kommer til at se ud. Forhåbentligt er download sektionen ikke helt uoverskueligt som på 3DS'en.
OlimarOlimarSkrevet 21/09-12 15:20 
Syntes faktisk maskinen er super sexet :P http://www.gamereactor.es/noticias/34711/Wii+U+final%3A+galer%EDa+fotos+exclusivas/
BeanoBeanoSkrevet 21/09-12 15:28, rettet 21/09-12 15:29 
Tja, spor pæn er den ikke imo men i det mindste er der stadig slot-loader :)

Og hvorfor er skærmen sænket i paden? Virker ikke specielt praktisk eller pænt designet.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/09-12 15:30, rettet 21/09-12 15:30 
Jeg ved nu ikke om jeg ligefrem vil kalde den sexet, er det ikke bare en sort wii med runde kanter? Men det at den er lille er et stort plus.

Jeg glæder mig dog til at prøve den og se om klodsen er til at holde ud at spille med i mere end 5 minutter af gangen.
OlimarOlimarSkrevet 21/09-12 15:50 
Ej i er helt skæve, den er jo super nice FORDI den er sort jo!
dRxLdRxLSkrevet 23/09-12 05:36 
Sumez>
Tanken om at kunne lave Wii U spil i .Net alene, synes jeg er helt vild. :)

Hvor får du det med .Net fra?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-12 16:43 
Beano>
Og hvorfor er skærmen sænket i paden? Virker ikke specielt praktisk eller pænt designet.

Måske så skærmen ikke blive ridset så let hvis controlleren bliver skøjtet på hovedet hen over et gulv?

Designmæssigt er den en kenneth flottere end Wii. Men det siger ikke så meget. Wii var jo enormt fantasiløs og direkte elendigt designet, med controller ports i toppen og USB bagpå. Men det er åbenbart det folk vil ha :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/09-12 17:34 
Konsolkongen>
Måske så skærmen ikke blive ridset så let hvis controlleren bliver skøjtet på hovedet hen over et gulv?

Det forhindrer analog sticks og knapper uanset hvad.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-12 20:49 
Det hjælper da at den er undersænket. Beano for søren >_<
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/09-12 21:44 
dRxL>
Sumez>
Tanken om at kunne lave Wii U spil i .Net alene, synes jeg er helt vild. :)

Hvor får du det med .Net fra?

Jaeh, .Net som i C#, formoder ikke det understøtter MS's originale .Net-framework, men på besønderlig vis har det lykkedes Unity-folkene at lave en C#-compiler til deres engine.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/09-12 22:00 
Konsolkongen>
Det hjælper da at den er undersænket. Beano for søren >_<

Det kan jeg ikke se - kanten er vel en forhindring når der f.eks. skal swipes som deres Nintendo Land video viser (kastestjerner) eller trykke soft-buttons tæt på kanten. Men måske ved de hvad de laver :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-12 22:24 
Nu snakker jeg med hensyn til ridser. Nintendo ved aldrig hvad de laver.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/09-12 22:29 
Jeg forstod dig godt men kan ikke se at der har været årsagen til det.
dRxLdRxLSkrevet 23/09-12 22:31 
Sumez>
... på besønderlig vis har det lykkedes Unity-folkene at lave en C#-compiler til deres engine.

Som en del af at få sproget annerkendt som en industristandar gjorde Microsoft sig stor umage for at få det accpteret som en ECMA standard indtil version 2.0 ( http://en.wikipedia.org/wiki/C_Sharp_(programming_language)#Versions ). Mit gæt er så at de sked på det fra 3.0 og fremefter efter C# var slået igennem.
Det er i øvrigt ikke så svært at skrive en oversætter til en given sprogdefinition, det rigtig svære er at lave en meget effektiv oversætter der resulterer i hurtig programafvikling, og her ser jeg at Unity folkene læner sig op af Mono som er en stort open source implementation af .Net/C# og at de bruger en variant af Mono projektets MonoDevelop (som er udmærket til prisen) som script debugger.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/09-12 13:41 
Wii U er regionslåst.

Bekræftelse
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 24/09-12 13:54 
Juhu...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/09-12 14:36 
Jeg har stadig ikke forstået det fede ved regionslåsning. Toldbarriere skal da nok afholde de fleste folk fra at importere i stor stil alligevel, og det er da møgirriterende at man ikke kan få lov til at spille de udgivelser som ikke bliver udgivet i ens region. Er det for at forhindre parallelimport?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 24/09-12 20:28 
Echelon VI>
Er det for at forhindre parallelimport?

Det er rent faktisk for at forhindre forbrugere i at importere. Primært for at forhindre japanere i at importere fra vesten faktisk, da japanske udgivelser typisk koster en del mere end de gør i vesten.

Og så er der selvfølgelig også en del pleasing af udgiverne. Det er ofte forskellige firmaer der udgiver det samme spil i forskellige regioner, så hvis firma A udgiver Fist of The Flying Fish 7 i US, så bliver firma B pænt utilfredse med at deres udgivelse af samme spil i EU ikke sælger alle de eksemplarer det kunne have gjort fordi nogle europæere har importeret US-udgaven.

Spørgsmålet er selvfølgelig, hvor meget det kan mærkes på bundlinien, for langt størstedelen af forbrugere importerer jo ikke. Men det er åbenbart nok, siden hardwareproducenterne overhovedet gider lave regionslåsning. Umiddelbart kan jeg ikke se, de selv har nogen interesse i regionslås, så der må være nogen, der presser dem og det kan reelt kun være udgiverne.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/09-12 20:31, rettet 24/09-12 20:41 
Echelon VI>
Wii U er regionslåst.

NINTENDOOOOOO!!!

Wii U-lancering

Det er sådan noget hejs der er skyld i at vi stadig ikke har Persona 4 Arena i PAL. Det var netop regionslåst på PS3 der det skulle udkomme i alle 3 territorier samtidig, men Zen United har fucket et eller andet op og har stadig ingen release dato på det. Prøv at checke "Persona Europe" siden på Facebook... Folk er hidsige!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/09-12 21:24 
Jmog>
...og det kan reelt kun være udgiverne.

Det giver mening ud fra udgiver synspunkt, ja. Det koster vel heller ikke så synderligt meget at implementere en regionslås. Det er ærgerligt - jeg er meget glad for at jeg kan importere de spil der kun kommer i US og bruge dem på min PAL Nintendo DS.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-12 23:36 
Hvordan er situationen på 3DS? Findes der modding metoder til at gøre sådan en regionsfri?

Nintendo viste jo med Wii og DS at de var pinligt ringe til at sikre deres systemer, man kan håbe at det samme er tilfældet med Wii U :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 24/09-12 23:41 
Der findes desværre intet, der kan gøre 3DS'en regionsfri :-/
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 25/09-12 08:15, rettet 25/09-12 08:16 
Echelon VI>
Det giver mening ud fra udgiver synspunkt, ja. Det koster vel heller ikke så synderligt meget at implementere en regionslås. Det er ærgerligt - jeg er meget glad for at jeg kan importere de spil der kun kommer i US og bruge dem på min PAL Nintendo DS.

Det er også en af top-årsagerne til at jeg købte min 3DS i USA, alene Etrian Odyssey 4 har jeg ikke store forhåbninger til at se på denne side af atlanten. Måske Shin Megami Tensei 4 hvis vi er heldige.

Hvis man ser på regionslåsen i moderne systemer, tror jeg iøvrigt ikke at den er helt billig at implementere. Der skal jo en hel videnskab til for at omgå den.


Konsolkongen>
Nintendo viste jo med Wii og DS at de var pinligt ringe til at sikre deres systemer, man kan håbe at det samme er tilfældet med Wii U :)

Jeg tror heller ikke de går så meget op i det som de andre, så der er nok ingen grund til at male fanden på væggen. Men DS'en er nu regionsfri med vilje.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/09-12 10:07 
Sumez>
Hvis man ser på regionslåsen i moderne systemer, tror jeg iøvrigt ikke at den er helt billig at implementere. Der skal jo en hel videnskab til for at omgå den.

Den tror jeg jeg ikke helt på - snarere en del af kopibeskyttelsen som bliver sværere og sværere at bryde. Regionschecket er i sig selv sikkert meget billigt at implementere,
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 25/09-12 13:30 
Jmog>
Det er rent faktisk for at forhindre forbrugere i at importere. Primært for at forhindre japanere i at importere fra vesten faktisk, da japanske udgivelser typisk koster en del mere end de gør i vesten.

Det er usandsynligt, at den halve promille i Japan der faktisk importerer spil, spiller nogen som helst rolle for afgørelsen om der skal være regionslås.
SumezSumezSkrevet 25/09-12 13:59 
Beano>
Den tror jeg jeg ikke helt på - snarere en del af kopibeskyttelsen som bliver sværere og sværere at bryde. Regionschecket er i sig selv sikkert meget billigt at implementere,

Du har ret, jeg glemmer at de fleste import-mods er lavet af pirater med det mål at spille "backups" på deres maskiner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/10-12 11:43 
Rayman Legends er ikke længere en launchdag titel og udskudt til Q1 2013. Så chancen for jeg køber maskinen på launchdagen, er lige faldet yderligere... :(
JmogJmogSkrevet 09/10-12 12:02, rettet 09/10-12 13:08 
Ja, det er godt nok skuffende. Forhåbentlig er det kun fordi de vil polere det yderligere og ikke fordi Nintendo synes to 2D platformere ved launch er for meget. For der er nærmest ingen som helst tvivl om, at Rayman vil være et 30 gange mere interessant Wii U-spil end Mario-spillet.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/10-12 13:53 
Enig, men jeg kan sagtens også forstå at de venter da det salgsmæssigt nok er uforsvarligt at prøve at konkurrere med et Mario spil der udgives samme dag.
KilroyKilroySkrevet 09/10-12 13:57 
Jmog>
Ja, det er godt nok skuffende. Forhåbentlig er det kun fordi de vil polere det yderligere og ikke fordi Nintendo synes to 2D platformere ved launch er for meget. For der er nærmest ingen som helst tvivl om, at Rayman vil være et 30 gange mere interessant Wii U-spil end Mario-spillet.

Det kan også være fordi (kan man håbe) at Ubisoft har opdaget at folk ikke ville have at omtrent 50% af spillet blev spillet som Murphy i stedet for Rayman. Det gad jeg nemlig godt nok ikke.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 11/10-12 09:28, rettet 11/10-12 09:31 
Jmog>
For der er nærmest ingen som helst tvivl om, at Rayman vil være et 30 gange mere interessant Wii U-spil end Mario-spillet.

Efter de seneste videoer af Rayman, og med NSMBW stadig frisk i hukommelsen, er jeg lidt i tvivl om ovenstående. Det nye Rayman ser ud som om det forkaster alt hvad der gjorde Rayman Origins genialt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 15/10-12 17:24 
Interessant hvis der kun er 1/60 sekunds lag på gamepad skærmen. Så vil der være mindre end de fleste HDTV (som artiklen også nævner) :-p

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 16/10-12 11:42 
Den nye Wii U Pro Controller kan ikke bruges til Wii titler i stedet for Wii Classic Controller (Pro) :(

Men batteritiden på en opladning, er angiveligt ca 80 timer hvilket er flot.

Kilde
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/10-12 16:45 
Hvor er det typisk Nintendo :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/10-12 16:49 
Med høj batterilevetid og lav latency?

Eller manglen på kombatibilitet mellem controllers? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/10-12 17:31 
Det sidste. Svært at vide hvad fanden de tænker på når de bikser deres produkter sammen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/10-12 22:15 
Det giver da INGEN mening, at controlleren ikke er compatibel. Den har jo for helvede præcis samme knap-layout.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/10-12 22:24 
Classic controlleren kunne heller ikke bruges med GameCube titler. Det er så dumt...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KilroyKilroySkrevet 16/10-12 22:25 
Jmog>
Det giver da INGEN mening, at controlleren ikke er compatibel. Den har jo for helvede præcis samme knap-layout.

Bestemt, men sådan fungerer Nintendos bagud kompabilitet ikke. Du kunne heller ikke bruge en Classic controller til at spille Gamecube-spil. Og det er også derfor du ikke vil kunne bruge en Wii U controller og spille Wii-spil med den.
Kilroy Was Here
ChronoChronoSkrevet 21/10-12 09:20 
Hvilke launch spil kan spilles med Pro Controller? Er i tvivl om hvorvidt jeg har behov for at købe den.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 21/10-12 09:46 
Et mere spørgsmål - er der nogen som ved om AC adapteren fra Wii virker på Wii U? Så ville jeg slippe for at bruge en rejseadapter hvis jeg bestiller fra Amazon.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JmogJmogSkrevet 21/10-12 13:21 
Chrono>
Et mere spørgsmål - er der nogen som ved om AC adapteren fra Wii virker på Wii U? Så ville jeg slippe for at bruge en rejseadapter hvis jeg bestiller fra Amazon.

Uden at have set specs, så kan jeg ikke forestille mig det. Det ville være mirakuløst, hvis en Wii U ikke brugte mere strøm end en Wii.
dRxLdRxLSkrevet 21/10-12 21:52 
Wii U bruger maksimalt 75 watt og gennemsnitlig 40 watt.

Hvis jeg har læst det her rigtigt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 21/10-12 23:33 
Og en Wii ligger på under 20 Watt, så identiske strømforsyninger er helt klart udelukket.
dRxLdRxLSkrevet 22/10-12 00:13 
Jmog>
Og en Wii ligger på under 20 Watt, så identiske strømforsyninger er helt klart udelukket.


Yup 17.8 i gennemsnit i følge dette link
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 22/10-12 09:32 
Jeps, mine egne Wii målinger fra strømforbrug-tråden:

Stand-by uden connect24 (rød diode) : 1.7 w
Stand-by med connect24 (gul diode) : 9.7 w
Idle Wii menu : 16 w
Mario Kart : 18 w
ChronoChronoSkrevet 22/10-12 09:40 
Jamen, så må det blive en rejseadapter eller et klippet kabel. Bestiller helt sikkert fra Amazon - der er en del at spare ser det ud til.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
1'544 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig